Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 september 2004, 14:14   #101
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HerrUU
Neen, die gingen rechtstreeks naar Walhalla zonder te sterven. De beste vind ik nog altijd de benaming "Arier". Dat is dus wel de benaming voor een Iranier (=moslim). Als wij correct willen zijn zeggen we kaukasier (=dixit blank, lichte ogen, groot van bouw, ...) maar ja, what's in a name...
Inderdaad,

Wat velen misschien ook niet weten, was dat Hitler verzot was op de Graal legende, dat is ook zo nog een verborgen iets. Er waren zelf enkele wetenschappers speciaal voor aangesteld om op zoek te gaan naar den beker van het laatste avondmaal. Wat nog maar eens bewijst hoe geflipt die gast wel was, ... Maar dankzij die zoektocht, zijn ze wel weer een eind dieper gaan graven in de geschiedenis van de tempeliers, enz...

Kom hij was dan toch nog voor iets goed.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2004, 14:16   #102
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HerrUU
Neet jong, mijne red bull is op, de geit van den buur heeft diene allemaal opgezopen. Verschiet dus maar niet als je weer bokkenrijders ziet!
Ah vliegende geiten, 't is in elk geval beter als vliegende koeien, ...

en de reden waarom, wel denk maar eens heel goed na...
Oud 8 september 2004, 14:45   #103
HerrUU
Gouverneur

HerrUU's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Inderdaad,

Wat velen misschien ook niet weten, was dat Hitler verzot was op de Graal legende, dat is ook zo nog een verborgen iets. Er waren zelf enkele wetenschappers speciaal voor aangesteld om op zoek te gaan naar den beker van het laatste avondmaal. Wat nog maar eens bewijst hoe geflipt die gast wel was, ... Maar dankzij die zoektocht, zijn ze wel weer een eind dieper gaan graven in de geschiedenis van de tempeliers, enz...

En dan zijn beelden over de "Germanen" zo germaans zag hij er zelf niet uit en zijn rechterhand zeker niet. Als je nagaat wat de toelatingseisen waren om bij de SS te mogen, vraag ik me toch af hoe Himmler daar is binnengeraakt )

En als je vandaag de dag naar Bush kijkt, begin je toch enige vergelijkingspunten te zien.
Oud 8 september 2004, 14:47   #104
HerrUU
Gouverneur

HerrUU's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Inderdaad,

Hebt trouwens thuis nog zo'n paranoia boekske liggen over den Adolf, over hoe zij allemaal Homo waren en daardoor zo geworden waren. Pure paranoia en idioterie maar leest wel lekker door...
Oud 8 september 2004, 15:10   #105
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Bakkebaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Bakkebaard
Standaard

Ik ga emigreren uit België. Zoveel is zeker.
Ik kan het u simpel uitleggen waarom zoveel Belgen vertrekken. Ons land is zo verzuurd als iets.
Simpel voorbeeldjen, je kan het zelf ook testen. Ga eens lopen in uw straat. Elke mens dat buiten staat zal u gewoon negeren. (tenzij het uw familie is). Maar ga eens lopen in spanje of dergelijke. U zal een vriendelijke goeiedag terugkrijgen. Zelfs als u aan de kant staat te puffen en te hijgen krijgt u een fris watertje aangeboden. Zoiets is ver weg te denken in België.
Ik ga hier niemand met de vinger de schuld wijzen, wie zijn fout het is dat we verzuurd zijn, maar als je eens goed nadenkt, dan weet je het antwoord wel.

Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden".
Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande.
Bakkebaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2004, 15:17   #106
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bakkebaard
Ik kan het u simpel uitleggen waarom zoveel Belgen vertrekken. Ons land is zo verzuurd als iets.
Simpel voorbeeldjen, je kan het zelf ook testen. Ga eens lopen in uw straat. Elke mens dat buiten staat zal u gewoon negeren. (tenzij het uw familie is). Maar ga eens lopen in spanje of dergelijke. U zal een vriendelijke goeiedag terugkrijgen. Zelfs als u aan de kant staat te puffen en te hijgen krijgt u een fris watertje aangeboden. Zoiets is ver weg te denken in België.
Ik ga hier niemand met de vinger de schuld wijzen, wie zijn fout het is dat we verzuurd zijn, maar als je eens goed nadenkt, dan weet je het antwoord wel.
Idd, de samenleving hier is totaal egoïstisch geworden. En het rauwe "eigen volk eerst" , is hier niet vreemd aan
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2004, 15:18   #107
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ga hier niemand met de vinger de schuld wijzen, wie zijn fout het is dat we verzuurd zijn, maar als je eens goed nadenkt, dan weet je het antwoord wel
kan ik helpen dragen met uw koffers koriander
als ik door mijn straat loop wordt ik genegeerd misschien doen die mensen dit niet expres maar verstaan ze gewoon geen nederlands, de autochtonen die ik tegenkom zeggen in ieder geval ne goeie dag
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2004, 15:26   #108
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U hebt 100% gelijk.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2004, 15:48   #109
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

[size=4]uit belgië emigreren, waarom ?[/size]

hééééééééééél simpel, maar eerst een paar keren verhuizen van d'één stad naar d'ander en dan uw adres vergeten te veranderen, dan worden we "administratief" geschrapt, dan zijde dus "administratief foetsie" géénen hond vind je nog terug en [size=4]d�*�*�*�*�*�*�*n................ [/size]
[size=4][/size]
[size=4]tara ! taraa !!!! komt ge terug "ZONDER PAPIEREN" en vraagt ge politiek asiel aan, én een dubbele nationaliteit natuurlijk, én een huis én werk (dat niet te zwaar is) én gratis onderwijs voor uw kinderen én een leefloon voor uw vrouw én dan gaan ze nog wreed vriendelijk moeten zijn ook of ge stapt naar d'één of d'ander vzw die wél om u geeft en ge lapt ze een proces aan hun been ! [/size]
Oud 8 september 2004, 16:06   #110
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phrea|K
Ik heb ooit ook in een interview met Duchatelet (dacht dat het in de Humo was) gelezen dat hooggeschoolde jongeren in toenemende mate emigreren naar landen waar de belastingsdruk niet zo krankzinnig hoog ligt.
En dan zegt meneer Koriander in z'n (gefundeerde?) stelling dat die zogenaamde emigratie aan het Vlaams Blok zou liggen. Wie heeft voor onze krankzinnige belastingsdruk gezorgd? Juist ja.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2004, 16:07   #111
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN
[size=4]uit belgië emigreren, waarom ?[/size]
hééééééééééél simpel, maar eerst een paar keren verhuizen van d'één stad naar d'ander en dan uw adres vergeten te veranderen, dan worden we "administratief" geschrapt, dan zijde dus "administratief foetsie" géénen hond vind je nog terug en [size=4]d�*�*�*�*�*�*�*n................ [/size]
[size=4][/size]
[size=4]tara ! taraa !!!! komt ge terug "ZONDER PAPIEREN" en vraagt ge politiek asiel aan, én een dubbele nationaliteit natuurlijk, én een huis én werk (dat niet te zwaar is) én gratis onderwijs voor uw kinderen én een leefloon voor uw vrouw én dan gaan ze nog wreed vriendelijk moeten zijn ook of ge stapt naar d'één of d'ander vzw die wél om u geeft en ge lapt ze een proces aan hun been ! [/size]
En als je je gezicht insmeert met kamele... euhm koeiestront dan krijgt ge zelfs nog méér voordelen.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2004, 16:14   #112
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Wat een hoop gezwam van een weinig gebruikt keukenkruid.Oftewel een stuk onkruid waar een nut is voor gevonden.

In willekeurige volgorde.

Einsteins bijdrage aan de atoombom is 2 ledig. 1 door zijn Energie=massa*de lichtsnelheid in het kwadraat. Dus zet massa om in energie ,en je hebt veel energie.
Hij wist ook dat een hoop Duitse geleerden de basiskennis in huis hadden om de kracht van Uranium aan te boren, en Hitler misschien wel eens kon luisteren naar de bekwamen, in plaats van de blonden.Daarom dat hij, samen met andere geëmigreerde "slimmen" Theodore een brief schreven waarin het maken van atoomwapens werd aangemoedigd.
Emigreren, of Brain drain. 't Is toch duidelijk, als iemand een betere job-of kwa loon, of kwa voorwaarden- kan krijgen, dan moet het al een sentimenteel iemand ,of gewoon achterlijk wezen, om hier te blijven. Dus is het normaal dat de slimmen gaan waar ze het beter kunnen hebben. De enige reden waarom ik nog in deze instelling voor corrupte politici woon is omdat ik nog geen keuze heb gemaakt.Nieuw Zeeland,of de Scandinavische kant op.
De Nazi's die de Russische veldtocht hebben verloren omdat ze de boeren mishandelden. 1) da's halve bullshit.
2)Er zijn gebieden geweest waar de lokale bevolking mishandeld werd, en dat voornamelijk waar de SS de plak zwaaide- het oostfront was de dumpplaats voor alles wat gemeen of gewoon kwaadaardig was.Mispeuterde je iets, het oostfront stond klaar voor je. En dan waren er nog vrijwilligers-hoe propaganda kan werken.
maar er waren ook gebeiden waar de lokale bevolking de Duitsers onthaalden als helden. Stalin en zijn zuiveringstoestanden waren ook geen lekker gebeuren.

3) de Duitsers hebben hun avontuur in Rusland verloren door 3 dingen. De Russische taktiek van verbrande aarde+bijhorende winter-beproefd door de eeuwen heen, vraag dat maar aan de Franse legers van Napoleon.
2) de keuze voor de Russische soldaten, of de Duitsers aanvallen en misschien overleven, of zowiezo doorgaan.En ze deden het met veel tegelijk. Duitsland moest op dat moment al troepen inzetten over heel Europa om de boel wat onder controle te krijgen.1 land om hoeveel anderen te controleren?
3) het feitje dat Hitler de taktische en strategische inzichten had van een doorsnee winterpeen, daarboven op nog eens vrolijk krankzinnig aan het worden was, en daardoor volledige regimenten zag waar een handvol overlevenden van de winter met moeite de swastica konden rechthouden.

oftel veredelde brandnetel-ook wel koriander-medeforumgebruiker, voor je "geschiedenis","maatschappelijke inzichten" of "politieke wetenschap" als "absolute waarheid" begint te spuien, zorg dat je de materie kent. En dan bedoel ik niet van linkse of rechtse propagandasites.
Oud 8 september 2004, 16:25   #113
prutske
Burgemeester

prutske's schermafbeelding

Standaard

Er zijn er die niet oud willen worden denk ik,wanneer gaan die hun jong ophangen

want daar zullen later hun jongeren dan niet meer voor betalen.Bedankt jeugd

VERGEET niet jullie zullen ook oud worden,als ik zulke praat hoor,hou ik mij vast

als jullie aan de macht komen?Worden het dan voor ons de gaskamers,mooie toe

komst gaan jullie scheppen en een mooie verdraagzaamheid.
Oud 8 september 2004, 16:29   #114
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan woon je in een onvriendelijke buurt.

Vraagje: als je buiten staat, zeg je dan goeiendag tegen de mensen die langskomen? Bied je de mensen iets te drinken aan?
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2004, 16:33   #115
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Idd, de samenleving hier is totaal egoïstisch geworden. En het rauwe "eigen volk eerst" , is hier niet vreemd aan
En hebben jullie je nog nooit de vraag gesteld waarom dat zo is, ? ...
Oud 8 september 2004, 16:38   #116
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Dan woon je in een onvriendelijke buurt.

Vraagje: als je buiten staat, zeg je dan goeiendag tegen de mensen die langskomen? Bied je de mensen iets te drinken aan?
Da is nu ies een goei vraag zie, ...

by the way , bij ons spreken de mensen ook tegen mekaar, ...
Oud 8 september 2004, 16:58   #117
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
3) de Duitsers hebben hun avontuur in Rusland verloren door 3 dingen. De Russische taktiek van verbrande aarde+bijhorende winter-beproefd door de eeuwen heen, vraag dat maar aan de Franse legers van Napoleon.
2) de keuze voor de Russische soldaten, of de Duitsers aanvallen en misschien overleven, of zowiezo doorgaan.En ze deden het met veel tegelijk. Duitsland moest op dat moment al troepen inzetten over heel Europa om de boel wat onder controle te krijgen.1 land om hoeveel anderen te controleren?
3) het feitje dat Hitler de taktische en strategische inzichten had van een doorsnee winterpeen, daarboven op nog eens vrolijk krankzinnig aan het worden was, en daardoor volledige regimenten zag waar een handvol overlevenden van de winter met moeite de swastica konden rechthouden.
Dat is niet volledig, er zijn veel meer oorzaken aan te wijzen.
1. De mislukte aanval van de Italianen in de Balkan. Hierdoor werden de duitsers gedwongen om hun 'bondgenoten' (aka blok aan het been - zonder Italië had Duitsland misschien wel WO2 gewonnen ) te hulp te snellen, waardoor het geplande offensief tegen rusland met enkele maanden vertraagd werd. Indien dit niet was gebeurd, was Moskou hoogstwaarschijnlijk wél ingenomen door de Duitsers in 1941.
De kans dat Rusland dan gecapituleerd zou hebben was zeer reëel.
2. Schromelijke onderschatting van de sterkte van het Russische leger. Na 2 maand hadden de duitsers 'op papier' al het volledige russiche leger vernietigd.
3. Een extreem koude winter in 1941. Een van de koudste van de eeuw. Dit had nooit geanticipeerd kunnen worden. (niet dat er werd geanticipeerd dat ze dan nog aan het vechten zouden zijn, maar kom...)
4. Mbt. Hitler. De meeste experts vinden dat hij zeker een soort van 'begenadigd' intuïtief taktisch/strategisch inzicht had. Maar dat er niemand was die hem durfde tegenspreken wanneer zijn intuïtie fout zat, of wanneer de middelen gewoon niet voorhanden waren... Naarmate de oorlog vorderde nam hij meer en meer verkeerde beslissingen (en werd het aantal mensen die toch nog durfden bedenkingen te maken steeds meer aan de kant geschoven).
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2004, 17:03   #118
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Laatst gewijzigd door Fieseler : 8 september 2004 om 17:03.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2004, 17:11   #119
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
2)Er zijn gebieden geweest waar de lokale bevolking mishandeld werd, en dat voornamelijk waar de SS de plak zwaaide- het oostfront was de dumpplaats voor alles wat gemeen of gewoon kwaadaardig was.
Ik vind dat er een onderscheid moet worden gemaakt tussen de Waffen SS en algemene SS. Er zijn ook héél veel Waffen SS'ers geweest die niets te verwijten valt imo.

En btw. de Waffen SS scoort volgens mij niet 'bovengemiddeld' in aantal oorlogsmisdaden voor een leger dat gedurende jaren haast ononderbroken steevast de gevaarlijkste klussen mocht opknappen.

Every man has a breaking point, alleen kan de winnaar achteraf doen alsof enkel de verliezer dit had

Ik denk niet dat er hier zich iemand een reële voorstelling kan maken van waar hij/zij al dan niet toe in staat is, als je al 3 jaar niks anders doet dan vechten, voortdurend vrienden ziet sneuvelen en dan nog even mee mag gaan helpen om lijken op te ruimen van kapotgebombardeerde steden.

Ik ben een redelijk brave mens, maar ik durf niet met de hand op het hart zeggen dat dan bij mij de stoppen niet eens zullen doorslaan. :/ Wat de o zo getraumatiseerde vietnamveteranen hebben meegemaakt is absolute peanuts in vergelijking.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 8 september 2004 om 17:13.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2004, 17:45   #120
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Roott, ik kan je alleen maar gelijk geven over de details die aanhaalt ,als aanvulling op mijn bewering dat Koriander op veel vakgebieden alwetend probeerd te wezen.

Alleen ben ik het niet akkoord dat Hitler intuitief een goede tacticus, of strategist zou zijn. Een paar lucky shots met de Blitzkrieg, en goede planning van een paar jaar maken geen gewonnen oorlog. Alleen geslaagde veldtochten.

Laatst gewijzigd door maddox : 8 september 2004 om 17:47.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be