![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Minister
|
![]() Ik ben zelf beginnen fietsen (mtb dan vooral) deze winter omdat het zo'n euhm mooi weer was. En je hebt inderdaad zotten die rijden alsof de baan van hen is, alsof er geen kinderen onverwachte bewegingen kunnen maken, alsof een auto niet het recht heeft hen in te halen... dat ligt nu niet in mijn bloed. Ik rem en ga eens kuchen en dan bellen als de mensen mij niet vanzelf horen/zien.
Ik ben naar mijn mening zeker geen alleenstaand geval. Ik vraag mij af in hoeverre dit gaat bijdragen om die onveilige rijders aan te pakken. Volgens mij voldeed de vorige wet maar is er geen controle. En inderdaad, een fietser dient zich aan de wet te houden net zoals elk ander persoon zich daaraan dient te houden. Ik rijd ook wel eens rond de 30-35 maar dat is dan op wegen waar je 50 mag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ooit zelf eens in Brugge gedaan (uit gewoonte, had trein van Brussel nr Brugge genomen en was nog in brussel modus). Duidelijk dat ze dat daar niet gewoon waren. Dus gewoon op de auto/fiets/brommer steken is kort door de bocht imo. Laatst gewijzigd door Athelas : 28 maart 2014 om 14:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En met onnozel te doen als je geen argumenten meer hebt maak je jezelf nog meer ongeloofwaardig. Het gaat trouwens helemaal niet om het flitsen, maar om het voertuig te kunnen identificeren (op naam van houder). Dit is vooral in het voordeel van de fietser. ![]()
![]() |
![]() |
#104 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
post 66 - 67 - 68 ......lees maar eens na. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
|
![]() Citaat:
Voor mijn deur staat een zo'n bord dat van 30km/u naar 70km/u omschakeld. De school staat in een zijstraat op ongeveer 300m van de verbindingsweg Tongeren-Maastricht. Ik heb daar nog nooit 2 kinderen tegelijk op straat gezien. Ik zou het eigenlijk eens moeten filmen. Lees dit goed hé het gaat over 30km/u! Wie beslist er over het plaatsen van die dingen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Geïllustreerd reglement wegbeheerder laatste versie : http://www.brrc.be/pdf/codewegbeh.pdf Daar vind je waarom en hoe al deze borden geplaatst mogen/moeten worden, dus ook de soms absurde snelheidslimieten... Topic: borden F99 met tekst vind je op blz 170-171, de 30 kmh limiet moet er nog aan toegevoegd worden (vanaf 31 maart ´14) Citaat:
![]() Zoiets - 30 kmh op een hoofdvoorrangsweg - is bvb in D bij wet uitdrukkelijk verboden: http://de.wikipedia.org/wiki/Tempo-3...in_Deutschland Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 28 maart 2014 om 15:40. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nergens in die berichten beweer ik dat je die fietsplaatjes vanuit een helikopter kan of moet flitsen. Het staat jou vrij om het tegendeel aan te tonen met een quote. Ik vrees dat je zal moeten constateren dat het eerder uw leesvaardigheid is die te vergelijken valt met die van moemoe.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet alleen wielertoeristen, hoor. Als dagelijkse fietspendelaar erger ik mij mateloos aan het zonder licht rijden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
|
![]() Citaat:
Je moet sommige mensen gelijk geven... Je hebt gelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Euh... Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 29 maart 2014 om 11:10. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Fietsen verbieden of heel zwaar belasten lijkt mij nog de beste oplossing
![]() De 30 km/uur regel is al een positieve zaak. Hopelijk gaan ze de Sven Nyssekes allemaal een dikke boete geven ![]() In de zandbak landen zie je gelukkig geen fietsers maar enkel blinkende wagens in een perfect aangelegde infrastructuur waar op sommigen delen +200 km/uur doodnormaal is. En daar heeft niemand last van onnozele vrachtwagenchauffeurs, geitenwollen wereldverbeteraars in hun dacia, verkeersagressie of andere paljassen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zij met hun blinkende wagens daarentegen zijn wederom zwaar gekloot daar ze maar 30 km/h mogen "tuffen" op deze wegen. Wie weet worden ze nog wel ingehaald door de Sven Nyssekes ![]()
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() jamaar, jamaar, zo'n licht op een fiets, dat weegt wel 100g, dat kan niet op een racefiets hé. Dan krijgt het besturende hangbuikvarken de trappers niet meer zo snel rond.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat denken die mensen wel zeg..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wettelijk gezien moet er op een fiets ook geen licht. Wel moet je met licht rijden als het duister of donker is.
|
![]() |
![]() |