![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En dan zijn er nog extreme gevallen waarvan ik eentje ken; die heeft kinderen bij 3 mannen, van 2 gescheiden allimentatiegeld weten oprijven en de derde zo zot om ook te dokken voor zijn en de andere kindjes. Nee, de papa zich blauw moeten gaan werken voor onderhoudsgeld te kunnen betalen, zijn kinderen nog niet mogen zien en veel ambras telkens bij het ophalen en brengen van de kinderen. Da's een heel goeie sfeer om de kinderen in op te brengen. Blijkbaar had je het sarcasme in de vorige post niet door. Begrijp je sentiment; Niet elke papa is even serieus met de kinderen en het alimentatiegeld. Puur op zich zijn zuipende en rokende papa's in het café zoiezo al geen toonbeeld van een vader maar vaak is daar ook een gegronde reden voor. In geval vechtscheidingen bv kan dat samen met andere factoren hun gedrag verklaren. Als het lief vrouwtje alles onder de papa zijn neus onderuitpikt en torenhoge allimentatie opstrijkt en dan nog vaak in overdreven reactie met geen tot weinig aanleiding toe; het pluimen van de man... Vaak genoeg wordt positieve discriminatie misbruikt, dit zijn schoolvoorbeelden.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze zullen wel moeten. Stel dat die man of vrouw zonder rijbewijs z'n/haar werk niet kan doen, dan moet men mensen zonder rijbewijs ook op dezelfde manier kunnen straffen hé.
Trouwens, niet werken = geen geld, en al zeker niet voor onderhoudsgeld. Wie fopt nu wie?
![]() |
#103 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Doe je het niet dan is een nieuw rijbewijs halen nog altijd goedkoper dan een nieuwe auto. Voor hardnekkige wanbetalers zou ik en rijbewijs plus auto zelfs afnemen en niet na 20 jaar wanbetalen maar na de 3de maand. Auto openbaar en het geld naar wie het moet krijgen. Wedden dat er minder problemen zouden zijn?
![]() |
![]() |
#104 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
|
![]() Ik vind het maar een idiote wet.
Wat heeft een rijbewijs nu met alimentatie van doen ? Wat gaat het volgende zijn ? Als je uw verkeersbelasting niet betaalt, dat ze dan uw vuilniszak niet meer komen ophalen ? Gaan we nu naar een soort vergeldingsrecht ?
![]() |
#106 |
Gouverneur
|
![]()
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag mij af wat ze dan gaan doen met het gelijkheidsbeginsel. Wat met hen die geen onderhoudsgeld betalen en geen rijbewijs hebben?
't Is weer van "only in Belgium" hoor!!! Laatst gewijzigd door Garry : 28 maart 2014 om 01:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb vroeger iets soortgelijks meegemaakt, de krijgsraad gaf me rijverbod toen ik zeventien jaar was. Toen ik dan tegen de voorzitter zei dat ik niet eens een rijbewijs had zei hij, "je zal het ooit wel eens halen en dan ben je het kwijt". En het is inderdaad zo gelopen ook, toen ik later mijn rijbewijs op een maandag kreeg mocht ik het dinsdag binnenleveren.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 28 maart 2014 om 01:54. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Banneling
|
![]() Het rijbewijs is soms juist het middel om geld te verdienen, waarmee alimentatie wordt betaald.
Dat afpakken is idd de meest stompzinnige maatregel. Vroeger had je ook zo van die maatregels: het diploma afpakken vb. Laatst gewijzigd door giserke : 28 maart 2014 om 01:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gelukkig is dit niet aan U besteed. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zijn er weer met een universitaire achtergrond die dat hebben uitgevonden hé. Zot ge studeert. Laatst gewijzigd door Garry : 28 maart 2014 om 02:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar nee, iets veel effektiever zou zijn ..
1ste keer niet betalen -> 5 zweepslagen* 2de keer niet betalen -> 20 zweepslagen 3de keer niet betalen -> 30 zweepslagen 4de keer niet betalen -> 40 zweepslagen 5de keer niet betalen -> 50 zweepslagen zweepslagen zoals in Singapore ![]() Wedden dat er (aanzienlijk) minder wanbetalers zullen zijn. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De normale weg is loonsbeslag en deurwaarder die alles komt aanslagen en verkopen om het openstaand bedrag te vereffenen. Met andere woorden, zij die reeds volledig gepluimt zijn, gaat men nu ook nog eens het rijbewijs afpakken. Hoorde gisteren in het verslag ook spreken over moeders met 2 en 3 kinderen die het moeten stellen met een maandelijksinkomen van 1200€. Wil dan wel eens weten hoe men dat verklaart. Het leefloon van een gezinshoofd bedraagt 1100€ en het kindergeld voor een alleenstaande bedraagt +330€ voor 2 kinderen en +600€ voor 3 kinderen. Een poetsvrouw die met dienstencheques werkt en 8 uur per dag doet komt op 7,5€ *8uur*20dagen = 1200€ netto loon per maand plus 330€ kindergeld komt voor mij nog steeds op 1530€. Maar daar zit het probleem, werken hoort er niet bij en kindergeld mag je niet meetellen bij het inkomen. Ik heb mijn kinderen ook volledig zelf moeten onderhouden en opvoeden. Ik had geen recht op onderhoudsgeld en geen recht op tussenkomsten voor de kinderopvang. Ik kreeg geen studietoelagen, geen verhoogd kindergeld, geen sociaal tarief voor bus en tram. Staan janken dat je niet rond komt is één zaak, maar dan moet je beginnen met de hand in eigen boezem te steken en de schuld niet op derde steken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De producent van mini auto's die in het verkeer mogen gebracht worden zonder rijbewijs (45 km/u) zal wellicht de champagne al klaar staan hebben.
Iedereen blij : papa kan nog naar zijn werk (zij het wat trager) en dus werken om zijn alimentatie verder te kunnen betalen, de armlastige mama krijgt haar extra inkomen en is dus happy, en het echte objectief van deze wetswijziging is ook bereikt. Namelijk de overheid die te allen prijze af wil van die financiële last en er desnoods maar een achterlijke wet voor laat goedkeuren. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie hier weeral dat er nog zoveel vaders denken dat ze niks moeten betalen als mama maar zelf een job heeft. En ja, als mama een goede job heeft dan kan ze met de kindjes op verlof gaan, maar dan moet papa evengoed blijven betalen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
|
![]() Citaat:
Hoe zou het zitten met de homologatie van die toestellen? Wacht ik zal eens een mail sturen. http://forum.politics.be/showthread.php?t=198814 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Dutch_Strawberry : 28 maart 2014 om 09:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Straf dat een scheiding voor veel mensen inhoud dat 't moedertje alleen achterblijft met de kinderen terwijl de vader blijkbaar elke dag in de kroeg zit... ![]() En wat met mama's die iemand anders leren kennen die mee voor die kinderen zorgt? Dan kan mama 2 keer geld opstrijken, samenwonen en toch elk op een ander adres ingeschreven zijn komt vrij vaak voor. Zo ken ik er ook genoeg. Waarom moeten papa's eigenlijk nog betalen aan mama's terwijl co-ouderschap mode is? Ze zorgen dan toch voor hun deel van de opvoeding en de kosten (behalve voor school en andere dingen waar papa's meer mogen betalen dan mama's)...
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ondertussen is het dus normaal dat er bi-locatie is (niet mijn voorkeur, maar kom). In dat geval kan papa niet meer dagelijks naar de kroeg en moet hij dus om de week ook een weekje babysitten, eten koken, kleding wassen en rekeninghouden met zijn kinderen. In dat geval is het ook normaal dat er geen onderhoudsgeld meer moet betaald worden. Als mama (of papa) een nieuwe relatie beginnen, dan hebben die nieuwe partners NIKS te maken met het onderhoud van de kinderen. Indien ik mijn huis wil delen met iemand die de helft van de huur betaalt, dan is dat mijn zaak. Dat wil dus niet zeggen dat de vader van mijn kinderen daarom geen onderhoudsgeld VOOR ZIJN KINDEREN moet betalen. Blijkbaar toch wel dur te comprenur voor vele mannen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |