![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het niet demokratisch kan, dan maar anders.
![]() |
![]() |
#102 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hou dan wel op met komedie spelen, alsof je voor Dewever past omdat het wel een goede strateeg is maar geen democraat (cfr het N-VA standpunt over referenda). Je verdedigt tegelijk immers een staatstructuur waarvan jij goed genoeg weet dat ze maar kan overleven bij gratie van het fnuiken van democratie. Over spagaat gesproken...
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben net als jullie slachtoffer van al wat er politiek fout loopt. De huidige toestand is niet mijn schuld. Via demokratische weg kan je niks bereiken, dat is de realiteit. En daar kan en wil zelfs een Dewever niks aan verhelpen. Dus kies ik ervoor om me te verdedigen op de wijze van: if you cannot beat them join them. Omwille van mooie principes, waar ik achtersta, maar geen hol mee vooruit kom, ga ik mijn leven niet laten vergallen. Van principes kan je niet eten. Nodeloos vasthangen aan mooie idealen maakt je depressief en gefrustreerd, en daarvoor is het leven te kort. Rijden en omzien, zegt Staaf...
![]() |
![]() |
#105 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zoals u alle getrouwen van de NVa op dezelfde simplistische wijze klasseert, zo gezegd omdat ze hun eigen voordelen nalopen zonder rekening te houden met de bevolking, hoeft u uw mond niet meer open te doen want u bent totaal ongeloofwaardig en u loopt alleen, volgens uw eigen zeggen uw eigen voordeel na, punt. Al weer een commentaar minder dat de moeite waard loont om gelezen te worden, want zelfs al vertelt hij de grootste waarheden, het is de verkeerde man die het zegt. Inderdaad simplisme op zijn Belgisch; met de dag meer en meer totaal ongeloofwaardig en debiel. Laatst gewijzigd door marie daenen : 10 april 2014 om 11:31. |
|
![]() |
![]() |
#107 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan niet ontkennen dat mijn aantijgingen aan De Wever wat betreft zijn demokratische ingesteldheid correct zijn. Citaat:
Dat is heel logisch, en absoluut geen reden om mijn persoonlijke proces hier te maken. Tenzij je het natuurlijk tactisch wil spelen om de aandacht van De Wever zijn zwakke punten af te leiden, maar dat pakt met mij geen verf.
![]() |
![]() |
#108 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Proficiat. Je verdient een prijs. Citaat:
Hang dus maar niet de moreel superieure uit, het is te ridicuul voor woorden.
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heel interessant. ![]()
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik begrijp perfect dat mooie woorden en principes niet vreetbaar zijn, noch dat je er geen stronthol mee vooruit komt, dat het "nodeloos" vast hangen aan mooie idealen niets is voor jou want dat het je frustreert en en deprimeert, maar wat doe je dan op een politiek forum waar de frustratie en de onmacht van af druipt? Heeft jouw attitude van rijden zonder om te kijken je niet gespaard van frustratie, en krijg je die hoer allelen maar onder controle door De Wever op te zadelen met de schuld voor de toestand waarin jouw fabel-achtig land uiteindelijk is verzeild geraakt? En waar het geweld niet meer zal uit geraken? Je beseft toch dat het uitgerekend die toestand is die ertoe heeft geleid dat de partij van De Wever veruit de grootste politieke "drukkingsgroep" van jouw geliefde vvorstendom is geworden? De toestand in dit land is wat ze is omdat er teveel mensen uitsluitend voor eigen rekening hebben gereden en er niet eens aan d�*chten om ook eens om te kijken terwijl ze reden. (Nochtans ten zeerste aan te raden op de autosnelweg) Ze zouden dan tenminste hebben gemerkt dat de bruggen achter hen in brand stonden, en dat er over diezelfde bruggen geen terugkeer meer mogelijk was.
![]() |
#111 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Welke eisen stelt een BDW aan de francofonie; welke verplichtingen legt hij hen op? Geen enkele buiten dat ze van het Vlaamse geld moeten afblijven en zichzelf moeten beredderen; wat de gerechtigheid zelve is. Maar de francofonie weigert uit de zakken van de Vlamingen te blijven, la francofonie weigert aan de Vlamingen het recht om zichzelf waar te maken in Vlaanderen want ze willen overal een stok tussen de deur; ze willen Vlaamse grond aanhechten; ze hebben de hoofdstad, ook van de Vlamingen totaal ontvlaams voor hun zogezegde francophone grootheid... En u komt hier zeggen dat dat twee gelijkwaardige ondemocratische kwalen zijn... Kom, kom, u komt hier uw profitariaat schoon praten en niets anders. |
|
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De reacties die ik kreeg op drie recent geposte draden, waarin ik niet meteen de naam van de schrijver meedeelde, bewijzen nochtans dat "de waarheid" niet alleen voor Marie verandert naargelang de persoon die hem verkondigt.
#113 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Goed zo? Citaat:
Het zou niet de eerste keer zijn dat ik het een paar jaar voor bekeken houdt.
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat is in politieke geschriften zelden het geval.
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil er graag ook zo een. Bedenk wel dat er geen kristallen bol nodig is om te zien hoe jouw geliefde vvorstendom en op dit eigenste ogenblik voorstaat. Hoe het ons in een onafhankelijk Vlaanderen zal vergaan zullen we pas kunnen zien als het onafhankelijk Vlaanderen bestaat én het de Belgische schuldenberg heeft afbetaald.
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Vlaanderen dat De Wever voor ogen heeft, is evenmin demokratisch als het huidige België. Het enige verschil: het ondemokratische luchtkasteel Zelfstandig Vlaanderen is geen realiteit (en gelukkig maar) In België beslist de burgermeerderheid niet. In het Vlaanderen van De Wever evenmin. Tel uit jouw 'winst'.
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar daar gaat het ook niet om. Als je Marie uitlacht moet je ook met de anderen lachen die precies eender reageren.
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#119 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iedereen die wil druk zetten op la Belgique om eindelijk zijn financieel huishouden in orde te brengen zal eisen, smeken dat de Europese normen onverkort uitgevoerd worden. Het is al lang duidelijk dat Vlaanderen geen vinger in de pap te brokken heeft, maar wel steeds het grootste slachtoffer is en blijft van de Belgische schulden, dus als laatste redmiddel blijft hen over om via Europa te proberen druk uit te oefenen op de federale regering, zelfs zonder daarom zelf eurofiel te zijn. U verwart, waarschijnlijk bewust, oorzaak en gevolg. |
|
![]() |
![]() |
#120 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat beweerde ik om De Wevers Eurofilie aan te kaarten. Citaat:
Waar zit ergens de logica daarin? Citaat:
Laat me niet lachen.
![]() |