Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 24 april 2014, 17:17   #101
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Ik dacht dat BDW duidelijk heeft laten verstaan dat, als het eventjes kan, het straks zonder de sossen zal zijn! Alsof hij in de huidige regering te kiezen had!
Met de "sossen" denk ik vooral aan de PS. Zonder die grote broer bestond de SPa niet meer...
Dat kan, maar feit is dat de NVA vrijwillig meegestapt is in een regering met de o zo verfoeide sossen, en er vijf jaar lang mee niet-samengewerkt. Maar omdat het om de NVA gaat, ging het toen niet om de postjes, uiteraard.
Oud 24 april 2014, 17:22   #102
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Subocaj heeft op dat punt volledig gelijk. Dit is pure komedie. BDW weet even goed als elke burger van dit land dat het niet de kiezer is die beslist wie kandidaat premier is of moet zijn. Dat heeft geen ballen met de uitslag te maken. Dat is een beslissing die in elke partij door het bestuur wordt genomen. Een bestuur waar hij op dat moment nog altijd de voorzitter van zal zijn.
Dat zijn feiten, en die kun je niet omzeilen door gewoon te zeggen dat het nv-a bashen is. Too easy.
Het aantal stemmen dat de partij haalt lijkt mij een zeer grote invloed te hebben. Maw de kiezer heeft wel degelijk zijn invloed. Zeggen dat de kiezer er totaal geen invloed op heeft is evenzeer too easy.
stuyckp is offline  
Oud 24 april 2014, 17:24   #103
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Dat kan, maar feit is dat de NVA vrijwillig meegestapt is in een regering met de o zo verfoeide sossen, en er vijf jaar lang mee niet-samengewerkt. Maar omdat het om de NVA gaat, ging het toen niet om de postjes, uiteraard.
Deze opmerking getuige van een totaal gebrek aan politiek inzicht.
stuyckp is offline  
Oud 24 april 2014, 17:25   #104
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Vlaamse Raad stelt niets voor , ze is haast voor niets bevoegd, 75 procent van haar budget gaat naar Onderwijs, dat zegt toch genoeg , nietwaar ?
Ik begrijp niet goed waarom ze daar met 124 moeten zitten.
Pericles is offline  
Oud 24 april 2014, 17:29   #105
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Deze opmerking getuige van een totaal gebrek aan politiek inzicht.
Hé hé
Oud 24 april 2014, 17:32   #106
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
De Vlaamse Raad stelt niets voor , ze is haast voor niets bevoegd, 75 procent van haar budget gaat naar Onderwijs, dat zegt toch genoeg , nietwaar ?
De Vlaamse Raad? Bestaat die nog?
Oud 24 april 2014, 17:45   #107
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat Vlaams-nationalisten steeds denken "in naam van het volk" te spreken, ongeacht hun electoraal gewicht, dat de anderen zo denken, hé...
Wat een stomme reactie opnieuw.

Welk is de partij die zegt dat ze niet in naam van het volk spreekt?
Toch geen enkele!
Elke partij in een democratie spreekt in naam van het volk, want anders mag ze ophoepelen.

Spijtig genoeg hebben de andere partijen te dikwijls bewezen dat het bij hun slechts een slogan is en geen realiteit, dat de partijbelangen voor gaan op het belang van het volk, zelfs op het belang van hun Eigen kiezers, dat la Belgique voorgaat op het belang van Vlaanderen, hun kiesdistrict ....

Maar toch houden ze allemaal vol dat ze in naam van het volk, in ieder geval hun kiezers spreken.

En ineens nu de NVa klaar en duidelijk zegt dat ze in naam van het volk spreken, ineens gaat men nagaan of het volk wel bestaat; of de Vlamingen wel bestaan; of de Vlamingen wel het recht hebben om te zeggen dat ze bestaan....

Dat is het zogezegde Belgisch surrealisme, 'Ceci n'est pas une pipe'.
In feiten is het een schoon woord voor regelrechte Belgische corruptie, punt.
marie daenen is offline  
Oud 24 april 2014, 17:49   #108
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Sinds wanneer zeg jij de waarheid?
Weer er compleet naast; ik zeg dat ik de waarheid zeg; of dat uw waarheid is of niet voor mij is het de waarheid en heb ik dus geen enkel excuse nodig omdat ik de waarheid zeg.
ik ben nog niet schizofreen hoor.
marie daenen is offline  
Oud 24 april 2014, 17:54   #109
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Raar voor een partij die samen met de sossen in een regering zit.
U zou eerder moeten zeggen dat het raar is dat de sossen en de CD&V die samen met de NVa in de Vlaamse regering een partijprogramma hadden opgesteld voor Vlaanderen, later dat programma zo verloochend hebben in de federale regering. De NVa valt hier niets te verwijten.
marie daenen is offline  
Oud 24 april 2014, 17:56   #110
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
U vergeet dat die Vlaamse regering gevormd werd voor het grote verraad van Genez van het Vlaamse volk.
marie daenen is offline  
Oud 24 april 2014, 17:58   #111
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Het Vlaamse parlement is inderdaad nog niet bevolkt door mensen met genoeg zelfzekerheid en wijsheid om de ondemocratische Belgische toestanden te dwarsbomen, inderdaad nog niet.
Het zou wel eens vlug kunnen verkeren.
Waarom denk u dat ze in hun broek doen de klassieke partijen?
Niemand doet in zijn broek Marieke, maar blijf dat maar geloven als je daar plezier kunt in scheppen. De partij die na 25 mei in het vlaams parlement de grootste zal zijn is een partij die in alle opzichten gelijk is aan de andere partijen. Eigen accenten en programmapunten uiteraard, maar fundamenteel is er geen enkel verschil tussen hen en de anderen.
Na 25 mei zal de vlaamse administratie wat meer n-va kleur krijgen op vlak van partijkaarten voor de top ambtenaren, er zal een pak meer benoemingen en mandaten gaan naar n-va gezinde mensen, en that's it. Je gaat toch de naïviteit niet cultiveren tot op het niveau dat je werkelijk gelooft dat zij het 'anders' gaan aanpakken ?
Anders is in politiek een eufemisme voor : onze mensen. Meer is er niet te verwachten.
Pandareus is offline  
Oud 24 april 2014, 18:07   #112
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Toogstrategie ? Senelle was professor grondwettelijk recht.
Daarbij , het is geen onafhankelijkheidsverklaring hé. Ze verklaren zich voortaan gewoon voortaan bevoegd voor alles.
Zoals ik zei dus : toogstrategie. Ook professoren zijn daar niet immuun voor hoor. Dat hij prof grondwettelijk recht was maakt het alleen gênanter en pijnlijker. Een soort ultimate fail van een bejaarde die de trappers was kwijt geraakt.
Pandareus is offline  
Oud 24 april 2014, 18:09   #113
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U zou eerder moeten zeggen dat het raar is dat de sossen en de CD&V die samen met de NVa in de Vlaamse regering een partijprogramma hadden opgesteld voor Vlaanderen, later dat programma zo verloochend hebben in de federale regering. De NVa valt hier niets te verwijten.
Dan had de NVA konsekwent uit de Vlaamse regering moeten stappen. Maar neen, zij is met die volksverraaders blijven niet-regeren.
En er zelfs een belastinkske bij gedaan, als dessert zo.
Oud 24 april 2014, 18:11   #114
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gaan ze alleen maar de NVa verstikken?
Maak je geen zorgen Marie. Je bent veilig. Er ligt echt geen francofoon onder je bed hoor.
Oh ja, het is juist : die ligt naast jou in bed.
Pandareus is offline  
Oud 24 april 2014, 18:16   #115
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weer er compleet naast; ik zeg dat ik de waarheid zeg; of dat uw waarheid is of niet voor mij is het de waarheid en heb ik dus geen enkel excuse nodig omdat ik de waarheid zeg.
Gezien jij de waarheid niet zegt, hooguit zegt dat je zegt dat je de waarheid zegt zonder de waarheid te zeggen omdat niemand de waarheid zegt want om de waarheid te kunnen zeggen moet je kunnen zeggen dat je over alle informatie beschikt om uw zeg te kunnen doen over die gezegde of de te zeggen waarheid waarbij je vergeet dat niemand de waarheid kan zeggen omdat niemand over alle informatie beschikt om de waarheid te kunnen zeggen al zegt de persoon dat zij de waarheid zegt, kan ik duidelijk zeggen dat jij de waarheid niet zegt, al moet ik erbij zeggen dat wat ik zeg ook impliceert dat ik ook de waarheid niet zeg wanneer ik zeg dat jij de waarheid niet zeg maar gezien ik zeg dat ik de waarheid niet zeg wanneer jij zegt dat jij de waarheid zegt zeg ik eigenlijk de waarheid.

Om maar te zeggen, hé.

Bad Attila - vermoeid
Oud 24 april 2014, 19:18   #116
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zoals ik zei dus : toogstrategie. Ook professoren zijn daar niet immuun voor hoor. Dat hij prof grondwettelijk recht was maakt het alleen gênanter en pijnlijker. Een soort ultimate fail van een bejaarde die de trappers was kwijt geraakt.
hm, dat jij een professor van toogstrategie beschuldigt is gewoon pijnlijk voor u.
stuyckp is offline  
Oud 24 april 2014, 19:21   #117
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan had de NVA konsekwent uit de Vlaamse regering moeten stappen. Maar neen, zij is met die volksverraaders blijven niet-regeren.
En er zelfs een belastinkske bij gedaan, als dessert zo.
Neen, hoor dat had ze niet.
Pikt het ? Goed zo.
stuyckp is offline  
Oud 24 april 2014, 19:43   #118
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sinds wanneer zeg jij de waarheid?
Sinds Marie begrepen heeft hoe La Belgique werkt. Het heeft jaren studie gekost maar nu weet ze dat gewoon. Uitleggen is nog een beetje moeilijk, maar ach, dat zijn maar details. Het gaat om de waarheid en over het verraad.
Sorry, ik vergat nog even : de francofone samenzwering, plan B, de regimepers, de domme vlamingen die niet begrijpen dat Marie ontdekt heeft dat de 6e eigenlijk de francofone voorbereiding is van 'plan B', de verarming, iedereen die liegt, de cijfers die vervalst zijn, het einder der tijde quoi... De apocalyps.
Pandareus is offline  
Oud 24 april 2014, 20:18   #119
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien niet.
Maar wellicht wel best eens laten testen op het Messiah Complex ?

Citaat:
A messiah complex (also known as the Christ complex or savior complex) is a state of mind in which an individual holds a belief that they are, or are destined to become, a savior. The term "messiah complex" is not addressed in the Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (DSM), but symptoms of the disorder closely resemble those found in individuals suffering from grandiose delusions (GD) or delusions of grandeur. This form of delusional belief is most often reported in patients suffering from bipolar disorder and schizophrenia.
http://en.wikipedia.org/wiki/Messiah_complex
Pandareus is offline  
Oud 24 april 2014, 20:24   #120
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gezien jij de waarheid niet zegt, hooguit zegt dat je zegt dat je de waarheid zegt zonder de waarheid te zeggen omdat niemand de waarheid zegt want om de waarheid te kunnen zeggen moet je kunnen zeggen dat je over alle informatie beschikt om uw zeg te kunnen doen over die gezegde of de te zeggen waarheid waarbij je vergeet dat niemand de waarheid kan zeggen omdat niemand over alle informatie beschikt om de waarheid te kunnen zeggen al zegt de persoon dat zij de waarheid zegt, kan ik duidelijk zeggen dat jij de waarheid niet zegt, al moet ik erbij zeggen dat wat ik zeg ook impliceert dat ik ook de waarheid niet zeg wanneer ik zeg dat jij de waarheid niet zeg maar gezien ik zeg dat ik de waarheid niet zeg wanneer jij zegt dat jij de waarheid zegt zeg ik eigenlijk de waarheid.

Om maar te zeggen, hé.

Bad Attila - vermoeid

fantastisch ! Als je uitgerust bent, kun je er nog zo eentje maken rond de andere dooddoener van Marie : "verraad" ?
Pandareus is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be