![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | ||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hoe kan een mens fier zijn op iets waar hij geen verdienste aan heeft? Fier zijn op uw kinderen kan, omdat je ze opgevoed hebt. Fier op uw loopbaan, fier op uw studieresultaten, etc. Maar fier op uw nationaliteit, dat slaat op niet veel. Citaat:
Citaat:
Pas eens die open Vlaamse cultuur van u toe, en stop met continu alles te zien als Vlaanderen vs. francofonie; N-VA vs. al de rest. Of zou u zeggen dat zo een wij-zij denken deel is van een open Vlaamse cultuur? |
||||
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Europees Commissaris
|
![]() Bracke is zeker niet representatief voor de N-VA. Hij vertegenwoordigt straks alleen zichzelf. De vraag is evenwel wie jij vertegenwoordigt. Aan de peilingen te zien, practisch niemand.
|
![]() |
![]() |
#104 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tiens, dat is nu eens hoogst verwonderlijk.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 april 2014 om 17:41. |
![]() |
![]() |
#106 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En tussen een Fransman en een Duitser, dat zijn geen verschillende volkeren dan, of hoe moet ik u begrijpen?
![]() |
![]() |
#107 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Trouwens als dé Vlaming niet bestaat, hoe kan hij dan meer gemeen hebben met de Waal dan de Nederlander. |
|
![]() |
![]() |
#109 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In De Stem van Vlaanderen corresponderen de standpunten van De Wever nochtans beter met die van Bracke (ongeveer 80%) dan met die van... Geert Bourgeois (ongeveer 75%).
|
![]() |
![]() |
#110 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik blijf vooral zitten met de vraag : hoe kan een normaal mens het in zijn hoofd halen om te willen nederlander worden ? Dat is sado-masochisme in de derde graad. Kijk hier op het forum : veel blabla maar weinig boemboem. De protagonisten van groot of heel nederland kletsen er graag over maar blijven toch maar braafjes belg. (o.a. quercus of vrijheideerst) Doe de test : probeer eens een kleffe sandwich met een flinterdun (zuinig !) schelletje veel te jonge kaas + zo een walgelijke 'kroket' te vreten en spoel dat dan door middels een groot glas karnemelk. ![]() Als je het overleeft, mag je naar de ambassade trekken om de papieren in te vullen. |
|
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De hele vlaamse beweging zit te knokken voor het principe dat je woonplaats bepaalt wie je bent en welk de taal is die daar bij hoort. Ius Soli. En dan komt ons Marieke La Wallonne die in wallonië leeft een beetje doodleuk vertellen dat ze een vlaming is ??? Forget it, jij bent een waalse imposteur (om je eigen jargon eens te gebruiken) |
|
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik gebruik dan ook liever de term: de Nederlandstalige Belg. Die is historisch meer correct.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 april 2014 om 18:27. |
![]() |
![]() |
#115 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En iemand die in Wallonië woont, maar van Vlaamse afkomst is, kan nog altijd perfect Vlaming zijn. |
|
![]() |
![]() |
#116 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#117 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Trouwens, het is niet eens zo dat mensen die vroeger in het hertogdom Brabant of het graafschap Vlaanderen woonden, zich daar mee identificeerden. Eerder identificeerden zij zich met hun lokale heer, hun religie, hun vorst, of hun lokale omgeving (streek). Ook wat je hier eerder zei over 'Belges' waarmee de inwoners van de zuidelijke Nederlanden werden aangeduid, je vergeet erbij te vermelden dat dit een elitair, en zeker geen wijdverbreid fenomeen was. Aan de creatie van de belgische identiteit is na 1830 nog danig gewerkt. Laatst gewijzigd door mvd : 26 april 2014 om 19:56. |
|
![]() |
![]() |
#118 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zeg fier te zijn omdat ik Vlaming ben, niet omdat ik als Vlaming geboren werd, want daar zat ik, zoals u zegt, voor niets tussen, maar wel mijn ouders, maar omdat ik, achterom ziende, en gezien mijn ervaringen ook met buitenlanders ingezien heb wat een enorm voordeel het is geen 'grootheid' te moeten meeslepen; een vrije, onafhankelijke geest te mogen ontwikkelen en overal open naar anderen te kunnen luisteren zonder dat mijn 'grootheid' mij verplicht om eerst en vooral in mijn Eigen standing te geloven en hem op te houden. Dit zijn algemeenheden die voor elke niet dominante kultuur kunnen gelden en zeker niet alleen voor Vlamingen. Ik vraag mij af of het niet u bent die ieder woord, iedere gedachte die een overtuigde Vlaming zegt insluit in het Vlaams zijn van dat individu. Waar de Vlamingen echter niet buiten kunnen is dat ze in hun Eigen land in de hoek gedrumd worden door de francofonie. U zegt dat Vlaanderen enorm welvarend is geworden; dus besluit u dat de francofonie hen niet moet uitgebuit hebben. Vraag wie, buiten de mensen, die betaald werden voor hun werk, wie heeft er enorm geprofiteerd van die Vlaamse welvaart? Zou het kunnen dat het dezelfde zijn die eens de afbraak van Wallonie hebben georkestreerd omdat hun geld veel meer opbracht in een op dat ogenblik braakliggend Vlaanderen met heel welwillende en brave werklieden? En nu dat ze voelen dat de Vlamingen veel zelfverzekerder zijn geworden en niet langer hun verrijkingsmethodes goedkeuren en nog minder hoe de federale staat, onder hun auspiciën bestuurd, of misbestuurd wordt; nu dat ze voelen dat ze hun greep op Vlaanderen verliezen, nu vlug Vlaanderen zo veel mogelijk uitkleden, alle middelen zo vlug mogelijk terug investeren in franco-Brux om daarna Vlaanderen, totaal uitgekleed af te stoten en met het grootste deel van de belgische schuldenberg achter te laten? Of u kent de economische toestand van België en van Vlaanderen en u blijft objectief, of u kent ze niet en kom dan niet af met dooddoeners van julie zijn (beter gezegd waren) een van de rijkste regio's van Europa, dus laat u nu maar verder zonder commentaar uitkleden. Mijn open kultuur, mijn open geest zal nooit zwijgend het onrecht Vlaanderen aangedaan door la Belgique toestaan. Ik zal het blijven uitschreeuwen tot de laatste dag. En hou op met dat bekrompenheid te noemen of zelfs Vlaamse bekrompenheid te noemen. Ik woon in Wallonie en meer dan de meeste Vlamingen zie ik de totale indoctrinatie aan franstalige kant en nu ook meer en meer aan Vlaamse kant en heb ik de machtspelletjes door van de bewindvoerders die weten dat ze er alles doorkrijgen als ze de bevolking maar doen geloven in een buitenlandse vijand. Hewel voor de franstaligen is dat sinds jaar en dag de Vlaming, die hen, arme francofoon niets gunt en hen nooit iets gegund heeft. Die hen niet toegelaten heeft de Waalse afgang tegen te houden, die hen niet toegelaten heeft om opnieuw een vooruitstrevend en welvarend volk te worden. Hoe denk je dat de PS die verkommerde Waalse staat zo lang heeft kunnen mismeesteren? Hewel zij maakte hen wijs dat het de fout van die egoïstische Vlamingen was die weigerden af te dokken voor de francophone welvaart. De PS stond met de handen vastgebonden en kon er niets aan doen, terwijl verdomme zijzelf de grootste verantwoordelijken waren voor het blijven zwalmen in die slechte, benarde toestand ipv hen, in economisch gunstige tijden terug het juiste pad op te leiden. Hou AUB op met de dooddoeners van de heersende klasse na te praten; de heersende klasse heeft enkel zijn Eigen macht en het behoud van zijn Eigen macht voor ogen en het lot van de bevolking is een van de laatste van haar kopzorgen. Ofwel verdiept u zich in de problemen en komt u daarna met uw inzichten ons de toestanden duidelijk maken, ofwel komt u wat leuteren, wat u gegund is, maar hou dan op met anderen, die niet dezelfde mening hebben dan u, uit te maken omdat u hun houding niet begrijpt of misbegrijpt. |
|
![]() |
![]() |
#119 |
Banneling
|
![]() [quote=Ja_an;7114775]
idem Laatst gewijzigd door marie daenen : 26 april 2014 om 20:02. |
![]() |
![]() |
#120 |
Banneling
|
![]() De wetenschap dat als ze niet een overdonderende, zelfs volstrekte meerderheid heeft (wat meer dan waarschijnlijk niet zal gebeuren) ze in la Belgique, democratisch of niet, buiten spel zal worden gezet.
|
![]() |