Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 26 april 2014, 17:03   #101
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Wanneer u en uw geestesgenoten niet meer weten van welk hout pijlen maken, beginnen ze altijd op de man te spelen in plaats van op de bal. Terwijl ze niet eens beseffen wat een zwaktebod zij ten toon spreiden.

Het zij zo, soort zoekt nu eenmaal soort.
Wie zegt het.......
Oud 26 april 2014, 17:07   #102
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat hoogmoed VOOR de val komt bewijs JIJ hier met stip.

De N-VA gaat al drie achtereenvolgende peilingen vooruit. Maar System noemt dat "ter plaatse trappelen".

De traditionele partijen die er nauwelijks op vooruit gaan, of zelfs duidelijk op achteruit, die doen het "eigenlijk" goed. En waarom doen ze het volgens System goed? Omdat ze, althans volgens deze peiling, niet worden afgestraft!

Rare gedachtenkronkel als je het mij vraagt, maar zo gaat dat meestal met hoogmoed die voor de val komt.

Dus, waarde tegenstrever, ik zou maar niet te vlug victorie kraaien met uw Systeempartijen. Ze zien misschien wel de pruimen hangen maar de buit is nog niet binnen.

En ik zal je zeggen waarom.
Een regime-vijandige partij wordt in peilingen in de regel lager ingeschat dan ze tijdens verkiezingen scoort. Dat is geen toeval. Zoals het evenmin toeval is dat ruim een kwart van de kiesplichtigen nog niet weet voor welke partij het zal stemmen.

Er wordt bijna als vanzelfsprekend van uit gegaan dat daar geen N-VA-kiezers meer bij zijn. Dat met andere woorden dat kwart stemmen de traditionele partijen in de schoot zal komen vallen.
Niets is echter minder waar. Bij dat kwart onbesliste stemmers zitten met zekerheid nog een aantal N-VA-kiezers bij die niet te koop willen/durven lopen met hun voorkeur. Dat betekent dat de N-VA binnen een maand geen 33% van de stemmen zal halen maar dat het tussen de 35 en 40% kan zijn. (Deze voorspelling goed bewaren, System!)

Niet dat het veel verschil zal maken. Magnette heeft al laten verstaan dat hij rekening houdt met een even lange regeringsvorming als vorige keer. Lees: de PS zal geen duimbreed toegeven en, net zoals vorige keer, gewoon "wachten" tot de "Vlamingen" door de knieën gaan. Het zal alleen een beetje moeilijker zijn om iets te vinden waarmee de N-VA kan "vermeden" worden. Ik bedoel dat de "truc" deze keer nog doorzichtiger zal zijn dan vorige keer maar wat dan nog? Wie k�*n het regime wat? Of het nu een kleine of grote 40% van de Vlaamse kiezers is die voor verandering stemt, d�*�*r hoeft toch geen rekening mee te worden gehouden in en democratie?
Het zou een ware schande zijn moest bij de regeringsvorming geen rekening gehouden worden met de grootste partij van Vlaanderen en van dit land.
Indien de CD&V of O-VLD het aandurven om alweer te kiezen voor de dictaten van de PS, dan worden die partijen na de 1ste regeringsval - en die zal er snel aankomen - verpulverd. De Vlamingen zijn niet langer de boerkes waarvoor ze door la francophonie genomen worden. Hun geheugen is niet kort. Ze zijn niet de schandelijke manier vergeten waarop de N-VA in 2010 buiten spel werd gezet door het franstalig Blok, Laeken en de Vlaamse meeloperspartijen die hun partijbelangen (AWC Arco Dexia) boven het belang van de burger stelden.
Vigilant is offline  
Oud 26 april 2014, 17:09   #103
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Wie zegt het.......
Inderdaad, het Oosten vult zijn dagen met schelden en tieren, 24 uur op 24. De verzuurde Vlaming, dat is het Oosten ten voeten uit. Een slechte verliezer, rancuneus tot in de toppen van zijn tenen, immer schuimbekkend.
Zou het de tweelingbroer van de vleesgeworden haat Hugo Camps zijn?
Vigilant is offline  
Oud 26 april 2014, 17:21   #104
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoera Bekijk bericht
Hoe weet je dat die anoniem zijn? Ik wil wel eens de procedure kennen van zo'n peiling.... we weten enkel dat ze afgenomen is bij 1000 Vlamingen... wat is hun geografische verspreiding? gebeurt dit telefonisch?
Citaat:
De peiling is afgenomen in de periode 7-19 april bij 1.030 personen wonend in Vlaanderen.
http://www.nieuwsblad.be/article/det...mf20140425_039

Daar zal je het mee moeten doen.

Hou je in alle geval klaar voor een héél andere verkiezingsuitslag.
Of denk je dat het toeval is dat premier Di Rupo himzelf in de top tien van de grofste beledigingen aan het adres van regimevijand nr 1 staat?

http://www.knack.be/nieuws/belgie/to...etter-RNBAVUKN
Oud 26 april 2014, 17:30   #105
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilant Bekijk bericht
Inderdaad, het Oosten vult zijn dagen met schelden en tieren, 24 uur op 24. De verzuurde Vlaming, dat is het Oosten ten voeten uit. Een slechte verliezer, rancuneus tot in de toppen van zijn tenen, immer schuimbekkend.
Juist.
De vraag is wat de reden kan zijn dat iemand niet in staat is om te zien dat hij zichzelf voortdurend op anderen projecteert.
Oud 26 april 2014, 17:31   #106
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat hoogmoed VOOR de val komt bewijs JIJ hier met stip.

De N-VA gaat al drie achtereenvolgende peilingen vooruit. Maar System noemt dat "ter plaatse trappelen".

De traditionele partijen die er nauwelijks op vooruit gaan, of zelfs duidelijk op achteruit, die doen het "eigenlijk" goed. En waarom doen ze het volgens System goed? Omdat ze, althans volgens deze peiling, niet worden afgestraft!

Rare gedachtenkronkel als je het mij vraagt, maar zo gaat dat meestal met hoogmoed die voor de val komt.

Dus, waarde tegenstrever, ik zou maar niet te vlug victorie kraaien met uw Systeempartijen. Ze zien misschien wel de pruimen hangen maar de buit is nog niet binnen.

En ik zal je zeggen waarom.
Een regime-vijandige partij wordt in peilingen in de regel lager ingeschat dan ze tijdens verkiezingen scoort. Dat is geen toeval. Zoals het evenmin toeval is dat ruim een kwart van de kiesplichtigen nog niet weet voor welke partij het zal stemmen.

Er wordt bijna als vanzelfsprekend van uit gegaan dat daar geen N-VA-kiezers meer bij zijn. Dat met andere woorden dat kwart stemmen de traditionele partijen in de schoot zal komen vallen.
Niets is echter minder waar. Bij dat kwart onbesliste stemmers zitten met zekerheid nog een aantal N-VA-kiezers bij die niet te koop willen/durven lopen met hun voorkeur. Dat betekent dat de N-VA binnen een maand geen 33% van de stemmen zal halen maar dat het tussen de 35 en 40% kan zijn. (Deze voorspelling goed bewaren, System!)

Niet dat het veel verschil zal maken. Magnette heeft al laten verstaan dat hij rekening houdt met een even lange regeringsvorming als vorige keer. Lees: de PS zal geen duimbreed toegeven en, net zoals vorige keer, gewoon "wachten" tot de "Vlamingen" door de knieën gaan. Het zal alleen een beetje moeilijker zijn om iets te vinden waarmee de N-VA kan "vermeden" worden. Ik bedoel dat de "truc" deze keer nog doorzichtiger zal zijn dan vorige keer maar wat dan nog? Wie k�*n het regime wat? Of het nu een kleine of grote 40% van de Vlaamse kiezers is die voor verandering stemt, d�*�*r hoeft toch geen rekening mee te worden gehouden in een democratie?
Niks van. Wat system zegt, moet u aan hem vragen Gwylan, maar het is een feit dat de NVA al op 35% heeft gestaan in een peiling, dan weer op goeie 28% gestaan en de laatste tijd schommelt ze tussen de 31% en de 33%. Ze trappelt dus ter plaatse. Als u dat niet wilt inzien, dan bent u stekeblind.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 april 2014 om 17:42.
Het Oosten is offline  
Oud 26 april 2014, 17:44   #107
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Eduard Khil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niks van. Wat system zegt, moet u aan hem vragen Gwylan, maar het is een feit dat de NVA al op 35% heeft gestaan in een peiling, dan weer op goeie 28% gestaan en de laatste tijd schommelt ze tussen de 31% en de 33%. Ze trappelt dus ter plaatse. Als u dat niet wilt inzien, dan bent u stekeblind.

hopelijk voor u doet zot zijn geen zeer
Eduard Khil is offline  
Oud 26 april 2014, 18:12   #108
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zou een ware schande zijn moest bij de regeringsvorming geen rekening gehouden worden met de grootste partij van Vlaanderen en van dit land.
Waarom spreek je in de voorwaardelijke wijs?
Ook vorige maal was dit reeds het geval.

Citaat:
Indien de CD&V of O-VLD het aandurven om alweer te kiezen voor de dictaten van de PS, dan worden die partijen na de 1ste regeringsval - en die zal er snel aankomen - verpulverd.
De vorige regering is nooit in gevaar geweest.
Waarom zou eenzelfde regering wél vallen?

Citaat:
De Vlamingen zijn niet langer de boerkes waarvoor ze door la francophonie genomen worden. Hun geheugen is niet kort. Ze zijn niet de schandelijke manier vergeten waarop de N-VA in 2010 buiten spel werd gezet door het franstalig Blok, Laeken en de Vlaamse meeloperspartijen die hun partijbelangen (AWC Arco Dexia) boven het belang van de burger stelden.
Ik ga niet in detail uw beeld van de Vlamingen analyseren, maar ongeacht of het klopt of niet, heb ik de afgelopen regeerperiode geen ander beeld van de doorsnee Vlaming waargenomen.
Jij wél?
Oud 26 april 2014, 18:22   #109
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat schelden en tieren zal dan wel van u geleerd hebben én van Knuppel. Twee totaal verzuurde en rancuneuze Vlaams-nationalisten.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 april 2014 om 18:23.
Het Oosten is offline  
Oud 26 april 2014, 18:27   #110
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ga niet in detail uw beeld van de Vlamingen analyseren, maar ongeacht of het klopt of niet, heb ik de afgelopen regeerperiode geen ander beeld van de doorsnee Vlaming waargenomen.
Jij wél?
Ik wel, ja.
Ik heb vandaag nog een signaal van iemand gekregen waar ik het niet van verwachtte.
Oud 26 april 2014, 18:31   #111
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wel, ja.
Ik heb vandaag nog een signaal van iemand gekregen waar ik het niet van verwachtte.
Jaja, Madame Soleil krijgt ook signalen...
SMI94 is offline  
Oud 26 april 2014, 18:32   #112
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat schelden en tieren zal dan wel van u geleerd hebben én van Knuppel. Twee totaal verzuurde en rancuneuze Vlaams-nationalisten.
Toch iets dat je toegeeft: je eigen rancuneuze verzuurdheid.
Op dat vlak kan zelfs een die-hard racist jou nog iets leren.
Oud 26 april 2014, 18:35   #113
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht

hopelijk voor u doet zot zijn geen zeer
Wat hij zegt klopt wel. Sedert de N-VA zich van CD&V loskoppelde, waren er drie fases: die van steile opgang (van 10 naar 30%), die van consolidatie op hoog niveau (vanaf 35%, volgens sommige peilingen tot 40%) en daarna een consolidatie op een niveau dat balanceert tussen een status quo met de vorige verkiezingen (zie peiling Europees parlement of provincieraadsverkiezingen) tot 32-33% van de stemmen in het Vlaams gewest.

BWarrior is offline  
Oud 26 april 2014, 18:40   #114
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Wat hij zegt klopt wel. Sedert de N-VA zich van CD&V loskoppelde, waren er drie fases: die van steile opgang (van 10 naar 30%), die van consolidatie op hoog niveau (vanaf 35%, volgens sommige peilingen tot 40%) en daarna een consolidatie op een niveau dat balanceert tussen een status quo met de vorige verkiezingen (zie peiling Europees parlement of provincieraadsverkiezingen) tot 32-33% van de stemmen in het Vlaams gewest.

Wat ik zeg, klopt zeker. Ik zeg dat dan ook niet zo maar voor de grap, of uit rancune en verbetenheid zoals sommige Vlaams-nationalistjes dit hier maar al te vaak doen.

Deze grafiek weze hun een les!

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 april 2014 om 18:41.
Het Oosten is offline  
Oud 26 april 2014, 18:41   #115
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht

Ja, dat kan allemaal we zijn BWarrior. Maar als Knuppel en een hoop andere knuppels hier op dit forum zeggen dat de N-Va NIET ter plaatse trappelt, dan trappelt de N-Va NIET ter plaatse. Dan ga jij toch niet zo zwak zijn om dat met officiële cijfers te ontkrachten zeker?
SMI94 is offline  
Oud 26 april 2014, 18:44   #116
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
Ja, dat kan allemaal we zijn BWarrior. Maar als Knuppel en een hoop andere knuppels hier op dit forum zeggen dat de N-Va NIET ter plaatse trappelt, dan trappelt de N-Va NIET ter plaatse. Dan ga jij toch niet zo zwak zijn om dat met officiële cijfers te ontkrachten zeker?
Luister, als u nu niet kunt afleiden uit deze grafiek dat de NVA nu eens vooruit gaat, dan weer terug valt om vervolgens weer te stijgen, en dat ze dus met andere woorden ter plaatse trappelt, laat dan maar alle hoop varen.
Het Oosten is offline  
Oud 26 april 2014, 18:46   #117
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Het gaat alleen maar over geld en het Vlaams nationalisme wordt handig gebruikt als middel om meer stemmen te krijgen.
Oud 26 april 2014, 18:48   #118
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
Jaja, Madame Soleil krijgt ook signalen...
Ik heb geantwoord op de vraag of ik de afgelopen regeerperiode een ander beeld van de doorsnee Vlaming heb waargenomen. Ja dus. Omdat te weten hoef je de reacties in de online bladen maar te lezen. Ik heb "de Vlaming" nooit eerder zo boos en gefrustreerd geweten.

De reacties her en der geven dus idd een ander beeld van de Vlamingen tijdens de afgelopen regeerperiode.
Superstaaf weet trouwens evengoed als iedereen dat de doorsnee Vlaming allesbehalve tevreden is met de verwezenlijkingen die de uittredende federale regering met zoveel trots uitbazuint.
Oud 26 april 2014, 18:49   #119
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Luister, als u nu niet kunt afleiden uit deze grafiek dat de NVA nu eens vooruit gaat, dan weer terug valt om vervolgens weer te stijgen, en dat ze dus met andere woorden ter plaatse trappelt, laat dan maar alle hoop varen.
Nou nou, zeg ik dat dan niet op één of andere ironische wijze?
SMI94 is offline  
Oud 26 april 2014, 18:51   #120
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Het gaat alleen maar over geld en het Vlaams nationalisme wordt handig gebruikt als middel om meer stemmen te krijgen.
Het Vlaams-nationalisme wordt integendeel al sinds mensenheugenis gebruikt als middel om de kiezer af te schrikken. Zelfs van op de preekstoel.

Je gaat me toch niet proberen wijs te maken dat die tactiek de laatste maanden gemilderd werd?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be