![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kortom, nog minder democratie en nog meer totaal onbelangrijke uiterlijkheden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Dat is dan uw visie. Ik beperk monarchie niet tot absolute constructies, noch hecht ik geloof in de allesomvattende werkbaarheid van democratie.
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast ben ik wat verwonderd dat u ogenschijnlijk ervan uitgaat dat democratie niet kan werken in Rusland. Om welke reden dan wel? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik ben van mening dat Fukuyama dwaalt. De parlementaire democratie is geen mythisch einddoel waartoe de hele geschiedenis gewerkt heeft. Het volk is makkelijk bespeelbaar en heeft weinig binding met de instituten waarvoor zij stemmen. In Rusland is de Communistische Partij de tweede grootste partij, maar wat ik zeg ik geenszins exclusief op Rusland van toepassing.
Ik verwerp mijn vroegere denkbeelden. Laatst gewijzigd door Tóraí : 2 juni 2014 om 21:47. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Of het ene volk makkelijker bespeelbaar is dan het andere, daar kan ik niet over oordelen. Ik ga me er dan ook niet over uitspreken. Ik maak een algemene opvatting. De populariteit van de Communistische Partij is dan, voor zover ik weet, ook een historisch relict.
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is uw referentiekader dan wel, waardoor u ogenschijnlijk met zekerheid kunt vaststellen dat mijn referentiekader fundamenteel van het uwe verschilt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik ben een traditionalistische conservatief, u bent dat niet. Ik ben niet Rooms-Katholiek, u bent dat wel. U komt me over als eerder wettisch. Een legalistisch kader, een weinig gepassioneerd appel aan de democratie, en een strikte scheiding van religie, politiek en ethiek. Uw goed recht als dat ook effectief zo is, maar in zo'n denkkader kan ik me moeilijk plaatsen. Als ik u verkeerd inschat, voelt u vrij me te verbeteren. Ik hoop u ook niet te beledigen, slechts een idee te geven van hoe ik u inschat op basis van wat ik gelezen heb. Met een beter begrip van uw referentiekader kan ik ook u wellicht beter begrijpen. Citaat:
Zoekt u eens naar "High Tory" via een zoekrobot, de Wikipediapagina volstaat mijns inziens. Ik leun daar het dichtst bij, getuige ook mijn gebruikersnaam. Misschien kunt u dan enigszins begrijpen waarvan ik kom en waarvan ik redeneer.
Ik verwerp mijn vroegere denkbeelden. Laatst gewijzigd door Tóraí : 2 juni 2014 om 23:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gewoon een gevalletje van de pot die de ketel verwijt... En vermits ik uit de pot eet en niet uit de ketel, steun ik de pot (in tegenstelling tot de nestbevuilers en nuttige idioten van deze wereld).
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De gehate kaste van de "oligarchen", de cowboys die van de val van het Ijzeren Gordijn gebruik hebben gemaakt om voor een habbekrats staatseigendom te verwerven en zich er schaamteloos mee te verrijken, op kap van Ivan met de Pet.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zeg zelfs meer: Rusland bestaat uit honderden ethnieën.
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat doen zij dan nog in Oekraïne?
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat zie jij als een morele modelsamenleving?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |