![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ben lid van een schrijfgroep LL Lowlands.. waar meestal in het engels geschreven wordt (...) Een van de schrijverds merkte op dat hij met een spaanstalige dame getrouwd is en dat ze samen veel op reis gaan. Welnu : als hij in een niet-engelstalig land reist en er met de "inboordelingen" in het engels geconverseerd moet worden,
laat hij zijn vrouw dit karweitje opknappen vermits het aangeleerde engels voor hem als "native speaker" een vreemde taal is. Wat toch duidelijk vragen oproept bij "Engels als wereldtaal". Dit is trouwens volgens mij de reden waarom men voor topfunkties op gebied van management en research specifiek naar "Native Speakers" vraagt wat toch impliceerd dat iemand die na zijn geboorte het engels niet als eerste taal aangeboden krijgt om te leren (dus waar de mama een andere taal tegen spreekt dan het engels) in de heerlijke nieuwe wereld een 2de rangsbruger zal zijn. Want diegenen die engels als 2de of 3de taal aangeleerd krijgen zullen niet de eer hebben om door "native" speakers zelf aangesproken te worden want die hebben moeite om dit 2de handse engels te verstaan. Zaterdagavond Coninckx & Van Wijck gevolgd ? Over het BAM ? Het is zo ver weet je : de opleiding tussen Bachelor en Master zal in het 2de handse Engels gegeven worden & alle studenten zijn razend enthoesiast. De experimenten ivm met 2talige opvoeding van kinderen wijzen in de goeie richting : het kan ! (ik ben er trouwens zelf een levend bewijs van .. nederlands/duits) .. Binnen maximaal 3 generaties hebben we een Engelstalig verenigd europa en studeren onze studenten met trots aan de New Catholic University at New-Louvain.. Linguistic problems in the EU state of Belgium ? Never heard of !
![]() |
#102 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 5 oktober 2004 om 05:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Juist dat alles heeft het Esperanto niet en laat toe dat men zich onmiddellijk op de taalbeheersing concentreert. |
|
![]() |
![]() |