Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juni 2014, 15:14   #101
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

en dan durven beweren dat de NVA geen (interne) problemen heeft met extreem-rechtse elementen binnen de partij..
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2014, 15:16   #102
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik vind u niet minderwaardig, noch uw mening.

Maar ik schrik er wel van dat u stelt dat iemand die geen werk heeft, om wat voor reden dan ook, minderwaardig zou zijn. Kan u persoonlijk uitmaken waarom iemand wel of niet werk vindt ? Misschien zit iemand in een depressie ? Of heeft hij/zij compleet onaangepaste opleidingen.

Het niet hebben van werk is veel complexer dan jullie denken. De overgrote meerderheid zit niet met plezier thuis. Daar is de uitkering te laag voor en de druk van de VDAB te hoog. Ook denk ik nog steeds dat mensen zin in het leven uit hun job halen voor een groot stuk.

Maar deze visie ontbreekt bij de NVA. Het is een mening, een waardevolle mening, maar niet de mijne. En ze heeft haar democratisch gewicht (stemmen), maar die van mij ook.
Wel opletten dat men weeral de begrippen werklozen en werkonwilligen niet door elkaar haalt.
En ik vind het een minderwaardige attitude wanneer iemand werkonwillig is.
Een Euro kan je maar één keer uitgeven : wanneer die gespendeerd moet worden aan een werkonwillige, dan is dat weer één Euro minder die je kan spenderen aan hen die wel werk zoeken. En inderdaad, soms is werk vinden niet evident, dus reden te meer om de middelen juist daar extra in te zetten.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)

Laatst gewijzigd door schietboog : 30 juni 2014 om 15:21.
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2014, 15:20   #103
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
en dan durven beweren dat de NVA geen (interne) problemen heeft met extreem-rechtse elementen binnen de partij..
Wat heeft dit onderwerp met extreem-rechts te maken ?
Er wordt op geen enkel ogenblik geopperd dat iemand minderwaardig is omwille van ras, afkomst, religie, geaardheid, ....

Wel kan je moeilijk beweren dat een werkonwillige op één of andere manier een waardevolle bijdrage levert aan de maatschappij. Sterker nog, door beslag te leggen op de middelen (die eindig zijn) die voor de echte werkzoekenden en behoeftigen bedoeld zijn, levert hij een minwaarde op voor de maatschappij.
Je zou de werkonwillige eigenlijk een ordinaire dief kunnen noemen, daar hij neemt waar hij geen recht op heeft en dit niet uit noodzaak, maar uit puur egoïsme.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
Oud 30 juni 2014, 15:22   #104
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat heeft extreem-rechts hier nu ineens mee te maken? Je verwart sociale standpunten met liberale standpunten.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2014, 15:24   #105
Maashagedis
Burger

Maashagedis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat valt allemaal heel erg mee. Dit soort omhooggevallen en licht dementerende zelfstandigen met een mond die te groot is voor hun eigen goed en dat van hun partij, eindigen zelfs in de diepste donkerten van een globale crisis hoogstens als bruinhemd, samen met de lokale brouwer, en worden dan tijdens de nacht van de lange messen met hun enkels op de broek afgemaakt door ECHT gevaarlijke mensen.
Oud 30 juni 2014, 15:26   #106
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Wel opletten dat men weeral de begrippen werklozen en werkonwilligen niet door elkaar haalt.
En ik vind het een minderwaardige attitude wanneer iemand werkonwillig is.
Een Euro kan je maar één keer uitgeven : wanneer die gespendeerd moet worden aan een werkonwillige, dan is dat weer één Euro minder die je kan spenderen aan hen die wel werk zoeken. En inderdaad, soms is werk vinden niet evident, dus reden te meer om de middelen juist daar extra in te zetten.
Een minderwaardige attitude is al een heel andere uitspraak als een minderwaardige mens. Daar kan ik u in volgen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2014, 15:27   #107
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Wat heeft extreem-rechts hier nu ineens mee te maken? Je verwart sociale standpunten met liberale standpunten.
het Vlaams Blok indertijd durfde zelf geen uitspraken doen dat werklozen "minderwaardige mensen" zijn.

extreem-rechts dus.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2014, 15:28   #108
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

de untermenschretoriek is nooit veraf bij de N-VA
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2014, 15:32   #109
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
de untermenschretoriek is nooit veraf bij de N-VA
Als U zo'n zware uitspraak doet, zou het U sieren om deze ook uitgebreid en grondig te motiveren. Alleen al het feit dat U er "Untermensch" van maakt en zo verwijst naar de jaren '30-'40 van de vorige eeuw, is eigenlijk een behoorlijk heftige beschuldiging.

Dus ik wacht vol spanning op uw uitleg waarom N-VA de Untermenschretoriek onderschrijft.
Oud 30 juni 2014, 15:33   #110
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
het Vlaams Blok indertijd durfde zelf geen uitspraken doen dat werklozen "minderwaardige mensen" zijn.

extreem-rechts dus.
Leest U eigenlijk wel wat anderen hier posten of sluit U zich liever op in uw eigen wereldje waar U altijd gelijk heeft ?
Oud 30 juni 2014, 15:34   #111
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Een minderwaardige attitude is al een heel andere uitspraak als een minderwaardige mens. Daar kan ik u in volgen.
Zijn benaming "minderwaardige mensen" was inderdaad niet echt gelukkig gekozen.
Oud 30 juni 2014, 15:37   #112
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

extreem-rechts dus.
Vlaams Belang had deze keer heel lakse standpunten tegenover werklozen/werkweigeraars, bijna links tegenover de SPA. Uw vergelijking slaat dus nergens op.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2014, 15:41   #113
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Als U zo'n zware uitspraak doet, zou het U sieren om deze ook uitgebreid en grondig te motiveren. Alleen al het feit dat U er "Untermensch" van maakt en zo verwijst naar de jaren '30-'40 van de vorige eeuw, is eigenlijk een behoorlijk heftige beschuldiging.

Dus ik wacht vol spanning op uw uitleg waarom N-VA de Untermenschretoriek onderschrijft.
Wie zegt er dat ik naar de jaren '30 verwijs? Misschien verwees ik wel naar Lothrop Stoddard, die de term 'under man' eerder heeft gelanceerd.

Is er trouwens uitleg nodig? Mensen, niet hun houding of hun daden, maar mensen in hun volheid van bestaan minderwaardig noemen.

Laatst gewijzigd door Zeus : 30 juni 2014 om 15:44.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2014, 15:48   #114
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Wie zegt er dat ik naar de jaren '30 verwijs? Misschien verwees ik wel naar Lothrop Stoddard, die de term 'under man' eerder heeft gelanceerd.

Is er trouwens uitleg nodig? Mensen, niet hun houding of hun daden, maar mensen in hun volheid van bestaan minderwaardig noemen.
Dit is wel heel flauw als reactie
U kan niet op voldoende wijze antwoorden en dan komt U met zoiets af.

Tja, misschien kan U eerst eens grondig nadenken alvorens U hier iets neerpent Het zou U dit moment van schaamte kunnen besparen
Oud 30 juni 2014, 16:25   #115
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind u niet minderwaardig, noch uw mening.

Maar ik schrik er wel van dat u stelt dat iemand die geen werk heeft, om wat voor reden dan ook, minderwaardig zou zijn. Kan u persoonlijk uitmaken waarom iemand wel of niet werk vindt ? Misschien zit iemand in een depressie ? Of heeft hij/zij compleet onaangepaste opleidingen.

Het niet hebben van werk is veel complexer dan jullie denken. De overgrote meerderheid zit niet met plezier thuis. Daar is de uitkering te laag voor en de druk van de VDAB te hoog. Ook denk ik nog steeds dat mensen zin in het leven uit hun job halen voor een groot stuk.

Maar deze visie ontbreekt bij de NVA. Het is een mening, een waardevolle mening, maar niet de mijne. En ze heeft haar democratisch gewicht (stemmen), maar die van mij ook.
U legt mij woorden in de mond die ik niet uitgesproken heb !!

En u plaatst zaken in de visie van de nva, die niet stroken met de waarheid !!

U verdient het om een schoen naar je hoofd gesmeten te worden.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2014, 16:41   #116
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=De schoofzak;7218194]
U verdient het om een schoen naar je hoofd gesmeten te worden.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 30 juni 2014 om 16:42.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2014, 17:28   #117
AdVeritatem
Vreemdeling

Standaard

Niet alleen hier op dit forum, maar overal ter wereld houdt het gros van het volk er de mening op na dat werk 'op zich' een morele waarde heeft, niets is minder waar.

Door werk kan men zich nuttig voelen, zin geven, etc ... Dat neemt niet weg dat 'het merendeel' van het werk nog veelal wordt gedaan om den brode, en mocht men kunnen men er liever vandaag dan morgen zou mee stoppen om zich te pletter te vervelen of de tijd te doden met de meest triviale bezigheden (denk maar aan de tientallen meest onnozele tv-programma's waar men vaak de kostbare vrije tijd mee doodt).

De gedachten die men er hierover op nahoudt zijn niks meer dan een 'product' van deze tijd. We leven in een post-industriële revolutie tijdperk waar gans het systeem gebaseerd is op werk, consumeren en meer produceren.

Zelfwaarde valt of staat vaak met het verzamelen van en kunnen etaleren van materiële welvaart. Van potsierlijke spullen tot tientallen jaren zwoegen om zich dan met de nodige serieux de trotse eigenaar van een paar bakstenen en nog wat ander slijk der aarde te kunnen noemen, om er vervolgens nog een paar jaar genot van te hebben vooraleer opgevreten te worden door het ander ongedierte die over de aardbodem kruipt.

Het is een must het volk op heden in die waan te laten zodat ze met hun gewroet de paden kunnen plaveien voor een zeer langzame ombuiging naar een systeem van hoogtechnologische geautomatiseerde productiecapaciteit en een tijdperk van de homo faber i.p.v. de homo economicus.

Langzaam maar zeker zal het systeem zich ombuigen, om binnen (maximum) een paar honderd jaar te resulteren in een maatschappij en levensorganisatie die fundamenteel anders zal zijn dan op heden.

Geschiedkundigen zullen dan het wroeten en de bijhorende moraal van heden bestuderen zoals deze dat nu doen met het schijt -en vechtgedrag in de herberg slechts enkele honderden jaren terug.

Trouwens de betreffende uitspraken komen van een ex-visboer. De man heeft een groot deel van zijn leven lopen stinken om wat slijk te kunnen vergaren, hoe kan men hem dan ook zijn eenvoudige moraal kwalijk nemen ...
AdVeritatem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2014, 17:32   #118
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Behoorlijke fascistische praat, maarbon.
Wat een overgevoeligheid weer.

Hoe vaak wordt niet het tegenovergestelde gesteld waarbij men zegt dat iemand uit groep A meer waard is, dan iemand behorende tot groep B?
In bepaalde middens wordt groep B vaak ingevuld als CEO.

Het was denk ik toch duidelijk dat de context uitwijst dat hij niet voor ogen heeft die mensen in een bepaalde kaste te stoppen met mindere rechten.
Had hij gezegd "ik schat werkweigeraars lager in dan werklozen die alle moeite van de wereld doen", dan had er geen haan naar gekraaid.
Oud 30 juni 2014, 17:34   #119
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdVeritatem Bekijk bericht
...
Trouwens de betreffende uitspraken komen van een ex-visboer. De man heeft een groot deel van zijn leven lopen stinken om wat slijk te kunnen vergaren, hoe kan men hem dan ook zijn eenvoudige moraal kwalijk nemen ...
Ik vind zo'n uitspraken maar komen van een klein sardientje.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2014, 17:53   #120
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Behoorlijke fascistische praat, maarbon.

Niet mijn probleem, ik ben geen lid van de NVA en zal het ook nooit worden.
Schitterend, hoor. Je geeft hier een uitstekend voorbeeld van het groepsdenken, de vooroordelen en het superioriteitsgevoel dat je denkt te veroordelen.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be