![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waarom verbieden we dan niet meteen alle aardolieproducten als het allemaal zo gemakkelijk kan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stofzuigers zonder stofzak kunnen bvb. slechts 1300W verbruiken en 2000W aan zuigkracht geven. Maar ze maken ietswat meer lawaai, voorlopig... Houdt U van van muziek? Zet het op, zuig en laat U gaan. Verder..., zinloos gezanik man. Cut the crap. Laatst gewijzigd door zonbron : 7 september 2014 om 10:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Daar is het hen om te doen.
Hoe minder je zelf kan, hoe meer je door een ander moet laten doen. Waarom zijn files zo interessant voor overheden denk je? Men spreekt altijd van economisch verlies bij files...wie betaald dat verlies? Juist... en wie verdient daar een pak geld mee? Juist... |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
|
![]() Citaat:
Onze zorgen voor voldoende elektriciteit deze winter zijn over! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Parlementslid
|
![]() Die 1300W stofzuiger zal evenveel zuigkracht hebben als een minder efficiënt model van 2000W. Je ziet dat de laatste jaren wel vaker, er staat dan op de doos "1300W motor with same power as 2000W" oid. De echte zuigkracht is daar slechts een fractie van.
Laatst gewijzigd door Thomas- : 7 september 2014 om 11:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik duizelde ook even wanneer ik dat de eerste maal bekeek, maar dat is dus was het Duitse bedrijf beweert. En ik heb absoluut geen idee hoe zij dat bepalen/meten. Maar indien dit topic U werkelijk interesseerde had U volgende kunnen terugvinden... Ik geef U volgende infografiek: ![]() Misschien gebruiken ze de (gemiddelde) traditionele stofzuiger met stofzak als referentie en bekomen ze daarom een hoger vermogen in zuigkracht dan het verbruik. Zeer duister, uiterst stoffige bedoening... kortom=EU. ***Onderaan in de infografiek: vergeleken met andere multi-purpose stofzuigers van hetzelfde bedrijf anno 2013. Zie hier de referentie. ![]() Ik begin stilaan Dyson te begrijpen. Maar ik blijf bij mijn standpunt, de EU moet met de pootjes van het vermogen afblijven, maar de stofzak moet verdwijnen. Naar waar/wie stuur ik het voorstel? Laatst gewijzigd door zonbron : 7 september 2014 om 12:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ben geneigd van Patrick gelijk te geven. Het is veel beter een normale economische marktwerking haar werk te laten doen dan het door middel van regulitis te regelen.
Als ik als stofzuigerfabrikant erin slaag om een veel efficiëntere stofzuiger te fabriceren die minder verbruikt dan een andere, dan lijkt het mij niet moeilijk te zijn om deze verkocht te krijgen. De andere producenten zullen bij mijn succes wellicht zelf volgen. Als ik dan bovendien moet vernemen dat het bij de EU vol zit met lobbyisten (vandaar mijn verwijzing naar de Siemensjes en de Boschjes) ik mij daar toch maar zeer ernstig vragen bij stel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie biedt het meeste? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het kan natuurlijk zijn dat zo een efficientere stofzuiger wel 3 keer meer weegt (ijzer van de motor minder verzadigen, dus grotere motor met lagere magnetische inductie), veel groter is (minder buis verliezen, grotere doorsnedes en dergelijke), twee keer zo duur is, en om andere redenen de klant afschrikt. Door een wet uit te vaardigen, dwing je de klant dus iets te kopen wat een compromis is dat hij minder goed vindt (wat efficienter, maar lomper en duurder). De markt kiest normaal gezien het beste compromis.
![]() |
![]() |
#112 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Eerlijk gezegd vind ik dat nog één van de mindere problemen. Als je het essentiële probleem hebt opgelost, dan is de rest nog wel te doen. Zoals het er nu voorstaat gaat men echter de kar voor het paard spannen. Laatst gewijzigd door non-conformist : 7 september 2014 om 20:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_van_behoud_van_energie Als we terug gaan naar onze stofzuiger dan zal het opgenomen elektrisch vermogen worden omgezet in twee soorten 'energie', nl; verplaatst luchtvolume (stof wegzuigen) en warmte. Hoe meer 'rem' op het te verplaatsen luchtvolume hoe minder lucht en des te meer warmte. De logica achter het beperken van het motorvermogen van de stofzuiger is nog zo gek niet. Met een krachtige stofzuiger kan je een tijdje langer doorgaan zelfs al is de stofzak zo goed als vol. Mogelijk verbruik je nog eens dezelfde hoeveelheid energie om de laatste 10% van je stofzak (of vuilopslag) gevuld te krijgen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
idem voor douchen en car wash, Waarom sowieso nog lampen, de zon schijnt gratis en als het donker is moet je slapen. Waarom nog koken als je het ook rauw kan eten ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#116 |