Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 september 2014, 16:37   #101
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door december Bekijk bericht
Tja, ik vind het zonodig nog absurder om seksueel geweld te gaan uitlokken. Intelligentie is vooral aanpassingsvermogen?

Ik stel dus nergens dat ik tevreden ben met die gang van zaken hé! Maar zolang WIJ (autochtonen) ons niet aanpassen aan de multiculturele realiteit (in casu : wegblijven uit de steden en de boel laten verloederen), zolang al die mammezellekes iedere zaterdag met hun sjakosj door de winkelstraten lopen te flaneren alsof hier alles zo paradijselijk vreedzaam is, zal er dus niks veranderen.

Deelnemen aan de multiculturele samenleving staat gelijk aan goedkeuren van de multiculturele samenleving.

En ja, ik geef als tip om -als men dan toch als vrouw in een stad wil gaan rondlopen- van zich goed in te pakken in plaats van onnozele statements te willen verkopen. Er zijn nog plaatsen genoeg in dit land waar men wél vrij is van klederdracht, dat ze zich daar een beetje gaan showen aan het publiek.

Zoals forumlid 'Het Verzet' schrijft, misschien zijn wij wel veel te braaf. 't Is niet omdat je die ene dag het juiste stemvakje aankruist, dat je al die andere dagen vrolijk kan deelnemen aan de multikul.
Als u het dan zo stelt, dan besluit ik hiermee mij af te zetten tegen de multiculturele rotzooi. Zoals ik eigenlijk al jaren doe door bv. in het klaslokaal en op de bus of tram niet naast moslima's te gaan zitten. Het mag niet veel lijken, maar het is al iets.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2014, 16:41   #102
december
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Als u het dan zo stelt, dan besluit ik hiermee mij af te zetten tegen de multiculturele rotzooi. Zoals ik eigenlijk al jaren doe door bv. in het klaslokaal en op de bus of tram niet naast moslima's te gaan zitten. Het mag niet veel lijken, maar het is al iets.
Natuurlijk, vele kleine statements maken één groot statement.

Nog een analoog voorbeeld. U kan wekelijks in een restaurant gaan soep drinken, en telkenmale weer een haar in uw soep vinden. U kan daar elke week uw ongenoegen over uiten. Maar zolang u elke week terugkomt en netjes de rekening blijft betalen, zal die restaurantuitbater zich weinig genoodzaakt voelen om daar iets aan te doen.

Laatst gewijzigd door december : 9 september 2014 om 16:46.
december is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2014, 16:43   #103
Lance
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
En wat doet ge dan als er een moslima naast u komt zitten? Ah nee, dat gebeurt wrs nooit. Ze zien al aan uw afkeurende blik, de witte puntzak en de tatoeage 'KKK' op uw arm dat ze beter uit uw buurt blijven.

Serieus, in welke eeuw zijt gij blijven steken?
Lance is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2014, 16:52   #104
december
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lance Bekijk bericht
En wat doet ge dan als er een moslima naast u komt zitten? Ah nee, dat gebeurt wrs nooit. Ze zien al aan uw afkeurende blik, de witte puntzak en de tatoeage 'KKK' op uw arm dat ze beter uit uw buurt blijven.

Serieus, in welke eeuw zijt gij blijven steken?
Beetje paradoxaal. Dankzij de massa-import van mohammedanen is onze samenleving qua moraal net een paar eeuwen teruggekatapulteerd in de tijd. Een beetje respect ook alstublieft, opmerkingen als 'in welke eeuw zijt gij blijven steken' zijn kwetsend en dragen niks bij aan een discussie.

Laatst gewijzigd door december : 9 september 2014 om 16:53.
Oud 9 september 2014, 17:03   #105
Lance
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door december Bekijk bericht
Beetje paradoxaal. Dankzij de massa-import van mohammedanen is onze samenleving qua moraal net een paar eeuwen teruggekatapulteerd in de tijd. Een beetje respect ook alstublieft, opmerkingen als 'in welke eeuw zijt gij blijven steken' zijn kwetsend en dragen niks bij aan een discussie.
Even paradoxaal als iemand die oproept tot respect en respectloos gedrag goedkeurt. Trouwens ge hebt gelijk. We dwalen af. Want wat in godsnaam hebben moslima's op de bus te maken met het krapuul dat 's avonds de straten onveilig maakt? Wat?

Onze stoere man, Dutch Strawberry, zal even een statement maken tegen ongevaarlijke moslima's terwijl hij van het echt krapuul in zijn broek kakt. Als hij echt een statement wilt maken dat telt, dat hij het dan tegen het krapuul in kwestie doet.

Laatst gewijzigd door Lance : 9 september 2014 om 17:03.
Oud 9 september 2014, 17:08   #106
Lance
Banneling

Standaard

Btw, Wat is dit? Gaat ge hier ook niet naast zitten om een statement te maken?
Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 9 september 2014, 17:10   #107
december
Banneling

Standaard

Citaat:
Even paradoxaal als iemand die oproept tot respect en respectloos gedrag goedkeurt. Trouwens ge hebt gelijk. We dwalen af. Want wat in godsnaam hebben moslima's op de bus te maken met het krapuul dat 's avonds de straten onveilig maakt? Wat?

Onze stoere man, Dutch Strawberry, zal even een statement maken tegen ongevaarlijke moslima's terwijl hij van het echt krapuul in zijn broek kakt. Als hij echt een statement wilt maken dat telt, dat hij het dan tegen het krapuul in kwestie doet.
U praat tegen een dame, en dan nog is het geen schande om - ik ga uw eigen platvloers taalgebruik niet hanteren - angst te hebben voor hangjongeren. Men kan beter excelleren door arbeid en door kennis en zelfs beleefdheid, in plaats van door brute kracht en lompigheid. Dat is de essentie van Europa en dat is waarom wij de multiculturele gedachte verwerpen. U vertegenwoordigt hier een middeleeuws (of misschien zelfs prehistorisch) idee terwijl u anderen verwijt in een ander tijdperk te leven.

Wat moslima's daarmee te maken hebben? Daar is al genoeg over geschreven op dit forum.

Laatst gewijzigd door december : 9 september 2014 om 17:15.
Oud 9 september 2014, 17:20   #108
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Btw, Wat is dit? Gaat ge hier ook niet naast zitten om een statement te maken?
Waar zijt ge die tegengekomen ?
Als ge daar wilt gaan naastzitten zult ge toch in een klooster moeten inbreken.
Die vrouwen komt ge ook niet tegen als kassierters in de HEMA, die zijn met God gehuwd.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2014, 17:32   #109
Lance
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Waar zijt ge die tegengekomen ?
Als ge daar wilt gaan naastzitten zult ge toch in een klooster moeten inbreken.
Die vrouwen komt ge ook niet tegen als kassierters in de HEMA, die zijn met God gehuwd.
Dat ge ze minder tegen komt heeft te maken met de tijd, niet met religie op zich. Het christelijk geloof is in het Westen uitgestorven en dat zal ook gebeuren met de islam. Het is alleen een kwestie van tijd. Maar hoe meer ge mensen aanvalt op hun geloof, hoe meer ze het zullen verdedigen en hoe langer het dus zal duren. Ge bereikt het tegenovergestelde van wat ge beoogt.

Het is een geleidelijk proces en de moslims in Europa zullen na enkele generaties ook minder strikt worden. Trouwens, veel moslim jongeren vandaag worden door oudere familieleden uit hun thuisland nu al bestempeld als 'verwesterde moslims' omdat ze veel zaken al veel minder strikt toepassen dan hen. Dat is ook realiteit, maar daar kijken velen hier gewoon naast.
Oud 9 september 2014, 18:04   #110
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat ge ze minder tegen komt heeft te maken met de tijd, niet met religie op zich. Het christelijk geloof is in het Westen uitgestorven en dat zal ook gebeuren met de islam. Het is alleen een kwestie van tijd. Maar hoe meer ge mensen aanvalt op hun geloof, hoe meer ze het zullen verdedigen en hoe langer het dus zal duren. Ge bereikt het tegenovergestelde van wat ge beoogt.

Het is een geleidelijk proces en de moslims in Europa zullen na enkele generaties ook minder strikt worden. Trouwens, veel moslim jongeren vandaag worden door oudere familieleden uit hun thuisland nu al bestempeld als 'verwesterde moslims' omdat ze veel zaken al veel minder strikt toepassen dan hen. Dat is ook realiteit, maar daar kijken velen hier gewoon naast.
Het inzetten van nonnen in ziekenhuizen , scholen , bejaarden tehuizen, enz .... Belangeloos . Was een goede daad . Dank is verschuldigd .

Over het minder strikt worden van de moslims in Europa heb ik grote twijfels .
Ik heb ze net strikter zien worden , zich meer afzettend tegen de plaatselijke cultuur . En hoe hoger het percentage moslims , hoe strikter het wordt .
De "je hebt ze hier gevraagd" dooddoener geldt niet overal hé . Ik denk niet dat Mali , moslims heeft ingevoerd om in de mijnen te werken .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2014, 18:27   #111
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.
Volgens mij is het juist door de aanhoudende kritiek dat het christelijk geloof uitgestorven is.
Oud 9 september 2014, 18:29   #112
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe verklaart ge dan dat er steeds meer hoofddoeken opduiken ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be