Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 september 2014, 20:26   #101
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het verwondert me dat een andere klassieker nog niet opgedoken is in deze draad, namelijk dat tabak meer kwaad kan dan cannabis.
Nu je het zegt...

Citaat:
Wel, dames en heren, ik ben ook tegen het roken van tabak.
Verbieden die handel dus, Schoof heeft het gezegd.

Citaat:
Zij hebben een plan opgevat om tegen (weet ik niet precies meer, 2020) volledig rookvrij te zijn, via zoveel als mogelijk verschillende maatregelen. Waaronder de belangrijkste het duurder maken van het stinkstokje.
Utopisch, maar onhaalbaar. Maar ik neem aan dat met de legalisering van cannabis in 2016 de criminelen wel op zoek zullen zijn naar werk. Het zijn wel geen hamburgers (cfr erger hiervoor) maar het is ook werk he...

Citaat:
Mochten jullie nu eens proberen mij te overtuigen dat via een legalisatie van cannabis, om vervolgens een programma zoals dit van Nieuw Zeeland, er toe trachten te komen om ook cannabis quasi volledig uit de maatschappij te weren ....
Je hebt er echt niets van begrepen he?

De commissie wil juist legalisering NIET om drugs te verwijderen uit de maatschappij (dat is de War on Drugs) maar om het controleerbaar te houden opdat het de volksgezondheid niet zou schaden. Onder andere.

Citaat:
...
dan nog zou ik tegen zijn.
Vertel eens iets nieuws, laggard...
plǝɹǝʍ ǝp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2014, 21:41   #102
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plǝɹǝʍ ǝp Bekijk bericht
.

Vertel eens iets nieuws, laggard...
Iets nieuws ?
Wel, de sossen hadden daar hun verkiezingscongres, en sommige jongeren vonden het truukje om iets in te brengen over drugs.
Maar de "ouderen" voelden zich nogal geforceerd.

Hoe dan ook, die sossen zitten niet in de Vlaamse regering nu, en het ziet er naar uit dat ze ook niet in de federale regering zullen zitten.

Iets nieuws ? Dat zal dan wellicht zijn dat de oproep waarvan sprake in de openingspost de eerste vijf jaar niet veel soeps zal voorstellen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2014, 21:58   #103
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zal blijven gemoord worden omdat er mensen bereid zullen blijven zijn om te moorden voor gemakkelijk geld.

Als de overheid er winsten mee gaat maken, wat zal zijn bij legalisering, dan gaat die overheid teveel geneigd zijn om slechte gevolgen (drugsdoden ... ) onder de mat te vegen.

Nu zijn het drugsdoden: slachtoffers die zelf begonnen zijn met iets illegaals.
Wat als het andere doden zullen zijn ?

't Leven is hard en soms is de soep te warm.

.
Maar alle drugs maken in hun illegaliteit minder doden dan alcohol in legaliteit.
Alle drugs tesamen vs 1 drug genaamd alcohol en alcohol komt er nog het slechtste uit.
Dus houd de propaganda praatjes eens bij jezelf en volg je eigen ervaringen eens.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2014, 22:05   #104
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Maar alle drugs maken in hun illegaliteit minder doden dan alcohol in legaliteit.
Alle drugs tesamen vs 1 drug genaamd alcohol en alcohol komt er nog het slechtste uit.
Dus houd de propaganda praatjes eens bij jezelf en volg je eigen ervaringen eens.
Oei, dan moeten we dringend alcohol illegaal maken. Maar blijkbaar maakt een drug in de illegaliteit minder doden. Dank u voor het argument.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2014, 22:13   #105
Peche
Banneling

Standaard

Gewoon niets verbieden? En zorgen dat het product veilig is?
Wanneer "onveilige" drugs minder doden maakt dan legale, is er genoeg gezegd.

Ik snap niet waarom mensen altijd zo de behoeder over anderen willen spelen.
Oud 10 september 2014, 22:46   #106
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Wat is er zo grappig aan jongen?
Soms kan jij iets op een zodanige manier vertellen dat ik het allemaal voor mijn ogen zie.

En ik heb totaal geen idee wat je bedoelt met "basen".

Ik heb al verschillende berichten van u gelezen dat mensen zich zot basen in coke of methyldinges, maar hoe doen ze dat dan?
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2014, 23:26   #107
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ja ikke wel. Ze let ook vrij goed op haar consumptie en ze is de mijne
Ik ben nog nooit zo trots op een vrouw geweest als nu.
I'm talking about LOVE man...
Zelfs niet één trekje van een sigaret gedaan, niets...
Ze is een paddotrip zonder de paddo's, een magische rit waar dagelijks lessen uit te trekken vallen.
En dat allemaal op pure wilskracht... Shit, ik moet eens een berg verzetten...
mooi.. dan kan jij ook meteen zonder zoalng je je tanden maar niet te veel poetst met fluortandpasta

neen even serieus ... ik wens je het allerbeste toe met haar
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2014, 23:29   #108
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Neen het is juist wat hij zegt.
Ik daag iedereen uit om zichzelf voor het eerst een inspuiting te geven.
90% neemt de eerste keer de vaandelvlucht uit afkeer.
tiens... de urban legend is nochtans dat men na de eerste keer reeds totaal verslaafd is
Oud 10 september 2014, 23:42   #109
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Soms kan jij iets op een zodanige manier vertellen dat ik het allemaal voor mijn ogen zie.

Ik heb al verschillende berichten van u gelezen dat mensen zich zot basen in coke of methyldinges, maar hoe doen ze dat dan?
Ik heb de indruk dat ik u dat beter niet uitleg.

Je klinkt te gretig, en dat spul is spotgoedkoop.
Oud 10 september 2014, 23:45   #110
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een heel slecht voorbeeld, dat van de usa waar veel mensen voorstander zijn van legalisering.
Die voorstanders zullen er wel bij vertellen dat als de gebruiker er verslaafd aan wordt en in de goot belandt, hij/zij daar gerust mag blijven liggen.

Als centrum-rechts geïnspireerde mens, gaat mij dat wat te ver.

.
Is het daarom dan een slecht voorbeeld ?

Ik heb hier nog eentje :
benjispringen moet mogelijk zijn en desbetreffende infrastructuur om deze sport te beoefenen aangeboden maar we vertellen er niet bij dat de uitbater daar geen verzekering voor heeft afgesloten en het bijna zog goed als onmogelijk en onbetaalbaar is er zelf eentje af te sluiten voor die dag.
Oud 11 september 2014, 00:03   #111
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht

"basen" als inhaleren met een basepijpje, lol

http://azarius.nl/headshop/pipes/gla..._base_crooked/
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2014, 00:12   #112
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
iemand die zich iedere dag een stuk in zijn kraag zuipt is er idd slechter aan toe dan iemand die iedere dag een joint rookt.

Helaas klopt uw verhaal niet meer als je mensen die één glas wijn drinken bij hun eten meerekent hé.
Dit soort argumenten van pro-cannabis mensen vervalst telkens weer de discussie
... dat geldt dan evengoed omgekeerd voor al die fervent anti-cannabis ( btw ik zeg niet dat jij daarbij hoort ) mensen die net dat voorbeeld van één glas wijn bij het eten naar voren schuiven en die zich enkel fixeren op de heilzame werking ervan terwijl dat laatste niets met de alcohol te maken heeft.
Ook niet vergeten dat naast al die één-glas-wijn-bij-hun-eten-drinkende mensen er tal van verslaafden zijn ( afhankelijk van de gebruikte definitie zo'n 1 op 20 in Vlaanderen ) en net omdat alcoholisme een progressieve aandoening is gaan die van kwaad naar erger.
geschat zo'n 4 tot 6 % van het totaal aantal doden ( geen ongelukken ) zou te wijten zijn aan alcohol en daarmee neemt die voor zo'n kleine 99% al de drugsdoden voor zich. doden
Dan nog te zwijgen over de wekelijks 4 alcohol gerelateerde verkeersdoden ( dat zijn dan cijfers voor België )

Dus ik denk dat men vrij objectief kan stellen dat alcohol een veel groter probleem vormt.
Oud 11 september 2014, 00:23   #113
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het verwondert me dat een andere klassieker nog niet opgedoken is in deze draad, namelijk dat tabak meer kwaad kan dan cannabis.
Dat hoeft niet want dat weten we blijkbaar beiden

Citaat:
Wel, dames en heren, ik ben ook tegen het roken van tabak.
Wist ik al ... en als het aan jou ligt : verbieden die handel

Citaat:
Wat betreft het beleid ivm tabak, bewonder ik de regering van Nieuw Zeeland.
Zij hebben een plan opgevat om tegen (weet ik niet precies meer, 2020) volledig rookvrij te zijn, via zoveel als mogelijk verschillende maatregelen. Waaronder de belangrijkste het duurder maken van het stinkstokje.
tiens... allemaal ontradende maatregelen dus ... blijkbaar gaat een verbod te ver of kan het niet ?

Citaat:
Mochten jullie nu eens proberen mij te overtuigen dat via een legalisatie van cannabis, om vervolgens een programma zoals dit van Nieuw Zeeland, er toe trachten te komen om ook cannabis quasi volledig uit de maatschappij te weren ....
...
...waarom zouden we ?
Dat hoeft helemaal niet geweerd te worden... daar is geen enkele rationele... laat staan een rechtvaardiging

Citaat:
dan nog zou ik tegen zijn.
ja dat wisten we al
...en als de schhof tegen iets is dan dient het verboden te worden, n'est-ce pas ?

Citaat:
Onze grenzen niewaar, zijn niet te vergelijken met die eilandengroep ...
.
ja en dan ?
Laat dan nog heel der hordes gewapend met zakken cannabis onze grenzen passeren als het volledig geweerd is gaat dat niet veel uithalen.
Oud 11 september 2014, 00:26   #114
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zal blijven gemoord worden omdat er mensen bereid zullen blijven zijn om te moorden voor gemakkelijk geld.

Als de overheid er winsten mee gaat maken, wat zal zijn bij legalisering, dan gaat die overheid teveel geneigd zijn om slechte gevolgen (drugsdoden ... ) onder de mat te vegen.
zie jij dan veel moorden gebeuren gerelateerd aan bv die chemische industrie ?

Citaat:
Nu zijn het drugsdoden: slachtoffers die zelf begonnen zijn met iets illegaals.
Wat als het andere doden zullen zijn ?
vanwaar komen dan plots die andere doden ? ... je bent weer compleet aan 't zeveren hé
Oud 11 september 2014, 00:31   #115
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
De essentie is de volgende: Cannabis is een plant die een bestanddeel heeft dat een gevoel van welbehagen geeft bij de mens. Dat gevoel is een illusie. Cannabis is namelijk een giftige plant. Het is een langzaam werkend gif. Het misleidt het menselijk afweersysteem. Iedereen die cannabis gebruikt ondermijnt zijn eigen gezondheid. Dat is typisch voor elk verslavend product.
maar moest gij dan ook af en toe eens lezen wat andere schrijven dan zou je deze complete nonsens niet schrijven hé

Citaat:
Sommige mensen laten zich vangen. De meesten gelukkig niet.
helaas jij dan wel... keer op keer

Citaat:
Ik vind mensen die verslaafd zijn aan wiet of elke andere drug losers en slappelingen. Wie laat zich nu bedotten door een plant? Dan moet ge toch echt oerdom zijn.
..;dat mag je best vinden... en dan ?
is er koffie !
Oud 11 september 2014, 00:42   #116
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Suiker en vet zijn misschien verslavend voor bepaalde mensen, maar niet voor de meeste mensen, anders zouden we allemaal moddervet zijn. Na 2 of 3 snoepjes heb ik genoeg. Marsepein kan ik maximaal voor 100 gram verdragen. Mijn afnemend grensnut werkt perfect met suiker en vet. Ik veronderstel dat van u ook.
je vergeet daar gemakkelijk het eigen metabolisme hé
vet bv .... als je een snelle etverbranding hebt ( dan mag je uiteraard niet verder in een luie zetel gaan hangen ) dan maakt het niet uit hoeveel ... je komt er geen gram van bij
Of het gezond is .. is weer wat anders

Citaat:
Ik antwoord op uw vraag: alles verbieden wat verslavend werkt? Waarom niet? Het is gevaarlijk
onzin dus ... of je moet er een heel ruim begrip op nahouden waar dan suiker, vet, sporten, postzegel verzamelen,etc ook onder valt.
allemaal verbieden dus !

Citaat:
en is het niet de taak van de overheid om ons te beschermen tegen gevaar?
euhmzzz neen
Ik zie het niet als de taak van de overheid te waken over onze eigen gezondheid ( gesteld dat dat een argument zou zijn bij bv cannabis )
Ik zie het wel als taak van de overheid er over te waken dat anderen onze gezondheid niet (ongevraagd ) schaden
Oud 11 september 2014, 00:44   #117
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat is niet echt wat ik schreef, ik heb ook al wel eens naalden in mijn lichaam gestoken, drie keer per dag met een of ander medicijn.

Lees anders mijn post nog eens, het ging over een spuit met heroine in je ader steken, dat is net nog iets anders dan "af en toe een naald in jezelf steken".
het is een misvatting dat wie heroïne spuit dit niet bvb. eerst zou gerookt hebben, nogal wat gebruikers roken het eerst vooraleer ze in een later stadium overgaan tot intraveneus spuiten, dit is meestal om een sneller effect te verkrijgen van het middel omdat ze de initiële roes niet zo vlug en minder ervaren als in het begin van hun gebruik, in een nog later stadium - wanneer ze bijna geen ader meer vinden om in te spuiten, doen ze dit hoofdzakelijk alleen nog maar om niet ziek te zijn en geen pijn meer te hebben, want heroïne is een gemene insluiper, in het begin is het allemaal super met de euforie van de roes en het goedje dat helemaal niet verslavend lijkt, maar later hang je er gewoon aan vast voor de rest van je leven ...

met alcohol kan men met veel wilskracht zich onthouden, idem met cannabis, zelfs met cocaïne, met heroïne niet, lichamelijk is het onmogelijk, veel mensen verliezen dit uit het oog en daarom zou het imo. verboden moeten blijven ..

Laatst gewijzigd door bembem : 11 september 2014 om 00:45.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2014, 00:47   #118
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oei, dan moeten we dringend alcohol illegaal maken. Maar blijkbaar maakt een drug in de illegaliteit minder doden. Dank u voor het argument.
...dat één-op-één zwart-wit denken hé... men krijgt het er maar niet uit

goed ... dan we maken auto's dan ook maar illegaal en zetten overal van die paaltjes opdat mensen niet heimelijk en illegaal gaan racen over de vrij gekomen wegen.
Het lijkt me overduidelijk er minder verkeersdoden zullen zijn.
Oud 11 september 2014, 05:47   #119
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Gelukkig beginnen zelfs politici dit in te zien, en vallen stilletjesaan de "schellen van de ogen".
Koffi Anan neemt het voortouw.
Hopelijk zien ook onze politici in dat het continu verrijken van misdaadorganisaties op kap van de volksgezondheid een slecht idee is.

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...gsbeleid.dhtml
Sedert de 'oproep' is al wat tijd over gegaan.

Heeft er één politieke partij al op gereageerd ?

Wat is het standpunt van de politieke partij die jij aanhangt ?
Hoe interpreteren ze dat standpunt in de praktijk, vb. in een stad waar ze mee in de meerderheid zitten, zoals Antwerpen ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2014, 07:02   #120
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
mooi.. dan kan jij ook meteen zonder zoalng je je tanden maar niet te veel poetst met fluortandpasta

neen even serieus ... ik wens je het allerbeste toe met haar
Als het van jou komt weet ik dat het oprecht en gemeend is
Bedankt.

Ik kan ook zonder hoor praha, U weet toch dat paddo's niet verslavend zijn? En dat je tolerantie dagelijks (zelfs wekelijks) trippen niet toelaat?
Een paddenstoel is volgens mij één van de krachtigste drugs die er is, ik heb de grootste klootzakken er zien uit komen als een mak lammetje.
Brouwels als ayahuasca doen het nog efficiënter maar dat is al meteen een trap hoger (spirituele healing en leiding), en dmt roken is zoals Neo the matrix begint waar te nemen. 5 minuten uitbarsten om je daarna uren stil vooruit turend af te vragen waar je nu geweest bent.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be