![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De commissie wil juist legalisering NIET om drugs te verwijderen uit de maatschappij (dat is de War on Drugs) maar om het controleerbaar te houden opdat het de volksgezondheid niet zou schaden. Onder andere. Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iets nieuws ?
Wel, de sossen hadden daar hun verkiezingscongres, en sommige jongeren vonden het truukje om iets in te brengen over drugs. Maar de "ouderen" voelden zich nogal geforceerd. Hoe dan ook, die sossen zitten niet in de Vlaamse regering nu, en het ziet er naar uit dat ze ook niet in de federale regering zullen zitten. Iets nieuws ? Dat zal dan wellicht zijn dat de oproep waarvan sprake in de openingspost de eerste vijf jaar niet veel soeps zal voorstellen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alle drugs tesamen vs 1 drug genaamd alcohol en alcohol komt er nog het slechtste uit. Dus houd de propaganda praatjes eens bij jezelf en volg je eigen ervaringen eens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Banneling
|
![]() Gewoon niets verbieden? En zorgen dat het product veilig is?
Wanneer "onveilige" drugs minder doden maakt dan legale, is er genoeg gezegd. Ik snap niet waarom mensen altijd zo de behoeder over anderen willen spelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Soms kan jij iets op een zodanige manier vertellen dat ik het allemaal voor mijn ogen zie.
En ik heb totaal geen idee wat je bedoelt met "basen". Ik heb al verschillende berichten van u gelezen dat mensen zich zot basen in coke of methyldinges, maar hoe doen ze dat dan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() neen even serieus ... ik wens je het allerbeste toe met haar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je klinkt te gretig, en dat spul is spotgoedkoop.
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb hier nog eentje : benjispringen moet mogelijk zijn en desbetreffende infrastructuur om deze sport te beoefenen aangeboden maar we vertellen er niet bij dat de uitbater daar geen verzekering voor heeft afgesloten en het bijna zog goed als onmogelijk en onbetaalbaar is er zelf eentje af te sluiten voor die dag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://azarius.nl/headshop/pipes/gla..._base_crooked/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook niet vergeten dat naast al die één-glas-wijn-bij-hun-eten-drinkende mensen er tal van verslaafden zijn ( afhankelijk van de gebruikte definitie zo'n 1 op 20 in Vlaanderen ) en net omdat alcoholisme een progressieve aandoening is gaan die van kwaad naar erger. geschat zo'n 4 tot 6 % van het totaal aantal doden ( geen ongelukken ) zou te wijten zijn aan alcohol en daarmee neemt die voor zo'n kleine 99% al de drugsdoden voor zich. doden Dan nog te zwijgen over de wekelijks 4 alcohol gerelateerde verkeersdoden ( dat zijn dan cijfers voor België ) Dus ik denk dat men vrij objectief kan stellen dat alcohol een veel groter probleem vormt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat hoeft helemaal niet geweerd te worden... daar is geen enkele rationele... laat staan een rechtvaardiging Citaat:
...en als de schhof tegen iets is dan dient het verboden te worden, n'est-ce pas ? Citaat:
Laat dan nog heel der hordes gewapend met zakken cannabis onze grenzen passeren als het volledig geweerd is gaat dat niet veel uithalen. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
is er koffie ! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
vet bv .... als je een snelle etverbranding hebt ( dan mag je uiteraard niet verder in een luie zetel gaan hangen ) dan maakt het niet uit hoeveel ... je komt er geen gram van bij Of het gezond is .. is weer wat anders Citaat:
allemaal verbieden dus ! Citaat:
Ik zie het niet als de taak van de overheid te waken over onze eigen gezondheid ( gesteld dat dat een argument zou zijn bij bv cannabis ) Ik zie het wel als taak van de overheid er over te waken dat anderen onze gezondheid niet (ongevraagd ) schaden |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
met alcohol kan men met veel wilskracht zich onthouden, idem met cannabis, zelfs met cocaïne, met heroïne niet, lichamelijk is het onmogelijk, veel mensen verliezen dit uit het oog en daarom zou het imo. verboden moeten blijven .. Laatst gewijzigd door bembem : 11 september 2014 om 00:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() goed ... dan we maken auto's dan ook maar illegaal en zetten overal van die paaltjes opdat mensen niet heimelijk en illegaal gaan racen over de vrij gekomen wegen. Het lijkt me overduidelijk er minder verkeersdoden zullen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heeft er één politieke partij al op gereageerd ? Wat is het standpunt van de politieke partij die jij aanhangt ? Hoe interpreteren ze dat standpunt in de praktijk, vb. in een stad waar ze mee in de meerderheid zitten, zoals Antwerpen ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Bedankt. Ik kan ook zonder hoor praha, U weet toch dat paddo's niet verslavend zijn? En dat je tolerantie dagelijks (zelfs wekelijks) trippen niet toelaat? Een paddenstoel is volgens mij één van de krachtigste drugs die er is, ik heb de grootste klootzakken er zien uit komen als een mak lammetje. Brouwels als ayahuasca doen het nog efficiënter maar dat is al meteen een trap hoger (spirituele healing en leiding), en dmt roken is zoals Neo the matrix begint waar te nemen. 5 minuten uitbarsten om je daarna uren stil vooruit turend af te vragen waar je nu geweest bent. |
|
![]() |
![]() |