Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 oktober 2014, 14:19   #101
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Wacht efkes ...

Eerst is uw stelling dit:

Trouwens in een commune was het bestaan van koppels onbestaande.....terwijl in een parenclub enkel koppels zitten (of liggen)

Dan stelt iemand:

het is omgekeerd : in een parenclub zijn er geen koppels, in een commune wel.

En uw antwoord is: klopt inderdaad.

Awel, dat snap ik dus niet, dat soort logica. Het zal aan mij liggen, zeker?
Daarin geef ik je gelijk....heb daar geen problemen mee...Ik had het anders moeten verwoorden....

Maar goed...geef nu eens eindelijk je standpunten weer.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2014, 14:28   #102
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Waar zeg ik dat???

Monogamie en vrije seks, is dat niet het tegenovergestelde?
Je kan monogamie nog altijd interpreteren als je zelf wilt.Reken je seks hebben met een andere partner bij de ontrouw ja dan neen.Is ontrouw en bedriegen hetzelfde ? Ik vind als dat open en bloot gebeurd geen vorm van bedriegen is....geheime relaties daarentegen beschouw ik wel als ontrouw.
Oud 11 oktober 2014, 14:31   #103
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Je kan monogamie nog altijd interpreteren als je zelf wilt.Reken je seks hebben met een andere partner bij de ontrouw ja dan neen.Is ontrouw en bedriegen hetzelfde ? Ik vind als dat open en bloot gebeurd geen vorm van bedriegen is....geheime relaties daarentegen beschouw ik wel als ontrouw.
Waarom beschouwt u het ene als trouw en het andere als ontrouw? Wat is bijgevolg de inhoud van een woord als "trouw"?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2014, 14:37   #104
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Je gaat toch niet aan een tiersmondist uitleggen wie Sartre en de Beauvoir waren? Ze hebben de rechtvaardige strijd voor Algerije en Vietnam gesteund en als ze vandaag onder ons waren dan zouden ze nog altijd het imperialisme wereldwijd bestrijden.

Juist. Vandaar dat het absoluut grotesk is van Brigitte Bardot als een boegbeeld van feminisme neer te zetten. Brigitte Bardot is evenzeer een icoon van feminisme als Britney Spears, Joyce de Troch of de Spice Girls. Niet dus!

Simone de Beauvoir was toen het boegbeeld van het feminisme. Punt, ander lijn.

Dus vrouwen moeten er aantrekkelijk uitzien en mannen mogen het varken uithangen? Dat is pas seksisme!

In jouw tijd was het misschien zo, maar de nieuwe generatie vrouwen eist van mannen dat ze ook moeite doen om zich aantrekkelijk te maken voor hen. En ze hebben gelijk.

Lees gewoon wat ik schrijf, i.p.v. iets anders te proberen verzinnen.

Dan is jouw indruk verkeerd en dan weiger je gewoon te lezen wat ik schrijf. Het is in onze maatschappij eerder zo dat het probleem ligt bij de mannen die via media, peer pressure, reclame, enzovoort het seksistisch idee krijgen aangepraat dat ze pas een echte vent zijn als ze met zoveel mogelijk vrouwen het bed delen.

Het zijn dan dat soort mannen die dan hun vrouw onder druk zetten om een "open" relatie te beginnen, wat er veelal op neerkomt dat hij zal rotzooien met wie hij wil en zij van die "openheid" en die "vrijheid" nauwelijks of veel minder zal gebruik maken. Dat zijn ook observaties die iedereen kan maken die niet hypocriet is.
Denk je nu echt dat zich heden ten dage in onze contreien nog zoveel vrouwen zich onder druk laten zetten ? Over een enkele uitzondering niet gesproken. In parenclubs zitten vrouwelijke rechters ....advocates...architectes....vrouwen die dikwijls knapper zijn dan hun partners en in veel gevallen nog beter verdienen...Denk je nu echt dat die zich zouden laten onder druk zetten om tegen hun zin te gaan rotzooien met andere partners ?? Vind ik toch redelijk wereldvreemde visie die je daar nog van hebt.
Trouwens om te rotzooien ben je altijd met 2....dus zullen er ongeveer evenveel vrouwen gebruik maken van hun vrijheid als er daar mannen van gebruik maken...

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 oktober 2014 om 14:39.
Oud 11 oktober 2014, 14:39   #105
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Denk je nu echt dat zich heden ten dage in onze contreien nog zoveel vrouwen zich onder druk laten zetten ?
Een vriendin van mijn vrouw werkt bij het OCMW. Als je haar verhalen hoort, mag ik gerust concluderen dat er inderdaad nog flink wat vrouwen zijn die volledig gedomineerd worden door hun man. En daarbij nog steeds achter hun man staan, ook al hebben ze het soms moeilijk.
Oud 11 oktober 2014, 14:45   #106
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarom beschouwt u het ene als trouw en het andere als ontrouw? Wat is bijgevolg de inhoud van een woord als "trouw"?
Trouw is er steeds voor elkaar zijn....en 100 % op elkaar kunnen rekenen altijd en overal.Trouw zijn zit hem in je hoofd en niet in je geslachtsdelen....Iedereen beleeft zijn seksualiteit zoals hij of zij zelf wil.
Oud 11 oktober 2014, 14:49   #107
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een vriendin van mijn vrouw werkt bij het OCMW. Als je haar verhalen hoort, mag ik gerust concluderen dat er inderdaad nog flink wat vrouwen zijn die volledig gedomineerd worden door hun man. En daarbij nog steeds achter hun man staan, ook al hebben ze het soms moeilijk.
Daar spreek je ook over marginalen....die hebben zo hun eigen dunk over trouw zijn en seksualiteit.
Je zal bij manier van spreken niet veel marginalen tegenkomen op een naaktstrand....en al bij al ook niet veel in de betere parenclub.
En ja die verhalen van van horen zeggen....er zijn wel veel mannen daar voor wie het ook allemaal niet zo simpel zal zijn maar die toch maar bij die vrouwen blijven....

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 oktober 2014 om 14:50.
Oud 11 oktober 2014, 14:49   #108
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denk je nu echt dat zich heden ten dage in onze contreien nog zoveel vrouwen zich onder druk laten zetten ? Over een enkele uitzondering niet gesproken. In parenclubs zitten vrouwelijke rechters ....advocates...architectes....vrouwen die dikwijls knapper zijn dan hun partners en in veel gevallen nog beter verdienen...Denk je nu echt dat die zich zouden laten onder druk zetten om tegen hun zin te gaan rotzooien met andere partners ?? Vind ik toch redelijk wereldvreemde visie die je daar nog van hebt.
Trouwens om te rotzooien ben je altijd met 2....dus zullen er ongeveer evenveel vrouwen gebruik maken van hun vrijheid als er daar mannen van gebruik maken...
Je snapt er weinig van.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2014, 14:51   #109
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Je snapt er weinig van.
Ik denk dat jij er weinig van weet da's nog spijtiger.
Oud 11 oktober 2014, 14:52   #110
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar spreek je ook over marginalen....die hebben zo hun eigen dunk over trouw zijn en seksualiteit.
Je zal bij manier van spreken niet veel marginalen tegenkomen op een naaktstrand....en al bij al ook niet veel in de betere parenclub.
Een maatschappij bestaat uit vele soorten mensen, niet alleen dat establishment waar u het over had.

Als volgens u "de betere parenclub" bestaat, neem ik aan dat er dus ook andere parenclubs bestaan. Hiermee hebt u natuurlijk ongewild aangegeven dat het toch allemaal wat complexer in elkaar zit dan uw vergoeilijkende beschrijving.
Oud 11 oktober 2014, 14:52   #111
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Trouw is er steeds voor elkaar zijn....en 100 % op elkaar kunnen rekenen altijd en overal.Trouw zijn zit hem in je hoofd en niet in je geslachtsdelen....Iedereen beleeft zijn seksualiteit zoals hij of zij zelf wil.
En waarom scheidt u dat trouw zijn van de seksualiteit?
Oud 11 oktober 2014, 14:54   #112
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En waarom scheidt u dat trouw zijn van de seksualiteit?
Opdat ik dat kan.Jij niet dan ?
Oud 11 oktober 2014, 14:55   #113
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een maatschappij bestaat uit vele soorten mensen, niet alleen dat establishment waar u het over had.

Als volgens u "de betere parenclub" bestaat, neem ik aan dat er dus ook andere parenclubs bestaan. Hiermee hebt u natuurlijk ongewild aangegeven dat het toch allemaal wat complexer in elkaar zit dan uw vergoeilijkende beschrijving.
Dat is nogal wiedes.
Oud 11 oktober 2014, 15:12   #114
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Opdat ik dat kan.Jij niet dan ?
Ik scheid dat inderdaad niet. Het is in mijn ogen geen zaak van niet kunnen of wel kunnen, maar van moraliteit.

Waarom zou u de liefde herleiden tot een louter platonische bezigheid? In mijn ogen hou ik van mijn vrouw op allerlei vlakken, waaronder het lichamelijke. Bijgevolg ben ik haar ook trouw op dat vlak.
Oud 11 oktober 2014, 15:12   #115
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is nogal wiedes.
Dus schreef u maar iets veralgemenend en bijgevolg foutief op.
Oud 11 oktober 2014, 15:35   #116
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik scheid dat inderdaad niet. Het is in mijn ogen geen zaak van niet kunnen of wel kunnen, maar van moraliteit.

Waarom zou u de liefde herleiden tot een louter platonische bezigheid? In mijn ogen hou ik van mijn vrouw op allerlei vlakken, waaronder het lichamelijke. Bijgevolg ben ik haar ook trouw op dat vlak.
Liefde kan je inderdaad niet herleiden tot een zuiver platonische bezigheid....seks wel.Je kan perfect van elkaar houden en daarbij lichamelijk genieten van seks met anderen.Anderzijds kan je heel erg van elkaar houden maar weinig of niet genieten van het lichamelijke aspect onder partners.Ik had al heel goede seks met mensen waar ik het uiteraard goed mee kon vinden maar waar ik niet direct van hou.
Als je liefde en seks kan scheiden is mijn mening de evidentie zelf ..kan je dat niet dan hou je daar jouw mening op na....

Het is je van harte gegund...als je maar gelukkig bent.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 oktober 2014 om 15:39.
Oud 11 oktober 2014, 15:46   #117
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Liefde kan je inderdaad niet herleiden tot een zuiver platonische bezigheid....seks wel.Je kan perfect van elkaar houden en daarbij lichamelijk genieten van seks met anderen.
Natuurlijk kan dat. Alleen bespreken we hier niet de mogelijkheid, maar wel de moraliteit ervan in relatie tot woorden als "trouw" en "ontrouw".
Oud 11 oktober 2014, 15:53   #118
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk kan dat. Alleen bespreken we hier niet de mogelijkheid, maar wel de moraliteit ervan in relatie tot woorden als "trouw" en "ontrouw".
Wat is 'trouw'? Jezus zei: "wie een andere vrouw (dan zijn eigen vrouw) begeert, pleegt al overspel" en is dus ontrouw. Uw God zei dat. Dat is nogal wat...
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2014, 19:16   #119
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Wat is 'trouw'? Jezus zei: "wie een andere vrouw (dan zijn eigen vrouw) begeert, pleegt al overspel" en is dus ontrouw. Uw God zei dat. Dat is nogal wat...
Citaat:
Oud 11 oktober 2014, 19:36   #120
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Daarin geef ik je gelijk....heb daar geen problemen mee...Ik had het anders moeten verwoorden....

Maar goed...geef nu eens eindelijk je standpunten weer.
Lees mijn standpunt opnieuw. Ik vel geen enkel waarde oordeel. Monogamie en polygamie hebben beide een evolutionair voordeel, maar bij diersoorten waar het nageslacht veel zorg nodig heeft, lijkt monogamie het voordeel te hebben. De meeste aapsoorten zijn polygaam, maar er zijn soorten die net zoals de mens monogaam zijn. Al moet ik zeggen dat ik denk dat de mens in een transitie fase zit tussen polygamie en monogamie.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be