![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar goed...geef nu eens eindelijk je standpunten weer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kan monogamie nog altijd interpreteren als je zelf wilt.Reken je seks hebben met een andere partner bij de ontrouw ja dan neen.Is ontrouw en bedriegen hetzelfde ? Ik vind als dat open en bloot gebeurd geen vorm van bedriegen is....geheime relaties daarentegen beschouw ik wel als ontrouw.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens om te rotzooien ben je altijd met 2....dus zullen er ongeveer evenveel vrouwen gebruik maken van hun vrijheid als er daar mannen van gebruik maken... Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 oktober 2014 om 14:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een vriendin van mijn vrouw werkt bij het OCMW. Als je haar verhalen hoort, mag ik gerust concluderen dat er inderdaad nog flink wat vrouwen zijn die volledig gedomineerd worden door hun man. En daarbij nog steeds achter hun man staan, ook al hebben ze het soms moeilijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Trouw is er steeds voor elkaar zijn....en 100 % op elkaar kunnen rekenen altijd en overal.Trouw zijn zit hem in je hoofd en niet in je geslachtsdelen....Iedereen beleeft zijn seksualiteit zoals hij of zij zelf wil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zal bij manier van spreken niet veel marginalen tegenkomen op een naaktstrand....en al bij al ook niet veel in de betere parenclub. En ja die verhalen van van horen zeggen....er zijn wel veel mannen daar voor wie het ook allemaal niet zo simpel zal zijn maar die toch maar bij die vrouwen blijven.... Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 oktober 2014 om 14:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als volgens u "de betere parenclub" bestaat, neem ik aan dat er dus ook andere parenclubs bestaan. Hiermee hebt u natuurlijk ongewild aangegeven dat het toch allemaal wat complexer in elkaar zit dan uw vergoeilijkende beschrijving. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En waarom scheidt u dat trouw zijn van de seksualiteit?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik scheid dat inderdaad niet. Het is in mijn ogen geen zaak van niet kunnen of wel kunnen, maar van moraliteit.
Waarom zou u de liefde herleiden tot een louter platonische bezigheid? In mijn ogen hou ik van mijn vrouw op allerlei vlakken, waaronder het lichamelijke. Bijgevolg ben ik haar ook trouw op dat vlak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je liefde en seks kan scheiden is mijn mening de evidentie zelf ..kan je dat niet dan hou je daar jouw mening op na.... Het is je van harte gegund...als je maar gelukkig bent. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 oktober 2014 om 15:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk kan dat. Alleen bespreken we hier niet de mogelijkheid, maar wel de moraliteit ervan in relatie tot woorden als "trouw" en "ontrouw".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is 'trouw'? Jezus zei: "wie een andere vrouw (dan zijn eigen vrouw) begeert, pleegt al overspel" en is dus ontrouw. Uw God zei dat. Dat is nogal wat...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Lees mijn standpunt opnieuw. Ik vel geen enkel waarde oordeel. Monogamie en polygamie hebben beide een evolutionair voordeel, maar bij diersoorten waar het nageslacht veel zorg nodig heeft, lijkt monogamie het voordeel te hebben. De meeste aapsoorten zijn polygaam, maar er zijn soorten die net zoals de mens monogaam zijn. Al moet ik zeggen dat ik denk dat de mens in een transitie fase zit tussen polygamie en monogamie.
|
![]() |
![]() |