![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Moet er een Katholieke Partij komen, en zou u ervoor stemmen? | |||
Ja die mag er komen, en ik zou er voor stemmen |
![]() ![]() ![]() |
5 | 17,86% |
Ja die mag er komen, maar ik zou misschien op stemmen |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,57% |
Ja die mag er komen als gewicht tegen rechts, maar ik zou er niet op stemmen |
![]() ![]() ![]() |
2 | 7,14% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
20 | 71,43% |
Aantal stemmers: 28. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Inderdaad, en ze moeten best ex-cathedra gemaakt worden. Alle uitspraken in de openingspost werden ex-cathedra gemaakt. Die ideeën moeten gevolgd worden door alle katholieken.
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens extreemlinks zou ik de paus nu toch ook niet noemen. Geloof niet dat hij overdreven populistisch is, en terrorisme is hem helemaal vreemd. Zie hem trouwens zelfs nog geen autos in brand steken bij een betoging. Ge verwart de katholieke kiezers toch niet met de islamkiezers ? Deze laatsten kiezen voor extreem links. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is goed als politiek & godsdienst VOLLEDIG gescheiden zijn.
Al de rest is jezuïetenpraat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Minister-President
|
![]() Wat de paus uitdraagt is gewoon het christendom. Als jij dat 'extreemlinks' wil noemen is dat uw zaak, maar dat is heel het christendom voor u extreemlinks, vermits de paus daar zijn mosterd haalt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Minister-President
|
![]() Politiek en godsdienst zijn helemaal niet volledig gescheiden en zullen dat ook nooit zijn. Er is geen enkele reden waarom mensen niet vanuit religieuze overtuiging aan politiek zouden mogen doen. Als je dat wil verbieden ben je dictatoriaal bezig. Het is ook onmogelijk te verbieden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De wereld is méér dan Belgie. Er zijn heel wat landen waar politiek & godsdienst BIJNA volledig gescheiden zijn. Laatst gewijzigd door Boduo : 17 november 2014 om 10:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Minister-President
|
![]() In de VS speelt religie minder een rol dan in België? Wat gaan we hier nog allemaal lezen..
![]() Cuba is communistische dictatuur. Denemarken zit ongeveer op hetzelfde niveau als België. De landen die vergeven zijn van het atheïsme zijn de Scandinavische landen, België en Nederland (hoewel daar nog een kleine harde kern is overgebleven). |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ben je in Cuba geweest ? In de Amerikaanse POLITIEK speelt religie een klein rolletje. De échte politiek wordt er bedreven in het "huis" & in de senaat. Ben je onlangs in de VS geweest ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In de Amerikaanse politiek speelt religie een grote rol. Er zit zo goed als geen enkele atheïst in het parlement. Religieuze overtuigingen spelen een grote rol in de besluitvorming. Niet zo groot als geld, maar kom.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je naar de VS zou gaan en je neemt contact met gewone burgers, dan zou je gewaar worden dat politiek en atheïsme (ook) gescheiden + 2 verschillende zaken zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nee, religie en politiek zijn enorm verweven in de VS. Politici plakken in bijna elke zin 'God', ook kerkleiders spelen een rol in voorverkiezingen bv. De wetgeving rond sociale thema's is ook geïnspireerd door het christendom. Enz... Laatst gewijzigd door mvd : 17 november 2014 om 10:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In "de" partij zijn er meerdere strekkingen die allemaal aan bod komen. Vorig jaar was ik op 10 mei in Havana: daar werd op een enorm plein een meeting gehouden door o.a. Raoul Castro voor +/- 1.100.000 enthousiaste mensen. op het einde zongen ze de Internationale. Indrukwekkend ! In Santa Clara staat een groot beeld van Ché Guevara. Ik heb in mijn ganse leven nog nooit iets zó impressionant gezien, nergens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als toerist heb ik daar ook niets van ondervonden, maar t'is toch een publiek geheim dat de VS zeer religieus zijn. Ik denk zelfs dat er meer gebedshuizen zijn dan café's.
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn daar bars maar ook veel "private club"s... |
|
![]() |
![]() |