![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Van schelden gesproken, dit kan al tellen: Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Marcus zegt maar net iets dergelijks: [20] Hij ging naar huis. En weer stroomde de menigte samen, zodat ze niet eens de gelegenheid kregen om brood te eten. [21] Zijn familie, die over Hem gehoord had, ging eropuit om Hem in bedwang te houden; want ze zeiden dat Hij zichzelf niet was. Deze tekst van Marcus zo te lezen, heb ik niet de indruk dat de familie van Jezus enthousiaste volgelingen waren... Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 februari 2015 om 20:51. |
|
|
|
|
|
|
#103 | |||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bekijk het maar verder. Ik spendeer mijn tijd liever met iemand waar je mee van gedachten kan wisselen. |
|||
|
|
|
|
|
#104 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#106 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#107 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#108 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#109 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
In de Handelingen is nog sprake van christenen die gedoopt waren in de doop van Johannes. Dat betekent dus niet noodzakelijkerwijs dat ze gedoopt zijn door Johannes. Ze kunnen gedoopt zijn door de discipelen van Jezus. |
|
|
|
|
|
|
#110 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Mij valt het op dat Aton er steeds weer in slaagt om mensen die aanvankelijk zijn standpunten lijken te delen, iedere keer weer de bomen in jaagt. Altijd weer met het nodige gescheld en aanvallende taal. Nogal merkwaardig bij iemand die voortdurend stelt academisch te werk te willen gaan...
|
|
|
|
|
|
#111 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat klopt. Maar de waterdoop was niet voldoende. En volgens mij zelfs niet nodig als ik de passage goed begrijp. Wel de doop van de Heilige Geest. Ook eigenaardig dat Johannes zegt dat Jezus zelf niet doopt. En zoals gezegd (maar verbeter me indien ik fout zit) de synoptische evangelisten zeggen nergens dat Jezus doopt met water. En dat zouden ze zeker hebben vermeld indien Jezus dit belangrijk zou hebben gevonden. Nochtans was de waterdoop bij Johannes essentieel. |
|
|
|
|
|
|
#112 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 februari 2015 om 22:29. |
|
|
|
|
|
|
#113 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
En Johannes doopte niet in de Jordaan, maar in Ein Kerem, een dorp enkele kilometer ten westen van Jeuzalem, in de Suba-grot. http://www.biblicalarchaeology.org/r...n-the-baptist/ http://www.sermons.com/sampleArchaeology.asp en nee, dit staat niet zo te lezen in de evangeliën. |
||
|
|
|
|
|
#114 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Genoeg over de doop. Misschien zal ik in deze draad nog eens de draad opvatten.
|
|
|
|
|
|
#115 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#116 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#117 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Later, toen bleek dat de Eindtijd niet kwam, kreeg de doop een andere betekenis. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 februari 2015 om 08:33. |
|
|
|
|
|
|
#118 | ||||||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Evenzeer nonsens. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Aton : 13 februari 2015 om 08:29. |
||||||
|
|
|
|
|
#119 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
"En dit kunnen wij u meedelen volgens een woord van de Heer: wij die in leven blijven tot de komst van de Heer, wij zullen de doden in geen geval voorgaan.Want wanneer het bevel gegeven wordt, als de stem van de aartsengel en de trompet van God weerklinken, dan zal de Heer zelf uit de hemel neerdalen, en eerst zullen de doden opstaan die in Christus zijn; [17] daarna zullen wij die nog in leven zijn, tegelijk met hen in een oogwenk op de wolken* in de lucht worden weggevoerd, de Heer* tegemoet. En zo zullen wij voor altijd samen* zijn met de Heer. [18] Troost elkaar dus met deze woorden." Dat zegt 'de gnosticus' (volgens u dan) Paulus. De Jezusvolgelingen bleven overigens nog lange tijd geloven in de komst van de Eindtijd. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 februari 2015 om 09:04. |
|
|
|
|
|
|
#120 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Twee verschillende begrippen. Trouwens, voor het " laatste oordeel " was er geen doop vereist bij de joden. Wist Jezus dat ook al niet ? |
|
|
|
|