Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Op welke partij zou je stemmen?
CD&V 54 18,75%
SP.A 12 4,17%
VLD 18 6,25%
Agalev 27 9,38%
Vlaams blok 130 45,14%
N-VA 28 9,72%
Spirit 6 2,08%
andere 7 2,43%
blanco of ongeldig 2 0,69%
PVDA 0 0%
Vivant 4 1,39%
Aantal stemmers: 288. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 12 augustus 2002, 22:21   #101
canis lupis
Burger

canis lupis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leo Delcroix
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door YVAN
ik ben een Belgische CD&Ver

CVP heeft genoeg jarennnnnn de kans gekregen om belgie goed te besturen maar wat hebben ze ervan gemaakt, groot geworden door het "C"hristelijk op te nemen in hun naamparij. Is dit dan correct ?
Is de CD&V dan niet de erfgenaam van de CVP? Oude wijn in nieuwe zakken?
Jewèèèèèèèèèèèl

Ik ken de interne keuken van de CD&V vrij goed en het gaat hier dus niet om oude wijn, maar om oude zakken. Er heerst (grotendeels intern vooralsnog) een heel nieuwe mentaliteit in de CD&V met vele vernieuwende ideeën, maar het is natuurlijk moeilijk om die vernieuwing uit te dragen als de oude zakken ( de ex-ministers (die zeker hun verdienste hebben, maar niet meer als uithangbord dienst kunnen doen)) geen plaats willen ruimen.
Maar na de volgende verkeizingen zullen er een 7-tal jongeren in het parlement komen voor CD&V en dan kan de revival pas echt beginnen. 8)
Citaat:

Als ze niet WILLEN opstappen kan je ze nog altijd BUITENTRAPPEN Leo
maar voor degene die al 15 jaar met pensioen moest zijn is het moeilijk
om zijn vette dotatie's te laten vallen véél is nooit genoeg HET motto
van de oude c.v.p de huidige cd&v (corrumpeer dicteer & verdeel) of zo iets
canis lupis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2002, 22:45   #102
Pieterjan
Parlementslid

Pieterjan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vincent
Het lijkt me vrij duidelijk waar ik op aan stuur in m'n eerste punt eerder vandaag. Dat ging over het deeltje waar u zich als linkse sympathisant aangesproken voelt (niet Vlaams Blokker); iets wat ik nooit beweerd heb want mijn eerdere reactie was niet aangaande u.

En daar leidt u uit af dat ik me aangesproken voel als linkse sympatisant? Dat is sterk Ik haal enkel en alleen aan dat -ik zou nu nog eens letterlijk kunnen herhalen maar ik doe het niet- watik eerder heb beweerd.
Oud 14 augustus 2002, 14:26   #103
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

De pvda is niet de enige communistische beweging, er zijn er nog die zich wel distantiëren van vroegere fouten.
Oud 14 augustus 2002, 14:52   #104
Pieterjan
Parlementslid

Standaard

Daarover krijgt u in de toekomst nog een uitgebreid dossier van in de maag gesplitst. Maak u geen zorgen het zal een volledige lijst zijn. Ik heb ze reeds onder ogen gekregen en je hebt er inderdaad een hele rij.

Nog even geduld Haroldvdk is er druk mee bezig.
Oud 14 augustus 2002, 17:25   #105
Albion
Vreemdeling

Standaard

Is het in Belgie zo slecht. Er zijn een heleboel plaatsen in de wereld waar de mensen het veel slechter hebben. Waarom denk je dat er mensen naar Belgie migreren! Om te zeggen dat de migratie een probleem is! We hebben die mensen nodig. Onze bevolking vergrijst namelijk, en de pensioenen worden stilaan onbetaalbaar en we hebben dus jonge actieve mensen nodig op wiens schouders onze economie kan steunen. En met argumenten afkomen dat deze mensen van een andere cultuur komen en een andere waarden en normen hebben! Wel ik heb andere waarden en normen dan al die mensen die zich onveilig voelen en niet om kunnen met mensen die anders zijn dan hun. grow up! Dingen worden pas als een probleem ervaren als mensen voelen dat een zekere situatie niet aan hun maatstaf voldoen en het feit dat er zoveel mensen klagen komt voort uit het feit dat we in zo een welvarende samenleving leven waar we zekere verwachting als zeer normaal kunnen beschouwen. In plaats van te klagen over onze problemen zouden wat beter uitkijken voor onze medemens. Het is gemakkelijk om de politici te klagen dat ze te weinig doen voor de samenleving, maar wat doe jij voor de samenleving, dan het te verzuren.
Albion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2002, 14:10   #106
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

België is het op twee of drie na beste land ter wereld om in te leven. Wij staan zelfs ver boven dat prachtige land van de ongekende mogelijkheden over de grote plas en we staan zelfs boven onze noorderburen.

Ik vraag me eigenlijk ook wel af wat wij te klagen hebben. Misschien omdat we nog steeds niet nummer één zijn?
Oud 20 augustus 2002, 14:14   #107
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
België is het op twee of drie na beste land ter wereld om in te leven. Wij staan zelfs ver boven dat prachtige land van de ongekende mogelijkheden over de grote plas en we staan zelfs boven onze noorderburen.

Ik vraag me eigenlijk ook wel af wat wij te klagen hebben. Misschien omdat we nog steeds niet nummer één zijn?
lolz, neuh hoor dat is op economisch vlak bedoelt mijn beste, op politiek vlak zijn we een heel verwarrend land 101 verschillende partijen!

alee dat weet elk klein kind om het grof te zeggen

thomas
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2002, 14:25   #108
DaffyDuck
Vreemdeling

Standaard

En beste thomas, hoe denk je dat het komt dat we het economisch gezien zo goed doen? Doordat de politiek zo slecht is?

Hoe komt het dat we één van de beste landen zijn om in te leven qua sociale voorzieningen? Doordat de politiek zo slecht is?

Hoe komt het eigenlijk dat wij belgen eigenlijk altijd zagen en klagen terwijl we daar objectief gezien maar weinig redenen toe hebben (vraag maar eens aan de uitgehonderde negertjes of ze zouden willen ruilen). Natuurlijk lopen bepaalde dingen mis, maar dat is overal zo, dat is al altijd zo geweest en dat zal altijd zo blijven.

Groeten,
Daffy
DaffyDuck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2002, 14:27   #109
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaffyDuck
En beste thomas, hoe denk je dat het komt dat we het economisch gezien zo goed doen? Doordat de politiek zo slecht is?

Hoe komt het dat we één van de beste landen zijn om in te leven qua sociale voorzieningen? Doordat de politiek zo slecht is?

Hoe komt het eigenlijk dat wij belgen eigenlijk altijd zagen en klagen terwijl we daar objectief gezien maar weinig redenen toe hebben (vraag maar eens aan de uitgehonderde negertjes of ze zouden willen ruilen). Natuurlijk lopen bepaalde dingen mis, maar dat is overal zo, dat is al altijd zo geweest en dat zal altijd zo blijven.

Groeten,
Daffy
Omdat er vroeger nog geen 101 partijen waren, hehehehe daarom dat ik ook conserfatief ben, snappie? linkse verdeeldheid rechtse eenheid, ma da is een discussie voor bij links meld u als kandidaat

thomas
Oud 20 augustus 2002, 14:37   #110
DaffyDuck
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas
Omdat er vroeger nog geen 101 partijen waren, hehehehe daarom dat ik ook conserfatief ben, snappie? linkse verdeeldheid rechtse eenheid, ma da is een discussie voor bij links meld u als kandidaat
Wat voor onzin is dat nu weer. Rechts is even veel verdeeld, misschien zelfs nog meer, als links.
Rechts in Vlaanderen (tradiotionele partijen) gaat van rechtse vleugel vld, over rechtse vleugel vld tot n-va en nog meer extreem vlaams blok. Dus rechts wordt in het parlement door 4 partijen of toch door een deel van 4 partijen vertegenwoordigt.
Da's ook verdeeld zulle in mijn ogen.
Bovendien, in het rechtse forum zie je dat er ook heel wat rechtse organisaties zijn net zoals er heel wat linkse zijn. Dan bundelt rechts toch ook de krachten niet.
Verre van zelf: ik hoor meer schimpscheuten op elkaar in het rechtse kamp (vlaams blok maakt verwijten aan n-va, n-va aan cd&v en ga zo maar door).
Bij links daarentegen vind je toch bij sommigen de intentie om samen te werken... zo zouden heel wat sp.a'ers willen samenwerken met agalev en de bundeling van de krachten tussen spirit & sp.a kun je toch moeilijk beschouwen als een bewijs voor linkse verdeeldheid?

En thomas, dit is geen verwijt maar een tip
Misschien wat nadenken voor je zomaar in het wilde weg begint te posten... documenteer je, informeer je... kom met argumenten af!
DaffyDuck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2002, 14:44   #111
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaffyDuck
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas
Wat voor onzin is dat nu weer. Rechts is even veel verdeeld, misschien zelfs nog meer, als links.
Rechts in Vlaanderen (tradiotionele partijen) gaat van rechtse vleugel vld, over rechtse vleugel vld tot n-va en nog meer extreem vlaams blok. Dus rechts wordt in het parlement door 4 partijen of toch door een deel van 4 partijen vertegenwoordigt.
Da's ook verdeeld zulle in mijn ogen.
Bovendien, in het rechtse forum zie je dat er ook heel wat rechtse organisaties zijn net zoals er heel wat linkse zijn. Dan bundelt rechts toch ook de krachten niet.
Verre van zelf: ik hoor meer schimpscheuten op elkaar in het rechtse kamp (vlaams blok maakt verwijten aan n-va, n-va aan cd&v en ga zo maar door).
Bij links daarentegen vind je toch bij sommigen de intentie om samen te werken... zo zouden heel wat sp.a'ers willen samenwerken met agalev en de bundeling van de krachten tussen spirit & sp.a kun je toch moeilijk beschouwen als een bewijs voor linkse verdeeldheid?

En thomas, dit is geen verwijt maar een tip
Misschien wat nadenken voor je zomaar in het wilde weg begint te posten... documenteer je, informeer je... kom met argumenten af!
Ik zie niks als een verwijt hoor

Maar eu, in politics momenteel bij categorie: links staan er veel meer organisaties en partijen als bij rechts!!! En dat klopt ook ik denk op het eerste zicht aan: sp.a, vinvant, spirit, agalev, LSP, PTB

Alee ja, die partijen zijn eigenlijk allemaal hetzelfde doel, dat niet kan gezegd worden van n-va, vld en vlaams blok

thomas
Oud 20 augustus 2002, 15:14   #112
Jörgen Noens
Burgemeester

Standaard

Mag ik even vragen wat men bedoeld met vld is rechts en het Vlaams Blok is extreem rechts? Voor mij is de vld helemaal niet rechts en het Vlaams Blok niet extreem rechts.

Extreem zijn dat niet van die bewegingen of partijen die terreuraanslagen plegen, mensen ontvoeren, ... hoe noem je deze dan? Uiterst-extreem-rechts ofzo? Vlaams Blok is rechts zelfs radicaal, maar zeker niet extreem!

En dat de vld rechts zou zijn, komaan laat me nu niet lachen. Wie probeert me dit laatste eens te bewijzen?

Vlaanderen is politiek versnipperd, behalve de rechtervleugel. En voor deze vleugel is er slechts 1 partij, en geen extreme partij, namelijk het Vlaams Blok.

J.N.
Oud 20 augustus 2002, 18:44   #113
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jörgen Noens
Mag ik even vragen wat men bedoeld met vld is rechts en het Vlaams Blok is extreem rechts? Voor mij is de vld helemaal niet rechts en het Vlaams Blok niet extreem rechts.

Extreem zijn dat niet van die bewegingen of partijen die terreuraanslagen plegen, mensen ontvoeren, ... hoe noem je deze dan? Uiterst-extreem-rechts ofzo? Vlaams Blok is rechts zelfs radicaal, maar zeker niet extreem!

En dat de vld rechts zou zijn, komaan laat me nu niet lachen. Wie probeert me dit laatste eens te bewijzen?

Vlaanderen is politiek versnipperd, behalve de rechtervleugel. En voor deze vleugel is er slechts 1 partij, en geen extreme partij, namelijk het Vlaams Blok.

J.N.
Beste Jörgen,

De vld rechts? Misschien hebt u gelijk en is de vld niet meer zo rechts! Maar de n-va blijft voor mij een vlaamse conserfatieve rechtse partij. Of het vlaams blok nu rechts, uiterst-rechts, extreem-rechts is komt voor mij op hetzelfde neer, ik ben rechts maar niet voor het vlaams blok!!! Mijn opmerking hierop is dat voor mij de CD&V ook iets of wat rechts is! Er zijn mensen die mijn mening delen ( tip maak u kandidaat voor het forum: rechts )

Thomas
Oud 20 augustus 2002, 18:57   #114
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

45% stemmers op het Vlaams Blok??

Dat zal dan de perfecte weergave zijn van de deelnemers aan dit forum. Dat weet ik dan ook weer
Oud 20 augustus 2002, 19:02   #115
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano

Dat zal dan de perfecte weergave zijn van de deelnemers aan dit forum. Dat weet ik dan ook weer

1 Misschien kunt u dit even verduidelijken
2 U moet niet altijd de opinie geloven!!!
3 Bertje kan dus volgens Patrick Jansens nog altijd goed aan politiek doen, dat ze maar in coalitie gaan!!!

Thomas
Oud 20 augustus 2002, 19:06   #116
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thomas
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano

1 Misschien kunt u dit even verduidelijken
2 U moet niet altijd de opinie geloven!!!
3 Bertje kan dus volgens Patrick Jansens nog altijd goed aan politiek doen, dat ze maar in coalitie gaan!!!

Thomas
Tuurlijk expert Thomas: hoe kan dit forum representatief zijn voor de werkelijkheid als het Blok HIER 45% stemmen haalt, en hierbuiten maar 15%??

Als Bertje bij de SP.a komt, stuur ik m'n lidkaart meteen weer in.
Oud 20 augustus 2002, 20:40   #117
Pieterjan
Parlementslid

Standaard

Mijn beste Piano,

Aan het trillen van je snaar merk ik dat je dringend eens gestemd moet worden.
Aan wat bepaal je in welke mate een politieke ideologie hier vertegenwoordigd is? Aan de hand van de kritieken? Mmmm, moeilijk omdat zo maar te bepalen hé. Op een poll? Mmmm, nogal onrepresentatief. Te verwachten is dat VB-stemmers een aantal keren herstemmen (zo'n 5 �* 6 stemmen uitbrengen). Dus ook niet echt betrouwbaar. Op welke basis kun je dan zeggen dat een bepaalde 'stroming' oververtegenwoordigd is?

Ik weet van de administrators dat ze altijd gestreefd hebben naar een gelijke verdeling. Als je vindt dat je in een nadelige positie zit dan kun je er des te meer bekeren of ompraten. Daar ligt blijkbaar voor u de uitdaging.

Even tussen haakjes, ik ben geen Vlaams Blokker, en ik draag het Vlaams Blok geen warm hart toe.
Oud 20 augustus 2002, 22:05   #118
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan
Mijn beste Piano,
Op een poll? Mmmm, nogal onrepresentatief.
Ah, die poll is dus nep? Merci

Even tussen haakjes, ik ben geen Vlaams Blokker, en ik draag het Vlaams Blok geen warm hart toe

Dat maakt je al meteen verdacht
Oud 20 augustus 2002, 22:09   #119
Pieterjan
Parlementslid

Standaard

Dan is Vlaanderen voor u compleet verdacht gebied. Want ofwel ben je voor het Vlaams Blok en kom je ervoor uit ofwel ben je tegen het Vlaams Blok en ben je verdacht volgens u?!

Ik zeg niet dat die poll nep is maar de kans zit er dik in. Vlaams Blokkers maken hun keuze nogal graag en veel duidelijk op dit forum. Dit leidt regelmatig tot een vertekend beeld. Maar aangezien wij goed kunnen relativeren schenken we ze nu en dan een kleine poll-overwinning.(Zie: "Anke")
Oud 20 augustus 2002, 22:14   #120
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan
Dan is Vlaanderen voor u compleet verdacht gebied. Want ofwel ben je voor het Vlaams Blok en kom je ervoor uit ofwel ben je tegen het Vlaams Blok en ben je verdacht volgens u?!

Ik zeg niet dat die poll nep is maar de kans zit er dik in. Vlaams Blokkers maken hun keuze nogal graag en veel duidelijk op dit forum. Dit leidt regelmatig tot een vertekend beeld. Maar aangezien wij goed kunnen relativeren schenken we ze nu en dan een kleine poll-overwinning.(Zie: "Anke")
Als ik al voor een Blok moet kiezen, geef mij dan maar het Brabants Blok

Tot aan de Franse revolutie heeft Antwerpen NOOIT bij het Graafschap Vlaanderen behoort maar wel bij het Hertogdom Brabant. Zelfs daar nemen de flaminganten een loopje met de historische werkelijkheid.

Maar om het even duidelijk te stellen: ik ben hooguit een federalist en zeker geen separatist. Ik vind heel dat gedoe over Vlaamse onafhankelijkheid een beetje veel oubollig en weinig realistisch, puur emotionele bullshit dus. Geef mij maar Eiuropa, en hoe meer deelnemers daaraan hoe beter en rechtvaardiger
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be