![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Op welke partij zou je stemmen? | |||
CD&V |
![]() ![]() ![]() |
54 | 18,75% |
SP.A |
![]() ![]() ![]() |
12 | 4,17% |
VLD |
![]() ![]() ![]() |
18 | 6,25% |
Agalev |
![]() ![]() ![]() |
27 | 9,38% |
Vlaams blok |
![]() ![]() ![]() |
130 | 45,14% |
N-VA |
![]() ![]() ![]() |
28 | 9,72% |
Spirit |
![]() ![]() ![]() |
6 | 2,08% |
andere |
![]() ![]() ![]() |
7 | 2,43% |
blanco of ongeldig |
![]() ![]() ![]() |
2 | 0,69% |
PVDA |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Vivant |
![]() ![]() ![]() |
4 | 1,39% |
Aantal stemmers: 288. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | ||||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#102 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En daar leidt u uit af dat ik me aangesproken voel als linkse sympatisant? Dat is sterk ![]()
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De pvda is niet de enige communistische beweging, er zijn er nog die zich wel distantiëren van vroegere fouten.
![]() |
![]() |
#104 |
Parlementslid
|
![]() Daarover krijgt u in de toekomst nog een uitgebreid dossier van in de maag gesplitst. Maak u geen zorgen het zal een volledige lijst zijn. Ik heb ze reeds onder ogen gekregen en je hebt er inderdaad een hele rij.
Nog even geduld Haroldvdk is er druk mee bezig.
![]() |
#105 |
Vreemdeling
|
![]() Is het in Belgie zo slecht. Er zijn een heleboel plaatsen in de wereld waar de mensen het veel slechter hebben. Waarom denk je dat er mensen naar Belgie migreren! Om te zeggen dat de migratie een probleem is! We hebben die mensen nodig. Onze bevolking vergrijst namelijk, en de pensioenen worden stilaan onbetaalbaar en we hebben dus jonge actieve mensen nodig op wiens schouders onze economie kan steunen. En met argumenten afkomen dat deze mensen van een andere cultuur komen en een andere waarden en normen hebben! Wel ik heb andere waarden en normen dan al die mensen die zich onveilig voelen en niet om kunnen met mensen die anders zijn dan hun. grow up! Dingen worden pas als een probleem ervaren als mensen voelen dat een zekere situatie niet aan hun maatstaf voldoen en het feit dat er zoveel mensen klagen komt voort uit het feit dat we in zo een welvarende samenleving leven waar we zekere verwachting als zeer normaal kunnen beschouwen. In plaats van te klagen over onze problemen zouden wat beter uitkijken voor onze medemens. Het is gemakkelijk om de politici te klagen dat ze te weinig doen voor de samenleving, maar wat doe jij voor de samenleving, dan het te verzuren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() België is het op twee of drie na beste land ter wereld om in te leven. Wij staan zelfs ver boven dat prachtige land van de ongekende mogelijkheden over de grote plas en we staan zelfs boven onze noorderburen.
Ik vraag me eigenlijk ook wel af wat wij te klagen hebben. Misschien omdat we nog steeds niet nummer één zijn?
![]() |
![]() |
#107 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
alee dat weet elk klein kind om het grof te zeggen ![]() thomas |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Vreemdeling
|
![]() En beste thomas, hoe denk je dat het komt dat we het economisch gezien zo goed doen? Doordat de politiek zo slecht is?
Hoe komt het dat we één van de beste landen zijn om in te leven qua sociale voorzieningen? Doordat de politiek zo slecht is? Hoe komt het eigenlijk dat wij belgen eigenlijk altijd zagen en klagen terwijl we daar objectief gezien maar weinig redenen toe hebben (vraag maar eens aan de uitgehonderde negertjes of ze zouden willen ruilen). Natuurlijk lopen bepaalde dingen mis, maar dat is overal zo, dat is al altijd zo geweest en dat zal altijd zo blijven. Groeten, Daffy |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() thomas |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Rechts in Vlaanderen (tradiotionele partijen) gaat van rechtse vleugel vld, over rechtse vleugel vld tot n-va en nog meer extreem vlaams blok. Dus rechts wordt in het parlement door 4 partijen of toch door een deel van 4 partijen vertegenwoordigt. Da's ook verdeeld zulle in mijn ogen. Bovendien, in het rechtse forum zie je dat er ook heel wat rechtse organisaties zijn net zoals er heel wat linkse zijn. Dan bundelt rechts toch ook de krachten niet. Verre van zelf: ik hoor meer schimpscheuten op elkaar in het rechtse kamp (vlaams blok maakt verwijten aan n-va, n-va aan cd&v en ga zo maar door). Bij links daarentegen vind je toch bij sommigen de intentie om samen te werken... zo zouden heel wat sp.a'ers willen samenwerken met agalev en de bundeling van de krachten tussen spirit & sp.a kun je toch moeilijk beschouwen als een bewijs voor linkse verdeeldheid? En thomas, dit is geen verwijt maar een tip Misschien wat nadenken voor je zomaar in het wilde weg begint te posten... documenteer je, informeer je... kom met argumenten af! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Maar eu, in politics momenteel bij categorie: links staan er veel meer organisaties en partijen als bij rechts!!! En dat klopt ook ik denk op het eerste zicht aan: sp.a, vinvant, spirit, agalev, LSP, PTB Alee ja, die partijen zijn eigenlijk allemaal hetzelfde doel, dat niet kan gezegd worden van n-va, vld en vlaams blok thomas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Burgemeester
|
![]() Mag ik even vragen wat men bedoeld met vld is rechts en het Vlaams Blok is extreem rechts? Voor mij is de vld helemaal niet rechts en het Vlaams Blok niet extreem rechts.
Extreem zijn dat niet van die bewegingen of partijen die terreuraanslagen plegen, mensen ontvoeren, ... hoe noem je deze dan? Uiterst-extreem-rechts ofzo? Vlaams Blok is rechts zelfs radicaal, maar zeker niet extreem! En dat de vld rechts zou zijn, komaan laat me nu niet lachen. Wie probeert me dit laatste eens te bewijzen? Vlaanderen is politiek versnipperd, behalve de rechtervleugel. En voor deze vleugel is er slechts 1 partij, en geen extreme partij, namelijk het Vlaams Blok. J.N. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De vld rechts? Misschien hebt u gelijk en is de vld niet meer zo rechts! Maar de n-va blijft voor mij een vlaamse conserfatieve rechtse partij. Of het vlaams blok nu rechts, uiterst-rechts, extreem-rechts is komt voor mij op hetzelfde neer, ik ben rechts maar niet voor het vlaams blok!!! Mijn opmerking hierop is dat voor mij de CD&V ook iets of wat rechts is! Er zijn mensen die mijn mening delen ( tip maak u kandidaat voor het forum: rechts ![]() Thomas |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() 45% stemmers op het Vlaams Blok??
Dat zal dan de perfecte weergave zijn van de deelnemers aan dit forum. Dat weet ik dan ook weer ![]()
![]() |
#115 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
1 Misschien kunt u dit even verduidelijken 2 U moet niet altijd de opinie geloven!!! 3 Bertje kan dus volgens Patrick Jansens nog altijd goed aan politiek doen, dat ze maar in coalitie gaan!!! Thomas |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | ||
|
![]() Citaat:
Als Bertje bij de SP.a komt, stuur ik m'n lidkaart meteen weer in.
![]() |
![]() |
#117 |
Parlementslid
|
![]() Mijn beste Piano,
Aan het trillen van je snaar merk ik dat je dringend eens gestemd moet worden. Aan wat bepaal je in welke mate een politieke ideologie hier vertegenwoordigd is? Aan de hand van de kritieken? Mmmm, moeilijk omdat zo maar te bepalen hé. Op een poll? Mmmm, nogal onrepresentatief. Te verwachten is dat VB-stemmers een aantal keren herstemmen (zo'n 5 �* 6 stemmen uitbrengen). Dus ook niet echt betrouwbaar. Op welke basis kun je dan zeggen dat een bepaalde 'stroming' oververtegenwoordigd is? Ik weet van de administrators dat ze altijd gestreefd hebben naar een gelijke verdeling. Als je vindt dat je in een nadelige positie zit dan kun je er des te meer bekeren of ompraten. Daar ligt blijkbaar voor u de uitdaging. Even tussen haakjes, ik ben geen Vlaams Blokker, en ik draag het Vlaams Blok geen warm hart toe.
![]() |
#118 | |
|
![]() Citaat:
![]() Even tussen haakjes, ik ben geen Vlaams Blokker, en ik draag het Vlaams Blok geen warm hart toe Dat maakt je al meteen verdacht ![]()
![]() |
![]() |
#119 |
Parlementslid
|
![]() Dan is Vlaanderen voor u compleet verdacht gebied. Want ofwel ben je voor het Vlaams Blok en kom je ervoor uit ofwel ben je tegen het Vlaams Blok en ben je verdacht volgens u?!
Ik zeg niet dat die poll nep is maar de kans zit er dik in. Vlaams Blokkers maken hun keuze nogal graag en veel duidelijk op dit forum. Dit leidt regelmatig tot een vertekend beeld. Maar aangezien wij goed kunnen relativeren schenken we ze nu en dan een kleine poll-overwinning.(Zie: "Anke")
![]() |
#120 | |
|
![]() Citaat:
![]() Tot aan de Franse revolutie heeft Antwerpen NOOIT bij het Graafschap Vlaanderen behoort maar wel bij het Hertogdom Brabant. Zelfs daar nemen de flaminganten een loopje met de historische werkelijkheid. Maar om het even duidelijk te stellen: ik ben hooguit een federalist en zeker geen separatist. Ik vind heel dat gedoe over Vlaamse onafhankelijkheid een beetje veel oubollig en weinig realistisch, puur emotionele bullshit dus. Geef mij maar Eiuropa, en hoe meer deelnemers daaraan hoe beter en rechtvaardiger ![]()
![]() |