![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik vraag mij toch stilaan af wat er onder dat schedeldak huist van dergelijke deelnemers. Zijn het hersenen of is het een erwt ter grootte van gieren-hersenen. Walgelijk gewoon. Nogmaals ik distancieer mij volledig van een groot gedeelte van de inhoud van deze topic. En dat er reeds een vorige topic volledig is opgekuisd verwondert mij dus niet. Moeten er nog wetten bijkomen om sommigen te dwingen om enig respect op te brengen; ook voor de doden? Wat wordt er in feite beoogd via het blijvend gewauwel van sommige deelnemers? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Banneling
|
![]() Een puur praktische observatie:
Misschien moet men volwassen vrouwen maar eens aanleren dat ze tijdens (en vooral na) een verkrachting, en al zeker door een bekende, niet machteloos staan. Eerst en vooral kun je het spelletje even meespelen. Laat z'n boek tot op de enkels zakken, pak die harde fluit en geef er een stevige knak in ... Desnoods bijt je erin ... Je kunt er ook nog altijd in schoppen. Of je geeft aan dat je je eerst even wil opfrissen. Dan zet je het op een lopen of sluit je jezelf op en bel je iemand ... Er zijn ook peppersprays en zakmessen, dames. Jullie hebben toch handtassen? Liegen en smoezen uitvinden is hun tweede natuur, maar als het erop aankomt dan zijn ze plotsklaps nergens meer toe in staat. Kom, laat ons pragmatisch blijven. Bovendien moeten die domme geitjes weten dat als dat allemaal niet lukt om een of andere reden (verlammende angst etc.) ze dan ZO SNEL MOGELIJK naar de politie of de spoeddienst van een ziekenhuis moeten gaan om bewijslast te kunnen verzamelen. Anders heb je geen poot om op te staan en dan kan de echte schaamte pas beginnen. Ook nog dit: wie bij de hond slaapt, krijgt z'n vlooien. Als de dame in casu zo gewillig en naïef is om zich aan risicovolle situaties bloot te stellen, dan moet ze maar op de blaren kunnen zitten ook wanneer alles in het honderd loopt. Wat was nu eigenlijk haar objectief om met hem om te gaan? Als het klopt (ALS) wat ze zegt, dan zocht een lange arm en heeft ze er een lange lul voor in de plaats gekregen. Tja, zo gaat dat (spijtig en verwerpelijk genoeg) heel erg vaak. Leer het spelletje dan beter spelen voor je je inlaat met zulke mechanismen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eerst en vooral moeten zielige mannen leren, dat "neen" zoveel betekent als "neen". Dat zou voldoende moeten zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 4 april 2015 om 17:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is gecompliceerd. Ge wilt ze vastpakken bij hun pruim en ze roepen allez wat doet gij nu! Verschrikt trekt ge uw hand terug en denkt ge dat mag dus niet. Maar dan pakken ze uw hand terug om verder te doen. Op den duur weet ge het niet meer!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit in combinatie met uw visie op de zaak, spreekt het boekdelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Moest Hitler een communist geweest zijn je had ook respect voor de doden . Het niveau van links .
![]() |
![]() |
#108 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Geen domme vrouw , op het hoogtepunt van zijn macht kon ze niets doen tegen Stunt , daarna wel . Bezint eer ge begint .
![]() |
![]() |
#109 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar het zou natuurlijk ook gewoon kunnen zijn zoals de verdediging aanvoerde van de vrouw in kwestie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Al mag het moralistisch wel kloppen wat je daar zegt, toch gaat dat aan de realiteit vaak voorbij. Indien vrouwen hun seksualiteit niet te pas en ten onpas als wapen of onderhandelingsbasis zouden gebruiken, impliciet of expliciet, dan zou er al veel leed vermeden kunnen worden. Communicatie: daar draait het effectief om. Als je consequent foute signalen geeft om een bepaalde situatie maximaal uit te buiten, m.a.w. als je oneerlijk bent, dan onstaan er frustraties bij de tegenpartij. Zeker bij individuen die enige bekendheid of macht genieten: die zijn het gewoon om hun zinnetje te krijgen. Vandaar dat ik schreef dat als je niet echt in staat bent om die spelletjes hard te spelen, dat je je er dan beter niet mee inlaat. Daartegenover moeten mannen dan maar zo onnozel niet zijn om aan die psychologische spelletjes toe te geven. En inderdaad: enige zelfbeheersing is absoluut gewenst, maar deze wereld is verre van volmaakt en het mag geen excuus zijn om zo maar aan te nemen dat iedereen er dezelfde moraliteit op na houdt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Omdat ik een minimum aan respect op eis voor toevallig een links politicus? Maar nu je het toch hebt over mijn niveau zal ik het even over jouw niveau hebben. Er zijn aanwijzingen dat dit niveau niet zoveel voorstelt. Als ik je tekst ontleed stel ik taalfouten vast en gebruik je zelfs onbestaande woorden. Openstinken is een verondersteld werkwoord dat dus niet bestaat. En erna bestaat al evenmin. Over komma's en zinsbouw wil ik mij zelfs niet uiten. Dat is dus een niveau-inschatting gebaseerd op aantoonbare feiten en dus geen veronderstellingen. Maar ik heb schijnbaar te veel gevraagd. Hoe kun je nu respect voor de doden vragen aan personen die zelfs geen respect hebben voor zichzelf? Je hebt wel mogelijk een verontschuldiging. Je bent waarschijnlijk (= veronderstelling) nog jong. Ik geef je het advies nog een paar jaar school te lopen i.p.v. je te mengen in debat. Want echt debatteren is een materie waar volwassenen het zelfs moeilijk kunnen mee hebben. Nog vragen soms? Doe maar hoor. Ik ga ze toch niet meer beantwoorden. Ik denk dat je aan jezelf verplicht bent om eindelijk je vragen eens zelf te beantwoorden. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 4 april 2015 om 22:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het was pas 3 jaar later dat ze blijkbaar niet meer voor haar job moest vrezen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() De visie van deelnemers aan een debat onderzoeken vraagt soms wel wat inspanning. Dat de hersenen moeten werken kan soms wel koppijn opleveren. Maar het is wel positief te noemen. Sommige deelnemers aan dit forum zullen wel nooit koppijn krijgen. Als men zich beperkt tot wat geschreeuw en tumult verkopen en dit zonder ooit enige inbreng te verstrekken waarover kan gedebatteerd worden; en dit zonder enig onderzoek van de inbreng van anderen; dan krijgt men nooit koppijn. Spieren die werken; ook hersenen; kunnen ontwenning-verschijnselen vertonen als er teveel van hun gevraagd wordt. Dus ik waardeer uw standpunt. En je moet U niet te zeer ongerust maken. Dat doen anderen op dit forum ook niet en die hebben het meer nodig om zichzelf eens te onderzoeken. ![]() Maar beseffen dat debatteren toch een andere inbreng vereist dan op verbrande vlaggen spuwen en trappen is voor sommigen niet bereikbaar. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laat ons eens dieper ingaan op feiten die oorzakelijk kunnen zijn? Ik moet niks hebben van standpunten zoals meldingen dat De Wever steeds gelijk heeft of dat er geen enkele "Sos" zou zijn op wiens hoofd één goed haar zou staan. Als men standpunten inneemt moet men ook de moed hebben om te zeggen op wat je u baseert. Dikwijls zijn ingenomen standpunten een gevolg van feiten waaruit blijkt dat de aanbrenger er zelf niet zo mooi uitkomt. En opgepast nogmaals voor voorbarige conclusies. Ik ben noch links noch rechts. Misschien moeilijk om begrijpen voor sommigen maar toch is het zo. Het zou inderdaad gemakkelijker zijn mocht men mij kunnen klasseren in een of ander hoekje. ![]() Maar het zou mij niks verbazen mocht het hier nu stilvallen. Op een vlag trappen of gemeenschappen aanvallen vergt minder moed. Want scheve schaatsrijders persoonlijk wijzen op machtsmisbruik kon wel eens gevolgen hebben. Sommigen gebruiken niet hun macht ten bate van het gemeenschappelijk belang maar misbruiken graag hun macht om mensen den duivel aan te doen. In totalitaire regimes komt dat vooral nog meer zichtbaar tot uiting. Maar wij hebben goddank dergelijke machthebbers niet. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 5 april 2015 om 10:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is hier dus stilgevallen. Ik had mij trouwens aan niks anders verwacht. In horden betogen; schreeuwen en kabaal maken en de sirtaki dansen op brandende vlaggen is niet alleen een voorrecht waar men zich in de Oosterse landen van bedient maar dat ook graag beoefend wordt in onze cultuur. Op een forum en voorzien van een mombakkes zijn er veel Jan Breydels met de gaven van een supporters-ploeg. Er is dan maar een waarschuwing voor alle burgers en die is : "Pas op uw ruiten!" Want herstellen kunnen deze heerscharen dus niks maar kapot maken kunnen ze wel als de besten. ![]() Arm Vlaanderen! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Waarom zou dat niet mogen gelden voor een links politicus ? Citaat:
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
||
![]() |
![]() |