Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juni 2015, 06:40   #101
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Wat geloof je zelf: dat men dekseltjes liever open of toe laat wanneer het zou kunnen gaan over de eigen ontstaansgeschiedenis die bol staat van de hagiografie?
Er is geen enkele reden om een complottheorie te verzinnen over de dode zeerollen. Dat is ooit enorm opgeblazen, maar uiteindelijk bleek dat een verzameling van teksten die men voor het grootste deel al had, en voor de rest niet bijster interessant was. Jezus komt er bijvoorbeeld nergens in voor.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2015, 07:18   #102
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik denk wel dat we prijs van de hypocrisie op dit forum kunnen geven aan Dixie, die, toen Eli nog zijn nonsens uitkraamde, hem onverdroten verdedigde. En de nonsens van Eli waren nog van een andere dimensie dan die van Guinevere.
laten we dan maar wat leugens plaatsen zodat we nog wat kunnen Jodenbashen nietwaar? volgens mij ben jij helemaal geen atheïst eerder een moslim kom er maar voor uit
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2015, 08:54   #103
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
laten we dan maar wat leugens plaatsen zodat we nog wat kunnen Jodenbashen nietwaar? volgens mij ben jij helemaal geen atheïst eerder een moslim kom er maar voor uit
dikke 2

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2015, 13:32   #104
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
Helemaal geen leugens.
Hier een voorbeeld, in mijn discussie over Eli over de ark van Noah:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=283

En begint niet de Calimero uit te hangen. Ik geef geen kritiek op uw 'Jood-zijn'. Het interesseert mij geen knijt of ge een Jood, een pinguin of een marsmannetje zijt. Uw hypocrisie is wat mij tegensteekt.

Hier op dit forum zijn er voorbeelden genoeg van posts waar ik op geschiedkundige basis het bestaan van Mohammed ontken. Net zoals ik de zionistische mythe bestrijd, bestrijd ik ook de mythes van de islam.

Maar dank u voor de valse beschuldiging.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 25 juni 2015 om 13:38.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2015, 01:46   #105
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
pff...JP weet geeneens dat indien mijn vader er niet had tussengezeten ik weldegelijk joodse was geweest. Atheïstisch joods dan wel....
Verder heb ik geen idee wat hem stoorde.
Die interventie hierboven heb ik dus blijkbaar gemist, maar hier dan: beter laat.
1. Geen idee omtrent uw vader. Is niet relevant, net zoals mijn familienaam U zou doen glimlachen terwijl die ook irrelevant is.

2. Wat mij stoort is de veralgemeende ingewortelde schijnheiligheid.
Wijzen op de idiotie van religies is fijn maar als het over het jodendom gaat is het steeds super voorzichtig over eieren lopen om die sukkelaars zeker maar niet op 't pietje te trappen. Niet zo voor bvb het christendom. Dat is wat me stoort.
Samen met het feit dat men blijkbaar niet snapt hoe dat als misplaatst schuldbesef werd ingelepeld door de generatie van ouders/grootouders. Plus wordt het dan nog exponentieel vermeerderd aan de hand van lokale mensdom wetgeving. Alles braafjes nageblaat door de door U terecht verguisde lokale meertalige Pravda's.
Anderen vullen aan met te pas en te onpas antisemitisme, revisionisme en Godwinnekes in te roepen.

Kleinzielige domheid in pakskes gerelateerd aan dat altijd wederkerend better-than-thou gevoel vind ik fundamenteel storend van U [meervoud].
Met U bedoel ik al die lokale betweters die lipdienst bewijzen aan religies door de ene beter of slecher dan de anderen te beschouwen. Torah, bijbel, koran geven alle drie hetzelfde gelul aan voor kuddedieren die slechts verschillen door hun accent: de een mekkert, de ander knort, de laatste blaat.
Diverse gradaties in atheisme: een schijnheilige facade.

Atheisme By Exception?... Ge moet er maar opkomen.

Verduidelijking is duidelijk hoop ik, niet in het minst om misverstanden te vermijden.
Voila, voor wat het waard is.
Oud 29 juni 2015, 09:01   #106
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Je bekeren tot het jodendom kan probleemloos.
Dat beweerd U.
Oud 29 juni 2015, 11:28   #107
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Nee hoor, de meeste mensen, zelfs moslims begrijpen de Koran. Maar er is een verschil tussen het begrijpen van de globale boodschap en iets tot in detail of dieper begrijpen. Dat is nu het mirakel van de Koran. Je, of een moslim, kan er ALTIJD van blijven bijleren.
Gewoon schrikwekkend dat jij die zever opneemt en gelooft en je leven ernaar inricht. En sommigen hun leven geven voor...niets.
Hoeveel miljoenen moslims zijn er nu al onder de grond gestopt die eventjes ervoor dachten dat ze Allah enz zouden zien?
En meer dan wat pieren en kevers waren er niet...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2015, 11:54   #108
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht
Met andere woorden: als je een mens kan wijsmaken dat er regels zijn die boven alle aardse dingen gaan en dat alles in hun leven voor hen geregeld word, voelen ze zich beter omdat een groot deel van de druk van de maatschappij weg is.

Klinkt logisch.
Iemand zei ooit:
Godsdienst is opium voor het volk.
Korter en duidelijker gaat moeilijk...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be