Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 september 2015, 10:03   #101
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
De EU zou gewoon haar militaire krachten daar dienen weg te trekken, en dat the USA dat boeltje eens deftig opkuist, desnoods met per direct atoombom te droppen (de regio is toch al zo goed als leeggelopen), hebben ze destijds met de Jappen gedaan en kijk die zijn toch ook weer overeind gekrabbeld nadien ....
Ja, en dan kan achteraf weer iedereen lustig spoken op de Amerikanen die zo graag sheriff van de hele wereld spelen en die zo onverschillig bommetjes droppen.
Ginder moeten ze het zelf oplossen!
Oud 8 september 2015, 10:07   #102
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Het zijn voornamelijk economische vluchtelingen.
Dat kan wel zijn maar als ik al die beelden bekijk, zie ik heel veel jonge mannen en daar heb ik grote bedenkingen bij. Het zou mij niet verwonderen dat er daar tussen zitten met een eigen agenda. Er is nauwelijks controle, hoevelen ontsnappen niet aan de identificaties? Het is toch opvallend dat de rellen bijna altijd ontstaan tijdens identificatie-controles en nauwelijks ten gevolge van een gebrek aan fatsoenlijke slaapplaatsen of aan eten.
Een hoop van die jonge mannen trekken er vanonder tijdens die rellen, en dat zijn de gasten die mij het meest verontrusten!
Oud 8 september 2015, 10:13   #103
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Neen jij zegt dat niet, maar dat gaat onvermijdelijk gebeuren he!
Allez, stel dat iedereen wapens zou mogen dragen in Molenbeek en een verhaal brengt waar je niets bewijzen in handen hebt. Zoek dat maar eens uit in een al reeds exploderend rechtsysteem.

Ge zijt onschuldig tot tegendeel bewezen is Patrick. En laten we dat zo houden.

BemBem haar oplossing zal goe genoeg zijn; Stick to the plan!
U bedoelt hopelijk toch niet de atoombom die Bembem door de Amerikanen wilt laten gooien
Oud 8 september 2015, 10:30   #104
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U bent een minderheid...
De meerderheid onder ons is solidair en wil helpen, maar kunnen niet kroppen dat ze zich niet aanmelden waar ze veilig ondergebracht kunnen worden;
We willen een lange termijn oplossing en kampen aan de grens.
We willen ze niet dood of hun dood op af sturen, maar wel de kans geven daar hun land op te bouwen.
Daarvoor moeten we wel weten aan wiens kant zij staan, IS of Assad?
Als Assad een struikelblok vormt, waarom is PRATEN met hem het laatste alternatief? Direct weer naar de Franse luchtmacht grijpen en vanbovenuit oorlog voeren.
Ik geloof er niets van dat de meerderheid solidair is! De mensen durven hun gedacht niet meer zeggen in het openbaar! Zo ver is het in deze "vrije" landen al gekomen.
Zowat iedereen die ik spreek, van verschillende gezindten, ziet die vluchtelingen niet graag komen en is bang voor de problemen die ze meebrengen.
Maar in de media (de poco-media) worden met plezier de mensen getoond die helpen, ze worden altijd heel sympathiek afgeschilderd : kijk eens wat een toffe, sociale burgers. Hoe dikwijls hebben ze die Duitse vrouw niet laten zien die tranen in haar ogen kreeg?
De tegenpartij mag af en toe eens een betogingske houden. Dat wordt dan meteen heel negatief voorgesteld. De tegenpartij bestaat toch enkel uit fanatiekelingen of niet? Wie niet direct door de knieën te gaan als er een sukkelaar uit Syrië aankomt, moet toch echt wel een slechte, harde mens zijn! N'importe wat voor problemen die slechteriken mogelijk zelf hebben.
Op sociale media (ik denk vnl �* FB) worden discussies waarin mensen wat meer openbaar durven maken en hun mening eerlijk durven zeggen, verwijderd. Al gauw durven de mensen die mening niet meer zeggen, want ze krijgen direct het etiket racist of fascist opgeplakt. En welke Europeaan wil nu fascist genoemd worden? Dat is toch de grootste schande die er is! Maar zijn we echt fascisten omdat we geen blindelings vertrouwen hebben in de braafheid van die vluchtelingen? Zijn we fascisten als we angst krijgen dat onze voorspoed en welvaart zal minderen door die enorme toestroom uit het Midden-Oosten? Zijn we fascisten omdat we angst hebben voor een godsdienst die zonder schroom allen die haar niet aanhangen wil doden?
Die Gedanken sind frei in Europa? De gedachten misschien nog net maar over mijn mond kan ik beter een groot stuk plakband plakken ...
Oud 8 september 2015, 10:32   #105
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jamaar die meerderheid wordt aan de kant gezet door een minderheid dat vindt dat ieder leven even belangrijk is.
Zo van die solidariteitblaters maar dan wel direct naar oorlog grijpen om iets op te lossen....
Vanuit de lucht dan nog wel....
Wij zijn opgevoed met de gedachte dat ieder leven even belangrijk is. Dat is erbij ons ingehamerd van toen we peuters waren.
Maar in het Midden-Oosten en in Afrika is dat niet zo. Samen met de mensen van ginds importeren we hun mentaliteit. Wilt u dat echt?
Oud 8 september 2015, 10:35   #106
Tavek
Banneling

Standaard

Als wij een verantwoordelijkheid hebben, is dat om er voor te zorgen dat IS vernietigd wordt. En dat die mensen in eigen land terug veilig kunnen wonen.

Maar de westerling is slap en bang geworden. Bang om haar technologie in te zetten. Want IS kan snel opgedoekt worden indien we durven te zeggen dat collatoral damage nu eenmaal deel is van het verhaal.

Misschien moet het maar gebeuren. De atoombommen hebben een einde gemaakt een een langdurige slachtpartij in de pacific. Door tienduizenden doden zijn er misschien miljoenen gespaard.

edit: wat niet wilt zeggen dat ik ICBM's op Raqqa wil smijten. Maar gericht bombarderen waar de IS strijders zich verschuilen moet kunnen. Barakken in het centrum van een stad bvb. Watervoorzieningen, electriciteit, voedselconvooien...als de structuur rond IS in elkaar valt, is het snel gedaan daar.

Laatst gewijzigd door Tavek : 8 september 2015 om 10:37.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2015, 10:37   #107
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Wij zijn opgevoed met de gedachte dat ieder leven even belangrijk is. Dat is erbij ons ingehamerd van toen we peuters waren.
Maar in het Midden-Oosten en in Afrika is dat niet zo. Samen met de mensen van ginds importeren we hun mentaliteit. Wilt u dat echt?
Onze mentaliteit moet als volgt wijzigen:
in plaats van ieder menselijk leven belangrijk te vinden, moeten wij ieder menselijk leven dat ieder menselijk leven belangrijk vindt, belangrijk vinden.
Oud 8 september 2015, 10:47   #108
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als wij een verantwoordelijkheid hebben, is dat om er voor te zorgen dat IS vernietigd wordt. En dat die mensen in eigen land terug veilig kunnen wonen.
Mja. Iedere keer dat we ginder tussengekomen zijn is het daar erger geworden.
Oud 8 september 2015, 12:45   #109
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht

Maar de westerling is slap en bang geworden. Bang om haar technologie in te zetten. Want IS kan snel opgedoekt worden indien we durven te zeggen dat collatoral damage nu eenmaal deel is van het verhaal.

Misschien moet het maar gebeuren. De atoombommen hebben een einde gemaakt een een langdurige slachtpartij in de pacific. Door tienduizenden doden zijn er misschien miljoenen gespaard.

edit: wat niet wilt zeggen dat ik ICBM's op Raqqa wil smijten. Maar gericht bombarderen waar de IS strijders zich verschuilen moet kunnen. Barakken in het centrum van een stad bvb. Watervoorzieningen, electriciteit, voedselconvooien...als de structuur rond IS in elkaar valt, is het snel gedaan daar.
D�*t is de kern v.d. zaak: IS vernietigen.
Dat is niet simpel hoor !!!
Het kan nog j�*�*�*�*�*ren duren vooraleer dat krapuul is weggeveegd.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2015, 12:49   #110
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat kan wel zijn maar als ik al die beelden bekijk, zie ik heel veel jonge mannen en daar heb ik grote bedenkingen bij. Het zou mij niet verwonderen dat er daar tussen zitten met een eigen agenda. Er is nauwelijks controle, hoevelen ontsnappen niet aan de identificaties? Het is toch opvallend dat de rellen bijna altijd ontstaan tijdens identificatie-controles en nauwelijks ten gevolge van een gebrek aan fatsoenlijke slaapplaatsen of aan eten.
Een hoop van die jonge mannen trekken er vanonder tijdens die rellen, en dat zijn de gasten die mij het meest verontrusten!
Zeker, maar het gaat hier niet over oorlog-vluchtelingen.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2015, 12:52   #111
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Grenzen sluiten, inderdaad.
Aantal vluchtelingen gehalveerd? Aantal vluchtelingen terugdringen tot hooguit 10 %.
Immers hoeveel mensen wonen er in Syrië? En nu die weten wat een moeite wij idiote West-Europeanen doen om hen te helpen, gaan ze niet ophouden met komen. Ik voorspel voor de komende maanden verdere vluchtelingenstromen met 1.000.000-en aantallen.
Bovendien zijn het niet enkel Syriërs. Er zitten ook grote aantallen Afghanen, Irakezen, Iranezen, Jordaniërs, Somaliërs, enzovoort bij deze eerste groep. En het zijn niet allemaal analfabeten in die landen, dus die lezen ook de krant ginder en beginnen hun valieske te pakken!
De grenzen sluiten en wat mij betreft een muur rond Europa zoals ze in Hongarije al begonnen zijn!
Strenge grenscontroles is goed genoeg. Daarvoor hoef je geen muur te bouwen (veel te veel werk).

Daarbij, immigratie is ook nodig. Een compleet immigratiestop is onnozel.
Oud 8 september 2015, 12:57   #112
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Kijk nou wat prachtig: http://www.telegraaf.nl/buitenland/2...gn=twitterfeed

https://www.youtube.com/watch?v=PVCG7HHsyBo

http://tpo.nl/2015/09/07/inwoner-les...n-huis-gooien/

Maar negeer dit soort zaken en denk aan het Koerdische jongetje dat is verdronken.
Oud 8 september 2015, 12:59   #113
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Immigranten vs hopeloze Griekse vrouw:

https://www.youtube.com/watch?v=C8X9oay_mo8
Oud 8 september 2015, 13:01   #114
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

https://www.youtube.com/watch?v=PbZZ...be&app=desktop
Oud 8 september 2015, 13:02   #115
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Oud 8 september 2015, 13:05   #116
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Mja. Iedere keer dat we ginder tussengekomen zijn is het daar erger geworden.
Omdat er half werk wordt gedaan.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2015, 14:28   #117
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Strenge grenscontroles is goed genoeg.
Citaat:
Daarvoor hoef je geen muur te bouwen (veel te veel werk).
Daarbij, immigratie is ook nodig. Een compleet immigratiestop is onnozel.
Ge breng mij op ideeën ! laat ze zelf de muur bouwen ? Hitler deed mijn grootvader ook werken in de kampen ...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2015, 14:36   #118
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
D�*t is de kern v.d. zaak: IS vernietigen.
IS is een product van westerse interventies, en de hypocrisie van de Saoudi's. IS is het islamitisch equivalent van de Franse revolutie. Ga dat maar tegenhouden. En ja, tijdens de Franse revolutie is er ook de Terreur geweest. Wij, als westerlingen, zijn alle moral high ground kwijt ginder. Hoe meer bommen we gooien, hoe meer we IS laten groeien.
Oud 8 september 2015, 14:37   #119
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Strenge grenscontroles is goed genoeg.
Je kan Europa in een DDR veranderen, en nog zal je zulke migraties niet tegenhouden. Je kan die misschien wat indijken op zijn best. Grenzen hebben nooit migraties tegengehouden.
Oud 8 september 2015, 15:06   #120
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik had het niet over de mensen he. Maar die politiekers
Als elk leven gelijk is, waarom dan niet meer vluchtelingen verwelkomen?
Meeeeeeeer.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be