Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 11 september 2015, 21:11   #101
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ik heb geen last van vrachtwagens die op brede rijstroken langsheen me razen. Ze hebben ruimte om me voor de zekerheid wat meer ruimte te geven.
Heel veel fietsers hebben er wel last van, niet in het minst onze scholieren die met de fiets naar school trekken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2015, 21:17   #102
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In die mate dat dat onderling uitwijken elke dag struiken en paaltjes en ertussen gespannen draad ruineert, waarbij de rommel en modder dan op het zogenaamde "fietspad" komt. Kijk naar Deinze langsheen het afleidingskanaal van de Leie (Schipdonk). Daar hebben ze jaren terug zo een gescheiden fietspad aangelegd. Je ziet daar bij tijden de woon-werk-sportieve fietsers op de baan rijden, met een sliert auto's achter hen.
U hebt het waarschijnlijk over de rechterover, nietwaar?! Wel, het vuil ligt daar niet op het fietspad, maar op een stuk waar er juist geen fietspad is. Er zit immers een stukje in dat de kade vormt van een bedrijf.

En ja, ik ken het fietspad. En neen, ik zag daar nog niemand op de rijbaan fietsen.
Oud 11 september 2015, 21:19   #103
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vlakbij het centrum van Deinze hebben ze zo van die ronde houten afsluitingen gezet tussen fietspad en kanaal. Blijkbaar rijden er daar al eens fietsers in, gebroken en scheef. Haaks dus. Hoe kan dat? Rara: niet moeilijk, want als je daar bvb vanuit de Slachthuisstraat dat fietspad wilt oprijden, dan belemmeren de struiken je zicht op het verkeer op het fietspad, en eerst kijken is vaak geen optie (je staat immers op de autobaan), dus is het voor sommigen "op goed geluk", en bij geen goed geluk is dat sjit er komt 1 aan, niet meer tijdig kunnen draaien, en patat in die afsluitingen.
Die struiken staan op de nabijgelegen parking. U schopt dus tegen het been van de verkeerde.

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 11 september 2015 om 21:20.
Oud 11 september 2015, 21:20   #104
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U stelt niets vast. U beweert.

Geef mij één fietspad in asfalt dat, naar uw bewering, na één winter herschapen werd tot een kraterlandschap.
Aalter, Kraenepoel, 4 jaar of zo terug nieuwe toplaag, eerste winter nadien zag je op 3 plaatsen "lobben" kraters. Hebben ze de lente erop gevuld. Nog geen "winter" as such gehad sindsdien, dus respijt voor herhaling.
Er zit een bocht in waar de huizen beginnen, waar auto's vaak moeten uitwijken voor tegenliggers.
Daar zag je zelfs de oude baan toen even terug, want "nieuwe toplaag" is in de realiteit vaak gewoon een laag bovenop de oude. Geen of weinig uitbreken, hoogstens enkele cm afkrabben.
Zoals in dat stukje Adegem, tussen Eeklo en Ursel. Daar hebben ze vorig jaar zo een nieuwe toplaag gelegd. Er "bleek" iets grappigs: de baan was plots veel hoger dan "gedacht". Zogezegd een nieuw asfaltprocede dat ze zogezegd nog "niet perfect" onder controle hadden. Het was gewoon zo een toplaag boven een toplaag, maar het was "té" geworden, met als resultaat dat het hoogteverschil opritten/baan te zot was geworden, zogezegd "niet meer binnen de normen" was, en er honderden opritten moesten verhoogd worden. Nou, in de realiteit vulden ze gewoon de glooiende waterverzamelstenen / riool met asfalt. Die zullen er allemaal leuk uitzien na de eerstvolgende vorstperiode. Een beetje zoals die cm rode asfalt waarmee ze "fietspad" namaken als toplaag boven toplaag. Na enkele jaren is dat "rood fietspad" een "zwart fietspad met rode vlekjes" geworden en laten ze dat blijkbaar zo, haha.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2015, 21:21   #105
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aalter, Kraenepoel, 4 jaar of zo terug nieuwe toplaag, eerste winter nadien zag je op 3 plaatsen "lobben" kraters. Hebben ze de lente erop gevuld. Nog geen "winter" as such gehad sindsdien, dus respijt voor herhaling.
Er ligt geen fietspad aan de Kranepoel, beste. En het slechte asfalt ligt op de brug over de autosnelweg. Wegen en Verkeer heeft al vele, echt wel vele jaren geen onderhoud gepleegd aan deze brug.
Oud 11 september 2015, 21:24   #106
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals in dat stukje Adegem, tussen Eeklo en Ursel. Daar hebben ze vorig jaar zo een nieuwe toplaag gelegd. Er "bleek" iets grappigs: de baan was plots veel hoger dan "gedacht". Zogezegd een nieuw asfaltprocede dat ze zogezegd nog "niet perfect" onder controle hadden. Het was gewoon zo een toplaag boven een toplaag, maar het was "té" geworden, met als resultaat dat het hoogteverschil opritten/baan te zot was geworden, zogezegd "niet meer binnen de normen" was, en er honderden opritten moesten verhoogd worden. Nou, in de realiteit vulden ze gewoon de glooiende waterverzamelstenen / riool met asfalt. Die zullen er allemaal leuk uitzien na de eerstvolgende vorstperiode. Een beetje zoals die cm rode asfalt waarmee ze "fietspad" namaken als toplaag boven toplaag. Na enkele jaren is dat "rood fietspad" een "zwart fietspad met rode vlekjes" geworden en laten ze dat blijkbaar zo, haha.
Schijnbaar weet u niet dat er weldegelijk heel wat geëxperimenteerd werd met allerlei verhardingen. Hierdoor kan het goed mogelijk zijn dat bepaalde zaken heus niet optimaal zijn.

En natuurlijk worden er wel eens fouten gemaakt. Ook bij het gieten van een rijbaan of fietspad in beton. Kijk maar naar de vervelende knik die er in het gloednieuwe fietspad in Beernem ligt. Betonfietspad...
Oud 11 september 2015, 21:28   #107
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die struiken staan op de nabijgelegen parking. U schopt dus tegen het been van de verkeerde.
Er is daar een industriezone, met enige haaks op het kanaal uitkomende banen, en 2 kilometer struiken. Behalve waar de kamions hun draaicirkel niet meer kunnen maken, en de struiken hebben platgereden, en evenveel zand (droog weer) of modder (nat weer) poelen. Dat is nog zo iets, door hun strook struiken blijft het regenwater daar staan, het loopt niet meer af, en dat fietspad heeft na enkele dagen regenweer 3 modderpoelen die wekenlang blijven, en fietsers daar uitwijken op de baan. De enige "nabijgelegen parking" is deze van de Slachthuisstraat, en die is gewoon aan de andere kant van de baan, weg van het kanaal, en heeft totaal niks met een fietspad of dit verhaal te maken.
U schopt tegen het been van de Realiteit, vrees ik.
Oud 11 september 2015, 21:31   #108
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Schijnbaar weet u niet dat er weldegelijk heel wat geëxperimenteerd werd met allerlei verhardingen. Hierdoor kan het goed mogelijk zijn dat bepaalde zaken heus niet optimaal zijn.

En natuurlijk worden er wel eens fouten gemaakt. Ook bij het gieten van een rijbaan of fietspad in beton. Kijk maar naar de vervelende knik die er in het gloednieuwe fietspad in Beernem ligt. Betonfietspad...
Uw terminologie is een doorslagje van wat de lokale politici lulden tegen de klagende bewoners.
Ik moest toen, net zoals nu, ook lachen.
Aangaande knikken in beton, geen idee. Ik weet bvb dat als je zand en cement niet in de juiste verhouding mengt, je met flutbeton zit, en dat "flut" geen kenmerk is van "beton", maar van "uitvoerder".
Oud 11 september 2015, 21:34   #109
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er ligt geen fietspad aan de Kranepoel, beste. En het slechte asfalt ligt op de brug over de autosnelweg. Wegen en Verkeer heeft al vele, echt wel vele jaren geen onderhoud gepleegd aan deze brug.
Het ging niet over "fietspad", beste, het ging over weg in beton versus weg in asfalt, beste.
En die brug waar u het over heeft, wordt amper gebruikt, beste. Net zoals veel bruggen, beste. Er zijn zelfs bruggen in Belziekske die nog NOOIT werden gebruikt, beste.
Van mij moeten ze daar geen onderhoud "plegen" ook, beste. Ik zou er toch niet willen voor betalen wegens te weinig nut. De keus wordt me echter niet gegeven, beste.
Oud 11 september 2015, 21:40   #110
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inzake dit nog eens, ik zie humor.
Toen ik het te weten kwam, moest ik denken aan brood bakken. De asfaltbakkers deden teveel gist in hun deeg, ze goten, de baan rees, rees verder, nog verder, totdat de drempels zo hoog werden dat het... niet goed... allez.... Niet Optimaal! meer was. Lachen!
Zeggen dat iets gewoon rotslecht, een wanprestatie is, doen ze niet. Ze zeggen "niet optimaal". Net zoals ze een ordinaire leugen "communicatiefout" noemen.
Oud 11 september 2015, 21:45   #111
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is daar een industriezone, met enige haaks op het kanaal uitkomende banen, en 2 kilometer struiken.
Neen, er is daar bij die straat geen industriezone, daar dit een beetje verder ligt. De straat waar u het over hebt, gaat naar het kerkhof van Deinze en de technische scholengroep.
Oud 11 september 2015, 21:46   #112
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het ging niet over "fietspad", beste, het ging over weg in beton versus weg in asfalt, beste.
De vraag was nochtans heel duidelijk:

Citaat:
Geef mij één fietspad in asfalt dat, naar uw bewering, na één winter herschapen werd tot een kraterlandschap.
Oud 11 september 2015, 21:48   #113
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En die brug waar u het over heeft, wordt amper gebruikt, beste. Net zoals veel bruggen, beste. Er zijn zelfs bruggen in Belziekske die nog NOOIT werden gebruikt, beste.
U schrijft hier een leugen van formaat. Die brug wordt echt wel veel gebruikt, niet in het minst door het vele paardentransport dat de nabijgelegen manege moet bereiken. Ook is het de invalsweg voor wie van de autosnelweg komt en naar het zuidelijk deel van de "luxewoningen" in het Loveld rijdt.
Oud 11 september 2015, 21:48   #114
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw terminologie is een doorslagje van wat de lokale politici lulden tegen de klagende bewoners.
U fantaseert er echt wel op los, nietwaar?! Over welke terminologie zouden we het hier dan wel hebben?
Oud 11 september 2015, 21:49   #115
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aangaande knikken in beton, geen idee. Ik weet bvb dat als je zand en cement niet in de juiste verhouding mengt, je met flutbeton zit, en dat "flut" geen kenmerk is van "beton", maar van "uitvoerder".
Ja, uitvoerder. Daar heb ik het ook over:

Citaat:
Oud 12 september 2015, 06:08   #116
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, er is daar bij die straat geen industriezone, daar dit een beetje verder ligt. De straat waar u het over hebt, gaat naar het kerkhof van Deinze en de technische scholengroep.
Ik zei niet dat in die straat (Slachthuisstraat) een industriezone was, beste. Dat is wat men noemt "stroman".
Ik zei dat de Slachthuisstraat haaks uitkomt op de weg langs het Schipdonk kanaal.
Net zoals de enkele wegen wat verder in 1 van de industriezones van Deinze.
Ik had het over het fietspad LANGS het Schipdonk kanaal, beste.
Dat is enkele kilometer lang, gescheiden van de autobaan met struiken, met modderpoelen bij regenweer, aan elke haaks uitkomende weg, van de kamions die na die "heraanleg" een stuk baanbreedte verloren, en de struiken binnen hun draaicirkel staan. Of stonden, want totaal platgereden, er is enkel nog een strook aarde daar.
Dat fietspad, is belachelijk. Het is eigenlijk te nauw voor tweerichtingsverkeer. En dan nog in de weg hangende struiken. Modderpoelen. Het eindigt (naar Vosselare toe) in een korte bocht naar een enkel-fietsers/wandelaars "jaagpad". Een gewone baan. Als je vanuit Vosselare daar aankomt, hinderen de struiken wegens de korte bocht het zicht zelfs totaal.
Het fietspad is niet "Slachthuisstraat", maar "Vaart Rechts".
Aan de andere kant van het Schipdonk kanaal, zijn ze trouwens OOK begonnen met dezelfde crap. Een gescheiden fietspad tot aan de Meulebroeckstraat (waar vroeger nog een brug was over het kanaal). Ze hebben wel (nog?) geen struiken geplant. Hetzelfde Staatsgeplande fenomeen daar. Het is daar ook een industrieparkje, een reeks bedrijfsgebouwen. Ook kamions. Je ziet nu al de voren in de aarde, van de kamions die door de strook aarde hun vroeger beschikbare ruimte kwijtraakten.
Aan die Meulebroeckstraat hebben de Staatsbezigheidstherapisten trouwens zelfs iets nog onnozeler / extremer gedaan: de strook aarde wordt er onderbroken door rode steentjes, om fietsers toe te laten zonder modderschoenen over te steken naar die Meulebroeckstraat. Raad eens: ze hebben 2 strookjes rode steentjes gemaakt, 1 voor elke richting (van en naar), elk amper 50 cm breed, gescheiden door... 50 cm aarde.
Je ziet zo een staatsbezigheidstherapist voor ogen, achter zijn computer, tekenende een plan, een bende regels toepassende op een onnozele 1.5 vierkante meter ruimte, als een Lilliputter die de infrastructuur tekent voor Guliver land.
En enkele weken terug las ik ergens dat ze straks die "kloterij" verder gaan doortrekken tot Meigem, Weg Naar De Vaart.
Enkele weken terug, stevige regenbui geweest. Vaart Links, de rijstrook naast de strook aarde, over honderden meters 1 strook waterplas. Dat was vroeger niet. Omdat het water niet meer kan afstromen naar de kanaalberm en de strook aarde blijkbaar veel minder kan slikken.
De auto's kunnen bij tegenliggers niet anders dan door die waterstrook rijden. Het spat dan als een voortlopend gordijn op tot midden op dat fietspad, fietsers een douche gevende. Ik had prijs, net zoals een fietser 100 meter voor mij. Die verschoot zodanig dat hij een meter naar rechts laveerde.
Het begin van dat fietspad Vaart Rechts (Krommebrug), is trouwens al een goed voorproefje (of komende van de andere richting, een wrang nasmaakje) van wat komen zal. Als je die brug afrijdt, moet je tijdens het brug-af afremmen zo kort naar rechts afslaan dat je je been moet uitsteken om niet te scheef te gaan. 2 meter verder ben je genoopt tot hard remmen tot stilstand door plateaus links en rechts die je draaicirkel eveneens beperken. Want moeten focussen op die hindernissen laat je niet toe om uit te kijken of je kan oversteken.
Vorig jaar heb ik op dat punt een echt zot (lees: erg risico) scenario gezien. Er was een soort fietstocht van oudjes aan de gang. Die kwamen via Vaart Rechts vanuit Vosselare (of 1 van die industriezijstraten) aangereden en wilden de Krommebrug over. Eigenlijk moet je dan die oversteekplaats voor fietsers voorbij, en wat verder linksaf de baan over en de brug op. Maar daar is niks aangeduid op de baan, en die oudjes staken dus over via de aangeduide plaats. Maar dat is eigenlijk voor fietsers spookrijden, er was grote verwarring. Sommigen wisten niet meer waarheen en stopten, anderen staken de brug aan de linkerkant over, nog anderen deden dat eerst, kregen dat toen door, en staken halverwege de brug alsnog over. Auto's uit beide richtingen die hard moesten remmen en "juist rijdende" fietsers die van de andere kanaal kant kwamen, die blok reden op het deel oudjes dat links bleef rijden.

Rotstaat, de Zwarte Pest in de samenleving. Steeds erger. En de banen zijn er een goed voorbeeld van. Hun bezigheidstherapie, onder mommen als veiligheid, is zo extreem geworden dat hun mom, veiligheid, omgekeerd werkt, "oplossingen" die intussen een dimensie erger zijn geworden dan de kwalen die ze zochten.
Oud 12 september 2015, 06:24   #117
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U schrijft hier een leugen van formaat. Die brug wordt echt wel veel gebruikt, niet in het minst door het vele paardentransport dat de nabijgelegen manege moet bereiken. Ook is het de invalsweg voor wie van de autosnelweg komt en naar het zuidelijk deel van de "luxewoningen" in het Loveld rijdt.
U liegt zelf op groot formaat, er zijn geen in/uitritten van de E40 aan die brug. Er is geen afrit tussen Nevele en Aalter. Er zijn enkel 2 bruggen erover, waaronder deze. Beide zijn amper gebruikt, om dezelfde reden: sukkelstraatjes. Eng, veel bochten, veel doodlopende eindjes. Winst in afstand wordt tenietgedaan door verlies in tijd, waardoor chauffeurs de trajecten (en bruggen) links laten liggen. Wat lokaal verkeer, en daar houdt het op. De chauffeurs die vanuit de E40 Bellem willen bereiken, doen dat via een vrij en vlot stuk traject wat oostelijker, dat bijna pal op de E40 afrit begint, tot aan de spoorweg, erlangs, brug over spoorweg, links naar Bellem. Het lokale politieke crap is recentelijk dat traject zelfs beginnen te klasseren als sluipverkeer (na tientallen jaren haha), en heeft op 1 plaats de voorrangsregels omgedraaid, de meest verkeersluwe (!) heeft nu voorrang. Voorheen was het gewoon voorrang van rechts, trouwens de beste oplossing daar want je hebt er ruim zicht.
Gelieve voor formaat-leugens uw eigen posts te lezen, "beste".
Groeten, Erw!
Oud 12 september 2015, 07:53   #118
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U liegt zelf op groot formaat, er zijn geen in/uitritten van de E40 aan die brug. Er is geen afrit tussen Nevele en Aalter.
Lees toch eens wat een mens schrijft in plaats van uw zaken er bij te fantaseren. Wie van de rotonde van Aalter naar de zuidkant van het Loveld wil rijden, zal richting Lotenhulle rijden om dan langs de Ganzeplas over de brug te rijden. Dat is sneller dan door het Loveld zelf rijden. In tegenstelling tot wat u beweert, wordt die brug wel intensief gebruikt. Een andere oorzaak, naast die van de paardenmanege, is de mensen die met hun wagen naar de Kranepoel komen. Voor wie van de kant van Lotenhulle of Ruiselede komt, is dat de gemakkelijkste weg.
Oud 12 september 2015, 07:56   #119
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beide zijn amper gebruikt, om dezelfde reden: sukkelstraatjes. Eng, veel bochten, veel doodlopende eindjes. Winst in afstand wordt tenietgedaan door verlies in tijd, waardoor chauffeurs de trajecten (en bruggen) links laten liggen.
Er zijn geen sukkelstraatjes bij die brug: de Ganzeplas is een rechte weg, met slechts voor de brug een buiging. Net zo met de weg die langs de Kranepoel ligt. Het is niet zonder reden dat de gemeente Aalter drempels heeft laten leggen in de Ganzeplas en ook een plateau bij de Kranepoel onmiddellijk na de brug. Gemeenten leggen dergelijke infrastructuur niet als er geen sterke verkeersbewegingen te detecteren zijn.
Oud 12 september 2015, 08:05   #120
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat fietspad, is belachelijk. Het is eigenlijk te nauw voor tweerichtingsverkeer. En dan nog in de weg hangende struiken.
Er is niets belachelijk aan dat fietspad, wel integendeel. Dit voorkomt dat fietsers nog langer de rijbaan moeten delen met vrachtwagens.

En de struiken tussen rijbaan en fietspad, tja, die moeten op tijd en stond gewoon geschoren worden. De stadsdiensten kunnen heus niet overal tegelijkertijd zijn. Als er echt een probleem is, kunt u dat trouwens altijd melden bij het meldpunt fietspaden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be