![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Want de media heeft nood aan sterke uitspraken voor de verkoopcijfers, maar over de kern van de zaak blijven zij echter op het droge. Dat is en was ook het geval bij de aankondiging van Johan Van Overtveldt ! Minister van Financiën Johan Van Overtveldt (N-VA) wil het onmogelijk maken dat asielzoekers zonder beroepsinkomen toch van fiscale aftrekken kunnen genieten, zoals voor kinderen ten laste. Dat heeft hij verklaard aan het VRT-programma De Vrije Markt. Volgens de minister kan de factuur door de vluchtelingencrisis volgend jaar oplopen tot 500 miljoen euro en is met de afschaffing van de fiscale aftrekken "tientallen miljoenen euro's" gemoeid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is dit duidelijk genoeg. Ze krijgen wel terug een extra premie als ze kunnen bewijzen de Deense taal te beheersen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan het risico nemen dat de sossen terug aan de macht komen, is het dat wat je wil? Dan zal je pas reden hebben tot klagen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men vormt gewoon een regering met een minderheid in Vlaanderen. Wie heeft wie dan in de tang ? De CD&V en de O-VLD delen de lakens uit en de N-VA moet zwijgen of.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aan dat gepeupel dat onze landen Europa komt overspoelen zou men nooit of te nimmer kindergelden mogen 'geven/betalen' ook niet na 4 jaar.
En keer op keer stel ik mij de vraag of daar in die landen alleen maar kinderen wonen, want de nieuwsuitzendingen en kranten maken daar deftig gebruik van om op de gevoelens van de 'ruggegraatloze mensch' te werken. Sprak ik een tijdje geleden nog iemand die wist te vertellen: Rampentampen kunnen ze daar precies allemaal goed. (Ik eiste een vertaling) ![]() Geen werk/andere gelden geven, dan denk ik dat de invasie al een beetje opgelost zou geraken. Wat ik nog steeds niet goed begrijp is dat men voor die invasie begon men in ons land Politici regelmatig hoorde zagen ende zeveren dat er geen geld was voor wat dan ook ... Blijkbaar was dat een grove leugen want er is geld genoeg zo te zien. Het kijken naar die nieuwsuitzendingen die niets anders weten uit te zenden dat de vluchtelingentaferelen al dan niet in scene gezet, hoorde ik mijn vader op een bepaald ogenblik zeggen: Wij zijn niet gaan lopen in 40/45 Ik dacht nog, hé heeft daar heeft hij wel een punt. Begon die bijbel niet met: In den beginne? Men maakte er wat anders van: In den beginne was er niets en uiteindelijk is dat ook nog ontploft! Die regel is ook al niet meer van toepassing tegenwoordig, want hij vroeg om een kleine aanpassing in de zin van: Huidig zijn er vluchtelingen en dat zal ook ontploffen ...!!! ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 21 september 2015 om 12:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat dit nu net een van de fundamentele problemen zijn (ook in een samenleving zonder lawine van asielzoekers). Zo lang men niet bereid is de sociale zekerheid strikt als een verzekering te runnen zolang zal men op dat vlak moeilijkheden kennen. Vrijgevigheid vanwege de Overheid kan in bepaalde omstandigheden gerechtvaardigd zijn, maar dan hoort het uitgeoefend te worden via een organisme of instelling die geen deel uitmaakt van de Sociale Zekerheid. Dat zou een veel meer financiële klaarheid scheppen en bepaalde politici twee keer doen nadenken vooraleer ze weer pogen stemmen te halen met "retour du coeur"-beleid of "gratis"-verhalen �* la Stevaert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En met die 1500 kronen erbij voor de talenkennis komen ze nog lang niet op het niveau van de uitkering voor de Denen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De sossen (zowel de rode als de groene) horen minstens twee volledige legislaturen in de oppositie te zitten. Drie ware nog beter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar kweken doen ze precies net zo goed als voorheen. Het is nu niet voor het één of het ander, maar het laatste waar ik in een dergelijke situatie aan zou denken is kinderen kweken. Is dat een abnormale gedachte ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat het allemaal zakkenvullers waren (en dat is echt niet nieuw). Met wat op huidig ogenblik bezig is, de 'vluchtelingen', zullen er véééél Politici goed verdienen denk ik.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 21 september 2015 om 13:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mij stoort het niet dat de volksvertegenwoordigers van de N-VA daar een loon voor krijgen. Als minister is dat een gans ander verhaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat doet NVA: voorkomen dat het erger wordt en met heel veel tegenstand van wat je gerust de conservatieven mag noemen iets proberen veranderen. In dit onland kan er gewoonweg niks op een simpele manier gerealiseerd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je niet gaat zetelen , dan kan je het ook niet afschaffen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar wel eisen van N-VA dat ze na een jaar de boot volledig gekeerd hebben, ook al hebben ze anderen nodig om zaken te veranderen. ![]() Laatst gewijzigd door Spitting Image : 21 september 2015 om 13:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
voor 500 �* 750 USD koop ik mijzelf een kwalitatief (vanuit EU niet te ontkrachten) Syrisch paspoort. kan ik me dan in gelijk welke B gemeente inschrijven voor een leefloon ? en voor welke voordelen kom ik allemaal in aanmerking ? ![]() ps kom me niet af dat ik door de mand ga vallen, ik kan niet lezen/schrijven, en door de PTS gedraag ik me ook nog eens doof/stom... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Banneling
|
![]() ps voor alle zekerheid, die spam over valse ID's e.d. is niet van mij hé !
![]() |
![]() |
![]() |