![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat verhaal zal eindigen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bij de overheid ligt dat loon veel lager voor het werk dat je geacht wordt te presteren. Ik schrijf wel "geacht". Dat er ambtenaren zijn die te weinig presteren kan andere oorzaken hebben dan luiheid of burn-out. Als je teveel miserie krijgt omdat je wil werken; wat niet altijd mag natuurlijk; dan behoort uw broek over de haag gooien tot de mogelijkheden. Demonen; wat betreft die bedrijfswagens ben je weeral duchtig uit je nek aan het kletsen over zaken waar je ook weeral niks van af weet. Maar leg eens uit! Wie betaald die geleasde wagens? En wie boekt ze in de onkosten? Ik wil bijleren hoor. Als je A zegt moet B volgen. Ik leef weer met een beetje hoop dus wat U betreft. Grijp de kans dus maar. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Europees Commissaris
|
![]() Nee Jack; dat is er niet over maar werkelijkheid.
De goede (????) god; of beter gezegd "Onze Lieve Heer" bepaalt of je geboren wordt met een manke poot of met te weinig of geen verstand. Hij zegde wel :"Zalig zijn de armen van geest want zij zullen mijn rijk verwerven. Wat natuurlijk volgens mij een flagrante leugen is . En degenen die in de voornoemde categorie vallen zullen er dus wel moeten mee leven en sterven. En degenen die wel voldoende hersens hebben moeten ten gepasten tijde op een betere trein springen om er vlugger te geraken. En dan brengt werken en sociaal zijn geen enkele baat. Integendeel zelfs!! Tegenwoordig moet je zelfs verantwoorden waarom je sociaal wil zijn. En dan kun je als sukkelaar alleen nog maar verheugd zijn dat er iemand zich nog afvraagt waarom je nog sociaal kunt zijn. Stomme vraag natuurlijk. Sociaal zijn is iets wat de meeste mensen niet meer begrijpen. Wat brengt het op? Niks natuurlijk! De politieke maffia bepaalt wel of je gaven hebt om je sociaal zijn te verantwoorden. Merkel kan dus verantwoorden op ze sociaal is. Mag jij zeggen Jack :"wir shaffen dass"? En een paar dagen nadien in andere landen van Europa met de collectebus rondtrekken omdat ze niet alleen wilt "shaffen". Trouwens; heb jij wel voor Merkel gestemd Jack? Want zij "shaft" toch ook in uw naam. Of is het hier weeral een gevolg van een dommecratie? ![]() En dat is trouwens een van de weinige beweringen; waar ik trouwens achter sta; die Dewever heeft laten aanvoelen waar hij het heeft over Merkel. Feitelijk zegde hij daar met omfloersde woorden : "Mens; met wat bemoei jij U en keer eerst uw stoep i.p.v. overal te gaan vegen. Maar Merkel wil het niet begrijpen. Zij is een eurocraat en die leven met het hoofd boven de wolken in een te hoge toren van Babel. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 2 januari 2016 om 16:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De privé kent een plafond : alles boven de 52.000 Euro bruto jaarinkomen gaat niet naar de eigen pensioenopbouw maar naar de ambtenaren. Het loon als referentie is onbelangrijk : bent U statutair dan is uw pensioen het dubbele tov uw collega contractueel. De ambtenarij kent nog steeds meetellende studiejaren en opgespaarde ziektedagen. U mag 10.000Euro per uur verdienen in de privé en 18u/dag werken 7 op 7. Uw^pensioen zal de helft zijn tov een netto-ontvangende-onderwijzer met 19/u/week en 4 maanden verlof per jaar. Dat krijg je aan niemand uitgelegd!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar men zou de bedrijfswagens beter afschaffen. Dit zou heel het systeem transparanter maken. En uiteraard betaalt de werkgever de bedrijfswagens. Ze zijn gewoon een onderdeel van de loonkosten, zoals rsz er ook één is. De werknemer, hij die over een bedrijfswagen kan beschikken, heeft trouwens meestal de keuze tussen loon of een wagen. Dikwijls kiest hij voor het tweede om louter fiscale reden. Uiteindelijk is het de gekheid zelf. Men belast de mensen blauw. En om dit te compenseren komt men met het statuut van bedrijfswagens af. Dat men dan de belastingen iets vermindert. Zelfde resultaat, en veel transparanter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik schreef zelfs dat in zulke situaties sommige ambtenaren soms hun broek over de haag gooiden. En dikwijls dan ook denken :"Na mij de zondvloed" Ik heb er alleszins zulke gekend en meer dan er vermoed wordt. En ik kende ze omdat ik ermee heb samengewerkt als collega's. En wie draagt hiervoor de fout? Vis dat zelf maar uit. Volgens mij niet de ambtenaren zelf. Er zijn zowel interne als externe oorzaken. En daarvan heb ik de pretentie wel iets van af te weten. ![]() Verder beweert U dat de werknemer kiest; als hij de keuze krijgt uiteraard; voor een bedrijfswagen i.p.v. meer loon. En achteraf stelt U voor om die bedrijfswagens af te schaffen teneinde te komen tot eenzelfde maar transparenter resultaat. Wel dat begrijp ik niet. Het resultaat van uw eventuele berekeningen zal op diverse punten en komma's afwijkend zijn. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 2 januari 2016 om 18:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zie naar mijn vorige bijdrage juist hiervoren. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 2 januari 2016 om 18:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij wordt inderdaad lang niet genoeg betaald om risico's te nemen met zo'n grote gevolgen. Maar de vakboungden van de nmbs, gesteund door hoge piefen die daar geplaatst zijn door de vakboungden en sossen/acw-politiekers, die zijn de schuldigen. Maar ja: liever tien nutteloze jobs voor mensen met de juiste lidkaart en vakboungdsaanhorigheid, dan een paar mensen die fatsoenlijk werk leveren. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- in de privé ga je meer verdienen voor hetzelfde werk, oa door salariswagens. - bij de overheid ga je een beter pensioen hebben Dus iedereen moet maar kiezen wat hem het beste bevalt. Wat niet wegneemt dat ze bij de spoorwegen overdrijven. Ze hebben het beter dan de andere overheidsdiensten en als er dan al eens aan echt overdreven voordelen geraakt wordt gaan ze meteen hun klanten de duvel aandoen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De verschillen tussen de verschillende stelsel zijn wel degelijk zeer groot, temeer daar de pensioenen van de statutaire ambtenaren ook nog geperekwateerd zijn. Wat de bedrijfswagens betreft. Ikzelf ben voorstander om deze af te schaffen (gepaard gaande met een evenredige belastingvermindering), teneinde een transparanter systeem te hebben. Heeft helemaal niets te maken met iemand die om persoonlijke reden kiest ofwel voor meer loon, ofwel voor een bedrijfswagen. En als hij dat laatste kiest, dan is het om fiscale reden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mondelinge vraag van mevrouw Karolien Grosemans aan de vice-eersteminister en minister van Pensioenen over "de pensioenhervorming voor de contractuele ambtenaren" (nr. 11336) Karolien Grosemans (N-VA): Mijnheer de minister, de discriminatie tussen de contractuele en de statutaire ambtenaren is op vele vlakken onhoudbaar. Ik denk daarbij aan de speciale verloven, de regeling voor de ziektedagen, de pensioenen enzovoort. Specifiek met betrekking tot de pensioenopbouw vallen contractuele ambtenaren eigenlijk tussen wal en schip. Zij worden dubbel benadeeld. Zij kunnen niet genieten van het pensioen dat hun statutaire collega’s krijgen. De aanvullende regelingen waarop werknemers in de privésector vaak een beroep kunnen doen, gaan ook aan hen voorbij. De contractanten bij de overheid zijn in feite nog steeds de slechtst beschermde categorie die in ondergeschikt verband werkt. Ik meen dat iedereen het daarover eens kan zijn. Welke initiatieven of maatregelen zult u tijdens deze regeringsperiode nemen om de verschillen tussen de contractuele en de statutaire ambtenaren te verkleinen of weg te werken? Minister Vincent Van Quickenborne: Collega, in antwoord op uw vraag verwijs ik naar het regeerakkoord, pagina 105, waar u kunt lezen dat, in het kader van de interprofessionele onderhandelingen, de regering aan de sociale partners zal vragen om de eerste pensioenpijler te consolideren en het veralgemenen van een tweede pijler of een eerste pijler bis te overwegen, bij voorrang voor zij die geen toegang hebben tot de tweede pijler, onder meer de contractuelen. De nodige contacten met de sociale partners en destakeholders worden gelegd. Het is uiteraard nog te vroeg om daarover te communiceren, laat staan aankondigingen te doen. Karolien Grosemans (N-VA): Mijnheer de voorzitter, ik heb geen repliek. http://www.karolien-grosemans.be/mon...ele-ambtenaren U kunt de gekste uitvluchten en leugens verzinnen om uw dubbel pensioen te verantwoorden zoals "uitgesteld loon", het blijven uitvluchten en leugens. Mijnheer, indien U een dubbel pensioen wenst dan moet U daar zelf voor werken en sparen en niet uierhangen op kap van mensen die echt werken en echte welvaart genereren! Laatst gewijzigd door demonen : 2 januari 2016 om 20:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- kies ik voor die blitse nieuwe salariswagen om de 3 jaar of extra loon dat mij extra pensioen oplevert. - doe ik aan pensioensparen of ga ik elke zomer en winter op vakantie - koop ik elk jaar een nieuwe iphone en designerkleren of spaar ik wat. Op tijd aan denken ![]() Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 2 januari 2016 om 20:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Eduard is hier nodig. Overal moet er iemand zijn die de stompzinnigste en de meest walgelijke is. Of is het de meest idiote? Hij mag dus gerust blijven. Trouwens een circus is niet compleet als er geen clown is. De kleinsten moeten ook iets hebben om mee te lachen. Ondertussen zit ik wel nog te wachten op de portie verse ongerookte bakharing. Ik begin zekerheid te krijgen dat Eduard geen verse vis kan bezorgen. Dat heeft hij in het verleden nog nooit gedaan. Waarom zou hij het nu wel kunnen? ![]() PM : Hij denkt toch zelf dat hij werkt. Het bewijs daarvan is wel zijn bedrijfswagen. Een baas geeft zulke dingen uitsluitend aan zijn elite-personeel. Binnenkort als hij echt seniel wordt en niet meer met de wagen zelf kan rijden krijgt hij zelfs een wagen met chauffeur. Ik ken er zo nog. Ze komen enkel uit die wagen om verder te slapen. Nadat de deur werd geopend natuurlijk. ![]() ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 2 januari 2016 om 22:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waar haal jij de pretentie vandaan om werken in de prive sector gelijk te stellen aan het hebben van een firmawagen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=225813&page=6 Dus ik zie niet in wat jij me nu verwijt. Ik heb enkel gezegd dat je goed moet nadenken wat je doet. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Eduard Khill denkt er zo over. Het vijzelt zijn eigendunk trouwens op. Hij meent dus alle recht te hebben om te kankeren over zieken en afgedankten die dus niet werken. Allemaal profiteurs volgens hem. Zelfs alle gelovigen zijn stommerikken. En alle sossen zijn profiteurs. Simplistische levensbeschouwing noem ik dit. Niet vatbaar dus voor verdere commentaar. Een honden- of paardenfluisteraar moet kunnen denken als die beesten voor hij met hen kan praten. Daarom begin ik niet meer met bemerkingen te geven. Ik vrees dat het hier anders weer uitdraait op een beestenboel. Trolololo. ![]() |
|
![]() |
![]() |