![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want als 'wij spreken Frans dus wij zijn hier baas' telt, dan telt 'wij spreken Nederlands dus wij zijn hier baas' natuurlijk ook.
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een gezaag allemaal.
Per verkiezing zal er wel een richting aangegeven worden, in den ene zijn goesting of in den andere zijn goesting. en dan komen we ad hoc ergens uit. Zo vroegen ze minister La Hoya haar voorspelling en zij antwoordt haar verlangen voor 2019: geen rondje maar iets deftiger. Wel, als de belgicistische partijen fors zullen winnen; en in de meer gematigde partijen die politieke kleppers die belgicistisch zijn intern in de partij winnen, dan zal haar wens/voorspelling niet uitkomen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tot welk doel?
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Buiten Doornik kozen alle franstalige gebieden voor de unie van Atrecht. En inderdaad het grootste gedeelt van het huidige Luik en Limburg behoorden tot het Prinsbisdom. Maar aan de andere kant: als je niet van nature kan inzien dat gemeenschappelijke taal DE bindende factor is dan ga ik mijn "latijn" aan een voortzetting van deze discussie niet langer besteden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Europees Commissaris
|
![]() Hanteer maar dezelfde criteria die u gebruikt om Vlamingen als een volk aan te duiden.
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
|
![]() Citaat:
Daarom keer ik uw vraag om : waarom een Wallonië/Brux? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
|
![]() Citaat:
Niet de opgelegde overheidstaal zoals in bv vroegere Rusland, of huidige Schotland is de bindende factor voor volk. Mijn streektaal is bv heel nauw aansluitend met de taal in Eupen. En zelfs tot ver in Duitsland kunnen wij bij de (oudere) bevolking terecht met onze taal. Daarom dat Van Veldeke deze taal gebruikte in zijn geschriften. Want de oorspronkelijke talen hebben geen grenzen. Zelfs Luxemburgs is nauw verband met onze streektaal. Eeuwenlang werd hier in de streek trouwens Frans als standaardtaal gebruikt. Maar van West-Vlaams zou ik niks begrijpen indien ik niet met West-Vlamingen in het leger gezeten had. Volkeren indelen op basis van een (recent) opgelegde taal in contact met de overheid is larie. Laatst gewijzigd door pajoske : 7 januari 2016 om 15:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik kan u niet geven wat niet bestaat. Je kan hoogstens uit res. 1514 de omstandigheden (alien subjugation, domination and exploitation) afleiden waaronder externe zelfbeschikking is toegelaten. Wat de facto neer komt op kolonies.
Ik vraag gewoon naar de uw definitie. Er is geen juiste, dus de uwe kan nooit fout zijn.
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" Laatst gewijzigd door Zeus : 7 januari 2016 om 16:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
|
![]() Niet dat je daarmee een punt maakt maar het is wel een feit dat door het carcan in de kranten en bij de vRT de kiezers niet op de hoogte zijn van het programma. Maar het is wel zo dat het standpunt van het VB in verband met de immigranten wel goed bekend is en dat meer en meer mensen ze daarom gelijk geven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Europees Commissaris
|
![]() Wilt u nationaliteit echt als een beslissende factor maken voor "volk"? Dan bent u danig in eigen voet aan het schieten.
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Behoort Liesbeth Homans dan niet tot een politieke partij die jij in jouw soort afdoet als "belgicistisch" ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar de moderne staatsgrenzen van veel landen staan wel los van taal. Sommige landen kennen tientallen dialecten (die elkaar niet of nauwelijks verstaan) of ronduit verschillende talen. Bv. India kent 24 officiële talen van de deelstaten, alleen zijn Hindi de officiële federale taal en Engels de officiële geassocieerde taal van India. Onafhankelijkheid op basis van taal en/of geschiedenis moet wel aan de rede getoetst worden. Ik zou het niets vinden als we in de wereld niet 100+ maar plots 1000+ landen hebben... door het onafhankelijkheidsstreven der 'volkeren'. Hier trouwens een lijst van officiële talen naar land (wikipedia) Laatst gewijzigd door Guinevere : 7 januari 2016 om 16:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
BDW zijn uitspraken en gedrag zijn toch duidelijk? Hij gaat afstrijden dat de zon schijnt enkel en alleen omdat het VB dat vaststelt.
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |