![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread....ght=stemplicht Ik ben nog steeds voorstander van de opkomstplicht, vooral omdat het ervoor zorgt dat minder geschoolden en minder begoeden blijven deelnemen aan het politieke bestel. Dat het je vrijheid aantast klopt niet, want je hebt nog altijd de keuze om blanco te stemmen. Je wordt enkel verplicht 'uit je bed te komen' en dat is niet te veel in een democratie. Dat het hele verkiezingsgebeuren door beter geïnformeerden en gemotiveerden beslist zou worden als de opkomstplicht wordt afgeschaft klopt ook niet noodzakelijk (zie VS: 50% opkomst, maar evenveel onwetendheid). En zelfs als dat toch zou zijn: ik wil ook de stem horen van degene die minder weten van de politiek! Omdat een democratisch bestuur iedereen aangaat, zou, idealiter, iedereen aan moeten deelnemen. Dat is enkel een samenvatting van mijn gedachten hierover. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind persoonlijk alle opiniepeilingen zever in pakskes, ik heb er nog geen eentje gezien die juist is.
Waarom : A ge kunt ermee bewijzen wat ge maar wilt bewijzen. B hoe is de vraagstelling C hoe groot is de steekpoefgrote D wat is de betrouwbaarheid van diegene die antwoord, ... (mijn antwoord is steevast, dat intereseert mij niet, of daar hebde geen zaken mee... ) op een politieke enquette zal ik zowiezo niet antwoorden. Hoeveel mensen gaan openlijk zeggen, ik kies voor die of die partij, ... wetende dat ze via hun telefoonnummer of de database van de enqueteur bekend kunnen gemaakt worden. Kijk het is wel duidelijk dat als men de stemplicht afschaft er veel gaan thuisblijven, dat is zeker, ! wie verknoeit er immers graag zijn zondagvoornoen, ? niewaar, ... zeker voor politiekers aan te duiden die achteraf toch hun goesting doen of zich helemaal niks aantrekken waarvoor je gestemd hebt. Ik blijf stemmen, want ik ben overtuigd, ik denk trouwens 99 % van de mensen die hier regelmatig rondhangen. Nu wie zou thuis blijven, de arbeider, de ouderen, de jongeren, ? de rijken die op dat moment gaan jagen of gaan zeilen of weet ik wat, ... ? de caféklant, ? Feit is dat je in al die groepen tegenwoordig VB'ers tegenkomt, hoe zit dat voor de SPa, de VLD, ? Ik zou het nog niet weten wat er zou gebeuren, ik geloof niet in opiniepeilingen, laten we de verkiezingen maar afwachten, ... En dan, stel dat de PS verkozen wordt met 40 % van de stemmen, terwijl er maar 40 % van de bevolking is gaan stemmen, of dat het blok met 40 % van de stemmen wint terwijl er maar 40 % van de bevolking is gaan stemmen, ... wat krijgen we dan, ? ... Ik denk dat we dan pas een probleem gaan hebben, ... en wat doe je dan met je kiesdrempel van 5 % ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [
Citaat:
(En de enige grond om wetten op te bouwen...) Citaat:
(Ik vraag me nog altijd af waarom De Morgen ze bestelde, betaalde, om ze daarna, zonder enige weerstand, op de 'markt' te gooien. Niemand verplichtte De Morgen toch om de resultaten van een zelf aangevraagde bevraging kenbaar te maken? Citaat:
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu mag jij me uitleggen waarom het uitgerekend de SP-A was die, ondanks deze discriminatie, toch de enige 'Vlaamse' partij was die deze wet door onze strot duwde. Leg je me in één moeite ook eens uit op welke wijze, de meerderheid van de burgers die deze wet niet wilde, via zijn afgedwongen stem die wet weer kan afschaffen? Of hoe hij de SP-A kan afstraffen als ze nooit meer te missen is in de eeuwige tripartites van de toekomst?
![]() |
![]() |
#106 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
'The problem with political jokes is they get elected' Henry Cate VII 'Mensen vragen vrijheid van meningsuiting als compensatie voor de vrijheid van denken die ze zelden gebruiken' Soren Kierkegaard |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1. Ondanks een gerechtelijke veroordeling, modder- en lastercampagne, boekte het Vlaams Blok op 13 juni een zoveelste overwinning. Bijna 1 miljoen Vlamingen stemden voor het Vlaams Blok ! Mochten er nu verkiezingen zijn... nog een pak meer, misschien zelfs 1.250.000 !
2. Schaf de stemplicht af en het Vlaams Blok is meteen de helft van zijn kiezers kwijt denkt de Morgen ?! Dat zou moeten blijken uit een peiling... wat De Morgen zo graag wou bewijzen. Nochtans hebben in het verleden, als ik mij goed herinner, hebben al een aantal onderzoeken net het tegendeel bewezen. Als je dan in een peiling van vorige maand leest dat het Vlaams Blok veruit de trouwste en meest bewuste kiezers heeft van Vlaanderen... vraag ik mij af wij het verstand zit ! 3. Het zoveelste strategische plannetje is het in de rij, onder het motto : laat ons proberen de Vlaams Blok kiezers te laten twijfelen aan alles en nog wat ! Het Vlaams Blok laten veroordelen wegens racisme, alle mogelijke incidenten opblazen in de pers, 4. Op 13 juni stemden dus bijna 1 miljoen Vlamingen voor een politieke ommekeer. Die kiezers zijn heus wel verstandig genoeg om te beseffen dat die ommekeer er niét komt als ze op de verkiezingsdag in bed mogen blijven liggen. 5. Wedden dat het verkeerd afloopt ? De grote winnaar is dan nu al bekend, want de dommerikken denken en geloven nog altijd in de proteststem ?! 6. En wat gaan ze dan doen? De verkiezingen afschaffen ? Is dat de laatste stap om het Vlaams Blok-Liga-Belang of wat dan ook af te stoppen ? 7. "Will you ever stop the rain" was een hit van Creedence Clearwater Revival uit de jaren zestig... en "De Zotte Morgen" een Vlaamse hit van Zjef Van Uytsel !! Die zijn hier allebei van toepassing !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Er wordt trouwens weer compleet gefocust op het Blok, maar wat met de resultaten voor de VLD bijvoorbeeld... Die partij ging tot voor kort door het leven met de reputatie ook een heel trouw kiezerspubliek te hebben, terwijl uit de resultaten van die enquête het tegenovergestelde blijkt. Gezien de banden tussen De Morgen en de paarse kliek, lijkt het me daarom wel heel vergezocht om in dit geval te gewagen van "gemanipuleerde antwoorden", "het past toevallig weer wonderwel in het plaatje" of andere onbewezen insinuaties. Citaat:
![]() |
![]() |
#110 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() onafhankelijke site, mijn klote, de moderators zuigen aan neonazi's hunne penis, en slikken alles.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#112 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
maar knuppelman, denk toch eens na dit is een opniestukkie uit een van de tiental vlaamse kranten die dagelijks verschijnt vind je nu zelf niet dat "zichzelf indekken tegen" een beetje een pompeus taalgebruik is in deze zaak? on the topic: ik ben pro stemplicht, het is de democratische plicht van elke burger om zich te informeren en de macht te beoordelen als dat resulteert in een erg goede score voor een anti-partij als het blok, dan is dit een teken dat er iets verkeerd aan het lopen is in de maatschappij, problemen die je niet gaat oplossen door op kunstmatige manier het aantal stemmen voor het blok te doen teruglopen
![]() |
![]() |
#113 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
|
![]() Citaat:
Er was een meerderheid in het federaal parlement om deze wet goed te keuren, lijkt mij sterk dat de sp.a op zijn eentje dit heeft kunnen doorvoeren. Wij leven in een indirecte democratie, iedereen wist wat het standpunt was van de sp.a omtrent het migrantenstemrecht. Er is niets tegen de wil van het volk gebeurd, het volk heeft zijn verkozen en gekozen vertegenwoordigers het werk laten doen. Dan moeten zij maar op het Blok stemmen, nietwaar? Uw partij denkt dat zij het enig geldig alternatief is, laten wij dan het volk oordelen over deze stelling. Laatst gewijzigd door Praetorian : 27 oktober 2004 om 13:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Banneling
|
![]() [size=4]Afvoeren naar Partijdiscussies !!![/size]
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Voor degenen die na deze enquête een bocht van 180° bij Stevaert voorspellen, hier zijn reactie na het horen van deze enquête in De Morgen van vandaag: 'Dit is een democratisch principe, geen strategische afweging. SP.A is een progressieve partij en dus willen we dat zoveel mogelijk mensen gaan stemmen. Zelfs degenen die niet voor ons stemmen moeten de volle kans krijgen om die voorkeur uit te spreken. We moeten absoluut vermijden dat we in een Amerikaans systeem vervallen, waar er meer discussie is over het geldig registreren van kiezers dan over de inzet van de verkiezingen zelf.'
In de (nabije) toekomst van mening veranderen en de stemplicht willen afschaffen, zou zijn geloofwaardigheid niet echt ten goede komen.
'The problem with political jokes is they get elected' Henry Cate VII 'Mensen vragen vrijheid van meningsuiting als compensatie voor de vrijheid van denken die ze zelden gebruiken' Soren Kierkegaard |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik denk dus niet dat ze voor een afschaffing zouden stemmen. Vreemd wel dat ander politici alweer worden verweten aan electorale spelletjes te willen doen. Ten eerste, het gaat om journalisten en onderzoekers die dit onderzoek hebben gedaan, geen politici. Ten tweede, het VB is voorlopig de enige partij die haar standpunt blijkbaar laat afhangen van deze peiling die ze zelf 'dwaas' noemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
|
![]() Citaat:
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|
![]() |
![]() |