![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() U veronderstelt wel heel snel iets. Ik ben ook geen Jood. En wat is daar de relevantie van? Iedereen heeft zich aan regels te houden.
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : 20 februari 2016 om 12:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
|
![]() Citaat:
Er lopen er te veel rond die hun mond vol hebben van 'rechten' maar potdoof zijn als het over plichten gaat. Rechten zijn niet per definitie onvoorwaardelijk.
![]() |
![]() |
#103 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wachtkamer advocaat: idem. Gerechtsgebouwen: asbakken en kwispedoors. Legerdienst: kantiniëres deelden snoep en sigaretten uit als je van dienst was op een feestdag. Overlevingspakketten one-in-one en five-in-one tijdens langdurige oefeningen: sigaretten. IK ben pas beginnen roken tijdens mijn legerdienst, het kwam als normaal over en vadertje staat voorzag je van rookwaren.
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
|
![]() Citaat:
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : 20 februari 2016 om 12:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar niemand moet worden uitgesloten van terugbetaling, omdat iedereen daar recht op heeft, inderdaad. Het is tot heden geen plicht om je levensstijl aan te passen omdat je anders uitgesloten wordt en dat proces wil ik ook niet zien gebeuren omdat je dan erg veel mensen kunt uitsluiten, vooral degenen die economisch lager op de ladder staan. Zo krijg je een ongelijke verdeling van collectieve gezondheidszorg, voor mij een duidelijke " nee"! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan je evt een link geven naar dat standpunt ? 't Is maar om te checken of zij dan niet vuil en hypocriet zijn. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door geertvdb : 20 februari 2016 om 14:45. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
|
![]() Citaat:
Niet de staat, niet de dokter, niet de advokaat, niet het leger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie een door een vreselijke kwaal als longfibrose is aangedaan en dan nog meent te kunnen roken is ofwel volslagen idioot ofwel een masochist. Dat het RIZIV aan een dergelijk persoon weigert medische kosten terug te betalen zo lang hij/zij rookt, daar heb ik alle begrip voor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een kind hoeft een volwassene niet de les te spellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
|
![]() Als ge nu er zelf met begint te zwanzen...
Ik dacht even ... dat ge de conservatieve katholieke moraal met nadruk op hiërarchisch conformisme van JvdB had overgenomen. Ik zal mij 'vergist' hebben. Laatst gewijzigd door geertvdb : 20 februari 2016 om 18:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#117 |
Parlementslid
|
![]() Natuurlijk ben je daar zelf verantwoordelijk voor, maar ik heb het wel over een tijd dat het normaal was dat je er mee begon en dat het zelfs aangemoedigd werd. Ik zie nog altijd de zwart-wit beelden van een pijprokende premier en een sigarenrokende minister van financiën samen bij de open haard in een mededeling van de regering. In het stadion van RAFC: "St. Michel, de sigaret van de sportman". De staat is niet verantwoordelijk dat je rookt, maar ze gaven je wel het materiaal, en mensen die beter zouden moeten weten gaven je als jongere het voorbeeld.
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. Laatst gewijzigd door metten : 20 februari 2016 om 20:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de tabak in die sigaret was geen Marlboro Light ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
|
![]() Citaat:
De verantwoordelijkheid ligt 100% bij u. Sigaar rokende ministers zouden mij trouwens nog meer een degout doen krijgen van roken. Er is nooit een tijd geweest dat het 'normaal' was om ermee te beginnen. Altijd was het debiel om tabak in een opgerold papiertje in brand te steken en de rook te inhaleren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een arts moet wel degelijk inspanningen leveren om wanneer stoppen met roken beter is, daar ook de patient van proberen te overtuigen. Dat heeft niets met infantiliseren te maken maar met verantwoordelijkheid van artsen tegenover patienten. De overheid die massa's geld verdient aan tabak, mag niet via andere organen ( RIZIV) gebruikers daarvan uitsluiten van zorg, omdat ze die middelen blijven gebuiken. Dat is ronduit hypocriet. De gemeenschap doet niet aan "liefdadigheidswerk" in gezondheidszorg, daar dragen mensen zelf aan bij en geldt het solidariteitsprincipe, en dus hoeft die betutteling niet over wat je wel of niet mag. Wie werkloos is, en het probleem van terugbetaling van medicatie, heeft gewoon geen raakvlakken, uw redenering rammelt! |
|
![]() |
![]() |