![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat zijt gij toch grappig! >Zelf uitgevonden, deze geniale grap? Laatst gewijzigd door geertvdb : 26 februari 2016 om 16:32. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe vinden ze toch altijd maar weer excuses om te zeggen dat krom, opeens recht zou zijn geworden omdat het om de grote francofonie zou gaan... Bekrompen, meer bekrompen en totaal bekrompen worden onze francofiele navelstaarders... Of komen ze weer af met hun verontwaardigde neppraat 'Nous sommes en Belgique quand-même' waarbij ze menen dat de wereld rondom hun eigen navel draait... Laatst gewijzigd door marie daenen : 26 februari 2016 om 16:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Oei, is la Belgique met heel zijn horde maffiosi weer op zijn tenen getrapt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
|
![]() Citaat:
![]() Di Rupo deuzze euh spietzje
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn zoon heeft zijn eindwerk, economie, volledig in het Engels moeten schrijven en weet dat hij waarschijnlijk beter Engels spreekt dan vele Vlamingen die eerst nog hun tijd hebben moeten verdoen met Frans te leren... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Banneling
|
![]() Iemands tweede taal... Michel is niet zomaar iemand...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
|
![]() De vier personen in kwestie wonen niet in Vlaanderen. Ze wonen in Wallonië en in het Brussels Gewest. Sinds wanneer is Wallonië Vlaanderen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor zover ik het volg werd de concessie niet verlengd. Dat mag toch. Daarbij de gemeente kan voorwaarden opleggen en als je daar niet aan voldoet .... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
|
![]() Zou hij daar aan denken om zijn lach in te houden? Zou kunnen.
![]() |
#117 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wel, dat is dan een goed punt. Ik gun het hen. Maar ik vrees dat ze ons; Vlamingen; weer in het bezemhok aan het steken zijn. Wat U stelt onderschrijft alleen maar mijn stellingname. Mocht er zelfs in Wallonië geen dwarsliggerij zijn om wereldburgers te worden dan vraag ik mij af waarom er hier op dit forum wel onnozele oppositie gevoerd wordt tegenover het feit dat Vlamingen beter Engels zouden kennen en het dus ook vroeger in de school zouden aanleren. Als U spreekt over "tijd verdoen met Frans te leren" dan kan ik dat alleen maar onderschrijven. Trouwens men verdoet in de scholen nog meer tijd met andere stupiditeiten aan te leren. Ik hoor nog de verhaaltjes van onze geschiedenis leraar over Pepijn de Korte en over keizer Karel en hoe deze ze in Olen heeft geleerd dat een drinkbeker twee oren moest hebben. En de Aardrijkskunde leraar die vondt dat wij moesten weten hoeveel hop wij vroeger verwerkten of verkochten aan het buitenland. Moet ik doorgaan soms? En hoe wij voor Frans het boek "El Cid" moesten van buiten leren; een boek dat bestond uit een mengeling van de Franse en Spaanse taal door mekaar gehaspelt. Of gedichtjes moesten van buiten leren over "le corbeau en le renard". Maar op een serieuze manier een Franse les geven kwam er niet van. De leraar was dan ook een gekende CVP'er en wij volgden les in een atheneum. Het kwam er wel op tweede kans onderwijs neer dus. Gewild dus. Degenen die naar het college gingen kregen wel degelijker onderwijs. Alhoewel; die colleges waren er ook voor de elite. Voor de kinderen van de werkmens werd er destijds alleen verwacht dat zij vooral latijn studeerden en kenden om een roeping te kunnen volgen. Maar de zoon van een dokter werd wel dokter want hij kende latijn. En dat hoorde zo in de Leuvense universiteit. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
|
![]() En die was met een Engelse getrouwd.
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |