![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik vind die eventjes niet. Nochtans nog maar een paar weken geleden wel. Het niet alleen antidepresiva. Maar ook. Oa. Valium en nog van alles. Echt opletten. Want dokters en zelfs hart dokters ontwijken dat. Toch is het zo. Als je QT interval u on regelmaat bezorgt kan dat maar 2 redenen hebben. 1 erfelijkheid. 2 medicijnen....van die lijst.
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet alleen antidepressiva kunnen "gelukkige" en "ongelukkige" bijwerkingen hebben.
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moeilijk om die in een discussie de baas te kunnen. Ik begin daar niet (gauw) aan.
![]() |
![]() |
#106 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar als we dat voorstellen voor Vlaanderen, dan is Mein Lieber Staabchen plots geen fan meer.
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hartritmestoornissen kunnen van erfelijke aard zijn, ze kunnen door medicatiegebruik veroorzaakt worden, maar ook door, bijvoorbeeld, het gebruik van aspertaamhoudende dranken en andere light producten.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 10 maart 2016 om 23:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geneesmiddelen die een verlenging van het QT interval kunnen veroorzaken
Zie ook www.qtdrugs.org * amiodarone disopyramide dobutamine dopamine efedrine epinefrine flecainide ibutilide indapamide esradipine midodrine norepinefine kinidine sotalol * amitriptyline chloralhydraat citalopram chlorpromazine clomipramine doxepine droperidol felbamat fluoxetine flupentixol galantamine haloperidol imipramine levomepromazine lithium methadon methylfenidaat nortriptyline olanzapine paroxetine quetiapine risperidon sertindol sertraline thioridazine tizanidine trimipramine venlafaxine * dolasetron domperidon granisetron octreotid ondansetron fentermin sibutramin * salbutamol salmeterol terbutaline * azithromycine ciprofloxacine claritromycine erytromycine levofloxacine moxifloxacine ofloxacine roxithromycine trimethoprim-sulfamethoxazol * amantadine foscarnet * chloroquine mefloquine pentamidine pentostam * fluconazol itraconazol ketoconazol voriconazol * alfuzosine fenylefrine fenylpropanolamine pseudoefedrine tacrolimus tamoxifen vardenafil *** _------ Ik weet niet of ze hier allemaal opstaan?
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar uw hart word door een electrische impuls geprikkeld om te slaan. De logica hier achter zou zijn dat vele zaken die impuls verstoren of beïnvloeden. Enfin iets in die aard. Bottom line; gevaarlijk. Denk maar eens aan al die jonge sporters die tegenwoordig plots iets krijgen. Er zijn er veel hoor.
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Staafken heeft liever Belgische centen in de hand dan Vlaamse in de lucht. Maar dat is hier niet het onderwerp. Hier gaat het over baas zijn over je eigen leven. En dat gun ik iedereen, in de eerste plaats mezelf. Als iemand zich wil verdoen, dan zie ik geen enkele reden om hem dat te beletten: geen morele, geen financiële, geen maatschappelijke, geen ecologische, en vooral geen persoonlijke. Al wie vroeger dan voorzien plaats wil maken; heeft mijn zegen (voorzover hij/zij die nodig heeft uiteraard)
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Banneling
|
![]() Antidepressiva zijn wél verslavend, al wordt dat dan met een bijna sadistisch eufemisme omschreven als 'discontinuation syndrome". Ontwenningsverschijnselen dus, die zo naar en verontrustend zijn voor de patiënt dat de meesten meteen terug naar de medicijnen grijpen om de symptomen te kunnen bestrijden.
Ik heb het in dit geval niet enkel over terugkerende depressieve gevoelens, maar ook over zaken als brainzaps, extreme slapeloosheid en onrust die iemand echt helemaal over de rooie kunnen laten gaan, net zoals dat het geval is bij afkickverschijnselen van illegale drugs. Sommige antidepressiva zijn makkelijker om van af te raken dan andere, maar bij de meeste zit er niets anders op dan de doses zéér traag af te bouwen. Psychiaters doen dat graag tegen een onrealistisch hoog tempo, want dat garandeert labiliteit bij de patiënt (klantenbinding dus). |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb hem in de 13 jaar op dit forum nog nooit anders geweten dat hij voor het verdedigen van zijn standpunten alles ontdoet van elke menselijke emotie, alsof dat geen deel uitmaakt van het mens zijn. Daarbij is zijn vaste stramien om alles in kleine stukken uit verband en in het belachelijke te trekken, zonder dikwijls ook maar een enkel valabel argument aan te dragen. Natuurlijk is dat moeilijk om dat baas te kunnen in een discussie, hij trekt iedereen naar beneden op zijn speelterrein en verslaat ze daar met zijn ervaring.
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja dat klopt wel.
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo, staaf, dus volgens jou is het een historische vergissing van de mens om zich als groep te gedragen, zich te vestigen in grote samenlevingen en dergelijke? Evolutionair zitten we fout volgens u? Staaf dat eens met argumenten en bronnen, je bent toch de superstaaf?
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar zijn echt niet veel super-argumenten voor nodig om die te counteren. Groepsgedrag kan een win-win opleveren, zolang het egoïsme van elk individu door de groep gediend wordt. Zodra de groep desintegreert in een deel profiteurs en een deel (verplichte) 'altruïsten' dan gaat de mantra van 'de-groep-is-altijd-goed-de-groep-is-altijd-beter' niet langer op.
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat is je wetenschappelijke bron voor deze uit-de-duim bewering?
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 Laatst gewijzigd door The Paulus Experience : 11 maart 2016 om 00:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Prozac, het zowat meest bekende antidepressivum bevat fluoxetine. Dat staat dus in je lijstje. Trazodon niet. Nochtans is dat een antidepressivum. Lithium is géén anti-depressivum. Het wordt gebruikt door mensen met een manisch-depressieve stoornis. Het is idd een gevaarlijk geneesmiddel dat regelmatige controle én begeleiding van een psychiater vereist. Je lijstje bevat dus niet alleen namen van stoffen die in middelen tegen depressie worden voorgeschreven.
![]() |
![]() |
#118 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volstaat dat ik mijn ware opinie daartegenover stel.
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |