![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk is er een institutioneel kader waarbij er ook een gewestelijk niveau bestaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mocht het u interesseren: de steun voor R�*L neemt al jaren af. Ook onder de zogenaamde autochtone bewoners (trouwens, veel Nederlanders wonen al twee, drie generaties in Voeren, dit even terzijde). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En het blijven Nederlanders? Het zijn toch geen moslims hoop ik? Nu ja, Voeren is in feite een Nederlands eiland; geprangd tussen Wallonië en het Frankenvolk. ![]() Die Nederlanders kunnen dan ook moeilijk integreren. Meer kans dat ze Duitsers of Walen worden dus op termijn. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Want neem nu Voeren of de Brusselse randgemeentes als voorbeeld, en stel dat deze Vlaamse gemeentes akkoorden sluiten met Waalse of Brusselse gemeentes om hulpdiensten of andere diensten interventies te laten uitvoeren op elkaars grondgebied. Laatst gewijzigd door vrijzinnige : 2 mei 2016 om 07:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De manier waarop je den "Duc" in een andere draad op dit forum hebt afgemaakt was grandioos. De sukkelaar is onmiddellijk over over de taalgrens gevlucht en zelfs zijn schoenen zijn in de Vlaamse modder blijven steken. Goed zo!!!!! Alleen zijn paard en gulden sporen waarop hij zat om neer te kijken op dat degeneratieve plebs hebben we niet teruggevonden. Ik heb wel tijdelijk met een probleempje gezeten. Begon mij serieus af te vragen of ik niet beter terug gelovig zou worden. Maar ik heb mij tenslotte getroost met het besef dat slimme mensen ook dwaallichten kunnen zien aan het eind van hun tunnel. En dat er uitzonderingen zijn die de algemene regel bevestigen. Want die algemene regel is niet fraai te noemen. Al meer dan tweehonderd jaar; meer nog; al sinds de kouter van Groeninghe hebben we hier een geloof dat er nooit in geslaagd is om van zijn volgelingen mensen te maken die voor "outer en heerd" rechtvaardig wilden zijn voor iedereen. Gelovig zijn is nog iets anders dus als rechtvaardig zijn. Zoals nu weer blijkt uit die tweede gelovige "tsunami" die onze Vlaamse polders overstroomt. Feitelijk moet ik mij serieus eens de vraag gaan stellen wat ik hier op dit forum nog doe of betracht. Want met die azijn die ik hier rondstrooi bekom ik nooit resultaat. Halfblinde paarden gaan niet beter zien met azijn in hun ogen. Ze worden er alleen maar schuimbekkend van. En wat vooral ergernis verwekt is het feit dat ik hier zonder partij-vlag om mijn schouder rondhuppel met de bedoeling om juist die partij schade te berokkenen door mijn beschamend gedrag. Ze kunnen mij niet met zekerheid catalogeren en in een hokje stoppen. Een artikel; dus zeker een artikel van een persoon die tracht neutraal te zijn; wordt niet gelezen of wordt onmiddellijk ingemetseld door one-liners van een horde trollers. En als summum krijg je dan vragen of je de oorlog hebt meegemaakt (het prooivisje dat ik trouwens aan het einde in dat artikel had ingelast en waarop met gretigheid werd gebeten door een hoofdtrol.) En dan mag je tien keer hier schrijven dat je een trombose hebt gehad en dus normaal als seniele oorlogsinvalide zulke artikels niet zou schrijven; dan vragen ze je nog of je de oorlog hebt meegemaakt. Gelukkig heb ik een linkse en rechtse hersenhelft en is wel het linkergedeelte gespaard gebleven. Ik ben dus geen onverwoestbaar individu hoor. En zo verwaterd hier elke draad tot een getrol en tegengetrol van kleurenblinde personen. Vooral in het onderwijs zouden ze eens moeten gaan aanleren op welke niet beschamende manier men deelneemt aan een debat. Maar ook dat zal niet helpen. Die nikab over het hoofd veroorzaakt de reden dat het hier alle dagen van het jaar karnaval is. En op zo een dag mag zelfs een zogezegd opgevoed mens zijn ware innerlijke aard beleven. En u eindig ik weeral na een te lang artikel. Ze kunnen nu weer zoeken achter de prooivisjes. En bijten vooral. Ik geef vooral het advies aan den Duc om weeral niet op zijn paard te springen. Dat beest loopt mank. Een goedendag op zijn knikker gekregen. Veel leesplezier of ergernis nog. Beiden zijn gegund. ![]() En Jan, nogmaals proficiat. Ik wens het niet graag wegens andere redenen maar ik wil eerlijk blijven . Laatst gewijzigd door werkman : 2 mei 2016 om 08:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Europees Commissaris
|
![]() Sorry maatje, ik werk al 18 jaar in Heppignies........ik ken dus de mentaliteit. Als er één vakbondsman moet niezen leggen ze direct hun gereedschap neer . Maar ze kennen wel alle goede restaurants uit de hele omtrek, dat moet ik hun nageven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, er is trouwens helemaal geen sprake van enige "taal eisen in en op Vlaams grondgebied" door "de Vlaamse nationalisten". De taalwetgeving is tot op heden nog steeds federale materie. En in de Belgische grondwet staan de taalgebieden beschreven. Als een Waalse en Vlaamse gemeente samenwerken, dan is dat met het behoud van de taalwetgeving zoals toegepast op het grondgebied van desbetreffende gemeente. Zo bestaan er samenwerkingsverbanden bij de politiezones van de gemeenten, over de taalgrens heen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook in Fleurus zie ik een uiteenlopende verkiezingsuitslag. Ook in Heppignies denken ze dus overduidelijk niet allemaal hetzelfde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door vrijzinnige : 2 mei 2016 om 12:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij sommige mensen is nuanceren een zeer moeilijke opgave... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is een echte harde kern die pal achter de theorie en ideologie van de stichter/fondateur van het VB staan. Zeer harde lijn : Eigen Volk eerst strategie. Er is een gematigder strekking die de meerderheid van de N-VA kiezers uitmaakt. Voor deze aanhanger hoeft België niet gesplitst worden. De laatste groep draagt idd geen bruine of zwarte hemden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook al omdat U ze door uw oogkleppen niet wil zien. Laatst gewijzigd door Henri1 : 2 mei 2016 om 14:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
volgens Henri , maar ze stemmen wel op een partij waarvan het eerste programmapunt de splitsing van België is. ![]() Ja ,wat gaan we nog allemaal moet lezen van Henri . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allemaal breekpunten die ze ingeslikt hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wat hebben verbroederingen tussen gemeenten te maken met de taal van de politie en hulpdiensten???
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
of zijn het enkel de politiekers van de N-VA die nazi's zijn? en waarom stemmen die niet-nazi's dan wel op nazi's? je maakt het wel zéér verwarrend hoor.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |