Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 mei 2016, 12:15   #101
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Voil�* daar heb jet ,, hier iets delen is zinloos .... dom van mij om mijn hart hier te luchten... ik ga dat afleren, het ging louter over emotioneel vlak ... wat kan het mij nog schelen uiteindelijk ,, mijn hart is bijna steen geworden met de jaren,
Wat verwacht je dan zelf?
Je zit neerbuigend te doen op iemand die voor zijn naasten/zijn ouders zorgt, waarna je wat gaat zitten janken dat je van je eigen (groot)ouders gene nieuwjaar of gene verjaardag krijgt. Er zijn pubers die minder kinderachtig doen dan dat.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 17:01   #102
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe zien de jonge mensen hun toekomst hier in dit land ? dat vraag ik mij soms wel eens af ? is er nog wel een goeie toekomst in dit land voor die mensen die nu pakweg 20 ers zijn? is het hier nog de moeite om hier een kwaliteit vol leven uit te bouwen voelen ze zich niet verstikt ? die velen die geschoold zijn ... zien ze hier nog een horizon? zien ze hier een leven lang zich zelf uitsloven voor een appel & een ei ... en hebben ze nog goesting mee te doen in die verstikte regels en verstikkende wetten?

En zien ze het ook nog zitten samen te leven met andere gelovigen die regels en vrijheden gaan afpakken ,
Die jonge garde heeft geen toekomst meer maar ze blijken het tot op heden ten dage nog steeds niet te begrijpen.

Ze zullen nog hard moeten vechten om het leven dat ze nu leiden te kunnen blijven behouden.

Een héle lijdensweg zal het worden.

Zoals ik al eerder schreef ben ik nooit voorstander geweest van de zin: Het zal mijn tijd wel duren.

Daar die niet fair overkomt naar onze kinderen,kleinkinderen en jonge snaken die hun leven nog moeten maken.

Pijnlijk detail is wel dat ik er tegenwoordig wel fan van begin te worden van de bewuste zin.
Oud 18 mei 2016, 08:52   #103
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Wat verwacht je dan zelf?
Je zit neerbuigend te doen op iemand die voor zijn naasten/zijn ouders zorgt, waarna je wat gaat zitten janken dat je van je eigen (groot)ouders gene nieuwjaar of gene verjaardag krijgt. Er zijn pubers die minder kinderachtig doen dan dat.
Och man , neerbuigend doen , ge verstaat er de kloten van ... van heel mijn verhaal , laat maar zitten , ik doe helemaal niet neerbuigend lees alles in de plaats ,, en lees het duidelijk ,,

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 18 mei 2016 om 08:53.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2016, 08:57   #104
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Die jonge garde heeft geen toekomst meer maar ze blijken het tot op heden ten dage nog steeds niet te begrijpen.

Ze zullen nog hard moeten vechten om het leven dat ze nu leiden te kunnen blijven behouden.

Zoals ik al eerder schreef ben ik nooit voorstander geweest van de zin: Het zal mijn tijd wel duren.

Daar die niet fair overkomt naar onze kinderen,kleinkinderen en jonge snaken die hun leven nog moeten maken.

Pijnlijk detail is wel dat ik er tegenwoordig wel fan van begin te worden van de bewuste zin.
Eigenlijk is er nooit toekomst geweest.....No future for me no future for you zongen de sex pistols al in de jaren 70
Jonge mensen van nu weten niet beter......die vinden het nu even leuk als wij toen we jong waren......Jonge mensen hebben de leuke(re) jaren niet gekend en kunnen dus niet vergelijken......en dat is maar goed ook

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 mei 2016 om 08:58.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2016, 14:30   #105
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Eigenlijk is er nooit toekomst geweest.....No future for me no future for you zongen de sex pistols al in de jaren 70
Jonge mensen van nu weten niet beter......die vinden het nu even leuk als wij toen we jong waren......Jonge mensen hebben de leuke(re) jaren niet gekend en kunnen dus niet vergelijken......en dat is maar goed ook
Wanneer waren die leukere jaren? Ik kan mij die niet herinneren.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2016, 15:02   #106
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
1976

2016

In feite is er bitter weinig veranderd.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2016, 15:37   #107
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Voil�* daar heb jet ,, hier iets delen is zinloos .... dom van mij om mijn hart hier te luchten... ik ga dat afleren, het ging louter over emotioneel vlak ... wat kan het mij nog schelen uiteindelijk ,, mijn hart is bijna steen geworden met de jaren,
sommigen zijn hier redelijk ongevoelig en grof, maar laat dat niet zo aan jouw hart komen, er zijn er nog anderen
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2016, 15:41   #108
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
sommigen zijn hier redelijk ongevoelig en grof, maar laat dat niet zo aan jouw hart komen, er zijn er nog anderen
Kweet het ik ben ook niet altijd de lieve poes...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2016, 15:52   #109
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht

Een gebrek aan realiteitszin kan je veel mensen aanwrijven, niet alleen jongeren ....

Het verschil met vroeger is dat je vroeger arm van geest (simpel) kon zijn en toch nog wat kon bereiken. Nu is dat enkel nog weggelegd voor mensen die excelleren door beroep, afkomst, financieel inzicht, ... (en liefst een combinatie van zoveel mogelijk factoren). Jongeren die nu nog teren op de welvaart van hun ouders, maar zélf niks toe te voegen hebben, wacht inderdaad een moeilijke tijd.
Oud 18 mei 2016, 15:53   #110
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Kweet het ik ben ook niet altijd de lieve poes...
dat is waar
Oud 18 mei 2016, 16:05   #111
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Een gebrek aan realiteitszin kan je veel mensen aanwrijven, niet alleen jongeren ....

Het verschil met vroeger is dat je vroeger arm van geest (simpel) kon zijn en toch nog wat kon bereiken. Nu is dat enkel nog weggelegd voor mensen die excelleren door beroep, afkomst, financieel inzicht, ... (en liefst een combinatie van zoveel mogelijk factoren). Jongeren die nu nog teren op de welvaart van hun ouders, maar zélf niks toe te voegen hebben, wacht inderdaad een moeilijke tijd.
Ondernemen is vooral moeilijker geworden denk ik en dat is door de staat gekomen. Het is nu overgeslagen van ondernemen naar ambtenarij die lege zakken rechtzetten. Wie hier nog wilt ondernemen is gek of een supersjoemelaar....
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2016, 16:48   #112
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Was het niet Lennon die zei....wie zich de golden sixties en seventies nog herinnerd heeft ze nooit echt beleefd
Oud 19 mei 2016, 12:09   #113
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Was het niet Lennon die zei....wie zich de golden sixties en seventies nog herinnerd heeft ze nooit echt beleefd
Ik denk dat hij eerder dit bedoelde.
Bijgevoegde afbeelding(e)

Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2016, 14:29   #114
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Ik denk dat hij eerder dit bedoelde.
Zou kunnen maar ik denk dat het niet noodzakelijk de zwaarste stuff moet zijn.
Oud 19 mei 2016, 14:34   #115
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
1976

2016

Ik weet het nog zo niet.

Bijlage 102686

Museum bezoek 2016

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  museum.png
Bekeken: 39
Grootte:  544,0 KB
ID: 102688

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 mei 2016 om 14:39.
Oud 19 mei 2016, 14:41   #116
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
1976

2016

Het is maar hoe je het bekijkt natuurlijk

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  seventies.jpg
Bekeken: 45
Grootte:  67,2 KB
ID: 102689
Oud 19 mei 2016, 15:16   #117
pajoske

Standaard

Citaat:
Jaja....

Ik zal uw geheugen eens wat opfrissen: https://www.youtube.com/watch?v=GqybuymuXtc
https://youtu.be/dpWEv9QQ4
Oud 19 mei 2016, 15:36   #118
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jaja....

Ik zal uw geheugen eens wat opfrissen: https://www.youtube.com/watch?v=GqybuymuXtc
https://youtu.be/dpWEv9QQ4
He leuk....eindelijk iemand die het (nog) wil hebben over de Vietnam war De oorlog van mijn generatie.

Fred zijn geheugen moet je over die oorlog niet opfrissen ...die herinner ik me nog van dag tot dag alsook de oorzaken het verloop enz..

Maar kijk wat Tim Page over die oorlog zegt .....vooral het laatste hoofdstukje... Oorlogen zijn veranderd ....alle oorlogen zijn wreed maar de tijdsgeest en de plek maakten van Vietnam al bij al een leuke plaats om oorlog te voeren...De Vietnam soldaat kreeg ten minste iets retour voor al het leed ..drank drugs lekker eten mooie vrouwen goede muziek lekker weer en golven om te surfen (in tegenstelling tot de Irak of Afhganistan soldaat).....En daar gaat het toch over in deze draad dacht ik .....de tijden zijn minder leuk als vroeger al dan neen.

http://www.vice.com/be/read/vietnam-...eautiful-women

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 mei 2016 om 16:05.
Oud 20 mei 2016, 08:38   #119
pajoske

Standaard

Citaat:
He leuk....eindelijk iemand die het (nog) wil hebben over de Vietnam war De oorlog van mijn generatie.

Fred zijn geheugen moet je over die oorlog niet opfrissen ...die herinner ik me nog van dag tot dag alsook de oorzaken het verloop enz..

Maar kijk wat Tim Page over die oorlog zegt .....vooral het laatste hoofdstukje... Oorlogen zijn veranderd ....alle oorlogen zijn wreed maar de tijdsgeest en de plek maakten van Vietnam al bij al een leuke plaats om oorlog te voeren...De Vietnam soldaat kreeg ten minste iets retour voor al het leed ..drank drugs lekker eten mooie vrouwen goede muziek lekker weer en golven om te surfen (in tegenstelling tot de Irak of Afhganistan soldaat).....En daar gaat het toch over in deze draad dacht ik .....de tijden zijn minder leuk als vroeger al dan neen.

http://www.vice.com/be/read/vietnam-...eautiful-women
Lekker weer? Ge moet eens in Saigon gaan rondwandelen bij een temperatuur van rond 40 graden bij de hoge vochtigheidsgraad die daar is.

Ik kan u ook zeggen dat een bezoek aan het 'War Remnants Museum' in Saigon voor mensen van onze leeftijd erg confronterend is. En als ge dan nog wat misvormde mensen tegenkomt als gevolg van die oorlog weet ge dat het leven vroeger niet beter was dan nu. Dan mag diene Tim Page vertellen wat hij wil.
Oud 20 mei 2016, 09:49   #120
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
In tegenstelling met de VB aanhang hebben jonge goed opgeleiden een veel ruimere kijk op de multiculturele wereld !
Dat kan ook niet anders als je ziet hoeveel nationaliteiten en geloofsgemeenschappen er in de universiteitsaula de stoelen bezetten, en....waar er slechts één spreektaal is, nl het Engels !
U maakt alvast een uitstekende vergelijking door de situatie van de stoelen van de universiteitsaula en de nationaliteiten die daar vertegenwoordigd zijn te vergelijken met de maatschappij.

Ik vrees dat u vooral nog wat groen achter de oren bent, wat ook volstrekt normaal is gezien uw jeugdige leeftijd.

Weet echter dat het merendeel van de migranten niet een universitaire opleiding genoten hebben en dat het merendeel totaal andere manieren, waarden en normen hanteert. Vaak zijn vrouwen niets waard, zijn er religieus fanatieke individuen, smijten ze hun afval overal weg enz.
Men krijgt meer conflicten en algehele verloedering, dat leert de geschiedenis ons ook.

Misschien voelt dat emotioneel niet correct aan bij u, maar het is wel gewoon de realiteit.

U zal dit wel begrijpen als u wat ouder en wijzer bent en u relevante ervaringen hebt opgebouwd uit de realiteit in plaats van uw wijsheid te puren uit politiek getinte boeken.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be