![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Je zit neerbuigend te doen op iemand die voor zijn naasten/zijn ouders zorgt, waarna je wat gaat zitten janken dat je van je eigen (groot)ouders gene nieuwjaar of gene verjaardag krijgt. Er zijn pubers die minder kinderachtig doen dan dat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze zullen nog hard moeten vechten om het leven dat ze nu leiden te kunnen blijven behouden. Een héle lijdensweg zal het worden. Zoals ik al eerder schreef ben ik nooit voorstander geweest van de zin: Het zal mijn tijd wel duren. Daar die niet fair overkomt naar onze kinderen,kleinkinderen en jonge snaken die hun leven nog moeten maken. Pijnlijk detail is wel dat ik er tegenwoordig wel fan van begin te worden van de bewuste zin. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 18 mei 2016 om 08:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jonge mensen van nu weten niet beter......die vinden het nu even leuk als wij toen we jong waren......Jonge mensen hebben de leuke(re) jaren niet gekend en kunnen dus niet vergelijken......en dat is maar goed ook ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 mei 2016 om 08:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het verschil met vroeger is dat je vroeger arm van geest (simpel) kon zijn en toch nog wat kon bereiken. Nu is dat enkel nog weggelegd voor mensen die excelleren door beroep, afkomst, financieel inzicht, ... (en liefst een combinatie van zoveel mogelijk factoren). Jongeren die nu nog teren op de welvaart van hun ouders, maar zélf niks toe te voegen hebben, wacht inderdaad een moeilijke tijd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
|
![]() Ik denk dat hij eerder dit bedoelde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 mei 2016 om 14:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
|
![]() Citaat:
Ik zal uw geheugen eens wat opfrissen: https://www.youtube.com/watch?v=GqybuymuXtc https://youtu.be/dpWEv9Q ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Fred zijn geheugen moet je over die oorlog niet opfrissen ...die herinner ik me nog van dag tot dag alsook de oorzaken het verloop enz.. Maar kijk wat Tim Page over die oorlog zegt .....vooral het laatste hoofdstukje... Oorlogen zijn veranderd ....alle oorlogen zijn wreed maar de tijdsgeest en de plek maakten van Vietnam al bij al een leuke plaats om oorlog te voeren...De Vietnam soldaat kreeg ten minste iets retour voor al het leed ..drank drugs lekker eten mooie vrouwen goede muziek lekker weer en golven om te surfen (in tegenstelling tot de Irak of Afhganistan soldaat).....En daar gaat het toch over in deze draad dacht ik .....de tijden zijn minder leuk als vroeger al dan neen. http://www.vice.com/be/read/vietnam-...eautiful-women Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 mei 2016 om 16:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
|
![]() Citaat:
Ik kan u ook zeggen dat een bezoek aan het 'War Remnants Museum' in Saigon voor mensen van onze leeftijd erg confronterend is. En als ge dan nog wat misvormde mensen tegenkomt als gevolg van die oorlog weet ge dat het leven vroeger niet beter was dan nu. Dan mag diene Tim Page vertellen wat hij wil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik vrees dat u vooral nog wat groen achter de oren bent, wat ook volstrekt normaal is gezien uw jeugdige leeftijd. Weet echter dat het merendeel van de migranten niet een universitaire opleiding genoten hebben en dat het merendeel totaal andere manieren, waarden en normen hanteert. Vaak zijn vrouwen niets waard, zijn er religieus fanatieke individuen, smijten ze hun afval overal weg enz. Men krijgt meer conflicten en algehele verloedering, dat leert de geschiedenis ons ook. Misschien voelt dat emotioneel niet correct aan bij u, maar het is wel gewoon de realiteit. U zal dit wel begrijpen als u wat ouder en wijzer bent en u relevante ervaringen hebt opgebouwd uit de realiteit in plaats van uw wijsheid te puren uit politiek getinte boeken.
![]() |