Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juli 2016, 11:23   #101
Another Jack
Banneling

Standaard

Het levende bewijs van het aantal foute mensen die in de consultancyhype hun deeltje van de easy money inpikken...
Nu, dat de privésector daar geld voor wil betalen, dat zijn onze zaken niet.
Maar dat de Vlaamse overheid dit zou subsidiëren, dat zou pas een schande zijn...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2016, 12:07   #102
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter Bekijk bericht
ik heb het daar over praten in metafoor ,niet christus als leider
en de volgende keer is het symbolisch bedoelt, de keer daarna eerder ironisch
zo hebt ge natuurlijk altijd gelijk
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2016, 12:23   #103
bedrijven docter
Minister

bedrijven docter's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard Schande

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Het levende bewijs van het aantal foute mensen die in de consultancyhype hun deeltje van de easy money inpikken...
Nu, dat de privésector daar geld voor wil betalen, dat zijn onze zaken niet.
Maar dat de Vlaamse overheid dit zou subsidiëren, dat zou pas een schande zijn...
Ik heb meer dan 1.000.000 Euro subsidie ontvangen met deze opleiding.

http://www.slideshare.net/eurovox/pr...nsult-algemeen
Oud 10 juli 2016, 12:26   #104
bedrijven docter
Minister

Standaard Opleidingen

Citaat:
...
waarom ben ik een foute mens ,ik gaf opleidingen in sterfhuisconstructies, Iso 9001 en balanced score cards .
Wat is daar mis mee buiten het feit dat U deze onderwerpen blijkbaar niet kent .
Oud 10 juli 2016, 12:29   #105
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
waarom ben ik een foute mens ,ik gaf opleidingen in sterfhuisconstructies, Iso 9001 en balanced score cards .
Wat is daar mis mee buiten het feit dat U deze onderwerpen blijkbaar niet kent .
Omdat uw verhaal stinkt.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2016, 19:00   #106
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
ik heb het daar over praten in metafoor ,niet christus als leider

Bent U soms de school leraar ? Ik heb de IKZ in scholen geadviseerd.

http://docplayer.nl/5532686-Ikz-cel-...aderingen.html
Wat voor een vage tekst is dat ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2016, 19:20   #107
bedrijven docter
Minister

Standaard verhaal

Citaat:
Omdat uw verhaal stinkt.
waar stinkt het ? Wat geloof je niet ??
Oud 10 juli 2016, 19:21   #108
bedrijven docter
Minister

Standaard Ikz

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Wat voor een vage tekst is dat ?
Het opzetten van de IKZ cel in ursilinen school Mechelen
Oud 10 juli 2016, 20:40   #109
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met IKZ liep men vanaf begin jaren '90 in heel vlaanderen te leuren, honderden "consultants" hebben toen veel HR verantwoordelijken bij hun pietje gepakt met hun dure opleidingen.
Ik heb nooit begrepen hoe het mogelijk is dat een ceo van een bedrijf zijn HR verantwoordelijke niet per direct ontslaat als die met zulke quatsch afkomt.
Er was toen veel van die bullshit. Transactionele analyse was ook een populaire. Dat klonk zo belangrijk dat het dikke facturen kon legitimeren.
Veel mensen zullen zich nu liever niet willen herinneren dat ze die shit ooit zelf volgden.
De consultancy wereld is een bullshit fabriek, die draait op dezelfde methodiek als bijvoorbeeld Optima in het beleggingswereldje.
Balanced Scorecards : lees Kaplan & Norton en je hebt de theoretische onderbouw. Daar heb je geen goeroe voor nodig. Kostprijs : 35 euro https://www.bol.com/nl/p/op-kop-met-...4b07a000016290
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2016, 20:44   #110
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik denk dat Jean-Pierre Van Rossem in zijn vuistje zou zitten lachen als hij ziet dat er een nieuwe goeroe is opgestaan met een model dat zo fantastisch is dat de rest het niet kan begrijpen.
Remember Moneytron ? Ons genie in econometrische modellen ?
Tot bleek dat heel zijn organisatie -letterlijk- niets produceerde, alleen maar facturen voor de klanten. Oh ja, en karrevrachten bullshit.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2016, 22:15   #111
bedrijven docter
Minister

Standaard balanced score card

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik denk dat Jean-Pierre Van Rossem in zijn vuistje zou zitten lachen als hij ziet dat er een nieuwe goeroe is opgestaan met een model dat zo fantastisch is dat de rest het niet kan begrijpen.
Remember Moneytron ? Ons genie in econometrische modellen ?
Tot bleek dat heel zijn organisatie -letterlijk- niets produceerde, alleen maar facturen voor de klanten. Oh ja, en karrevrachten bullshit.
Wat BALANCED SCORE CARD betreft denk ik dat inderdaad ik er meer heb aan verdiend dan mijn klanten.
Theoretisch was dit een fantastisch verhaal ,zeker als je grassmann had bestudeert.
Je kon er als consultant inderdaad miljoenen mee verdienen en om eerlijk te zijn ,geen enkele BSC draait vandaag nog ,zelfs niet met super dure software.
Pro consult is er mee moeten stoppen en Goldscore ook en het grote PMM software voor regeringen en GO 's is ook al failliet.

Met mijn lezingen heb ik natuurlijk wel zeer veel verdiend in de hype .Ik moest alleen maat het theoretisch wiskundig concept uitleggen in opleidingen en daar had ik geen repliek want ik was de enige die Grassmann algebra kende.

Buiten het vele geld had je dan nog een soort inlellectuele masturbatie om al die ingenieurs van het kastje naar de muur te spelen gezien je een super kennis had over deze materie.

Ik doe liever sterfhuisconstructies want daar zie ik tenminste het resultaat van mijn advies. 20 jaar later draaien deze firma's nog.

Laatst gewijzigd door bedrijven docter : 10 juli 2016 om 22:21.
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2016, 23:37   #112
bedrijven docter
Minister

Standaard Balanced Score Cards

Om te verduidelijken , ik heb nooit BSC gebouwd in een bedrijf ,enkel maar de theoretisch wiskundige achtergrond gegeven in de vorm van opleidingen.
Het waren andere consultants van pro consult die daadwerkelijk samen met software houses deze BSC gingen inbouwen in de bedrijven.
ik stel ook vast dat die hype samen met de iso 9001 zo goed als verdwenen is.
Wat ik wel deed, en met zeer goed resultaat was het controleren van de gemaakte BSC of ze vrij van tegenstrijdigheden waren en of de globale en locale performantie indicatoren correct waren opgesteld. Als ik de controle ging doen waren de diverse meetpunten al gevonden en ik moest toezien of ze goed waren gecombineerd met elkaar om globaal te kunnen meten.

het grootste probleem achteraf bleek de eigenlijke registraties te zijn ,dwz hoeveel ongevallen in ..... laatste maand of laatste jaar etc . Als je dit ging bijhouden met excel bladen had je het gegarandeerd zitten omdat je wel ergens eens ging delen door O en je ganse systeem was caduc. Ook de volgorde van berekening bleek niet altijd te kloppen .
hoeveel is 8 + 4 : 2 ? als de gegevens op verschillende plaatsen stonden.

en zeker in BSC IS 1/5 nooit gelijk aan 2/10
ik verkoop 1 vliegtuig op 5 offertes is belange niet hetzelfde al ik verkoop er 2 OP 10 ,want met die 2 vliegtuigen maak ik winst en met dat 1 vliegtuig lijd ik verlies of ga failliet.

of 2/3 + 3/4 = rekenkundig mischien 17/12 maar je hebt geen 17 orders op 12 bezoeken. HIER TELT VECTOR ALGEBRA

Laatst gewijzigd door bedrijven docter : 10 juli 2016 om 23:53.
Oud 10 juli 2016, 23:56   #113
bedrijven docter
Minister

Standaard

In bsc werk je altijd met complexe conjugates om hogere dimensies te meten
Oud 11 juli 2016, 02:47   #114
bedrijven docter
Minister

Standaard Hermann Grassmann

Is dit volgens jullie ook een autodidact ?
Want dan ben ik hem vergeten in mijn favorieten lijstje van hiervoor.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Hermann_Grassmann

Die Ausdehnungslehre: Vollständig und in strenger Vorm bearbeitet was het basis werk dat naast mijn bed lag in de jaren dat ik opleiding gaf in theoretische BALANCED SCORE CARDS.

Ook het werk "Hermann GUNTHER GRASSMANN (1809-1877) visionary mathematician,scientist and neohumanist scholar van de BOSTON STUDIES IN THE PHILOSOPHY OF SCIENCE volume 187 diende als basis voor mijn opleidingen.

te samen met GALOIS , HAMILTON en CAMILLE JORDAN vormde deze wiskundigen 90 procent van mijn zelfstudie abstracte wiskunde .

Sorry ik vergeet nog CLIFFORD (hoe kon ik )

Laatst gewijzigd door bedrijven docter : 11 juli 2016 om 02:52.
Oud 11 juli 2016, 16:24   #115
Tashunka
Gouverneur

Tashunka's schermafbeelding

Standaard

Codfried is volgens mij ook autodidact
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2016, 07:50   #116
bedrijven docter
Minister

Standaard Doctoreren

Kan een autodidact een doctoraat titel behalen ?

Kan iemand die geen diploma's heeft met een origineel onderwerp toch doctoreren of is dit onmogelijk gezien hij geen promotor heeft?

Stel dat Einstein een autodidact was geen enkel diploma had maar wel zijn relativiteitstheorie had gepubliceerd in een vaktijdschrift , had hij als dan nog een doctoraat titel ontvangen ??

In de film 'a beautifull mind' is het duidelijk te zien dat dr Nash zelfs een nobelprijs economie ontvangt voor een geschriftje van nog geen 18 blz omdat het idee origineel was en door de business werd aanvaard en gebruikt.

Ikzelf heb in 1986-1988 op aanraden van de professor wiskunde een thesis geschreven met als titel " Abstracte wiskunde toegepast op recht als mathematisch object"
Door dit werk (128 blz) heb ik de sterfhuisconstructie naar Belgisch recht ontdekt en in plaats van mijn werk te publiceren ben ik het gaan toepassen met het gevolg dat ik binnen het jaar miljonair was .

Later is deze thesis de basis van mijn betaalde opleidingen geweest aan 850 euro per deelnemer.

De slides van deze voordracht met de uitleg vind U nu op het net onder de titel 'gaat wiskunde en recht toch samen '

http://www.seniorennet.be/forum/view...512&highlight=

Als ik ze nu integraal publiceer en het blijkt te kloppen en toepasbaar kan ik dan zonder in het bezit te zijn van diploma's (heb enkel lager middelbaar) doctoreren ??

PAUL
Bijgevoegde afbeelding(e)

Laatst gewijzigd door bedrijven docter : 19 september 2016 om 08:02.
Oud 19 september 2016, 08:58   #117
dalibor
Banneling

Standaard

Citaat:
Kan een autodidact een doctoraat titel behalen ?

Kan iemand die geen diploma's heeft met een origineel onderwerp toch doctoreren of is dit onmogelijk gezien hij geen promotor heeft?

Stel dat Einstein een autodidact was geen enkel diploma had maar wel zijn relativiteitstheorie had gepubliceerd in een vaktijdschrift , had hij als dan nog een doctoraat titel ontvangen ??

In de film 'a beautifull mind' is het duidelijk te zien dat dr Nash zelfs een nobelprijs economie ontvangt voor een geschriftje van nog geen 18 blz omdat het idee origineel was en door de business werd aanvaard en gebruikt.

Ikzelf heb in 1986-1988 op aanraden van de professor wiskunde een thesis geschreven met als titel " Abstracte wiskunde toegepast op recht als mathematisch object"
Door dit werk (128 blz) heb ik de sterfhuisconstructie naar Belgisch recht ontdekt en in plaats van mijn werk te publiceren ben ik het gaan toepassen met het gevolg dat ik binnen het jaar miljonair was .

Later is deze thesis de basis van mijn betaalde opleidingen geweest aan 850 euro per deelnemer.

De slides van deze voordracht met de uitleg vind U nu op het net onder de titel 'gaat wiskunde en recht toch samen '

http://www.seniorennet.be/forum/view...512&highlight=

Als ik ze nu integraal publiceer en het blijkt te kloppen en toepasbaar kan ik dan zonder in het bezit te zijn van diploma's (heb enkel lager middelbaar) doctoreren ??

PAUL
Kort gezegd: nee.

Je moet een masterdiploma hebben.

dat is dan 850 euro voor mijn advies.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2016, 09:24   #118
bedrijven docter
Minister

Standaard Doctoraat

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Kort gezegd: nee.

Je moet een masterdiploma hebben.

dat is dan 850 euro voor mijn advies.
Dat lijkt mij onzinnig dus Einstein zou met zijn relativiteitstheorie geen doctoraat krijgen als hij dat master papiertje niet heeft maar wel de nobel prijs voor de fisica ??
Oud 19 september 2016, 09:30   #119
dalibor
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat lijkt mij onzinnig dus Einstein zou met zijn relativiteitstheorie geen doctoraat krijgen als hij dat master papiertje niet heeft maar wel de nobel prijs voor de fisica ??
Einstein behaalde zijn PhD aan de universiteit van Zürich in 1905, op 26-jarige leeftijd.

Hij heeft dus een normale academische carrière doorlopen.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2016, 09:33   #120
bedrijven docter
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Einstein behaalde zijn PhD aan de universiteit van Zürich in 1905, op 26-jarige leeftijd.

Hij heeft dus een normale academische carrière doorlopen.
Dat weet ik ook maar stel dat hij een autodidact was en hij had dit geschreven wat dan ???
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  RamanujanSrinivasa-Color800px.jpg‎
Bekeken: 71
Grootte:  43,0 KB
ID: 104126  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be