Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 oktober 2016, 15:49   #101
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Die van ons is ook zo een, er moeten zoetjes in de koffie, anders lust ze het niet.

Ik zeg dan stop dan met koffie, maar dat is te simpel blijkbaar.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 6 oktober 2016 om 15:51.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2016, 16:43   #102
Peche
Banneling

Standaard

Vandaag minder dan 2 euro opgedaan.

Stokbrood uit de Lidl €0,5
Beleg, 1 euro

Overschotje opgewarmd en overschot van stokbrood in de saus gesopt.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2016, 16:46   #103
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht

Beleg, 1 euro

Hoe zit dat eigenlijk met die hot-dogs uit den Ikea?
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2016, 16:53   #104
Peche
Banneling

Standaard

Ja Homer, maar in vergelijking is dat niet cheapskaten. Ze kosten een halve euro als ik me niet vergis. Plus verplaatsingskosten.

Wat kost een hot dog als je het zelf maakt?
Oud 6 oktober 2016, 21:38   #105
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja Homer, maar in vergelijking is dat niet cheapskaten. Ze kosten een halve euro als ik me niet vergis. Plus verplaatsingskosten.

Wat kost een hot dog als je het zelf maakt?
Psst dat was een steek naar mij die daar fan van was...
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2016, 21:39   #106
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Beleg, 1 euro

oulala
go go go! Peche!!! !!!
Oud 6 oktober 2016, 21:51   #107
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Probeer dit maar, dezelfde smaak als witte suiker maar zonder de slechte eigenschappen.

Ja maar Hoomer ik kan begrijpen dat je zo aan 50 eurokes per dag komt, en nee den Aldi & Ah verkopen geen namaakproducten... (Plus, dat is iets van vroeger van op discounters neer te kijken, tegenwoordig is dat reeds lang voorbij gestreefd en gaat bijna iedereen zijn boodschappen daar doen. Het is een mythe dat het aanbod er minderwaardig in kwaliteit zou zijn tov de 'gewone supermarketen', trouwens je moest eens weten dat dit doorgaans in dezelfde fabrieken wordt gefabriceerd, lol.) Tja, niet iedereen kampt met suikerproblemen...
Oud 6 oktober 2016, 22:05   #108
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja meiske dat is nu eenmaal zo, ik kook alle dagen voor drie volwassen mensen en een kind, hier komen geen namaak producten van den Aldi of AH binnen, suiker, confituur, koekjes en dergelijke meer zijn van Damhert, ga maar eens kijken wat dat kost (niet in de Aldi verkrijgbaar hoor Noorke ).
50 €uro winkelwaar is inderdaad de gemiddelde uitgave per dag hier. Ik weet ook wel dat als je alleenstaande bent, met een fictieve man, je naar de Aldi moet om te kunnen rondkomen, maar daarom moet je anderen niet leugenachtig willen maken.

PS Voor 50 €urokes heb je de dag van vandaag geen volle kar hoor wil je behoorlijke producten kopen.
Ach Hoomerke, binnen exact 9 dagen vieren Albeir en ik onze huwelijksverjaardag. Ik ben nog nooit alleenstaande geweest en zal het ook nooit zijn. Mijn man, kinderen, schoonkinderen en kleinkinderen zijn mijn rijkdom. En niet zoals bij jou het geval is: uit zieligheid en eenzaamheid hier een beetje komen stoefen met je zogezegde "rijkdom" -Rijk-dom- dus. Ik kom echt niks tekort met mijn 100 Euro boodschappen per week. Integendeel! Elke dag een lekkere warme maaltijd op tafel, ik kom niks tekort. (Jij WEL precies, al is het geen eten...) Zielig!
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2016, 22:10   #109
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigenlijk, feitelijk ben ik suikerverslaafde, als ik een stukje suiker eet zou ik naar een warenhuis rijden en de kar vol koekjes, chocolade en dergelijke gooien en me dus ziek vreten, ik moet er tegen vechten.
Laat ons het zo stellen: Een alcoholverslaafde kan leven zonder hij verplicht word alcohol te nuttigen, een nicotine verslaafde kan leven zonder dat hij verplicht word te roken, een drugverslaafde kan leven zonder dat hij verplicht word drugs te nemen maar voor een suikerverslaafde is het zo goed als onmogellijk te leven zonder verplicht te worden suiker te eten omdat er in alle bereide gerechten suiker is toegevoegd tot in bier en wijn toe, alle soorten broodbeleg en noem maar op een suikerverslaafde zou om goed te zijn bijna moeten leven op rauwe groenten, noten en water.
witte christal suiker is gewoon aan zowat alles toegevoegd, we leven sinds vijftig jaar in een maatschappij die vergeven is van de suiker, die suiker die de mensen en de jeugd ziek maakt.
Dat is wel zo, maar je kan 't proberen beperken, vooral industrieel bereide voeding vermijden.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2016, 22:11   #110
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Ach Hoomerke, binnen exact 9 dagen vieren Albeir en ik onze huwelijksverjaardag. Ik ben nog nooit alleenstaande geweest en zal het ook nooit zijn. Mijn man, kinderen, schoonkinderen en kleinkinderen zijn mijn rijkdom. En niet zoals bij jou het geval is: uit zieligheid en eenzaamheid hier een beetje komen stoefen met je zogezegde "rijkdom" -Rijk-dom- dus. Ik kom echt niks tekort met mijn 100 Euro boodschappen per week. Integendeel! Elke dag een lekkere warme maaltijd op tafel, ik kom niks tekort. (Jij WEL precies, al is het geen eten...) Zielig!
ihihi die zit! !!
Oud 6 oktober 2016, 22:13   #111
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Bullshit. Honing bestaat uit niets meer dan enkelvoudige suikers als glucose en fructose en insignificante hoeveelheden mineralen, enzymen en eiwitten.

Witte suiker of honing, maakt geen bal uit. Scoren ook ongeveer even hoog op de glycemische index.
Je weet niet waar ik m'n honing koop, noch hoeveel ik consumeer.
't Is niet alsof ik heelder potten dagelijks naar binnen speel, ik hou niet eens (meer) van zoet.
Ik ben gewoon gestopt met al die rommel, zoetigheden, industrieel bereide voeding etc., ik mis 't niet eens, ik lùst 't zelfs niet meer.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2016, 22:29   #112
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Gisteren nasi goreng gemaakt:

rijst, eitjes, sweet sojasaus, vissaus, worteltjes, look, kip (restjes van een braadkip), prei

en 2 bakken op reserve:

ja, bembemmeke zal niet omkomen van de honger, LOL
Oud 6 oktober 2016, 22:31   #113
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ja maar Hoomer ik kan begrijpen dat je zo aan 50 eurokes per dag komt, en nee den Aldi & Ah verkopen geen namaakproducten... (Plus, dat is iets van vroeger van op discounters neer te kijken, tegenwoordig is dat reeds lang voorbij gestreefd en gaat bijna iedereen zijn boodschappen daar doen. Het is een mythe dat het aanbod er minderwaardig in kwaliteit zou zijn tov de 'gewone supermarketen', trouwens je moest eens weten dat dit doorgaans in dezelfde fabrieken wordt gefabriceerd, lol.) Tja, niet iedereen kampt met suikerproblemen...
edit *supermarkten
Oud 7 oktober 2016, 04:42   #114
Hoomer

Standaard

Citaat:
Hoe? Keer jij je kar? Toen ik destijds over Cara pils sprak het goedkoop bier dat bij een blinde smaaktest alle andere bieren achter zich liet, lachte je, ging jij je vermaken omdat den Hoomer zogezegd Cara dronk en nu vind je plotseling dat alle producten evenwaardig zijn;
PS Ik vind Cara pils nog steeds een goed biertje alleen is het hier niet meer te verkrijgen en zijn we bijna verplicht een merkbiertje te drinken. PS Cara pils is het huismerk Van Colruyt gebrouwen in opdracht van Colruyt door de brouwerij ALken Maes.
Zo heb je dus merkproducten en huismerken zoals de witte producten, de witte producten en de merkproducten kunnen kwalitatief met elkaar te vergelijken zijn, maar je gaat me niet vertellen dat een River Cola zo lekker is als een Coca cola

En ja bembem ik heb een suikerverslaving zoals heel veel mensen maar met dit verschil ik mag geen suiker eten wat ik dan ook niet doe. Maar in elk geval ben ik niet obees, en heb geen pukkels door mijn voedingsgewoonten.
Oud 7 oktober 2016, 04:44   #115
Hoomer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Dat is wel zo, maar je kan 't proberen beperken, vooral industrieel bereide voeding vermijden.
Ho, maar ik gebruik dat niet hoor, hier is bijna alles vers bereid. Ik heb de tijd nu.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 7 oktober 2016 om 04:49.
Oud 7 oktober 2016, 04:55   #116
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe? Keer jij je kar? Toen ik destijds over Cara pils sprak het goedkoop bier dat bij een blinde smaaktest alle andere bieren achter zich liet, lachte je, ging jij je vermaken omdat den Hoomer zogezegd Cara dronk en nu vind je plotseling dat alle producten evenwaardig zijn;
PS Ik vind Cara pils nog steeds een goed biertje alleen is het hier niet meer te verkrijgen en zijn we bijna verplicht een merkbiertje te drinken. PS Cara pils is het huismerk Van Colruyt gebrouwen in opdracht van Colruyt door de brouwerij ALken Maes.
Zo heb je dus merkproducten en huismerken zoals de witte producten, de witte producten en de merkproducten kunnen kwalitatief met elkaar te vergelijken zijn, maar je gaat me niet vertellen dat een River Cola zo lekker is als een Coca cola

En ja bembem ik heb een suikerverslaving zoals heel veel mensen maar met dit verschil ik mag geen suiker eten wat ik dan ook niet doe. Maar in elk geval ben ik niet obees, en heb geen pukkels door mijn voedingsgewoonten.
Hum ik kan me dat niet herinneren maar als ik daarmee gelachen heb is het omwille van het marginaal karakter dat rond Cara pils hangt... Over de rest no comment, lol.
Oud 7 oktober 2016, 05:23   #117
Hoomer

Standaard

Citaat:
Hum ik kan me dat niet herinneren maar als ik daarmee gelachen heb is het omwille van het marginaal karakter dat rond Cara pils hangt... Over de rest no comment, lol.
Huismerken zijn nu eenmaal goedkopere producten die met de gevestigde merkproducten kunnen concurreren qua kwaliteit. En inderdaad de landlopers enz. dronken of drinken Cara pils omdat het een goedkoop product is en bovendien nog kwalitatief en lekker van smaak is. Je moet je afvragen waarom ze Cara kopen en niet die goedkope brol uit de Aldi of AH of Tecno, ik bedoel die landlopers hebben ook smaakpapillen hoor.
Oud 7 oktober 2016, 06:29   #118
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Je weet niet waar ik m'n honing koop, noch hoeveel ik consumeer.
't Is niet alsof ik heelder potten dagelijks naar binnen speel, ik hou niet eens (meer) van zoet.
Ik ben gewoon gestopt met al die rommel, zoetigheden, industrieel bereide voeding etc., ik mis 't niet eens, ik lùst 't zelfs niet meer.
Agave al eens geprobeerd? Ik denk dat dat zoetstoffen van cactussen zijn.
Oud 7 oktober 2016, 06:31   #119
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Gisteren nasi goreng gemaakt:

rijst, eitjes, sweet sojasaus, vissaus, worteltjes, look, kip (restjes van een braadkip), prei

en 2 bakken op reserve:

ja, bembemmeke zal niet omkomen van de honger, LOL
Ik wou dat ik rijst lustte ik zou ook veel kunnen variëren.
Maar ik vond stokbrood van 50 eurocent. Dat is een halve dag eten al.
Nu nog zelf charcuterie maken. Ik ga zelf kipcurry maken. Een halve kilo voor ongeveer 10 euro. Ik vind goedkope kip curry niet te eten, dus ga ik zelf currysaus maken zoals ik hem lust. En goeie stukken van de kip pakken. Geen pezen en kraakbeenderen gelijk in de goedkope producten, eikebah.
Oud 7 oktober 2016, 06:34   #120
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lol, een topic voor al wie wenst te concurreren met de Nieuwe Buren...

Deze week maak ik gebakken rijst/nasi goreng waar ik zeker een 4-tal dagen van zal smikkelen, en dat voor amper 5€... Wie doet beter? LOL
Winkelen op z'n bembem's en het kost je niets zolang ze je niet pakken.

Gewoon zorgen dat je een grote wijde jas hebt om aan te trekken.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be