![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik ga niet de hele discussie weer samenvatten, maar in het Jip en Janneke gedeelte werd uw redering weerlegt dat uitgaven die hoger liggen dan verwacht, geen invloed hebben op andere departementen met uitgaven. En dat de bezorgdheid hier over van burgers, onzin zou zijn. Dat migratie invloed heeft op hervormingen, lijkt me logisch. Men pakt gezondheidszorg aan omdat de kosten van langdurig zieken nu groter zijn dan die van werkloosheidsuitkeringen. Vroeger waren allochtonen oververtegenwoordigd in werkloosheid en u denkt dat dit dan niet is voor de groep langdurig zieken? Dat heeft niets met origine te maken, voor alle duidelijkheid, maar wel met sociaal economische situatie, waar ookal mag dit niet benoemd worden, de " levensbeschouwelijke normen en waarden" zowel uit thuislanden als hier, wel invloed hebben. Laag opgeleiden en vrouwen zijn binnen die groepen meer langdurig ziek, waarbij taal als factor komt kijken om andere mogelijkheden op de arbeidsmarkt te verkennen dan de huidige job. Wat kinderbijslag betreft, dat was vroeger in opgaande lijn dus naarmate je meer kinderen had, kreeg je meer geld. Hoeveel kinderen hebben de meeste moslimgezinnen tegenover het modale Vlaamse gezin? Juist ja... |
|
|
|
|
|
|
#103 |
|
Banneling
|
Heerlijk hoe bepaalde mensen mij positief kunnen prikkelen en een glimlach op mijn wezen kunnen plaatsen. Ik laat het verder ongeschonden blinken zoals het gepoetst is.
|
|
|
|