Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 november 2004, 10:06   #101
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werkslaaf
Who gives a fuck wat in de Koran staat? De moslims, want die volgen dat debiel kinderboek op, tot de letter en tot de dood als het moet.

Droom jij maar verder en steek je kop terug in het zand. Ondertussen worden er mensen gedood en broeit een nooit geziene Jihad.
Kop in het zand?
Ik heb zo een vermoeden dat je mijn bijdrage(n) niet helemaal begrepen hebt.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2004, 13:55   #102
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

"extreem" , Zegt gewoon dat de meeste allochtone jongeren zich niet behoorlijk gedragen een zich terug moeten bekeren tot de islaam !!
Oud 10 november 2004, 13:59   #103
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Over hoever WIJ willen gaan in de vrije meningsuiting daar hebben jullie niets over te zeggen. WIJ bepalen hier voor wat WIJ respect hebben en HOE wij over iets onze mening willen uiten. Als jullie gekrenkt voelen door onze manier van doen, dan betekent dat doodeenvoudig dat jullie hier niet op jullie plaats zijn. De enige conclusie is dan dat jullie respect hebben voor ONS en jullie valiezen pakken en vertrekken naar landen waar jullie je niet gekrenkt voelen.

Als WIJ vinden dat Mohammed een vuile kinderneuker was en dat zo willen zeggen met gegronde reden dan hebben jullie je daar NIET mee te moeien. Vinden WIJ om serieuze reden dat de Koran een verzameling vuiligheid is en dat dat gerust op TV en in de media aan IEDEREEN mag getoond worden, dan hebben jullie je daar NIET mee te moeien. Staat dit jullie niet aan? Ga dan elders maar zeur niet over ons en over hoe wij ons volgens JULLIE zouden moeten gedragen.
Wat kun je goe kakken zeg !! ruime woorden ! te moeilijk om een deftige discussie uit te voeren of heb je weer iets bij geleerd van FDW !!
Oud 10 november 2004, 14:43   #104
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Over hoever WIJ willen gaan in de vrije meningsuiting daar hebben jullie niets over te zeggen. WIJ bepalen hier voor wat WIJ respect hebben en HOE wij over iets onze mening willen uiten. Als jullie gekrenkt voelen door onze manier van doen, dan betekent dat doodeenvoudig dat jullie hier niet op jullie plaats zijn. De enige conclusie is dan dat jullie respect hebben voor ONS en jullie valiezen pakken en vertrekken naar landen waar jullie je niet gekrenkt voelen.

Als WIJ vinden dat Mohammed een vuile kinderneuker was en dat zo willen zeggen met gegronde reden dan hebben jullie je daar NIET mee te moeien. Vinden WIJ om serieuze reden dat de Koran een verzameling vuiligheid is en dat dat gerust op TV en in de media aan IEDEREEN mag getoond worden, dan hebben jullie je daar NIET mee te moeien. Staat dit jullie niet aan? Ga dan elders maar zeur niet over ons en over hoe wij ons volgens JULLIE zouden moeten gedragen.
Sommigen gaan over de schreef met hun vrije meningsuiting de woorden die jij zegt zie ik Filip dewinter of Mijnheer van hecke nog zelf niet zeggen
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2004, 17:37   #105
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
Sommigen gaan over de schreef met hun vrije meningsuiting de woorden die jij zegt zie ik Filip dewinter of Mijnheer van hecke nog zelf niet zeggen
Citaat:

Zeg jij hier eens wat hierboven staat dat over deschreef zou zijn en ook waarom aub?
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2004, 19:34   #106
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Ik zie het enigszins anders.
In de beginne waren er de probleemjongeren.
Als daaraan iets moest gedaan worden stootte men op onbegrip vanwege de gemeenschap die zich sloot en de jongeren afschermde.
Ze begonnen zich steeds meer te beroepen op de godsdienstvrijheid zonder rekening te houden met de scheiding van kerk en staat. Zo eisten ze om met hoofddoek op de pasfoto te staan, eisen ze het hoofddoek te mogen dragen waar dit verboden wordt, weigeren deel te nemen aan bepaalde lessen, te zwemmen samen met jongens, door een mannelijke dokter onderzocht te worden enz. Iemand die de vinger op de wonde legt en het debat op gang brengt wordt uiteindelijk vermoordt.
De rest hebt ge beschreven maar verzwijgt wijselijk de aanslagen tegen Joden.
Ibeke, waarom reageer je niet op wat BOBke zei?
Hij slaat nochtans de nagel op de kop.
Oud 10 november 2004, 19:36   #107
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ibeke schreef:

Citaat:
Beste forumleden,

Naar aanleiding van de moord op Theo Van Gogh heb ik onlangs verklaard dat hij onder een islamitisch bestuur vermoedelijk ter dood zou worden veroordeeld, en dat ik daar als volgeling van de islam zou achterstaan.

Deze idee heeft me, eerlijk gezegd, van in het begin dwarsgezeten en vandaag kan ik ze zelfs niet meer met zekerheid herbevestigen.

Toen hij gedood werd, stelde ik me openlijk de vraag of deze persoon voor wat hij had gedaan volgens de isl-m een doodstraf zou krijgen. Een enkeling kon dit antwoord bevestigen. Ik dacht daarmee het antwoord op mijn vraag gevonden te hebben.

Toch bleef de gedachte mij dwarsliggen. Het was onverzoenbaar met de islamitische idee dat je je geduld moet bewaren en agressie moet schuwen, enz. Ik moest een exacte verwijzing vinden in de geschriften. Die heb ik tot op vandaag niet kunnen vinden. Het enige wat ik kan vinden is dat als de ander kwaad doet tegen jou dat je dan vriendelijk terug moet zijn. Dat geen ziel zonder gegronde reden (deze worden duidelijk opgesomd in de Koran; godslastering heb ik er niet bij teruggevonden) mag worden weggenomen, omdat dat G-d zijn taak is. En ten slotte:

Deswegen schreven Wij de kinderen Israëls voor, dat wie ook een mens doodt, behalve wegens het doden van anderen of het scheppen van wanorde in het land, het ware alsof hij de gehele mensheid had gedood, en voor hem, die iemand het leven schenkt, alsof hij aan het gehele mensdom het leven heeft geschonken…(K-r-n 5: 32)

Zodus trek ik bij deze mijn woorden in omdat ik zonder duidelijke kennis heb gesproken. Hoewel ik met deze post behoorlijk afga, voel ik me verplicht dit te vertellen.

Ik denk dat het tijd wordt dat ik me ga bezinnen over de manier waarop ik in de toekomst omga met zogenaamd religieuze adviezen.

Vriendelijke groeten,

Ibeke
Oud 10 november 2004, 19:44   #108
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werkslaaf
Who gives a fuck wat in de Koran staat? De moslims, want die volgen dat debiel kinderboek op, tot de letter en tot de dood als het moet.

Droom jij maar verder en steek je kop terug in het zand. Ondertussen worden er mensen gedood en broeit een nooit geziene Jihad.
Is dat een antwoord hierop?

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Distel
Eerst en vooral ga je in mijn ogen nooit af wanneer je een rechtzetting plaatst. Maar ik vraag mij wel af (en jij hopelijk ook) waarom jij je gedachten moet laten dicteren door wat al dan niet in een of ander boek staat. Wat maakt het uit of iets al dan niet verzoenbaar is met een religieuze tekst? Waarom is het hebben van "duidelijke kennis" over wat in de Koran staat een voorwaarde om voor jezelf uit te maken of de doodstraf moet kunnen?

Denk toch voor jezelf! Kan jij het over je hart krijgen iemand te mollen omwille van hij denkt? Nee? Goed. Who gives a flying fuck wat er in de Koran staat.
Oud 11 november 2004, 09:42   #109
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Het doet me plezier dit te lezen. De autochtoon wordt wakker ... en steeds mondiger.
Je bent nog altijd even moslim als 10 jaar geleden. Dat is het 'm juist. Je bevestigt enkel die verbetenheid waarmee moslims zich aan hun achterlijke cultuur en religie vast klampen.
Tien jaar mogelijkheid om het Westerse gedachtegoed te verkennen, om ongestoord (en zonder levensgevaar) kennis te maken met het beginsel van kritiek, invraagstelling, evolutie. En toch hang je vast aan die flauwekul die een oversexte kinderneuker van een paar eeuw geleden uit zijn djeballah schudde en slik je al die achterlijke religieuse rotzooi als koek.
Schaam je je niet?
Maak je geen zorgen, spp: ik heb elke kans gegrepen die ik kreeg en dit zonder van mijn geloof af te stappen. Ik zie niet in waarom kennisvergaring een afstappen van je geloof met zich mee moeten brengen. Volgens mij kan je de twee perfect combineren. Ik denk dat je je vraag anders moet formuleren: Waarom zien zoveel moslims enkel en alleen hun eigen godsdienst en cultuur staan? En omgekeerd: Waarom zien zoveel Westerlingen enkel en alleen hun eigen cultuur en levensfilosofie? En wat zijn hier de gevolgen van? Zou het niet beter zijn met elkaar kennis te WILLEN maken om te beginnen?
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
[font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font]
Ibeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2004, 09:43   #110
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
"extreem" , Zegt gewoon dat de meeste allochtone jongeren zich niet behoorlijk gedragen een zich terug moeten bekeren tot de islaam !!
Proficiat! Jij bent wel de eerste die het ziet dan. Diegene die dacht dat elke straatjongere die de boel op stelten zet islam praktiseert,...die denke nog maar eens.
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
Oud 11 november 2004, 09:55   #111
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Zeg jij hier eens wat hierboven staat dat over deschreef zou zijn en ook waarom aub?
Het was niet op u bedoeld alhoewel ik 1 ding wel een beetje over vind dat is dat je zegt dat mohamed een kinderneuker is
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2004, 10:02   #112
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibeke
Proficiat! Jij bent wel de eerste die het ziet dan. Diegene die dacht dat elke straatjongere die de boel op stelten zet islam praktiseert,...die denke nog maar eens.
Maar ze schuilen wel onder die paraplu.
Hebben jullie zoiets als de tien geboden die zeggen wat toegelaten is en wat niet ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2004, 10:33   #113
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar ze schuilen wel onder die paraplu.
Hebben jullie zoiets als de tien geboden die zeggen wat toegelaten is en wat niet ?
Zij weten verdomd goed wat mag en wat niet...en toch lijkt het op iedereen van toepassing te zijn, behalve op zichzelf.
Oud 11 november 2004, 11:18   #114
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zij weten verdomd goed wat mag en wat niet...en toch lijkt het op iedereen van toepassing te zijn, behalve op zichzelf.
Natuurlijk en dat geldt ook voor de Christenen en anderen hoor.
Maar ik vraag mij af of jullie zo iets als de tien geboden hebben die in het kort zeggen wat kan en niet. De heilige boeken beschouw ik als verhaaltjes voor het slapengaan, daar vindt elk wel zijn gading in om het naar eigen inzichten te interpreteren.
Oud 11 november 2004, 11:41   #115
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar ik vraag mij af of jullie zo iets als de tien geboden hebben die in het kort zeggen wat kan en niet. De heilige boeken beschouw ik als verhaaltjes voor het slapengaan, daar vindt elk wel zijn gading in om het naar eigen inzichten te interpreteren.
De tien geboden zijn bij Mozes (Tawr'h) en wij volgen Mohamed (sws), dus in dezelfde vorm zal je ze niet vinden, maar je vindt ze wel terug denk ik verspreid in de Kor'n, maar een overzicht zou wel een goed idee zijn. En wat doen we daar dan mee? Die jongens dat uit hun hoofd doen leren. De meeste kennen de regels al.
Je hebt wel de vijf pilaren, maar die zijn meer gericht op de rituelen.

Laatst gewijzigd door Ibeke : 11 november 2004 om 11:43.
Oud 11 november 2004, 11:46   #116
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Maak je geen zorgen, spp: ik heb elke kans gegrepen die ik kreeg en dit zonder van mijn geloof af te stappen. Ik zie niet in waarom kennisvergaring een afstappen van je geloof met zich mee moeten brengen. Volgens mij kan je de twee perfect combineren. Ik denk dat je je vraag anders moet formuleren: Waarom zien zoveel moslims enkel en alleen hun eigen godsdienst en cultuur staan? En omgekeerd: Waarom zien zoveel Westerlingen enkel en alleen hun eigen cultuur en levensfilosofie? En wat zijn hier de gevolgen van? Zou het niet beter zijn met elkaar kennis te WILLEN maken om te beginnen?
Dat kennis kan niet lukken omdat zoals je weet religieuse fanatici (en daaronder horen ook de gematigde moslims) niet open staan voor rationaliteit. En rationaliteit is nodig om een interessant debat te kunnen voeren.
Moslims pikken het gewoon niet als je de koran, of minstens de voor het westen meest achterlijke verzen, ter discussie stelt, of op de korrel neemt. Eigenlijk willen moslims het debat niet aangaan, precies omdat ze elke koranvers heilig nemen, precies omdat ze ervan uitgaan dat het goddelijk woord niet ter discussie mag gesteld worden. Dat doen, voelen ze aan als een persoonlijke aanval, met alle mogelijke gevolgen van dien : schelden, agressiviteit tot moord.
Dat is dus het probleem Ibeke : moslims kunnen het debat niet aangaan omdat ze in se het debat niet willen aangaan en omdat ze zich onmiddellijk persoonlijk geviseerd voelen. Moslims durven het debat niet aan omdat ze ook angst hebben voor de nuchtere analyse van al die koranverzen en hadiths : angst om in hun blootje gezet te worden door een nuchtere analyse die hen wel eens het schaamrood op de wangen zou bezorgen. Dat verklaart ook de verbetenheid waarmee ze zich op emotionele wijze vastklampen aan hun religie. De islam is in wezen een verbod op rationaliteit.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2004, 11:55   #117
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
Het was niet op u bedoeld alhoewel ik 1 ding wel een beetje over vind dat is dat je zegt dat mohamed een kinderneuker is
Mohammed kocht/huwde één van zijn 12 vrouwen toen ze de gezegende leeftijd van 6 jaar had. Hij wachtte met sex tot ze de volwassen leeftijd van 9 jaar had. De leeftijd van de jongste slachtoffers van de pedofiel Dutroux.
Behalve kinderneuker was Mohamed ook kindervriend : zijn 9-jarige sexpartner mocht met haar speelgoed blijven spelen na de echtelijke plichten.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2004, 12:01   #118
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Mohammed kocht/huwde één van zijn 12 vrouwen toen ze de gezegende leeftijd van 6 jaar had. Hij wachtte met sex tot ze de volwassen leeftijd van 9 jaar had. De leeftijd van de jongste slachtoffers van de pedofiel Dutroux.
Behalve kinderneuker was Mohamed ook kindervriend : zijn 9-jarige sexpartner mocht met haar speelgoed blijven spelen na de echtelijke plichten.
Verschil tussen vrijdenkers en moslims:

Vrijdenkers vervolgen kinderneukers

Moslims volgen kinderneukers
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2004, 12:04   #119
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De tien geboden zijn bij Mozes (Tawr'h) en wij volgen Mohamed (sws), dus in dezelfde vorm zal je ze niet vinden, maar je vindt ze wel terug denk ik verspreid in de Kor'n, maar een overzicht zou wel een goed idee zijn. En wat doen we daar dan mee? Die jongens dat uit hun hoofd doen leren. De meeste kennen de regels al.
Je hebt wel de vijf pilaren, maar die zijn meer gericht op de rituelen.
Inderdaad, de tien geboden komen uit het oud testament en zijn voor de Christenen nog steeds actueel omdat ze door God zelf zijn opgelegd.
Wat Jezus of Mohammed ervan gebrouwen hebben lijkt mij bijzaak. Dat is hun persoonlijke interpretatie die moet gezien worden in hun tijdsgeest.
Ik vind het dus verkeerd om Mohammed te volgen aangezien hij een mens was en dus onvolmaakt is.
Wij volgen ook nog veel wetten die door Napoleon gesteld zijn, geen haar op mijn hoofd denkt eraan om die vent goddelijke kwaliteiten toe kennen of zijn wetten blindelings te volgen.
Oud 11 november 2004, 13:58   #120
Lincoln

Standaard

Citaat:
De laatste passages van souratu-lan3am ( ayat-vers 150 tot een met ayat 153 )een ook de laatste passages van souratu-lfurqan ( ayat 62 tot een met de laatste ayat 77 van surat ) Je kunt het zelf lezen of de vertaling daarvan opzoeken !!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be