![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Ik zei net dat je volgens mij gelijk hebt met je stelling dat moslimkinderen op school meedoen met sinterklaas. Begrijp jij mijn post wel? Waar zeg ik bv. dat moslimkinderen een probleem hebben op school met sinterklaasfeestjes? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Moslim-kindjes genieten nagenoeg allemaal van de sfeer rond de sint; thuis zijn er meer en meer ouders die wel degelijk meedoen. Wat is meedoen? Als we kijken naar Nederlanders en Vlamingen dan zien we een serieus verschil: Nederlanders vieren echt sinterklaas dit in tegenstelling tot Vlamingen die eigenlijk enkel ene klein cadeautje kopen (eventueel), op school of op het werk en Tv in aanraking komen met de sint. Ik begrijp echt niet dat men probeert een zwart-wit beeld te plaatsen mbt de sint in de zin van 'moslims zijn anti sint'. ik begrijp het echt niet.
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen - Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen - Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening! - Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden) - Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Alice, je kan niet altijd gelijk hebben omdat je zogenaamd als 'expert' werkt met allochtonen en moslims en alles weet over wat ze denken en doen. Je bent verkeerd en Maes heeft aangetoond dat je onglijk hebt. Moslims zijn over het algemeen niet anti-sint; nagenoeg alle kindjes doen mee op school en meer en meer kindjes doen mee op andere plekken: feestjes, thuis, ... Als ik zie hoe nederlanders sinterklaas vieren, dan kan enkel concluderen dat bij wijze van spreken Vlamingen maar povertjes vieren. In Nederland is sinterklaas een echte traditie. (vergeef mij als ik hierheb veralgemeent) Alice, het is niet allemaal zwrat-wit of kommer en kwel. Gun die moslim-kindjes ook sinterklaas.
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen - Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen - Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening! - Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden) - Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...) Laatst gewijzigd door goodwill : 12 december 2008 om 16:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat is vieren ? Nederlanders en Vlamingen vieren in het algemeen sinterklaas al verschillend. De moslimgezinnen kijken in het algemeen naar sinterklaas als een traditie en een leuk feest, en niet als een religieus feest. Wat wordt er zo al gedaan: cadeautjes worden gekocht, er wordt speculaas en marsepein gegeten, men komt gezellig bij elkaar, ... dit allemaal al dan niet gestimuleerd door de kinderen, die genieten vand e sint en constant sinterklaasliedjes zingen (!!!!). De oudere generaties hebben die affiniteit met de sint niet. en natuurlijk zijn er gezinnen die zwaar anti zijn, maar daar gaat het ook om gezinnen die alles negatief zien.
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen - Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen - Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening! - Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden) - Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...) Laatst gewijzigd door goodwill : 12 december 2008 om 16:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Excuseer?
Waar val ik wie aan? U veralgemeent en nuanceert niet! En sorry ik spreek uw bewering inderdaad tegen; sinterklaas wordt binnen de meeste islamitische gezinnen niet gevierd. Wel op school. Wat zou daar trouwens mis mee zijn; kent u veel Vlamingen die offerfeest of ramadanfeest vieren? Dus volgens u zetten kinderen binnen moslimgezinnen hun schoen met wortel en zingen ze sinterklaasliedjes om vervolgens hun schoen gevuld terug te vinden... Het kan best zijn dat een enkel gezin dit doet maar de overgrote meerderheid niet. Aan u om aan te tonen dat u gelijk hebt en ik ongelijk? Wat heeft Maes trouwens aangetoond? Zijn gelijk; waar en hoe dan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Mbt sinterklaasschoen: inderdaad, vele kindjes vullen hun schoen, met allerlei zaken voor de sint: een wortel, een tekening, ... Ik zal een andere vraag stellen: hoe viert volgens jou een gemiddelde vlaming sinterklaas, vergeleken met de gemiddelde nederlander?
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen - Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen - Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening! - Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden) - Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nederlanders vieren sinterklaas uitgebreider; wat heeft dit te maken met Vlamingen versus moslims?
Dus volgens u zetten veel moslimkinderen thuis een schoen met wortel? Zingen ze samen met vader en moeder een sinterklaasliedje? Volgens mij is dit niet zo en eerder een uitzondering dan regel onder moslims. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
de andere echte volgelingen van mo de pedo die zitten de likkebaarden aan het bloedbad dat komen gaat het offerfeest |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De vraag is: hoe intens moet men sinterklaas vieren om te stellen dat men sinterklaas viert? Nemen we de Nederlanders als referentie of de Vlamingen ? Indien we de Nederlanders nemen dan zal iedereen (wat veralgemeent)gebuist zijn, inclusief de autochtone Vlamingen Indien we de autochtone Vlaming (bij wijze van spreken) nemen dan kunnen we stellen dat een moslim niet noemenswaardig minder sinterklaas viert. Nemen we een Waal als referentie, dan vieren Vlaamse allochtonen beter sinterklaas dan Walen. ....
|
![]() |
![]() |