Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 februari 2018, 11:38   #101
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Als we u zouden mogen geloven dan is Bruxelles het summum onder de wereldsteden... Volgens mij is uw echte naam dan ook Yvan Mayeur.
Dat heb ik in de verste verte nog nooit geschreven. U heeft blijkbaar moeilijkheden met begrijpend te lezen.
Trouwens volgens mezelf en de meeste Brusselaars hield Mayeur in weze helemaal niet van Brussel.Nog en bewijs dat U Niks begrijpt van Brussel.
Begin eens met U wat beter te informeren.

Kijk wat een notoir Brusselaar vindt van Mayeur.

https://www.demorgen.be/opinie/bruss...slag-ba8d453d/

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 februari 2018 om 12:07.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2018, 11:43   #102
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht

Vraag een aan toeristen wat ze denken van Brussel.
Daar hebben we journalisten voor.

We zullen eens luisteren

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...raak~ac548f83/

Ik vind dat die mensen in dit geval nog wel amerikanen niet denken wat U denkt.

Ook hier niet echt zoveel negatiefs over Brussel in het bijzonder
http://newsmonkey.be/article/46340

Ik weet niet bij welke toeristen jij je enquête hebt gevoerd maar ik lees en hoor andere verhalen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 februari 2018 om 11:47.
Oud 4 februari 2018, 12:07   #103
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Denkt ge niet dat het sterk afhankelijk is van waar men woont.
In west-vlaanderen zal dat wellicht onderschat worden.
In Gent-Rabot overschat.
Dat klopt. Maar dat geldt ook voor Brussel. Sint Lambrechts Woluwe is Brussel Sint Joost ten Node is dat ook.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 februari 2018 om 12:08.
Oud 4 februari 2018, 12:23   #104
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat heb ik in de verste verte nog nooit geschreven. U heeft blijkbaar moeilijkheden met begrijpend te lezen.
Trouwens volgens mezelf en de meeste Brusselaars hield Mayeur in weze helemaal niet van Brussel.Nog en bewijs dat U Niks begrijpt van Brussel.
Begin eens met U wat beter te informeren.

Kijk wat een notoir Brusselaar vindt van Mayeur.

https://www.demorgen.be/opinie/bruss...slag-ba8d453d/
En Close is volgens u en de meeste Brusselaars iemand die wel van Bruxelles houdt?

Sossen houden alleen maar van postjes waar ze ongestoord kunnen graaien, desnoods ten koste van de daklozen. Dat zijn de feiten en dat is zeer goed zichtbaar voor al wie het zien wil in Bruxelles.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2018, 12:25   #105
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

We zullen eens luisteren

Citaat:
“Als Trump wordt verkozen tot president, dan verhuis ik naar Brussel”, klonk het bij één van hen.

Woont deze klojo ondertussen al in Bruxelles of heeft hij zich bedacht?

Komaan zeg, wat weten Amerikanen nu over Bruxelles, die denken dat dat een land is.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2018, 14:57   #106
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

We zullen eens luisteren

Uw referentie is dus het volkje dat Trump haat. Hahaha, je bent in hetzelfde bedje ziek dus.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2018, 15:21   #107
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Lol... ik denk eerder wij bij hen.

Wat is er allemal niet gebeurd in de kolonies denk je ?
Massale verkrachtingen van de lokale bevolking door Spanjaarden, Portugezen, Nederlanders, Fransen, Belgen, Engelsen, en noem maar op...
Oké we spreken natuurijk niet over de slavenhandel, hoofdzakelijk door de Islamietische landen en wees maar gerust, ze zullen daar ook wel niet vies geweest zijn van verkrachten...
Hoeren zeggen dat de grootste beesten qua sex de Japanners en de Islamisten zijn en zij kunnen het toch wel weten of niet...

Maar het klinkt natuurlijk veel meer poco om alleen de Blanken aan te halen...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 4 februari 2018 om 15:22.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2018, 15:27   #108
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Lusten botvieren was één der voornaamste bezigheden in de kolonies. Om nog maar te zwijgen over oorlogssituaties. De Amerikanen in Vietnam kenden er ook iets van
Weer een volkomen éénzijdig verhaal...
Voor de meeste mannen is hun lusten botvieren de voornaamste bezigheid tout court... en als het verkeerd afloopt is het natuurlijk de fout van de vrouw omdat die niet inschikkelijk genoeg was of de man opzweepte of geen kopvod droeg of maar braaf thuis had moeten blijven zitten...
In Islamlanden en zelfs in Indië tot voor kort is het de verkrachtte vrouw die verstoten wordt en die afgestraft wordt terwijl de mannelijke 'kerel' of moet ik 'varken' zeggen, gewoon vrijuit gaat...
De saoudische wetgeving is ook ingegeven door de Westerse veroveringen in hun land???
Oud 4 februari 2018, 15:38   #109
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
De wereld wordt meer en meer één groot dorp.
En dan te denken dat in de jaren 60,70 van de vorige eeuw toen ik in het hoger MO onderwijs op de schoolbanken zat wij spraken over de problemen in Amerika met zijn multikulturele bevolking...
Maar wij Europeanen waren gewaarschuwd en zouden dus dezelfde problemen kunnen voorkomen... niet door immigratie tegen te gaan, maar wel door de integratie horende bij de immigratie beter te leiden...
En waar staan we nu??? Het zal in ieder geval niet Amerika zijn die hier naar oplossingen voor de multicul problemen zal komen kijken...

In plaats van het adagio dat een gewaarschuwd iemand de zaken veel beter zou kunnen aanpakken tot meerdere eer en glorie van iedereen zijn we afgezakt in een doodlopende linkiewinkie poco dictatuur die ons regelrecht en totaal ontwapend de vierde wereld injaagt...
Oud 4 februari 2018, 15:41   #110
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
De wereld wordt meer en meer één groot dorp.
Optimistisch gezien dan, want van de warmte en de familiariteit van een groot dorp blijft er niet veel over...
Ik zie steeds meer en meer totaal van elkaar vervreemde groepen die op een lappendeken samen leven en mekaar het licht in de ogen niet gunnen...
Oud 4 februari 2018, 15:49   #111
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:

We zullen eens luisteren

Ik weet niet bij welke toeristen jij je enquête hebt gevoerd maar ik lees en hoor andere verhalen.
Oei, ik wist niet meer dat wij journalisten hebben om ons in te lichten; voor mij dienen die nog enkel om de linkiewinkie en pocokultuur tegen de zin van de bevolking toch door hun strop te jagen... Enfin dat ze er zijn om de Belgische anti-Vlaamse politiek als democratisch en rechtvaardig te doen overkomen; iets wat ze alles behalve is...

Kort en bondig, ze zijn op andere gebieden niet meer betrouwbaar, wat zou ik dan nog geven om het blabla die bende wat de beschrijving van Brussel betreft...
Oud 4 februari 2018, 17:10   #112
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
En Close is volgens u en de meeste Brusselaars iemand die wel van Bruxelles houdt?

Sossen houden alleen maar van postjes waar ze ongestoord kunnen graaien, desnoods ten koste van de daklozen. Dat zijn de feiten en dat is zeer goed zichtbaar voor al wie het zien wil in Bruxelles.
De feiten zijn dat U alle Brusselaars ziet als graaiende sossen. Volgens mij zitten niet alle Brusselaars in de politiek. Volgens mij zijn niet alle Brusselaars sossen. En volgens mij stelen niet alle sossen van de daklozen en nog minder Bruseslaars hebben Close verkozen

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 februari 2018 om 17:24.
Oud 4 februari 2018, 17:13   #113
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Oei, ik wist niet meer dat wij journalisten hebben om ons in te lichten; voor mij dienen die nog enkel om de linkiewinkie en pocokultuur tegen de zin van de bevolking toch door hun strop te jagen... Enfin dat ze er zijn om de Belgische anti-Vlaamse politiek als democratisch en rechtvaardig te doen overkomen; iets wat ze alles behalve is...

Kort en bondig, ze zijn op andere gebieden niet meer betrouwbaar, wat zou ik dan nog geven om het blabla die bende wat de beschrijving van Brussel betreft...
Het gaat hier niet om de blabla van een bende journalisten maar wel om de mening van een paar Amerikaanse toeristen.
Vooruit begin al maar na te denken welke onzin je nu weer gaat uitvinden.
Oud 4 februari 2018, 17:20   #114
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Optimistisch gezien dan, want van de warmte en de familiariteit van een groot dorp blijft er niet veel over...
Ik zie steeds meer en meer totaal van elkaar vervreemde groepen die op een lappendeken samen leven en mekaar het licht in de ogen niet gunnen...
Zonder U te kennen maak ik uit uw schrijven op dat U een redelijk oude mens bent. Uw gezeur doet me denken aan de klaagzangen die ik hoor als ik mijn moeder bezoek in het bejaardentehuis.
De wereld is om zeep er gebeuren rare dingen.

Probeer af en toe eens om te gaan met jonge mensen. Met wat geluk zullen die uw gezelschap en gezaag wat gedogen. U zal merken dat die een heel andere kijk hebben op het leven.Net als wij toen we jong waren en vonden dat onze pa ma en grootvaders wel heel pessimistisch waren over dat werkschuw langharig tuig met hun zotte en wilde muziek.

Het is voor een oude mens nu éénmaal bevredigender wanneer zijn levenseinde nadert te vertellen dat ook het einde van de wereld dichterbij komt. Dat verzacht het idee dat onze tijd er bijna op zit. Mijnen tijd is voorbij maar De schonen tijd is ook voorbij.....

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 februari 2018 om 17:22.
Oud 4 februari 2018, 17:23   #115
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
De feiten zijn dat U alle Brusselaars ziet als graaiende sossen. Volgens mij zitten niet alle Brusselaars in de politiek. Volgens mij zijn niet alle Brusselaars sossen. En volgens mij stelen niet alle sossen van de daklozen.
Typische franstalige reactie... maar het zijn niet alle franstaligen... foei, hoe durft je zo te veralgemenen...
Maar alle Vlamingen zijn wel...
Oud 4 februari 2018, 17:25   #116
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gaat hier niet om de blabla van een bende journalisten maar wel om de mening van een paar Amerikaanse toeristen.
Vooruit begin al maar na te denken welke onzin je nu weer gaat uitvinden.
U schreef:
Citaat:

We zullen eens luisteren

En ik reageerde op :
Oud 4 februari 2018, 17:30   #117
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Uw referentie is dus het volkje dat Trump haat. Hahaha, je bent in hetzelfde bedje ziek dus.

Neen maar ik denk dat het juist de Amerikaanse toerist zou zijn die het negatiefst over Brussel zou denken ?
Want uiteindelijk was het toch dat dat u wou horen of niet ? Graag wou u horen hoe negatief toeristen wel denken over Brussel . Wel met deze is uw stelling weerlegt....

En U vraagt ...ik toon. En ditmaal geen Amerikanen.

https://www.youtube.com/watch?v=40p7w433RI4

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 februari 2018 om 17:39.
Oud 4 februari 2018, 17:32   #118
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Zonder U te kennen maak ik uit uw schrijven op dat U een redelijk oude mens bent. Uw gezeur doet me denken aan de klaagzangen die ik hoor als ik mijn moeder bezoek in het bejaardentehuis.
De wereld is om zeep er gebeuren rare dingen.

Probeer af en toe eens om te gaan met jonge mensen. Met wat geluk zullen die uw gezelschap en gezaag wat gedogen. U zal merken dat die een heel andere kijk hebben op het leven.Net als wij toen we jong waren en vonden dat onze pa ma en grootvaders wel heel pessimistisch waren over dat werkschuw langharig tuig met hun zotte en wilde muziek.

Het is voor een oude mens nu éénmaal bevredigender wanneer zijn levenseinde nadert te vertellen dat ook het einde van de wereld dichterbij komt. Dat verzacht het idee dat onze tijd er bijna op zit. Mijnen tijd is voorbij maar De schonen tijd is ook voorbij.....
Ik weet niet of 63 jaar oud is met kinderen in de twintig???
Toen ik 18 jaar was werd ik beschreven door een leerkracht als een realist optimist...
Maar wat mij pessimistisch maakt en met de dag meer en meer is niet de jeugd, zijn zelfs niet de immigranten, maar het steeds beter en beter doorzien hoe de raderen van de macht draaien...
Ik zeg niet dat in mijne tijd alles beter was en ik zeg niet dat alles nu veel slechter gaat, maar men moet stekeblind en totaal verdoofd zijn om niet te zien dat er zwarte tijden op ons afkomen... en de onmacht van de gewone burgers om daar ook maar wat tegen te doen; alles wordt boven ons hoofden uit beslist...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 4 februari 2018 om 17:33.
Oud 4 februari 2018, 17:32   #119
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U schreef:

En ik reageerde op :
Ja een taak van journalisten is oa vragen stellen. In dit geval wat toeristen denken over Brussel.

Ik ga toeristen niet hun mening vragen over Brussel. Ga jij dat maar eens lekker doen. Dat zal uw zwarte gedachten wat helpen verzachten.
Oud 4 februari 2018, 17:37   #120
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet niet of 63 jaar oud is met kinderen in de twintig???
Toen ik 18 jaar was werd ik beschreven door een leerkracht als een realist optimist...
Maar wat mij pessimistisch maakt en met de dag meer en meer is niet de jeugd, zijn zelfs niet de immigranten, maar het steeds beter en beter doorzien hoe de raderen van de macht draaien...
Ik zeg niet dat in mijne tijd alles beter was en ik zeg niet dat alles nu veel slechter gaat, maar men moet stekeblind en totaal verdoofd zijn om niet te zien dat er zwarte tijden op ons afkomen... en de onmacht van de gewone burgers om daar ook maar wat tegen te doen; alles wordt boven ons hoofden uit beslist...
De toekomst is altijd onzeker geweest. Toen de boeren meer dan een eeuw geleden de eerste stoomtrein zagen dachten die precies hetzelfde.
Sowieso ben ik ook de mening toegedaan dat er ooit een einde komt aan deze planeet en nog sneller aan onze menselijke samenleving. De mens zal uiteindelijk zichzelf vernietigen ...die kans zit er inderdaad dik in. Maar dat kan binnen 100 jaar zijn maar net binnen een paar miljoen jaren.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be