![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() (Ik ben al een tijd niet meer bij Domino's geweest, maar hun stunts zijn idd aanlokkelijk.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aha !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom winkelen in België zoveel duurder is dan in buurlanden
Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ja; België vrijheid-blijheid. Ze vragen hier maar op. Niet genoeg in de pocket? Dan slaan we maar op zeker. Of we beginnen te foeteren met producten. Even een voorbeeld hoe het er aan toe gaat en waarmee ik de laatste tijd geconfronteerd wordt. Ik ben een ouwe zak. En een ouwe zak verliest van zijn pluimen. Ik krijg dus ontbossing op mijn kop. Dus op internet gezocht naar wat er tegen te beginnen valt. En na een paar dagen wist ik het wel. Ik kan verdomd een twintigtonner vol stouwen met flacons die zelfs haar uit uw oren doen groeien. Met getuigenissen en foto's er bij nog wel. Maar nergens blijkt dat die aangeprezen producten wetenschappelijk getest worden of resultaat brachten. En mocht er zo een produkt zijn dat resultaat geeft na onderzoek dan mag men mij dat wel laten weten. Of mag de geneeskundige wereld het aanprijzen. Maar de huisdokters weten van niks. Zoals gewoonlijk. Maar ondertussen is die smurry hier wel te koop. Wat en waar gebeurt er in België onderzoek om maffia-praktijken tegen te gaan? Ik noem al die leugenachtige barnum-reclame toch pogingen tot afzetterij? Betalen wij soms geen minister om onderzoek te laten doen en te laten verifiëren welke producten er met bedrieglijk opzet vrij op de markt worden verkocht? Nee dus! Een overbodige minister dus die mee helpt om maffiosi grof geld te laten achterover drukken! Misschien af en toe ook zelf iets te drukken? En met voedsel.....ik twijfel er niet aan..... zal wel hetzelfde gebeuren. Recent nog met het vlees. De kikkers kwaken weeral. Tumult overal. Maar......binnen veertien dagen is het weeral vergeten. Ze drinken een glas en zeiken een plas. En het blijft zoals het was. Verandering? Een scheldwoord door partijen misbruikt ja! ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 13 maart 2018 om 14:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Europees Commissaris
|
![]() Gewillig?
Als je niet dicht bij de grens woont, heb je weinig keuze. (Te meer door de accijnsverhoging op brandstof door onze huidige regering.)
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Tja en dan lees je dit:
Citaat:
Voor mij niet gelaten. Wanneer ik binnenkort wat meer tijd heb ga ik voor mijn ontspanning met de fiets (anders verlies ik mijn winst aan brandstofkosten) in Duitsland of Nederland winkelen. Laatst gewijzigd door pajoske : 13 maart 2018 om 15:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wij betalen niet te veel, de omringende landen betalen te weinig.
Het aandeel van voeding in het huishoudbudget is al enorm klein en wordt nog steeds kleiner. Deze daling wordt nog deels opgevangen door het verhoogd aandeel van horeca-uitgaven. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 13 maart 2018 om 15:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mooie poging. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Banneling
|
![]() Ik ga echt niet de E314 op om in holland eten te gaan halen. Het vlees is er niet te vreten, verse groenten zijn ook van mindere kwaliteit. Enkel verpakte, droge voeding, is er goedkoper. Maar voor die paar euro....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En Nederland is maar 5km fietsen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Pasoske; je kunt het weeral niet laten he vent om zelfs onze dure warenhuizen weg te steken achter het feit dat ze kleiner zijn en dus duurder moeten inkopen dan hun keten inkoopt in het buitenland. Draaien en op alle ongepaste momenten een topic de nek omwringen zonder iets waardevols te brengen is uw werkwijze. En als ge graag fietst naar Nederland dan is dat uw hobby. Aan zulke zaken heeft dit forum evenmin een boodschap. Ge kunt nog beginnen met te zeuren over het feit dat je met een elektrische fiets vlugger aankomt in Nederland. Opgepast echter. Niet zuipen onderweg van uw goedkopere dranken. De prijs zou kunnen tegen vallen. Oplossing? Zuip over de grens en ga slapen op de kanaalkanten. En kom dan terug de grens over. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 15 maart 2018 om 10:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ahold-Delhaize, Carrefour, Lidl en Aldi Nord zijn allemaal groepen met globale aankoopkracht.
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
loonkosthandicap tot daaraantoe (daar heb ik geen zicht op), maar aankoop, nee. wat daaraantegen wel herhaaldelijk bewezen werd al, zijn de prijsafspraken in de sector. Laatst gewijzigd door Anna List : 15 maart 2018 om 14:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Banneling
|
![]() is dat niet belastingtechnisch?
ecotax? edit: men had die belasting mss efficiënter Groen!tax moeten noemen. Laatst gewijzigd door Anna List : 15 maart 2018 om 14:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Volgens mij komt het vooral door Colruyt, dat als meest dominante speler een prijsvolgermodel hanteert. Daardoor is er geen incentive voor een race to the bottom door de andere ketens. Colruyt gaat er toch onder.
|
![]() |
![]() |