Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 november 2004, 14:24   #101
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jolle
Dus U selecteert op taal? Abou Jah Jah spreekt nochthans perfect nederlands, en toch wil het Vlaams Blok die kerel buiten. Volgens u is die dus goed geïntegreerd.
Goed dat ge er over begint. De grote vraagtekens die pc zicht wel stelt (ook zij kunnen blijkbaar aan zelfkrittiek doen) is dat een goede opleiding de moslims er niet van weerhoud om fundamentalist te worden. Zo waren ook de 9/11 boys goed opgeleide moslims, die ook wel perfect de taal van hun gastland zullen gesproken hebben.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2004, 14:31   #102
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Abou Jahjah spreekt inderdaad perfect Nederlands! Ik weet nog van een debat/confrontatie op de Nederlandse TV, toen hij heel snel moest antwoorden op de vraag of AEL en democratie wel samengaan: "Wij zijn voor demago-euhhh! democratie". Of hoe sprekend een verspreking wel kan zijn.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2004, 14:33   #103
Jolle
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Ja hoor, Jah Jah is redelijk goed geïntegreerd : hij is meer dan behoorlijk veeltalig, deed de moeite om universitaire studies te volgen. De enige moeite die hij schijnbaar niet wenst te doen, is self-sufficient zijn..
Spolpoel, Abou Jah Jah is de kerel die de Marokkaanse jeugd hier aanzet tot het "herontdekken van hun Arabische (sic) roots". Geïntegreerd, die libanees die hier nog geen tien jaar woont?
Citaat:
Zeg, kan je nu behalve Jah Jah echt geen andere allochtonen opdissen die vlot Nederlandstalig (of franstalig) zijn?

Ramsey Nasr
Mimount Bousakla
de ganse werking van attafsier (www.attafsier.be)
De club van Rzoezie (http://www.rzoezie.be/home/index.htm)
en nog zovele andere

En weet ge wat het strafste is? Die praten dikwijls nog beter frans dan gij!
Jolle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2004, 14:33   #104
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect
Abou Jahjah spreekt inderdaad perfect Nederlands! Ik weet nog van een debat/confrontatie op de Nederlandse TV, toen hij heel snel moest antwoorden op de vraag of AEL en democratie wel samengaan: "Wij zijn voor demago-euhhh! democratie". Of hoe sprekend een verspreking wel kan zijn.
Nee, echt waar, ze missen hun roddelwijf op http://www.forum.libelle-rosita.be
Ga maar vlug terug naar ginder...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2004, 14:36   #105
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Je persoonlijke fout is het misschien niet, maar het zijn wel mensen als jij die dit land de reputatie geven, een land te zijn waar vreemdelingen niet welkom zijn: zo komen de beter opgeleidden natuurlijk niet: die weten dat ze niet welkom zijn. De anderen ontdekken het meestal te laat.
...en varkens kunnen vliegen...
Oud 20 november 2004, 14:38   #106
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Spolpoel, Abou Jah Jah is de kerel die de Marokkaanse jeugd hier aanzet tot het "herontdekken van hun Arabische (sic) roots". Geïntegreerd, die libanees die hier nog geen tien jaar woont?
[/color]
Ramsey Nasr
Mimount Bousakla
de ganse werking van attafsier (www.attafsier.be)
De club van Rzoezie (http://www.rzoezie.be/home/index.htm)
en nog zovele andere

En weet ge wat het strafste is? Die praten dikwijls nog beter frans dan gij!
Alé, proficiat, hoeveel heb je d'r bijeen kunnen scharrelen. 30 �* 40 ...
dat is 0.1 % van de moslims in België. WOW, wat zijn we onder de indruk van dat super-representatieve cijfer !
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2004, 14:41   #107
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is ook de man die met de pvda een coalitie aangegaan heeft, met als voornaamste bindmiddel, hun gezamelijke haat tegen de Amerikanen en de Joden.
Oud 20 november 2004, 14:44   #108
EXTREEM
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Yep varkens kunnen vliegen,dat geloof ik.En ik mag geloven watik wil
EXTREEM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2004, 14:44   #109
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet om een tekort op te vangen, om de arbeidsmarkt om te vormen in een
werkgever/werknemer markt, zodat een patronale vraag naar arbeid niet zou leiden tot loonstijgingen!!
Pure syndicalo-demagogie!!!
Alsof de werkgever/werknemer markt voor de import van die Marokkanen niet bestond.
Anyway, die import heeft niet tot zogenaamde gewenste patronaatsverwachtingen geleid, niet? We zitten hier met de hoogste lonen op wereldschaal.
Oud 20 november 2004, 14:45   #110
Jolle
Burgemeester

Standaard

Citaat:
dat is 0.1 % van de moslims in België. WOW, wat zijn we onder de indruk van dat super-representatieve cijfer !
Zucht. Ja Spolpoel, ik ga hier eventjes een lijst aanleggen van 100.000 namen (en dan heb ik bijna een kwart). Tuurlijk Spolpoel, dat zou het enige bewijs zijn dat er meer dan 40 moslims ook nederlands en/of frans kunnen.

Ik buig mijn hoofd nederig voor zoveel wijsheid, spolpoel. U heeft natuurlijk gelijk spolpoel, moslims kunnen geen nederlands spolpoel

pffffffffff....
Oud 20 november 2004, 14:59   #111
Spolpoel
Banneling

Standaard

[quote=Jolle]Spolpoel, Abou Jah Jah is de kerel die de Marokkaanse jeugd hier aanzet tot het "herontdekken van hun Arabische (sic) roots". Geïntegreerd, die libanees die hier nog geen tien jaar woont?

Begrijp me niet verkeerd : ik baal van Jah Jah's pleidooi voor een Europese verarabisering. Ik haat zijn methodes : zich van de islam bedienen om snel het domme islamitisch klootjesvolk achter zijn kar te spannen.

Niettemin was hij integratiewillig genoeg om snel enkele talen te leren, unief te volgen en gebruik te maken van Westerse verworvenheden als het vrije woord om zijn ambities erdoor te drukken.
Je geïntegreerdheid wordt niet bepaald door je politieke ambities. Als dat zo zou zijn, dan kan je een Di Rupo of Onckelinx , de PS, de FDF etc. evenzeer ongeïntegreerd noemen : die doen niets anders dan aanzetten tot het 'herontdekken van hun Romaanse roots' en opruien tot Vlamingenhaat, in woord, maar vooral in daden!
Oud 20 november 2004, 15:10   #112
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Zucht. Ja Spolpoel, ik ga hier eventjes een lijst aanleggen van 100.000 namen (en dan heb ik bijna een kwart). Tuurlijk Spolpoel, dat zou het enige bewijs zijn dat er meer dan 40 moslims ook nederlands en/of frans kunnen.

Ik buig mijn hoofd nederig voor zoveel wijsheid, spolpoel. U heeft natuurlijk gelijk spolpoel, moslims kunnen geen nederlands spolpoel

pffffffffff....
Ik moest plots even terug denken aan de grote verkiezingsshow van vorig jaar of 2 jaar geleden. Nav van succesvolle verkiezingssuitslag van Pehlivan wou de VRT de reacties van haar trotse ouders peilen. Als goeide Belgen konden die zich enkel verstaanbaar maken via tussenkomst van een Turkse tolk.
Zelfs een eenvoudige zinnetje in het Nederlands lukte helemaal niet.

Moeder Pehlivan had het over het feit dat de leden uit de verschillende bevolkingsgroepen - tiens, als een allochtoon het woord volk gebruikt, wordt dat nooit betwist - wat meer met elkaar moesten leren omgaan.
Ik vroeg me af hoe ik dat aan boord zou moeten leggen. Turks leren om met deze echte Belg te kunnen communiceren?
Na meer dan 30 jaar aanwezigheid, had deze echte Belg zich nog niet de moeite getroost om een der landstalen te leren.
Wellicht heeft ze dat nu nog niet gedaan, die echte Belg.
Oud 20 november 2004, 15:14   #113
Jolle
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Ik moest plots even terug denken aan de grote verkiezingsshow van vorig jaar of 2 jaar geleden. Nav van succesvolle verkiezingssuitslag van Pehlivan wou de VRT de reacties van haar trotse ouders peilen. Als goeide Belgen konden die zich enkel verstaanbaar maken via tussenkomst van een Turkse tolk.
Zelfs een eenvoudige zinnetje in het Nederlands lukte helemaal niet.

Moeder Pehlivan had het over het feit dat de leden uit de verschillende bevolkingsgroepen - tiens, als een allochtoon het woord volk gebruikt, wordt dat nooit betwist - wat meer met elkaar moesten leren omgaan.
Ik vroeg me af hoe ik dat aan boord zou moeten leggen. Turks leren om met deze echte Belg te kunnen communiceren?
Na meer dan 30 jaar aanwezigheid, had deze echte Belg zich nog niet de moeite getroost om een der landstalen te leren.
Wellicht heeft ze dat nu nog niet gedaan, die echte Belg.
Da's er één. Som ze eens op, de vreemdelingen die geen nederlands kunnen. Maak maar eens een lijstje...

Laatst gewijzigd door Jolle : 20 november 2004 om 15:15.
Oud 20 november 2004, 15:23   #114
Pieter de Coninck
Banneling

Pieter de Coninck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Da's er één. Som ze eens op, de vreemdelingen die geen nederlands kunnen. Maak maar eens een lijstje...
Misschien een lijstje maken van de vreemdelingen die wel nederlands kennen. Zal in elk geval veel korter zijn dan omgekeerd.
Pieter de Coninck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2004, 15:33   #115
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pure syndicalo-demagogie!!!
Alsof de werkgever/werknemer markt voor de import van die Marokkanen niet bestond.
Anyway, die import heeft niet tot zogenaamde gewenste patronaatsverwachtingen geleid, niet? We zitten hier met de hoogste lonen op wereldschaal.
Die trek jij dus ook: klaag je daarover, of is dat een recht dat alléén voor jou weagelegd zou moeten zijn?? niet voor vreemdelingen bvb?
Je mag altijd je loonsvermindering gaan vragen bij je baas, die zal blij zijn! Wedden dat je 't NIET doet?

Laatst gewijzigd door filosoof : 20 november 2004 om 15:38.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2004, 15:48   #116
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
01%=1/1.000 Er is iets grondig mis met je wiskunde Polspoel!! Volgens jouw rekenkunde zijn er dus maar 30 �* 40.000 moslims in België: waar maak jij je dan zo druk over??

Die laag opgeleidden, last dat we daar mee hebben, die kennen nog geen regel van 3 (Lagere school eindtermen!!)

Dat ze wel meer en beter Frans kennen dan jij, dat is het wat je stoort!
Oud 20 november 2004, 15:58   #117
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Moest het vershil tussen Belgen en vreemdelingen toch nog niet duidelijk zijn, kan ik je enkel een ritje doorheen Molenbeek eens aanbevelen. Het bulkt daar 100 % van de echte Belgen. Vergeet je arabisch-NL woordenboek niet als je met die echte Belgen een klapke wil maken, een pintje wil drinken, een hamburger wil eten en wil keuvelen over de geschiedenis van België.
et alors? je kan er dan wel Frans mee spreken of heb je daar soms moeilijkheden mee? Kom ne niet vertellen dat jij op caffee gaat om over de gechiedenis van België te "keuvelen"
Enneuh, sinds wanneer is een hamburger typisch belgisch? Sinds er een Wympies in Borgerhout kwam (en verdween, lang geleden, voor er daar vreemdelingen woonden? Lust je geen pitta of sish kebab??? Ik wél!!
Oud 20 november 2004, 16:26   #118
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
...en varkens kunnen vliegen...
Ach ja??:o Zie je die écht vliegen, jij? Na je hoeveelste Duvel?
Oud 20 november 2004, 17:00   #119
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is toch wat elke werkgever doet, in de ganse wereld? Of niet?
Dat is toch wat interimbureaus doen?
Dat is niet wat elke werkgever doet, dat is inderdaad wat interimbureaus tegenwoordig doen.
Daarom vertelde ik ook het verhaaltje.
Ik wilde aantonen dat niet de lonen te hoog zijn, teveel mensen moeten van de arbeid van anderen leven.
In onze tijd gingen we ons aanbieden en werden al dan niet aangenomen. Na een proefperiode besloot de werkgever dan of hij ons kon gebruiken en of we voldeden voor die job.
Tegenwoordig komen er tussenpersonen aan te pas om iemand in dienst te nemen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2004, 17:14   #120
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je persoonlijke fout is het misschien niet, maar het zijn wel mensen als jij die dit land de reputatie geven, een land te zijn waar vreemdelingen niet welkom zijn: zo komen de beter opgeleidden natuurlijk niet: die weten dat ze niet welkom zijn. De anderen ontdekken het meestal te laat.
Rare gedachtegang. Beter opgeleiden komen wel degelijk als ze weten dat ze welkom zijn.
De allochtonen die hier wonen en hun familie naar hier laten overkomen weten wel degelijk waar ze aan toe zijn. Blijkbaar voelen ze zich toch niet zo gediscrimineerd.
Ga jij je familie laten overkomen als ze het hier zo slecht hebben ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be