![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Abou Jahjah spreekt inderdaad perfect Nederlands! Ik weet nog van een debat/confrontatie op de Nederlandse TV, toen hij heel snel moest antwoorden op de vraag of AEL en democratie wel samengaan: "Wij zijn voor demago-euhhh! democratie". Of hoe sprekend een verspreking wel kan zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ramsey Nasr Mimount Bousakla de ganse werking van attafsier (www.attafsier.be) De club van Rzoezie (http://www.rzoezie.be/home/index.htm) en nog zovele andere En weet ge wat het strafste is? Die praten dikwijls nog beter frans dan gij!
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga maar vlug terug naar ginder...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dat is 0.1 % van de moslims in België. WOW, wat zijn we onder de indruk van dat super-representatieve cijfer ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Yep varkens kunnen vliegen,dat geloof ik.En ik mag geloven watik wil
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alsof de werkgever/werknemer markt voor de import van die Marokkanen niet bestond. Anyway, die import heeft niet tot zogenaamde gewenste patronaatsverwachtingen geleid, niet? We zitten hier met de hoogste lonen op wereldschaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ik buig mijn hoofd nederig voor zoveel wijsheid, spolpoel. U heeft natuurlijk gelijk spolpoel, moslims kunnen geen nederlands spolpoel pffffffffff....
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Banneling
|
![]() [quote=Jolle]Spolpoel, Abou Jah Jah is de kerel die de Marokkaanse jeugd hier aanzet tot het "herontdekken van hun Arabische (sic) roots". Geïntegreerd, die libanees die hier nog geen tien jaar woont?
Begrijp me niet verkeerd : ik baal van Jah Jah's pleidooi voor een Europese verarabisering. Ik haat zijn methodes : zich van de islam bedienen om snel het domme islamitisch klootjesvolk achter zijn kar te spannen. Niettemin was hij integratiewillig genoeg om snel enkele talen te leren, unief te volgen en gebruik te maken van Westerse verworvenheden als het vrije woord om zijn ambities erdoor te drukken. Je geïntegreerdheid wordt niet bepaald door je politieke ambities. Als dat zo zou zijn, dan kan je een Di Rupo of Onckelinx , de PS, de FDF etc. evenzeer ongeïntegreerd noemen : die doen niets anders dan aanzetten tot het 'herontdekken van hun Romaanse roots' en opruien tot Vlamingenhaat, in woord, maar vooral in daden! |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zelfs een eenvoudige zinnetje in het Nederlands lukte helemaal niet. Moeder Pehlivan had het over het feit dat de leden uit de verschillende bevolkingsgroepen - tiens, als een allochtoon het woord volk gebruikt, wordt dat nooit betwist - wat meer met elkaar moesten leren omgaan. Ik vroeg me af hoe ik dat aan boord zou moeten leggen. Turks leren om met deze echte Belg te kunnen communiceren? ![]() Na meer dan 30 jaar aanwezigheid, had deze echte Belg zich nog niet de moeite getroost om een der landstalen te leren. ![]() Wellicht heeft ze dat nu nog niet gedaan, die echte Belg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Jolle : 20 november 2004 om 15:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Je mag altijd je loonsvermindering gaan vragen bij je baas, die zal blij zijn! ![]() ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 20 november 2004 om 15:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die laag opgeleidden, last dat we daar mee hebben, die kennen nog geen regel van 3 (Lagere school eindtermen!!) ![]() Dat ze wel meer en beter Frans kennen dan jij, dat is het wat je stoort! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Enneuh, sinds wanneer is een hamburger typisch belgisch? Sinds er een Wympies in Borgerhout kwam (en verdween, lang geleden, voor er daar vreemdelingen woonden? Lust je geen pitta of sish kebab??? Ik wél!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom vertelde ik ook het verhaaltje. Ik wilde aantonen dat niet de lonen te hoog zijn, teveel mensen moeten van de arbeid van anderen leven. In onze tijd gingen we ons aanbieden en werden al dan niet aangenomen. Na een proefperiode besloot de werkgever dan of hij ons kon gebruiken en of we voldeden voor die job. Tegenwoordig komen er tussenpersonen aan te pas om iemand in dienst te nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De allochtonen die hier wonen en hun familie naar hier laten overkomen weten wel degelijk waar ze aan toe zijn. Blijkbaar voelen ze zich toch niet zo gediscrimineerd. Ga jij je familie laten overkomen als ze het hier zo slecht hebben ? |
|
![]() |
![]() |