Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 oktober 2018, 18:00   #101
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Klopt volledig, maar ik vertrok vanuit de quote van DDD: "Wie weet hoe oud Aïsha werkelijk was mag het zeggen."

Dus: wat indien ze 15,16 of 17 was?
Is er dan nog steeds sprake van pedofilie?
Zelfs al was ze 18, volgens de boekskes was Mohamed zélf 50 jaar oud toen hij Aïsha huwde, en 53 toen het huwelijk werd geconsumeerd.

Dat zou ik toch niet écht 'normaal' noemen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2018, 18:06   #102
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Zelfs al was ze 18, volgens de boekskes was Mohamed zélf 50 jaar oud toen hij Aïsha huwde, en 53 toen het huwelijk werd geconsumeerd.

Bad Atilla probeert om dat wél als normaal te verkopen. .
Oud 29 oktober 2018, 17:01   #103
Wautd
Parlementslid

Wautd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XenApp Bekijk bericht
Link

Om bepaalde volkerengroepen te behoeden voor een zekere gekwetstheid heeft het Europees Hof beslist dat we pedofielen best niet te noemen voor wat ze zijn.

Deze uitspraak kan tellen qua wereldvreemdheid. Wat is het volgende? Mogen we Dutroux geen kindermoordenaar meer noemen omdat dit zijn familie kwetst?

edit: verkeerde subforum, moet naar Europa
Met andere woorden, blasfemie gepleegd door niet-moslims is strafbaar (want populaire Islamitische predikers zoals Zakir Naik heb ik ook al zien toegeven dat dat kind 6 - 9 jaar oud was).
What's next, een boete voor iedere bioloog/leraar die de evolutieleer wil onderwijzen?

Laatst gewijzigd door Wautd : 29 oktober 2018 om 17:02.
Wautd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2018, 17:39   #104
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Je mag een transmigrant wel transmigrant noemen: dat IS zo !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2018, 22:27   #105
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Vandaag gehoord in het VTM nieuws.
In de meeste centrumsteden wordt het woord "Kerstmarkt" vermeden om niemand te schofferen (men gebruikte letterlijk dit woord).
Toch raar, moslims eisen het recht op om overal hun hoofddoek te dragen, want dat is "normaal" dat ze overal tonen dat ze moslim zijn.
Maar o wee als iets met het christelijke geloof zou geassocieerd worden.
En let wel, ik ben atheïst, ik voel mij echter totaal niet "geschoffeerd" door het gebruik van woorden als kerstmarkt.
Ik voel mij wel geschoffeerd door de ongelijke behandeling.
Oud 30 oktober 2018, 12:30   #106
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Vandaag gehoord in het VTM nieuws.
In de meeste centrumsteden wordt het woord "Kerstmarkt" vermeden om niemand te schofferen (men gebruikte letterlijk dit woord).
Toch raar, moslims eisen het recht op om overal hun hoofddoek te dragen, want dat is "normaal" dat ze overal tonen dat ze moslim zijn.
Maar o wee als iets met het christelijke geloof zou geassocieerd worden.
En let wel, ik ben atheïst, ik voel mij echter totaal niet "geschoffeerd" door het gebruik van woorden als kerstmarkt.
Ik voel mij wel geschoffeerd door de ongelijke behandeling.
Ik las vanmorgen een artikel in HLN dat de Brugse kerstmarkt van naam verandert en voortaan wintermarkt zal genoemd worden. In de hoofding stond duidelijk in vette letters vermeld om andersgelovigen niet te schofferen. De verklaring betreffende de reden van naamsverandering is inmiddels uit het online-artikel verdwenen.
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...-mee~a866a50f/
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.

Laatst gewijzigd door metten : 30 oktober 2018 om 12:31.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2018, 13:23   #107
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

'Normaal'? Dat weet ik niet, wat is 'normaal'?. Maar zo uitzonderlijk is dat toch niet, hoor, zeker in die tijd.
Oud 30 oktober 2018, 13:38   #108
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XenApp Bekijk bericht
Om bepaalde volkerengroepen te behoeden voor een zekere gekwetstheid heeft het Europees Hof beslist dat we pedofielen best niet te noemen voor wat ze zijn.

Deze uitspraak kan tellen qua wereldvreemdheid. Wat is het volgende? Mogen we Dutroux geen kindermoordenaar meer noemen omdat dit zijn familie kwetst?
Als u het artikel goed leest, is de reden toch iets anders. Het blijft gebonden te zijn aan de specifieke wetgeving van Oostenrijk waarbij "minachting voor een religie" blijkbaar strafbaar is.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2018, 13:57   #109
Tavek
Banneling

Standaard

Op dit forum mag je een negationist geen negationist noemen, dat kwest naar het schijnt ook.

Dat levert u banpunten op.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2018, 14:15   #110
DewareJakob

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Vermits leeftijd binnen de tijdsgeest toen vrij onbelangrijk scheen te zijn:
Staat er ergens hoe Aïsha zich voelde in die situatie, want daar wordt geen woord over gerept? Dat is toch uiteindelijk de essentie, of ze nu 9, 13, 18, of 24 jaar oud zou zijn geweest, de gevoelens van een vrouw is blijkbaar totaal onbelangrijk, en blijkbaar nog altijd binnen die religie...
Oud 30 oktober 2018, 14:23   #111
Indomitable
Minister-President

Indomitable's schermafbeelding

Standaard

Eufemisme lovers.
Oud 30 oktober 2018, 14:39   #112
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Staat er ergens hoe Aïsha zich voelde in die situatie, want daar wordt geen woord over gerept? Dat is toch uiteindelijk de essentie, of ze nu 9, 13, 18, of 24 jaar oud zou zijn geweest, de gevoelens van een vrouw is blijkbaar totaal onbelangrijk, en blijkbaar nog altijd binnen die religie...
Eigendom heeft te zwijgen, zeker over gevoelens. De eigenaar heeft geen interesse in die zaken.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 30 oktober 2018 om 14:39.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2018, 16:52   #113
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Blijkbaar had ze toch enige aanzien, en nog steeds trouwens...
Oud 30 oktober 2018, 17:38   #114
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
'Normaal'? Dat weet ik niet, wat is 'normaal'?. Maar zo uitzonderlijk is dat toch niet, hoor, zeker in die tijd.
Wat liggen negers dan te zeiken over slavernij? Dat was in die tijd ook niet zo uitzonderlijk. (sarcasmus).
Oud 30 oktober 2018, 18:14   #115
geertvdb

Standaard

Ik zie dat deze draad enige 'feiten' voor waarheid neemt.

Dus daarom deze korte rechtzetting.

Mohammed heeft zeer waarschijnlijk nooit bestaan. en mocht hij bestaan hebben, dan zijn alle feiten rond zijn leven 100% zeker verzonnen van a tot z. In de koran lezen we geen enkel over Mohammed persoonlijk. De naam Mohammed komt er 4 keer in voor, en het zou evengoed over Jezus kunnen gaan.
De hadiths zijn van de 9e en 10e eeuw. Dus minstens 200 jaar na het leven van mohammed. Er waren er 70 000 (!), waarvan er 7000 voor waarachtig werden beschouwd. Die hadiths zijn zo gedetailleerd, dat ze onmogelijk waar kunnen zijn, en bovendien spreken veel hadiths mekaar tegen.
Aisha heeft nooit bestaan. Ook van alle andere familieleden van Mohammed is nooit 1 spoor gevonden in de vorm van een kroniek door tijdgenoten, of een artefact.

Los daarvan: de verzonnen mohammed was natuurlijk wel een pedofiel.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 30 oktober 2018 om 18:15.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2018, 18:23   #116
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat vind ik een slecht argument.

Mohammed wordt geacht de boodschapper van God te zijn. Wat 'goed' is, zou daarbij los moeten staan van historische context. Anders maakt men de wil van god ondergeschikt aan maatschappelijke tendensen en dus aan de mens.

Wat goed is in de ogen van een god, hoort eeuwig en onveranderlijk te zijn.

Religieuze teksten waarvan men claimt dat ze de wil van god uitdrukken, zouden los van historische context moeten worden bekeken.

Als een god in het jaar 100 voor Christus (willekeurig jaar) geen probleem maakt van slavernij, zou hij dat vandaag ook niet mogen doen.

Als een god in het jaar 622 geen probleem maakte van trouwen met negenjarigen (er van uitgaande dat dit zo zou zijn), dan zou hij dat vandaag de dag ook niet mogen doen.

Iemand die het woord van god verkondigt zou immers moeten breken met de maatschappelijke gewoonten indien die gewoonten niet overeenstemmen met wat volgens een god 'goed' is.

'Interpreteren in historische context' en 'woord van god' sluiten elkaar uit.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 30 oktober 2018 om 18:23.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2018, 18:57   #117
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht

Mohammed wordt geacht de boodschapper van God te zijn. Wat 'goed' is, zou daarbij los moeten staan van historische context. Anders maakt men de wil van god ondergeschikt aan maatschappelijke tendensen en dus aan de mens.

Religieuze teksten waarvan men claimt dat ze de wil van god uitdrukken, zouden los van historische context moeten worden bekeken.

Als een god in het jaar 100 voor Christus (willekeurig jaar) geen probleem maakt van slavernij, zou hij dat vandaag ook niet mogen doen.

Als een god in het jaar 622 geen probleem maakte van trouwen met negenjarigen (er van uitgaande dat dit zo zou zijn), dan zou hij dat vandaag de dag ook niet mogen doen.

Iemand die het woord van god verkondigt zou immers moeten breken met de maatschappelijke gewoonten indien die gewoonten niet overeenstemmen met wat volgens een god 'goed' is.

De vraag is hier of jouw redenering van toepassing is. Het enige dat we weten, is dat Mohammed met Aisha is getrouwd, zonder exact te weten hoe oud zij was. De traditionele leeftijd voor de consumptie is inderdaad 9 of 10 jaar, maar een aantal (meestal moderne) moslimgeleerden spreekt van 15 tot 19 jaar.

Zo'n situatie kan je dan ook moeilijk bestempelen als het 'woord van God', trouwens, de Koran zwijgt over de leeftijd, die wordt vermeld in een Hadith waarvan de authenticiteit in vraag wordt gesteld. Er is dus, in dit geval, geen reden om dit historisch te contextualiseren.

Dus ja, of huwelijken tussen 50-jarigen en 18- jarigen 'normaal' zijn, kan bekeken worden via de geschiedenis, in zoverre uiteraard het woord 'normaal' een duidelijke definitie krijgt.
Oud 30 oktober 2018, 19:18   #118
chris k
Staatssecretaris

chris k's schermafbeelding

Standaard

de beste sinds jaren "een aantal (meestal moderne) moslimgeleerden "
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2018, 19:39   #119
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht

2! Waterdichte redenering.
Oud 30 oktober 2018, 19:43   #120
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De vraag is hier of jouw redenering van toepassing is.
Uiteraard heeft 4HM gelijk, gezien elke godsdienst beweert dat ‘het woord van god’ eeuwig en onveranderlijk is, dus de pedofilie die de zelfbenoemde profeet bedreef – los van de historische context –, is dan volgens die redenering ook voor eeuwig en onveranderlijk ‘gods woord’ of heeft toch minstens z’n ‘toestemming/goedkeuring.
Anders had ‘m dat wel iets duidelijker kunnen laten blijken aan z’n aardse vertegenwordiger, me dunkt (doodbliksemen, verdrinken, hartaanval ofzo).
Citaat:
Het enige dat we weten, is dat Mohammed met Aisha is getrouwd, zonder exact te weten hoe oud zij was. De traditionele leeftijd voor de consumptie is inderdaad 9 of 10 jaar, maar een aantal (meestal moderne) moslimgeleerden spreekt van 15 tot 19 jaar.

Zo'n situatie kan je dan ook moeilijk bestempelen als het 'woord van God', trouwens, de Koran zwijgt over de leeftijd, die wordt vermeld in een Hadith waarvan de authenticiteit in vraag wordt gesteld. Er is dus, in dit geval, geen reden om dit historisch te contextualiseren.
Andere islamgeleerden zijn het niet eens met die stelling:

“De leeftijd van Aïsja bij haar huwelijk met Mohammed en de consummatie is controversieel, grotendeels vanwege moderne associaties met pedofilie. Hoewel er een mogelijkheid bestaat dat Aïsja's leeftijd binnen de overlevering is aangepast om haar een eerdere plaats in de chronologie van Mohammeds leven te geven, wordt er door de meerderheid van islamgeleerden van uitgegaan dat Aïsja op zeer jonge leeftijd trouwde, namelijk toen ze 6, 7, 8 of 9 was."

https://nl.wikipedia.org/wiki/A%C3%AFsja
Citaat:
Dus ja, of huwelijken tussen 50-jarigen en 18- jarigen 'normaal' zijn, kan bekeken worden via de geschiedenis, in zoverre uiteraard het woord 'normaal' een duidelijke definitie krijgt.
De vraag is dan of het ‘normaal’ te noemen is, dat ’n miljard moslims geen historische graten zien (en daar zelfs geen woord kritiek op (durven) hebben), tussen iets wat in de 7-de eeuw mss als ‘normaal’ werd bestempelt en de afkeurende/strafbare context daarvan in de maatschappij van de 21-ste eeuw.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be