![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik herinner mij de tijd dat diesels hier nog niet populair waren.
Bijna iedereen een benzine dus. 1.1 voor de arme sloebers. 1.3 voor wie beter bij kas zat. 1.6 voor de echte Johnny in die tijd. 2.0 was al een redelijke begunstigde. En de bakkers hadden vaak een caddilac. De gangsters een Porsche rs turbo. Kleine gangsters een vw golf GTI. En de lpg inbouwcenters werkten in overdrive om overal een gastank in te steken want ze zuipen allemaal naft dat het niet schoon meer was. Iets dergelijks zal zich wel herhalen.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 2 november 2018 om 12:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ook geen jeep.
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het was de tijd dat dat nog heel gebruikelijk was. Als je een nieuwe auto had was het niet meer dan normaal dat ook de motor werd getoond. Ook nog de tijd dat buren vrienden en familie naar de nieuwe auto kwamen kijken. ![]() Ook moest de nieuweling dan eens worden getest. We gaan hem eens op zijn staart trappen was een veel gehoord gezegde ![]() ![]() Ik heb soms het gevoel ooit op een andere planeet te hebben gewoond ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 november 2018 om 14:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van pickupsmarkt in de USA gesproken, Tesla zal die kans niet voorbij laten gaan, wslk 2020-2021, en dat zal geen kleintje zijn...
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 2 november 2018 om 15:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Andere planeet? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens op de autoweg rechtdoor gas geven heeft niks vandoen met gas geven op landelijke wegen. Je mag wat zeveren maar niet overdrijven. https://www.anwb.nl/vakantie/duitsla...verkeersboetes Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 november 2018 om 12:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eens benieuwd hoe de wtlp norm op elektrische voertuigen zal uitdraaien.
Alvast dit; Op papier natuurlijk. Een elektrische auto die onder NEDC 500 km rijbereik optekent, zal onder WLTP eerder rond de 400 km schommelen. Realistischer dus. De CO2-uitstoot voor 100% elektrische wagens blijft onder de nieuwe norm ook gewoon 0 gram. Daardoor zullen de belastingen voor dit soort wagens niet stijgen. Plug-in hybrides zullen vermoedelijk wel hinder ondervinden waardoor ze minder gemakkelijk in aanmerking zullen komen voor belastingvoordelen. Gedaan dus met bizarre verbruikscijfers van 2 liter per 100 km. ______ Maar ik vermoed dat ze die gaan gelijkstellen om fiscale redenen . Dat hoeft daarom niet juist te zijn.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 3 november 2018 om 12:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En die wtlp norm is de reden waarom het aanbod kleine diesels aan het verdwijnen is.
Lees meer; ADIEU M3 EN CO Het resultaat is dat sommige merken beslist hebben om de brui te geven aan bepaalde uitvoeringen. Om nog eens BMW aan te halen, die zien bijvoorbeeld het nut niet meer in van de EfficientDynamics-uitvoeringen. Omdat die met de nieuwe cyclus zo dicht gaan aanleunen bij het 'non-EfficientDynamics-alternatief' dat het de testinvestering vaak niet waard is. Valt het je trouwens op dat in het kleinere segment bij een facelift vaak de diesel verdwijnt? Wel, dank WLTP. Want het verkooppercentage voor diesel is soms zo laag dat het merk geen duiten neer wil leggen om een rits diesels te her-testen waar vaak amper vraag naar is. Abuselijk dacht micele en co dat het lag aan de consument die er geen meer wilde. Wel 100% verkeerd gedacht dus. Hoe dan ook; gaan de cijfertjes voor het milieu omlaag, de cijfertjes op uw belastingbrief gaan omhoog.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 3 november 2018 om 12:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn nog altijd genoeg stukken Autobahn waar je bepaalde uren hebt waar je legaal plankgas kunt geven, natuurlijk als het verkeer het toelaat. Onlangs nog gewoon 180 kmh gereden in een kleine Fabia (dit was geen plankgas ![]() De enige snelheidsremmer is het verkeer op het linkervak. Is er geen dan is het "freie Fahrt für freie Bürger" ![]() Citaat:
Citaat:
![]() Wil je onbeperkt gas geven - hopelijk met aangepaste snelheid ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 3 november 2018 om 15:47. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Informeer je eens. Het verbruik wordt enkel veel realistischer gemeten door die nieuwe testprocedure. Eenderwelke brandstof, ook hybrides. Of wil jij niet weten wat die WLTP is? Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 3 november 2018 om 15:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw denkbeeldig beleid is niet de norm. Trouwens de verkoop is overal met circa 33% gezakt door die nieuwe norm. Handige manipuleerders kunnen daar nog eens geknutselde statistieken van maken om hun ongelijk alsnog wel hun gelijk te laten blijken. Nietwaar micele? Hup aan de slag met uw grafiekjes.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 3 november 2018 om 16:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ah ja nog even vergeten in de Sahara geldt ook geen snelheidsbeperking en naar het schijnt is er niet te veel verkeer.Dat ben je nu toch wel even vergeten te melden. Dus even de boot op door Marokko en hopla gas geven ![]() Dank U voor deze hilarische info. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 november 2018 om 07:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() https://www.youtube.com/watch?v=jyEuaW16_Yw ![]() Nog ne mooie foto: ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 4 november 2018 om 10:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In 1978 ging ik al naar de Jochen Rindt show. Nooit over gehoord zeker ? Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 november 2018 om 14:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 4 november 2018 om 15:00. |
|
![]() |
![]() |