![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is te vergelijken met iemand voor het pikken van een zak m&m's een maand in de bak te draaien..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maargoed, als hij zijn huis nu in de fik steekt hebben zijn buren nog steeds niks. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet het antwoord: "Neen, u weet dat niet". Dus, onthoud u best van overhaaste conclusies. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook de grond van een afgebrand huis bezit de nodige waarde. En het gaat niet om "wat bomen". Het gaat hier overduidelijk om manifeste onwil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik mis ook het verband met die zware criminelen die je off topic aanhaalt. Geen jurist zijnde, denk ik er het volgende over: die rechter moest beslissen in een burentwist over bomen. Als ik me goed herinner van de persberichten van minstens zes maanden geleden: het ging over een straat met rijhuisjes, de toestand was inderdaad wraakroepend en materieel nogal slecht, de buur was koppig, zelfs van kwade wil, en ook zo zot als een draaideur van het postgebouw van Groot-Antwerpen. Die rechter denkt dan in zijn eigen: ik ga er voor zorgen dat hij overtuigd wordt om zijn bomen te vellen. Ik geef hem wat tijd, maar daarna wordt het menens.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerst vragen de buren al jaren; daarna klagen de buren al jaren. Dan komt het tot een proces. Hij wordt veroordeeld: hij krijgt x maanden om de bomen te vellen, maar laat die periode voorbijgaan, zelfs al weet hij dat hij daarna 1000 euro per dag riskeert. De buren wachten dan nog 800 dagen. Maar dan was de maat vol. Wist gij dat nu niet? Hebt gij dat niet gelezen? Of hoe zit het eigenlijk? Ik kan wel tegen zever, maar niet tegen dikke zever, laat staan strontzever.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want daar kunnen we wel over eens zijn hier op't forum. De bepalingen van wat kan en niet kan in aanpalende tuinen zijn gemakkelijk terug te vinden, zeker als men even opzoekwerk doet of , veel duurder, een advokaat raadpleegt als het al zo ver is. Als een rechter mij een dwangsom van €1000 per dag oplegt omdat mijn tuin niet in orde zou zijn, dan betaal ik die €1000 liever aan een tuinier, of zelfs betonboer om de oorzaak weg te halen, al was dat de vergulde erecte penis van Pan zelve. Dat zal dan ook mijn antwoord zijn in de rechtbank. Case closed, en dan gaan de kosten van de rechtszaak hoger zijn dan die ene dag dwangsom... Citaat:
*PS, Ik bedoel het oude systeem van kettingpapier voor computerprinters. ![]()
![]() |
![]() |
#113 |
Banneling
|
![]() Ik had toch altijd geleerd dat straffen billijk moeten zijn en in verhouding tot de misdaad....
Dwangsomme van die aard zijn van de pot gerukt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gisteren gaven ze "Oesje!" nog op TV, onzer aller tuinman die Kamiel Spiessens, die weigerde zijn grond/boerderij af te staan om plaats te maken voor de bouw van een pretpark.
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 27 december 2018 om 19:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Nu geeft men een overtreder nog een kans. Voor alle duidelijkheid: de man deed iets fout, voor lange tijd, en werd niet gestraft in eerste instantie. Hij kreeg een dwangsom. Hij had dus tijd genoeg om zijn fout recht te zetten. En dan nog weigerde hij. Pure onwil. Daarna zich wentelen in zelfbeklag is belachelijk. Hij is de dader, niet het slachtoffer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dwangsommen zijn geen straf. Ze zijn er enkel om te beletten dat de andere partij zijn kloten veegt aan de rechterlijke uitspraak. En dan zou het hek helemaal van de dam zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welneen, want een dwangsom is nu eenmaal geen straf. Ik heb u er al op eerder op gewezen dat u straf verwart met dwangsom. Alleen herhaalt u steeds weer dezelfde onzin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als gij een boete hebt voor verkeerd parkeren, en ge doet alles eraan om die niet te betalen, dan kan dat op den duur ook heel erg hoog oplopen. Ergens is dat begrijpelijk. Het gerecht kan niet toelaten dat met zijn uitspraken gesold wordt, want zoniet is het enkel een kieken dat een rechtsuitspraak navolgt. Als ge "foert" kunt zeggen aan wat een rechter heeft beslist, dan heeft het idee dat "de straf evenredig moet zijn met de misdaad" geen zin meer. Want voor relatief kleine misdaden kunt ge dan altijd "foert" zeggen aan de rechter. Als er geen vijs is die heel hard aangedraaid kan worden zolang ge "foert" zegt, dan kunt ge altijd "foert" blijven zeggen, ge riskeert nooit iets "ergs". In dit verhaal begrijp ik gewoon de rechterlijke bijstand niet van die man. Gelijk welke advocaat zou die mens toch moeten gestopt hebben, wetende dat het risico was dat hij totaal geruïneerd zou zijn, gezien die rechtsuitspraak. De advocaat die die mens bijstaat, is een echt stuk smeerlap. Ik zou mijn klant gezegd hebben van te gehoorzamen, en als hij dat niet wil, zou ik geweigerd hebben voort te doen. Want hier is het duidelijk dat hij aan 200 km/u tegen de muur ging rijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Na veel vijven en zessen staat er een deurwaarder aan de deur, gelieve de €1250 boete nu te betalen, want dat gebeurd nu eenmaal als je een €53 boete te lang negeert. Je mag namelijk geen onverzekerde/niet ingeschreven voertuigen/aanhangers op de openbare weg laten staan. Dat de kosten voor de gewonde opgevangen zijn door de familiale verzekering van die "crimineel" is een ander verhaal.
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk zijn er hier twee onafhankelijke elementen in deze discussie. De ene is:
- kan het gerecht onbeperkte dwangmiddelen inzetten om haar uitspraken doen na te volgen ? De andere is: - is een wet die een mens dwingt om bomen weg te halen vanwege wat schaduw, een goeie wet ? Het eerste punt is een hoeksteen van de rechtstaat. Zoals ik al zegde, een rechtssysteem heeft geen zin als het haar beslissingen niet (eventueel met geweld) kan afdwingen. Anders is de uitspraak van een rechter maar een "administratief papiertje" waar men zich, naargelang zijn goesting, naar kan schikken of niet. Immers, het enige dat ge nog riskeert, is een ander administratief papiertje, en dan nog een, en dan nog een. Op den duur voorziet U dat in WC papier, meer niet. Als de rechter geen middelen heeft om U op den duur den daver op het lijf te jagen als ge nog eens "foert" zegt, dan heeft de ganse rechtspraak haar zin verloren. Als die rechter U den daver op het lijf wil jagen, en ge zijt zo oliekoekendom om TOCH "foert" te zeggen, wel, dan gaat ge meemaken wat ze zult meemaken. Zonder dat valt gans het systeem op zijn gezicht. Het tweede punt is wat hier eigenlijk "onbillijk" over komt. Die wet dateert van voor de Universele Verklaring van de Rechten van de Boom. Destijds as een boom een dinges dat kon storen, niet iets dat aanbeden diende te worden. Die wet is dus niet meer in overeenstemming met het gangbare geloofssysteem van het ogenblik. Destijds was "schaduw in uw hof" een ergere zaak dan een boom afzagen. Tegenwoordig is dat omgekeerd. Tegenwoordig is de notie eerder dat men huizen zou moeten afbreken om bomen te planten. Dus komt die wet archaisch over, van een tijd van andere waarden en geloven. Laatst gewijzigd door patrickve : 28 december 2018 om 07:29. |
![]() |
![]() |