![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch wel, de dierenarts die ze steriliseert.
Vandaar dat de koppeling "predator/prooi" hier niet van toepassing is. Bijna alle huiskatten zijn gesteriliseerd. (ja, zwerfkatten zijn een probleem). Het vogelbestand kan niet "plots" ineenstuiken omdat er al 5000 jaar katten rondlopen bij ons, en mocht het door de katten zijn dat het vogelbestand ineen stuikt, dan zou het INSEKTENBESTAND ontploffen, terwijl het omgekeerd is. Het is dus wel degelijk de daling van het insektenbestand dat de voornaamste oorzaak is dat het vogelbestand daalt. Samen met het afbreken van de meeste niches van vogels, die door menselijk gebruik ingenomen worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De muizen dansen op tafel.
Straks komt de overheid af met meer jobs voor rattenverdelgers. De burger echter.....minder en minder vrijheid. Dat is de tendens ongeacht welke partij aan de macht is. De enen willen je vrijheid beperken omwille van milieu, de anderen omwille van veiligheid of big business belangen. Elk excuus is goed eigenlijk. Laatst gewijzigd door Bach : 28 november 2019 om 12:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
https://www.natuurpunt.be/nieuws/300...e-het-europees |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We kunnen niet meer gaan leven zoals 100 jaar terug. Katten binnen houden is wel mogelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb er geen probleem mee dat hun baasjes eindelijk een verantwoordelijk zijn voor hun huisdier. Bij honden is dat al lang zo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk is het zo dat als je een dierenbestand al op andere manieren zwaar onder druk zet, een reeds bestaande predatorendruk "te groot" kan worden, maar het is er zeker niet de *oorzaak* van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, niet echt. Katten willen van nature buiten kunnen leven. Ge kunt niet echt een kat binnenhouden als ge in een huis woont he. Zet ge een raam open, dat beest springt daar door.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil de kattenliefhebbers niet te eten geven die hun katten binnenhouden hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar katten horen vrij te zijn. Het zijn geen onderdanige beesten zoals honden he. De relatie tussen een kat en zijn "eigenaar" is er eerder een tussen twee gelijkwaardige wezens, eerder dan een meester en een slaaf. Het is juist die onafhankelijkheid die van katten aantrekkelijke huisdieren maakt: ge houdt U er zoveel of zo weinig mee bezig als ge wilt. Ge kunt ze alleen laten als ge op vakantie gaat, gewoon met genoeg kroketten en water in een plek waar ze aan kunnen. Soms verdwijnen ze dagen, soms blijven ze dagen thuis. Ze doen wat ze willen. Laatst gewijzigd door patrickve : 28 november 2019 om 13:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
als je de grote invloedrijke posten niet aan pakt, dan gebeurt er niks. want dat is wat katten binnen houden gaat veranderen. 0,001% van niks. niemand wil 100 jaar terug. maar de industrie moet wel naar cradle to cradle en de consument moet consuminderen. en mijn kat blijft vrij buiten lopen, want die heeft niks of 0,0000001% te maken met het vogelbestand. ttz mijn virtuele kat hé, ik heb uit ecologische overtuiging uiteraard geen huisdieren. Laatst gewijzigd door Anna List : 28 november 2019 om 13:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
wsl zelfs de efficiëntste vorm. ![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 28 november 2019 om 13:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hou niet van dieren waar heel de buurt last van heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar een van mijn katten is geliefd door de ganse buurt. Meestal weten de mensen niet eens dat het onze kat is. Mijn "buur" is een dagziekenhuis voor psychiatrisch gestoorde kinderen, en velen denken dat het "de kat van het ziekenhuis" is, omdat ze daar veel met de kinderen bezig is. Mijn overbuur dacht dat het een zwerfkat was, en gaf haar geregeld wat eten. Soms blijft ze wel eens een nachtje bij hem. En over 't laatst heb ik mijn buurvrouw betrapt met onze kat in haar huis waar ze die een "pateeke" aan gaf. En helemaal op 't einde van de straat woont een oud vrouwtje in een vervallen kot met honderden duiven in haar dak. Daar gaat mijn kat ook eens festijnen. Ik vermoed dat de duiven er voor iets tussen zitten ![]() Dan heb ik een Persaanse, die hooguit 2 meter ver in de tuin durft te gaan, behalve in volle zomer, dan gaat ze in gans de tuin. Dat is een "huiskat". En mijn derde kat, een half Persaanse (dochter van de Persaanse omdat we niet snel genoeg gesteriliseerd hadden...), daar ken ik de wandel niet van. Soms blijft die dagen thuis, soms is die op wandel, maar niet bij de buren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
de honden ook trouwens, ik ben daar niet racistisch in. Laatst gewijzigd door Anna List : 28 november 2019 om 14:36. |
|
![]() |
![]() |