![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Banneling
|
![]() et jouw geheugen zit je al lang aan de voet van de berg... Hem terug opklimmen zit er echt niet in...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat wil je? Bij het oudercontact voor mijn zoon destijds (nu reeds is hij vijftig) sprak ik de lerares Frans. Een mooi groentje dat pretendeerde van alles over niks te weten. Kon dat wicht zelf geen Frans. Wel stamelen. Een product dus van de categorie dat na het werk stamelde "Je suis chemin" Natuurlijk kon destijds mijn zoon ook niks van dat Frans. Feitelijk kende hij helemaal niks. Hij zat in het VSO. En wat te moeilijk was mochten ze afbouwen. Het eindresultaat was zero. Alhoewel in mijn tijd; ondanks de sabotage van bepaalde leerkrachten; liep je wel het risico dat je een jaar mocht dubbelen. Als je niet wist dat Pepijn de Korte zeven maîtresses had en twintig kinderen die niet in zijn trouwboekje vermeld stonden dan was die leraar razend en kon je het vergeten. Dat was ook zo een truc. Van zijn vak een hoofdvak maken. Onderwijl bleef er geen tijd over om U echt voor te bereiden voor de echte wereld. Twee dames; studiegenoten; hebben het gebracht tot regentes Nederlands-Engels. Van thuis uit meegekregen en gestudeerd en gelezen voor ze die studies begonnen. En elke vakantie op taalkampen geweest. Zij waren dus van betere komaf. De rest van drie klassen (Moderne; Latijnse en Wetenschappelijke) eindigde in de vuilbak. Ondanks ze wisten hoeveel vlas België uitvoerde en waar de steenkool lag in dit land en hoeveel er geschat werd te liggen. Man; man; man! Van al hetgeen wij hebben meegekregen in die school heb ik nadien nooit nog iets moeten gebruiken. Het enige resultaat van die school was dat een gedeeltelijk onnozel lerarencorps er ferm zijn brood verdiende met de gek te spelen. En nog het eigenaardigst was het feit dat dezen die examenvragen gaven aan de leerlingen nog de beste beoordeling kregen vanuit de inspectie. Logisch. Zij maakten een verloren generatie. In opdracht nog wel. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 4 december 2019 om 10:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En inderdaad het is intriestig en dat allemaal door de dikke luchtbalonnen aan de top... Laatst gewijzigd door marie daenen : 4 december 2019 om 10:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wiskunde, fysica, taal,... allemaal belangrijk en toch klaagt de arbeidsmarkt nog steeds over een kloof met de school. Daarnaast, inderdaad, het leven is ook meer dan enkel arbeid verrichten. Arbeid voor wie, wat en waarom? Scholen bereiden kinderen te weinig voor op het leven in z'n geheel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
toen ik vaststelde dat ze geen gestructureerde cursus meer hadden over zinsontleding, ben ik de mijne op zolder bij mijn ouders gaan terugzoeken, en heb ik ze die laten leren. identiek met de tijden en werkwoorden Frans. vandaag hebben ze blijkbaar alleen nog invulboeken, waar een kind uiteraard geen structuur in k?*n ontdekken of uit kan leren. Laatst gewijzigd door Anna List : 4 december 2019 om 10:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ten andere vraag ik mij af of zelfs de leerlingen in al dat soft gedoe zich niet sierlijk vervelen en er nog vlugger dan vroeger de brij aan geven... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hypocrieten... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je zoudt goed passen daarboven in de ivoren toren... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Banneling
|
![]() bekijk het anders positief :
nog nooit werden in Vlaamse scholen zoveel verschillende talen gesproken als vandaag. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Man, man, wat weke schaapjes willen ze ervan maken en dan later verwonderd zijn dat de jeugd niet meer wil werken want wie vindt werken nu leuk... maar wel pleiten voor een minimumloon voor iedereen... Wie dat moet betalen??? Hela dat is hun probleem niet, daarvoor is er de overheid... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar men moet een minimumpakket hebben waar iedereen aan moet voldoen om naar het volgend jaar door te kunnen stromen en daarnaast moet men zoveel mogelijk, inderdaad het eigen initiatief van de leerlingen aanmoedigen... Maar dat minimumpakket moet er zijn en daar mag men niet op afknabbelen en in dat minimumpakket hoort gramatica, leesvaardigheid, minimum wiskundepakket en wetenschappen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik was enig kind en dus thuis de plezantste. Maar jij hebt geen zich hoe het er kan aan toe gaan. Twee zieke ouders met een klein pensioen heb ik moeten bijstaan. Voor de rest om 5,30 opstaan om met echtgenote de trein te halen voor Brussel. En na de dagtaak; als er niet gestaakt werd aan het spoor; het eten nog klaarmaken door degene die het eerst thuis was. En als er dan nog tijd overbleef mocht ik up-to-date blijven voor mijn werk. Jij hebt vertoefd in een andere wereld. Maar ik was een bedorven joenk dat alles geërfd heeft. En wiens erfenis om zeep werd geholpen dank zij de politiek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |