![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mensen worden steeds sneller opgegeven.
Dat is de keus die men maakt als ze mag gesteld worden. Net als water zoekt men de gemakkelijkste weg.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 24 maart 2020 om 19:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Gouverneur
|
![]() Dit is gewoon Eugenisme.
Laatst gewijzigd door Tempest : 24 maart 2020 om 19:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
met hoe mijn ouders dat deden of moesten doen, en hoe het er uitziet voor mij, dan prijs ik me enorm gelukkig.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waardig sterven ken ik. Gelukkig sterven minder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Palliatieve sedatie ???
Sorry. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien ligt het bij het Corona probleem anders maar ... Hoever ligt palliatieve sedatie uit elkaar met euthanasie. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 24 maart 2020 om 19:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn ervaring leert me _ maar dat is al wel zo'n 20 jaar gelden _ dat mensen dat allemaal op één hoopje gooien en het ook niet afgelijnd wordt toegepast in ziekenhuizen Meestal komt de vraag vanuit de familie om oma of opa niet meer verder door de medische mallemolen te halen en ze vredig te mogen 'laten' gaan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net het tegenovergestelde bedoel je zeker ? Het duidelijkste bewijs is dat mensen steeds maar ouder en ouder worden. En, moest het waar zijn wat je beweert, dan waren mijn ouders er al lang niet meer geweest. Maar ze zijn er nog. 10 minuutjes wandelen, dat lukt nog net, maar ze zijn gelukkig met wat ze nog hebben. Ze klagen niet, en kunnen elke dag nog eens goed lachen ook.
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee hoor.
Nu naar de buitenwereld toe schept men wel die perceptie. Maar men geeft snel op hoor. En bij wat oudere mensen zeker. Daar moet je geen corona voor hebben. In elk geval het is schandalig dat ouderlingen niet meer gereanimeerd worden. In Spanje hebben ze daar rusthuizen gewoon gans in de steek gelaten. Alle verpleegkundigen waren gaan lopen De desinfectie dienst struikelt daar over de lijken. Als dat zo zit haal ik morgen trouwens mijn witte vlag weg ook. Bah!
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn ouders hebben ze laten liggen zonder wat aan te doen tot ze dood waren. Het was weekeind natuurlijk. Alle twee. En niet omdat ze te oud waren of niet te genezen waren.
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mambo. Mijn ma is er 90.
Na haar 80ste, 2 keer kanker gehad. Ze leeft nog. Pa is er bijna 93. Sukkelt al heel lang met zijn gewrichten. Is al aan zijn 2de kunstheup toe. Hij leeft ook nog. En ze wonen nog steeds thuis. Ik vrees toch dat je ergens mis bent. Het OLV van Aalst ken ik ondertussen al bijna van binnen en van buiten, en wat jij beweert heb ik er nog niet gezien. Tenzij.... de patient er zelf om gevraagd heeft. Ttz, zelf bepaald heeft tot waar hij/zij nog verder behandeld wenst te worden.
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 24 maart 2020 om 20:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als men zo begint met mensen niet meer te helpen tenzij nog wat kalmeerpillen en de laatste sacramenten te geven...fuck off met die zeveraars. En trouwens....dat ze eens echte NBC kledij aantrekken in plaats die papieren schildersoveralkes van 3€ stuk.
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat hem om mensen die helemaal niet meer geholpen kunnen worden, en dat is toch en hemelsgroot verschil hé. Het is niet van niet willen, maar van niet kunnen.(mensen van wie men zeker weet dat ze het niet gaan overleven) En in zo'n gevallen kan je die mensen toch een mooier levenseinde aanbieden op de plaats waar ze nu zijn ipv ergens op een IC afdeling van een ziekenhuis. Bijkomend, en dat is nu ook belangrijk in deze tijden, worden de IC afdelingen er niet extra mee belast.
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 24 maart 2020 om 20:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog geen paar maanden een hele nacht gediscussieerd met iemand die daar historisch onderzoek naar had gedaan..bleek niks van te kloppen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor een stuk kan ik dat wel begrijpen.... ![]()
![]() |
![]() |
#120 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als er al iemand daar aanstalten voor geeft dan is het de familie om er rapper vanaf te zijn Citaat:
Toch altijd weer grappig dat naarmate de wetenschap vordert ze meer wordt afgerekend op de lacunes Citaat:
een soort jaarlijkse Spaanse traditie gelijk de stierengevechten ? Citaat:
Kan je ze in repen snijden en gebruiken als mondmasker want als ge het krijgt geven ze je snel op ![]() Laatst gewijzigd door praha : 24 maart 2020 om 21:00. |
|||||
![]() |
![]() |