![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vanaf een jaar of 14 moeten de kinderen ( meisjes) zich vet eten en drinken. Enorme hoeveelheid gecondenseerd melk en zo. De hoofdreden is althans in die reportage dat dikke vrouwen niet goed konden weglopen. De mama die ze aan het vetmesten was vroeg zo aan de papa " jij hebt toch ook liever een dikke vrouw he" die diplomatisch antwoord " ik zie wel graag een stevige vrouw". Ik had toch de indruk dat hij niet " vet " bedoelde. Toch een raar volk als je het mij vraagt.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 15 juni 2020 om 11:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De zoveelste keer dat zijn voorspellingen er compleet naast zitten... Maar vooral blijven volhouden, vroeg of laat ga je die tweede golf toch correct voorspellen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik heb eens een reportage gezien over holbewoners, die konden alleen maar denken in hokjes en soorten, grappig, hè? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar dan wel even vergeten waar die altright white supremacists, onder leiding van Richard Spencer, precies voor staan. Een blanke VS, en de zwarten mogen kiezen: Terug naar hun land of... (de of wordt niet ingevuld, rara). Dus als je nu "all lives matter" scandeert, scandeer je de slogan van Richard Spencer. Weet je niet goed dat die betekenis daar ook aan kleeft, dan heb je een verantwoordelijkheid om een klein beetje kennis op te doen over de slogan die je luidkeels meebrult. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik zeg: "appels zijn blauw, en bananen geel" dan moet je nadien niet afkomen bij iedereen die zegt "bananen zijn geel", Ha, die idioot die de slogan gebruikt van die forumzot die stelde dat appels blauw waren. Dat is onnozel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die uitleg is simpel, he, neem een vertalend woordenboek. Dat mensen allusies maken is een litteraire vrijheid, maar woorden blijven hun normale betekenis houden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Gouverneur
|
![]() Net zoals de swastika een "onschuldig Hindoeïstisch symbool" is. Ga je echt ontkennen dat sommige symbolen (of dat dan slogans zijn of tekens) vaste connotaties hebben?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja, als ik een Swastika zou gebruiken in het kader van het Hindoeisme, dan moet men niet komen zeveren dat het een nazi symbool is. Een symbool is te interpreteren zoals de auteur het vermoedelijk wilde in het kader van de context. Als ik in een meetkunde les het punt A verbindt met het punt B, heeft het geen zin om A als het symbool van Anarchisten of zo te zien, noch als een duikvlag. Uw Spencer kende ik niet, dat hij die woorden een alom gekende betekenis zou gegeven hebben die nu de hoofdbetekenis is van die zin, nog minder. Laatst gewijzigd door patrickve : 22 juni 2020 om 14:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik iets zeg, is het enige waar mijn uitspraken voor staan, datgene wat ik zeg en de betekenis die ik eraan geef. Natuurlijk dient dat met woorden te gebruiken die de betekenis weergeven van wat ik wil zeggen, anders gaat niemand mij begrijpen. Als er toevallig ook gelijkenis is met andere betekenissen, dan is dat een typische literaire oefening (en eventueel een vorm van humor he, zoals uw Arbeit macht Frei zou geweest zijn). Laatst gewijzigd door patrickve : 22 juni 2020 om 14:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#115 | |
Gouverneur
|
![]() O, zijn er woorden of symbolen die ik niet mag gebruiken, omdat de connotatie ineens te zwaar is? Wacht... toevallig ging het precies daarover. Het is niet omdat het H-woord erin zit, dat je het kunt wegwuiven door het een Godwin te noemen.
Citaat:
"Obscure en vergezochte redenen"... Ja, een slogan die bedacht is door altright uitleggen als van altright, is natuurlijk zo vergezocht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat er geen eigendomsrecht is op zo een slogans he, en de betekenis van een slogan moet gezien worden in het kader van wat diegene die het zegt, ermee wil bedoelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wie "voedt" alt-right meer dan lompe Trump volgers ooit zouden kunnen doen, en geeft hen vleugels ? Inderdaad, dwaze hysterici en "verbieders" van alt-left.
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ieder die die pharase "quoot" is overduidelijk een moordlustige Rode Khmer.
![]() |
![]() |
#119 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Let me help you. For starters: not a thing. https://www.wired.com/story/what-is-alt-left/ Maar nogmaals, wat verbied ik? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wie vandaag de dag e