Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juli 2020, 01:24   #101
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Zo is dat met alles. Money rules the world. Wetten en regeltjes zijn er in de eerste plaats voor Jan Modaal.
Hoeveel privé jets zijn er die zelfs vandaag de dag naar overal vliegen. En denk je dat die mensen in quarantaine gaan ?? Maar neen...ons kent ons.
Oud 30 juli 2020, 01:26   #102
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is hij naar de Provence getrokken speciaal om regels te omzeilen ? Ik dacht om naar het huwelijksfeest te gaan van zijn broer ? Hij had dat trouwens al in de pers meegedeeld dat hij naar het huwelijk van zijn broer zou gaan in Frankrijk. Ook dat is (was) niet verboden.
En heeft hij daar de corona regels overtreden dan ? Ik heb de man vaag zien wat zwaaien met zijn armen .....in open lucht en in Frankrijk waar de regels anders zijn dan hier. In Frankrijk mag zelfs gedanst worden op feesten. Maar of de man daar nu echt aan het dansen was is mij verre van duidelijk of het moet zijn dat 2 minuten met je armen zwaaien hetzelfde is als een uurtje walsen.

Men kan voor of tegenstander zijn van de man maar wat U hier schrijft is in mijn ogen Fake News en strookt niet met de waarheid.
Wie een hond wil slaan vindt altijd een stok.....zo kan men ieder uur een persoon betichten....redenen te over dezer dagen
Voorspelbaar....
Het had Dries van Langenhove eens moeten zijn...
Oud 30 juli 2020, 01:28   #103
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Piqueur en Termont ?
Tobback junior?
Oud 30 juli 2020, 01:34   #104
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Voorspelbaar....
Het had Dries van Langenhove eens moeten zijn...
Extra uitzendingen van het nieuws en Ter Zake.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2020, 02:22   #105
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Dat 't mateke ging feesten in Frankrijk ? So what, er werd daar min of meer rekening gehouden met de regels. Daarom vonden drie feesten plaats. Maar tijdens de eerst lockdown werd elk filmpje van een BV of politicus die de kantjes eraf liep onmiddellijk in de openbaarheid gegooid (cfr Liekens, DVLH, ettelijke VLD-politici, ...). Bij 't spastisch armke besloten de weinige overgebleven door overheidssubsidies vetgemeste media om het niet te publiceren omdat er misschien verkiezingen staan aan te komen ... euhm halo USSR

In de meltingpot gaat alles kapot.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2020, 04:17   #106
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat het voorspelbare resultaat van de door de overheidssubsidies vetgemeste media. Voor wat hoort wat.
In de politiek is het trouwens krek hetzelfde. Daar barst het van door de roverheid vetgemeste lijfeigenen.

De politiek heeft de media al in haar zak. Nu de sociale media nog. Ze hebben alleen nog geen tijd en goesting gehad om een betere excuustruus te vinden dan "fake news".
Misschien moeten ze even in de leer gaan in Turkije en China.
Oud 30 juli 2020, 06:14   #107
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De politiek heeft de media al in haar zak. Nu de sociale media nog. Ze hebben alleen nog geen tijd en goesting gehad om een betere excuustruus te vinden dan "fake news".
Misschien moeten ze even in de leer gaan in Turkije en China.
Ik denk dat het moment rijp is om een "corona goed-burgerlijke gedragsscore" aan iedereen toe te kennen. Iedereen begint aan 100 punten, behalve dan epidemiologen, die er 1000 mogen hebben. En burgers mogen elkaar verklikken als ze denken dat anderen niet enthousiast de corona maatregelen volgen. Je krijgt een extra gedragspunt als je klikt, en nog 5 extra als het waar blijkt te zijn. Er zijn uiteraard verminderingen van uw score als je zondigt of verklikt wordt (in dat laatste geval hoef je zelfs niet eens iets misdaan te hebben, als je verklikt wordt wil dat zeggen dat je je toch ergens niet keurig opgesteld hebt ten aanzien van de verklikker, niewaar).

Niet-blanken krijgen een extra 200 punten als positieve discriminatie. Blanken mogen trouwens geen niet-blanken verklikken. Omgekeerd uiteraard wel, en dat brengt meer op: 2 punten voor een niet-blanke die een blanke verklikt.

Als je score onder de 20 zakt, 1 week quarantaine. Je kan je ook zelfquarantaines opleggen met enkelband op vrijwillige basis, per week krijg je dan 10 coronapunten erbij.

De rest van de regeltjes moet door de veiligheidsraad beslist worden, en zal elke week, in functie van het verloop van de simulaties van de epidemie door de virologen met de hoogste score, aangepast worden.

Laatst gewijzigd door patrickve : 30 juli 2020 om 06:15.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2020, 06:30   #108
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik denk dat het moment rijp is om een "corona goed-burgerlijke gedragsscore" aan iedereen toe te kennen. Iedereen begint aan 100 punten, behalve dan epidemiologen, die er 1000 mogen hebben. En burgers mogen elkaar verklikken als ze denken dat anderen niet enthousiast de corona maatregelen volgen. Je krijgt een extra gedragspunt als je klikt, en nog 5 extra als het waar blijkt te zijn. Er zijn uiteraard verminderingen van uw score als je zondigt of verklikt wordt (in dat laatste geval hoef je zelfs niet eens iets misdaan te hebben, als je verklikt wordt wil dat zeggen dat je je toch ergens niet keurig opgesteld hebt ten aanzien van de verklikker, niewaar).

Niet-blanken krijgen een extra 200 punten als positieve discriminatie. Blanken mogen trouwens geen niet-blanken verklikken. Omgekeerd uiteraard wel, en dat brengt meer op: 2 punten voor een niet-blanke die een blanke verklikt.

Als je score onder de 20 zakt, 1 week quarantaine. Je kan je ook zelfquarantaines opleggen met enkelband op vrijwillige basis, per week krijg je dan 10 coronapunten erbij.

De rest van de regeltjes moet door de veiligheidsraad beslist worden, en zal elke week, in functie van het verloop van de simulaties van de epidemie door de virologen met de hoogste score, aangepast worden.
Strak plan.
Werkeloosheid onmiddellijk opgelost wegen veel administratie.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2020, 08:46   #109
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik morgen dus naar Frankrijk ga waar de café's open mogen blijven tot 2 uur en ik daar niet doorga om 23 uur zoals het nu moet in Antwerpen ben ik een hypocriet ?
Alle scouts die nu op kamp gaan om te gaan rond hossen in de bossen zijn hypocrieten.

De man had het aangekondigd naar het huwelijk van zijn broer te gaan in Frankrijk. Naar het schijnt is op dat huwelijk alles verlopen volgens de regels.

De man heeft zich de dag erna ook nog speciaal laten testen. Veel meer dan eens met zijn armen zwaaien heb ik die daar ook niet zien doen......Alleszins leek hij me daar geen hete tango te hebben gedanst.
Als je voorstander bent van de lockdownmaatregelen in Antwerpen dan ben je inderdaad een hypocriet als je dan zelf maar elders gaat de bloemetjes buiten zetten.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2020, 09:46   #110
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Strak plan.
Werkeloosheid onmiddellijk opgelost wegen veel administratie.
Inderdaad, nog een extra voordeel waar ik niet aan dacht.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2020, 13:19   #111
Binnenweg
Burger

Standaard

Citaat:
Is hij naar de Provence getrokken speciaal om regels te omzeilen ? Ik dacht om naar het huwelijksfeest te gaan van zijn broer ? Hij had dat trouwens al in de pers meegedeeld dat hij naar het huwelijk van zijn broer zou gaan in Frankrijk. Ook dat is (was) niet verboden.
En heeft hij daar de corona regels overtreden dan ? Ik heb de man vaag zien wat zwaaien met zijn armen .....in open lucht en in Frankrijk waar de regels anders zijn dan hier. In Frankrijk mag zelfs gedanst worden op feesten. Maar of de man daar nu echt aan het dansen was is mij verre van duidelijk of het moet zijn dat 2 minuten met je armen zwaaien hetzelfde is als een uurtje walsen.

Men kan voor of tegenstander zijn van de man maar wat U hier schrijft is in mijn ogen Fake News en strookt niet met de waarheid.
Wie een hond wil slaan vindt altijd een stok.....zo kan men ieder uur een persoon betichten....redenen te over dezer dagen
Ik kan verstaan dat hij als broer naar de trouw wilt gaan maar hij kon ook als een man gezegd hebben : " Ik ga naar mijn broer z'n trouw , ik weet wat de risico's zijn , ik laat mij testen bij aankomst en ga in 2 weken in lockdown . "

En niet advocaten te zenden en blabla .
Die generatie is meer van het zelfde als die van nu , het verslechter alleen maar het de dag .
Binnenweg is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be