Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 september 2020, 08:55   #101
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Nochtans is er meer dan 50% van de stemmen in Vlaanderen die terecht komen bij partijen met een separatistisch/confederaal programma.

Die meerderheid bestaat dus duidelijk wel.
Dat klopt, maar er zijn andere reden dan de onafhankelijkheid waarom mensen voor bepaalde partijen kiezen. Een referendum terzake lijkt me dan ook de meest democratische weg om te bewandelen. In tegenstelling tot de meeste Belgicisten ben ik daar nogal fan van.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2020, 10:13   #102
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat klopt, maar er zijn andere reden dan de onafhankelijkheid waarom mensen voor bepaalde partijen kiezen. Een referendum terzake lijkt me dan ook de meest democratische weg om te bewandelen. In tegenstelling tot de meeste Belgicisten ben ik daar nogal fan van.

Dat klopt. Daarom zal dat referendum er nooit komen.
Alle zever en beloften ter zijde viseer ik nog één zaak. Ik zoek een nieuwe partij die mij niet automatisch zal kloten. Ik vraag niks maar gekloot worden is ook niet plezant. Men vindt steeds wel een reden om het kloten van bepaalde mensen te verantwoorden. Men is altijd voorstander van iets of altijd tegenstander van iets anders. En als ge durft zeggen dat ze allemaal de pot op kunnen heb je ze allemaal tegen. Beter houd ik dus mijn mond toe.
Ik ga verdomd met de duiven spelen. Dan mag ik misschien melken met toelating van allen. Ik ben immers afkomstig van een voorvader waarvan er eentje gevonden werd in een vondelingenschuif.
Voorwaar geen referenties om voor te leggen. Zou het leugentje van vluchteling soms beter helpen? Of een dikkere brieventas soms?
Vlaanderen; het land van de duivenmelkers! Ik ken er weinig anderen.
Maar begin er niet mee als je geen geld hebt om een hok te bezitten waarin je prijsduiven kan kweken.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2020, 10:18   #103
Zephyrkaos
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
https://www.hln.be/nieuws/bart-de-we...ttig~a97c890d/

Bart de Wever : “Wettelijk gezien is dat niet mogelijk. Persoonlijk ben ik ook geen groot voorstander van referenda als een democratische tool, omdat je zo’n ingewikkelde vragen niet in een ja/nee-vorm aan je bevolking moet voorleggen
Oud 4 september 2020, 10:39   #104
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zephyrkaos Bekijk bericht

Bart de Wever : “Wettelijk gezien is dat niet mogelijk. Persoonlijk ben ik ook geen groot voorstander van referenda als een democratische tool, omdat je zo’n ingewikkelde vragen niet in een ja/nee-vorm aan je bevolking moet voorleggen
BDW is dan ook een echte politicus he. Geen democraat. Je kan moeilijk politicus en democraat zijn, want bij definitie heeft een politicus maar een heel klein rolletje in een democratie.

Wat BDW daar zegt is idioot, want nochtans is elke stemming in het parlement een Ja/nee stemming.

In een echte democratie is het volk het parlement. Maar dan vervalt de zin van een parlement, en van verkiezingen, en dus grotendeels van de rol van een politicus. Een politicus is dan gewoon een blogger, die dingen kan voorstellen. Dat is iets anders dan aristocraat met een blanco cheque he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 4 september 2020 om 10:41.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2020, 10:48   #105
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zephyrkaos Bekijk bericht

Ik zeg nergens dat de wet een democratisch gegeven is hé. Ik zeg gewoon dat ik als democraat voorstander ben van een wettelijk bindend referendum met betrekking tot een eventuele onafhankelijkheid. BDW zal er waarschijnlijk tegen zijn omdat daar momenteel geen meerderheid voor te vinden zal zijn binnen de bevolking.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be