Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 oktober 2020, 15:19   #101
tropisteveel
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ik weet niet... heb het liever niet want wanneer ik dat aanzet verschijnt er zo een lijst met toestellen in omgeving..... stel dat buren dat ook doen... kunnen die dan zien wat ik doe via mijn tel bvb? (Ben niet goed mee daarin I admit )
Neen, jij ziet ook niet meer dan gewoon het type van de toestellen rond je of de naam van een Wifi netwerk, verder geraak je niet zonder toestemming van de eigenaar.

Wanneer je rondrijdt zie je ook alle nummerplaten van de auto's, maar daarmee weet je nog niet wat er in de koffer zit he.

Het risico dat iemand op je PC inbreekt terwijl je nu op Internet zit is wel reëel.
tropisteveel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2020, 15:20   #102
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Korea via gps-gegevens.... (alhoewel niet geheel waterdicht blijkbaar).
Ja, dat is wel 1000 keer minder privacy, natuurlijk. Daar weten ze elke seconde waar gij zijt. Dat is even "waterdicht" als een verroest vergiet he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2020, 15:20   #103
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
kunnen die dan zien wat ik doe via mijn tel bvb? (Ben niet goed mee daarin I admit )
Nee.
Oud 1 oktober 2020, 15:24   #104
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Want jij zou zo lomp zijn om die mensen NIET te waarschuwen, zelfs zonder app ??
Is dat niet wat je zelf al maandenlang verkondigd. Zo rap mogelijk iedereen behalve ikzelf besmetten zodat we aan groepsimmuniteit geraken.
Geen MVR toestanden hier
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2020, 15:24   #105
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tropisteveel Bekijk bericht
Neen, jij ziet ook niet meer dan gewoon het type van de toestellen rond je of de naam van een Wifi netwerk, verder geraak je niet zonder toestemming van de eigenaar.

Wanneer je rondrijdt zie je ook alle nummerplaten van de auto's, maar daarmee weet je nog niet wat er in de koffer zit he.

Het risico dat iemand op je PC inbreekt terwijl je nu op Internet zit is wel reëel.
I see thx ^^
(Ja dat vd pc wist ik, lol)
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2020, 15:25   #106
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Ik ben niet 'verplicht' thuis te blijven met een snotvalling.
Waarom zouden uw collega's dat dan wel zijn ?

Ik begrijp uw punt niet. Die app dient om mensen kunnen te waarschuwen dat je ze misschien besmet hebt als je een corona test hebt gehad en die was positief. Ik zou denken dat de meest normale reactie in de wereld is om mensen met wie gij in contact geweest zijt, vrienden en familie, hiervan op de hoogte te stellen. Zodat die weten dat ze misschien besmet zijn, en daartoe volgens eigen inzicht op kunnen reageren of niet.

Uw grote schrik was dat uw vrienden en familie wel eens de vraag zouden kunnen stellen of dat positieve anonieme contact gij wel eens zou kunnen zijn.

Ik vroeg mij af in welk raar geval het U zou storen dat een van uw contacten op de hoogte zou zijn van het feit dat iemand hem besmet heeft, en U die vraag zou kunnen stellen.

Gij zegt dat uw baas daar niet mee kan lachen.

Maar dat wil dus zeggen dat gij met uw collega's contact gehad hebt, dat gij positief zijt, en dat gij hen dat vooral niet wilt zeggen omdat uw baas daar last mee zou hebben ? Gij zijt U wel laten testen, maar gij gaat vooral blijven naar uw werk gaan ?
Oud 1 oktober 2020, 15:27   #107
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Enneuh, die app gaat U niet zeggen 'den deze is besmet' natuurlijk. Dat is niet het idee, het is anoniem !

Als een van die rotjoeng binnen een paar dagen besmet is, positief getest is, en beslist van dat aan zijn app te zeggen, DAN gaat bembem gewaarschuwd worden dat ze een positief contact heeft gehad.
Hoe anoniem als je iemand tegenkomt en voor de rest is er niemand te zien?
Oud 1 oktober 2020, 15:29   #108
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Bij mij staat Bluetooth en locaties altijd uit.
Idem hier en een beperking op uitgaande data voor apps.
Oud 1 oktober 2020, 15:31   #109
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
Is dat niet wat je zelf al maandenlang verkondigd. Zo rap mogelijk iedereen behalve ikzelf besmetten zodat we aan groepsimmuniteit geraken.
Als je zelf besmet bent is dat een rare houding, dan heb je de race al verloren he. En nee dat is niet wat ik verkondig. Wat ik zeg is dat elke DWANG in deze idioot is, en dat mensen zelf moeten zien hoe ze zich wensen te beschermen tegen besmetting als ze dat willen. Dat op die manier mensen die weinig risico lopen, er niet om geven dat ze besmet zijn, en dat mensen die wel risico lopen, opletten. En dat de omgeving van die mensen ook oplet.

Dat ieder voor zich moet uitmaken hoeveel moeite hij wil investeren in "niet ziek worden" en dat dat automatisch de epidemie in de richting zal sturen van de minste zware zieken, en op die manier de meest optimale groepsimmuniteit zal opbouwen.

Hiervoor aan uw omgeving laten weten dat je hen besmet hebt, laat beter toe om dat te bewerkstelligen.

Zoals ik al zegde: als je jong bent en je ziet enkel andere jongeren, dan trek je je dat niet aan als je een positief contact had. Ga je een oudere bezoeken, dan hou je daar wel rekening mee. Die informatie is heel nuttig.

En het is iets dat we permanent kunnen blijven doen, zonder veel kost of moeite. Veel en veel en veel minder moeite dan al die dwingelandij.

Ik zeg NIET dat we elkaar zo snel mogelijk moeten besmetten. Ik zeg dat elke PERMANENTE rem op besmettingen meegenomen is, vooral als die intelligent gekozen kan worden richting oudere mensen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 1 oktober 2020 om 15:33.
Oud 1 oktober 2020, 15:32   #110
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe anoniem als je iemand tegenkomt en voor de rest is er niemand te zien?
Als je maar 1 persoon ziet op 14 dagen, en je bent "contact" ja dan is dat uiteraard die persoon. Ik zou denken dat die relatie met die persoon intiem genoeg is opdat die U dat zo zou zeggen, nee ?

Kan jij je voorstellen dat je maar 1 persoon ziet op 14 dagen, en dat de relatie met die persoon zo "koud" is dat die U niet wil zeggen dat hij besmettelijk is, maar dat die wel de moeite doet om dat aan zijn app te zeggen ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 1 oktober 2020 om 15:34.
Oud 1 oktober 2020, 15:35   #111
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tropisteveel Bekijk bericht

Bluetooth hack.
https://www.pcmag.com/news/new-andro...ack-the-device

Speciaal voor bembem om te zien wat de andere voor short aanheeft.
DIY hack
https://www.wikihow.com/Install-Supe...ack-on-Android
Oud 1 oktober 2020, 15:35   #112
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee.
Mja ik ga denk ik het voorlopig laten aanstaan, it's too tempting to see how it works
Oud 1 oktober 2020, 15:38   #113
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je maar 1 persoon ziet op 14 dagen, en je bent "contact" ja dan is dat uiteraard die persoon. Ik zou denken dat die relatie met die persoon intiem genoeg is opdat die U dat zo zou zeggen, nee ?

Kan jij je voorstellen dat je maar 1 persoon ziet op 14 dagen, en dat de relatie met die persoon zo "koud" is dat die U niet wil zeggen dat hij besmettelijk is, maar dat die wel de moeite doet om dat aan zijn app te zeggen ?
Als ik hier wat in het veld rondwandel kom ik geregeld 1 of 2 personen tegen en voor de rest is er niemand te zien. Veel anonimiteit gaat er dan niet zijn.
Oud 1 oktober 2020, 15:38   #114
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ja, dat er soms security issues zijn is het geval met elk systeem. Ook uw PC he.

Citaat:
Citaat:
The good news is that Google patched the flaw with its February 2020 Android security update.
DIY hack
https://www.wikihow.com/Install-Supe...ack-on-Android[/quote]

Citaat:
Connect to the phone you want to hack. Select the other phone's name in the Bluetooth menu, then enter a PIN that displays on the other phone's screen if prompted. Once your phones are connected via Bluetooth, you can proceed.
Oud 1 oktober 2020, 15:39   #115
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
O nee.

Citaat:
DIY hack
https://www.wikihow.com/Install-Supe...ack-on-Android
LOOOOOOL
Oud 1 oktober 2020, 15:39   #116
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mja ik ga denk ik het voorlopig laten aanstaan, it's too tempting to see how it works
Het idee dat uw buren uw fluo broekje kunnen zien is wat het hem doet he
Oud 1 oktober 2020, 15:40   #117
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik hier wat in het veld rondwandel kom ik geregeld 1 of 2 personen tegen en voor de rest is er niemand te zien. Veel anonimiteit gaat er dan niet zijn.
Wel, als je corona hebt opgedaan weet je dan ook van wie het kwam he !
Oud 1 oktober 2020, 15:48   #118
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel, als je corona hebt opgedaan weet je dan ook van wie het kwam he !
Kan men dan niet beter degene die positief getest zijn een speciaal fluo coronamasker laten dragen dan is al die app zever ook niet nodig.
En een coronakroon, voor degene die de ziekte overwonnen hebben, dan kan je daar veilig achteraan lopen. Ook fluo uiteraard geen BLM/WLM zever hier.
Oud 1 oktober 2020, 15:48   #119
tropisteveel
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Idem hier en een beperking op uitgaande data voor apps.
Ik vind het heel grappig dat sommigen bang zijn dat iemand, die dan toevallig in de buurt is, via Bluetooth hun telefoon kan en zal hacken. Steek gewoon je sextapes in een versleutelde folder en alles is OK

Waar je wel heel zeker van mag zijn, zonder Bluetooth of wat dan ook, is dat de inlichtingendiensten van de grote landen (USA, Rusland, China, ...) perfect van op hun bureau:
- je telefoongesprekken kunnen afluisteren door een computer die je spraak analyseert (ja, ook van je oude Nokia)
- weten met wie je het laatste jaar in contact bent geweest
- weten wat je op politics.be en elders schrijft en welke website je bezoekt
- in jouw PC of telefoon kunnen
- je micro of camera kunnen inschakelen wanneer ze dat willen, van je telefoon, je PC, je smart TV of wat ook
- je gezicht kunnen herkennen via de camera's van je gemeente

Maar dan wel je Bluetooth uitschakelen zodat een spion op cafe je telefoon niet zou hacken

Het is een griezelig idee, maar als je dat niet wil moet je ergens in de Alpen gaan wonen zonder telecomverbindingen en alles zelf kweken zodat je ook daar niet op straat moet komen.
Oud 1 oktober 2020, 15:49   #120
tropisteveel
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Kan men dan niet beter degene die positief getest zijn een speciaal fluo coronamasker laten dragen dan is al die app zever ook niet nodig.
hier.
Dat masker verwittigt niet wie je de vorige dagen gezien hebt, toen je ook al besmettelijk was. Die app doet dat wel.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be