Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 oktober 2020, 07:54   #101
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar nee gij. Als dit uitraast is dat geen ramp. 99% van de bevolking gaat dit overleven, en voor die 99% is het beter dat dit zo rap mogelijk achter de rug is, zodat men kan ophouden met hun maatschappij te ontwrichten.
CD&V gaat dat nooit toelaten, dan is 99% van hun huidige stemmers gedecimeert. Die zitten allemaal in de risico-zone he...
Oud 23 oktober 2020, 07:57   #102
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar nee gij. Als dit uitraast is dat geen ramp. 99% van de bevolking gaat dit overleven, en voor die 99% is het beter dat dit zo rap mogelijk achter de rug is, zodat men kan ophouden met hun maatschappij te ontwrichten.
'Uw' Zweden waar u zo hoog mee oploopt, is ook toe aan verstrengde maatregelen. En zo ziet men maar.

... "ook Zweden grijpt nu naar lockdowns om het coronavirus te bedwingen."

(Het Nieuwsblad, 19 10 2020)

En als het dan misschien geen echte 'lockdown' is in Zweden, dan zijn het verstrengde maatregelen die sterk beginnen te lijken op die van ons.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 oktober 2020 om 08:00.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2020, 08:11   #103
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
'Uw' Zweden waar u zo hoog mee oploopt, is ook toe aan verstrengde maatregelen. En zo ziet men maar.
De Zweden zijn dan ook geen heilige boontjes. De Nederlanders en Britten, die ook eerst op de goeie weg waren, zijn ook gezwicht. Ik zeg niet dat de Zweden ook niet kunnen zwichten. De druk moet wel enorm zijn om niet aan te tonen dat gans de wereld zot geworden is.

Er was maar een goeie oplossing: niks zeggen, laten waaien, lijken ruimen. Dan was het nu al achter de rug, en vooral, had men nu een reden om niet nog eens de debiel gaan uit te hangen: met een tweede golf konden we dan weer niks zeggen, laten waaien, en lijken ruimen, zoals het hoort. Maar aangezien we ons een eerste keer idioot gedragen hebben, voelen we ons nu verplicht om "coherent" met onze debiliteit te blijven he.

Ik geef U op een blaadje dat we dit nog een paar keer gaan kunnen overdoen, en dat tegen dat er een "vaccin" zal zijn, het gros van de mensen al ziek zal geweest zijn en het dus tot niks meer dient.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2020, 08:19   #104
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Zweden zijn dan ook geen heilige boontjes. De Nederlanders en Britten, die ook eerst op de goeie weg waren, zijn ook gezwicht. Ik zeg niet dat de Zweden ook niet kunnen zwichten. De druk moet wel enorm zijn om niet aan te tonen dat gans de wereld zot geworden is.

Er was maar een goeie oplossing: niks zeggen, laten waaien, lijken ruimen. Dan was het nu al achter de rug, en vooral, had men nu een reden om niet nog eens de debiel gaan uit te hangen: met een tweede golf konden we dan weer niks zeggen, laten waaien, en lijken ruimen, zoals het hoort. Maar aangezien we ons een eerste keer idioot gedragen hebben, voelen we ons nu verplicht om "coherent" met onze debiliteit te blijven he.

Ik geef U op een blaadje dat we dit nog een paar keer gaan kunnen overdoen, en dat tegen dat er een "vaccin" zal zijn, het gros van de mensen al ziek zal geweest zijn en het dus tot niks meer dient.
Je kan even goed tegen een muur staan praten Patrick. Het dringt toch niet door.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2020, 08:28   #105
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Het idiote aan zo een uitspraak is dat die ervan uit gaat dat een epidemie tegenhouden een kwestie van "gedrag" zou zijn. Dat is het niet. Een epidemie heeft haar dynamiek, en een bevolking heeft haar normaal gedrag, en die twee samen zorgen voor iets dat onvermijdbaar is.

Je kan een volk vragen van een tijdje van haar normaal gedrag af te wijken (met veel maatschappelijke schade) maar dat stelt enkel maar de epidemie een beetje uit, meer doet dat niet.

Dit is niks anders dan mensen de "schuld" geven van een natuurlijk fenomeen: een epidemie. Je zou evengoed schuldigen kunnen zoeken voor een regenbui.
Maar die kennen we toch ?
Dat is toch de schuld van Frank De Boosere ?
Of wacht neen, ik vergis mij, dat is natuurlijk de schuld van de N-VA.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2020, 08:28   #106
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Je kan even goed tegen een muur staan praten Patrick. Het dringt toch niet door.
Kijk, de Zweden probeerden het zo te doen zoals u en Patrickve voorstellen. Blijkbaar zijn ze hierop moeten terugkomen (net als Groot-Brittanië en Nederland om nu maar enkele landen te noemen). Als het dan toch zo efficiënt was, waarom heeft Zweden zijn initiële politiek niet volgehouden? Drie keer raden.

China is drastisch opgetreden. En nu doen de mensen daar wat ze vóór Corona deden. Het leven in China gaat weer zijn gewone gang. Maar China is niet blind natuurlijk. Onmiddellijk als er ergens in dit grote land een corona-haard ontstaat, treden ze zonder pardon op. En op basis van de resultaten die ze boeken denk ik dat dit de goede manier is.

Dit allemaal natuurlijk onder voorwaarde dat de informatie over China met betrekking tot Corona de waarheid weerspiegelt.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 oktober 2020 om 08:35.
Oud 23 oktober 2020, 08:37   #107
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk, de Zweden probeerden het zo te doen zoals u en Patrickve voorstellen. Blijkbaar zijn ze hierop moeten terugkomen (net als Groot-Brittanië en Nederland om nu maar enkele landen te noemen). Als het dan toch zo efficiënt was, waarom heeft Zweden zijn initiële politiek niet volgehouden? Drie keer raden.

China is drastisch opgetreden. En nu doen de mensen daar wat ze vóór Corona deden. Het leven in China gaat weer zijn gewone gang. Maar China is niet blind natuurlijk. Onmiddellijk als er ergens in dit grote land een corona-haard ontstaat, treden ze zonder pardon op. En op basis van de resultaten die ze boeken denk ik dat dit de goede manier is.

Dit allemaal natuurlijk onder voorwaarde dat de informatie over China met betrekking tot Corona de waarheid weerspiegelt.
Zie je Patrick? QED. Een ondoordringbare muur.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 23 oktober 2020, 08:44   #108
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U zou beter met argumenten antwoorden. Uw lievelingsland Zweden heeft zijn oorspronkelijke tactiek m.b.t. Corona moeten laten varen. En dat wil al heel wat zeggen, want dat deed het niet 'zo maar'.

U zit altijd maar te schermen met groepsimmuniteit. Vraag is of die wel bestaat en/of in hoeverre en hoe lang die blijft bestaan met dit Coroana-virus om die epidemie te kunnen vertragen. En dit omdat mensen die besmet waren blijkbaar toch opnieuw kunnen besmet worden, zo lijkt het.
Oud 23 oktober 2020, 08:51   #109
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Van streng naar niet string,

Uiteindelijk(...) gaat het uiteindelijke kostenplaatje groter uitkomen.

Tenminste dat is wat ik denk.
Dat denk ik ook
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2020, 08:55   #110
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U zou beter met argumenten antwoorden. Uw lievelingsland Zweden heeft zijn oorspronkelijke tactiek m.b.t. Corona moeten laten varen. En dat wil al heel wat zeggen, want dat deed het niet 'zo maar'.

U zit altijd maar te schermen met groepsimmuniteit. Vraag is of die wel bestaat en/of in hoeverre en hoe lang die blijft bestaan met dit Coroana-virus om die epidemie te kunnen vertragen. En dit omdat mensen die besmet waren blijkbaar toch opnieuw kunnen besmet worden, zo lijkt het.
Kijk, de argumenten zijn al 100 keer gegeven en je negeert ze gewoon. Het stopt ooit wel een keer hé. Ik ga in tegenstelling tot Patrick niet 100 keer hetzelfde herhalen in de hoop dat het ooit eens doordringt. Als mensen het niet kunnen of willen begrijpen dan is dat maar zo.
Oud 23 oktober 2020, 08:57   #111
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk, de argumenten zijn al 100 keer gegeven en je negeert ze gewoon. Het stopt ooit wel een keer hé. Ik ga in tegenstelling tot Patrick niet 100 keer hetzelfde herhalen in de hoop dat het ooit eens doordringt. Als mensen het niet kunnen of willen begrijpen dan is dat maar zo.
Wat is dat nu voor een argument. Natuurlijk stopt het ooit. De pest in Europa stopte ook ooit.
Oud 23 oktober 2020, 09:07   #112
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Van mij mag je pro of contra al die maatregelen zijn.
Discussie hierover moet kunnen.
Hoe weet je nu wie hierin gelijk heeft ?
Er zijn slimme mensen die pleiten voor maatregelen, er zijn slimme mensen die pleiten voor alles los te laten.

Vooralsnog vind ik het argument om de ziekenhuizen niet te overspoelen een goed argument om maatregelen te nemen.
Ik werk al sinds Maart van thuis uit. En ik heb daar geen problemen mee.
Vanaf Januari verander ik van werk, en ga ik het ziekenhuis personeel ondersteunen door gepaste software te schrijven om hen op die manier beter te ondersteunen. Wellicht zal dat ook van thuisuit zijn. Al baar ik mij wel wat zorgen hoe ik mij in de nieuwe firma ga integreren als dat vanop afstand moet gebeuren.
Maar die ziekenhuis curve afvlakken vind ik dus heel redelijk.
Het Darwinisme van Patrick vind ik ethisch zelfs niet aanvaardbaar.
Als mens zijn we intelligent. Die intelligentie maakt dat we ons gedrag kunnen aanpassen. En dat hebben we al gedaan. Want de pest is maar verslagen door het aanleggen van riolen en onze hygiëne. In principe kunnen er nog steeds pest uitbraken zijn. Omdat die voortkomen van ongedierte. In de middeleeuwen zaten er ratten in zowat alle huizen. Nu niet meer. Waarom niet, we hebben ons als mens aangepast.
Voor Corona nu. Maatregelen nemen die de economie zo min mogelijk ontwrichten zoals bvb dat thuiswerk is een goede maatregel.
Ik pleit ook voor een aanschuifapp. Je ziet teveel lange rijen op verschillende plaatsen. Een app zou dat oplossen. Je krijgt een bericht zodra er plaats vrij komt in een rij die maximum een arbitraire lengte heeft. Mensen kunnen zich dan beter verspreiden. Of zelfs later toekomen.
Bij verschillende winkels plaats ik mijn bestellingen online en ik vertoef zo kort mogelijk in de winkels.
Ik ben niet overtuigd door het fatalisme van Patrick.

Of onze regering goed werk doet ?
Het is niet zo moeilijk lijkt me. Zowat iedereen lijkt me hetzelfde te doen.
Dus moeten de regeringen zich niet te zeer op de borst kloppen.
Het is nu vooral geen fouten maken en volgens mij doorzetten tot het virus echt weg is.
In China leek men toch op de goede weg. Deze week nog op het nieuws dat die hun economie groeit. Wat jammer is, want het is een roofbouw economie gericht op het ontwrichten van de rest van de wereld, maar dat geheel terzijde.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 23 oktober 2020 om 09:08.
Oud 23 oktober 2020, 09:12   #113
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is dat nu voor een argument. Natuurlijk stopt het ooit. De pest in Europa stopte ook ooit.
De pest....
Allee, courage, nog een paar jaar.
In Brussel is het nu alarm in het UZ ziekenhuis.
In Luik is men bijna aan Bergamo toestanden. Er moeten patiënten overgebracht worden naar Vlaamse ziekenhuizen dichtbij. Vb Tongeren
Anderzijds volgens een Waals politiekertje: "La situation est stable. Il n'y a pas de problèmes !"

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2020, 09:13   #114
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
De pest is er in principe nog. Alleen is die onder controle. Het is geen epidemie meer.
Een verhelderende documentaire gezien op netflix hierover.
Oud 23 oktober 2020, 09:15   #115
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De pest....
Allee, courage, nog een paar jaar.
In Brussel is het nu alarm in het UZ ziekenhuis.
In Luik is men bijna aan Bergamo toestanden. Er moeten patiënten overgebracht worden naar Vlaamse ziekenhuizen dichtbij. Vb Tongeren
Anderzijds volgens een Waals politiekertje: "La situation est stable. Il n'y a pas de problèmes !"

Ik vind nog steeds dat men veel te snel versoepeld heeft. En dat men in de verschillende regio's blijkbaar 2 maten en 2 gewichten heeft gehanteerd. En nu dragen we allemaal de gevolgen. Dank u Brussel.
Dat wijst ook in de richting dat maatregelen wel degelijk helpen. Maar dan moet iedereen het doen. En je moet uw grenzen hermetisch sluiten.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 23 oktober 2020 om 09:16.
Oud 23 oktober 2020, 09:21   #116
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
De pest is er in principe nog. Alleen is die onder controle. Het is geen epidemie meer.
Een verhelderende documentaire gezien op netflix hierover.
Mazelen zijn er ook nog. Maar ze zijn niet zo bedreigend als voordien. Bovendien kan men mazelen vermijden door inenting. Corona niet. Tenminste niet bij ons.
Oud 23 oktober 2020, 09:25   #117
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat de druk te groot is. Omdat ze het beu zijn van met de vinger gewezen te worden.

En het zijn ginder mietjes ook he: ze vinden 5000 doden veel. Ik zou 50 000 doden al niet veel vinden. Wat kan het U nu schelen, 50 000 doden, daarvoor valt ge toch geen 10 miljoen mensen lastig he. Wij zijn elke zin van proportie kwijt.

Ik vind dat men maatregelen moet nemen als er 1 of 2 miljoen mensen op 10 miljoen bedreigd zijn. Omdat, als die de pijp uit gaan, dat zware maatschappelijke gevolgen heeft. Voor alles beneden het miljoen is dat gewoon belachelijk. Belgie kan best een miljoen doden hebben, daar zou je toch de andere 10 miljoen niet voor ambeteren zou ik denken.

Maar we spreken hier over nog eens 100 keer minder. Belachelijk gewoon. 11 miljoen mensen een jaar lang lastig vallen voor een paar 10 000 doden. Totaal van de pot gerukt. Mocht men U het niet zeggen, ge zou het niet eens merken.

Maar niet overdrijven ook niet, en kijk naar de propaganda titels:\

https://www.businessinsider.fr/us/sw...s-2020-10?op=1

Titel:

Citaat:
Sweden is moving away from its no-lockdown strategy and preparing strict new rules amid rising coronavirus cases
Lees het artikel:

Citaat:
Unlike in other countries, however, there are not expected to be fines or legal consequences for people who decide not to follow any new advice. Bitte Brastad, the chief legal officer at Sweden's public-health agency, said the rules were "something in between regulations and recommendations."
Het gaat hem om "strengere aanbevelingen".

Citaat:
China is drastisch opgetreden. En nu doen de mensen daar wat ze vóór Corona deden.
Dat zouden wij nu ook kunnen doen: leven zoals ze voor corona deden. We maken wat doden, we ruimen die op, en we trekken ons dat niet aan.

Dat is trouwens waarschijnlijk de ECHTE Chinese strategie geweest. Je gelooft die hun cijfers toch niet ? Die hebben gewoon de epidemie uitgezweet, meer is daar niet aan. Nadien hebben ze, omdat ze het niet stil konden houden, veel cinema gedaan met een lockdown maar het was toen waarschijnlijk al achter de rug.

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 oktober 2020 om 09:32.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2020, 09:35   #118
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:

... "ook Zweden grijpt nu naar lockdowns om het coronavirus te bedwingen."

(Het Nieuwsblad, 19 10 2020)

En als het dan misschien geen echte 'lockdown' is in Zweden, dan zijn het verstrengde maatregelen die sterk beginnen te lijken op die van ons.
Fake news, System.

Er is gisteren net versoepeld.

Met slechts 20 coronadoden de laatste 2 weken niet meer dan logisch toch ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2020, 09:50   #119
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt het weer eens niet begrijpen. Met het stopt ooit bedoel ik uiteraard dat het ooit stopt met het herhalen van de argumenten. Je kan een koe immers naar het water brengen maar het drinken moet ze zelf doen.

En voor de rest kan ik u alleen maar zeggen dat corona nooit zal stoppen hoor, dat is een blijvertje.
Oud 23 oktober 2020, 09:51   #120
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

4 dagen geleden:

”Zweden herziet coronabeleid na falen groepsimmuniteit.”

(19 oktober-BNN)

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 oktober 2020 om 09:52.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be