Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Zou het beleid niet beter door alleen vrouwen worden gevoerd
Ja 7 26,92%
Neen 17 65,38%
Geen idee 2 7,69%
Aantal stemmers: 26. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 30 oktober 2020, 16:25   #101
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hey, ik beslis dat niet he, het is dan "persoon die vroeger menstrueerde".

JK Rowling werd overtijd op twitter verketterd omdat ze zei dat dat vroeger gewoon vrouw genoemd werd.
overtijd ??

Laatst gewijzigd door Rudy : 30 oktober 2020 om 16:27.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2020, 23:33   #102
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
overtijd ??
Ja, dat is Vlaams voor "een tijd geleden."
Oud 5 november 2020, 23:13   #103
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik denk dat er ook veel mannen zijn die dat goed kunnen, omdat meerdere kwaliteiten daar toe bij dragen.
Vrouwen zijn historisch noodgedwongen beter te kunnen netwerken, beter bij de pinken te zijn. Zorgzamer. Het zit ondertussen in de genen, oplossingsgericht denken en handelen.
Ja, er zijn mannen die dat ook goed kunnen. Er zijn ook vrouwen die goeie bouwvakkers zouden kunnen zijn.
Oud 6 november 2020, 00:47   #104
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Vrouwen zijn historisch noodgedwongen beter te kunnen netwerken, beter bij de pinken te zijn. Zorgzamer. Het zit ondertussen in de genen, oplossingsgericht denken en handelen.
Ja, er zijn mannen die dat ook goed kunnen. Er zijn ook vrouwen die goeie bouwvakkers zouden kunnen zijn.
wat?
absoluut niet. wil je praten over problemen, vraag een vrouw. wil je oplossingen, vraag een man.

zelfs als het gaat over netwerken zijn mannen beter. vrouwen haten zelfs hun eigen vriendinnen.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 13:15   #105
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat dus betekent, aangeleerd gedrag, genen zitten daar voor niets tussen hoor. Wat doorslaggevend is lijkt me persoonlijkheid, talenten, en opvoeding.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 13:19   #106
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
wat?
absoluut niet. wil je praten over problemen, vraag een vrouw. wil je oplossingen, vraag een man.

zelfs als het gaat over netwerken zijn mannen beter. vrouwen haten zelfs hun eigen vriendinnen.
Ik weet niet wat voor soort vriendinnen je hebt maar dit klopt wel niet!
Evenmin dat vrouwen enkel over problemen praten maar geen oplossingen zoeken, minder goed kunnen netwerken, enz..

Je persoonlijkheid is bepalend voor sociale vaardigheden, samen met opvoeding, en aangezien intelligentie niets anders is dan het probleemoplossend vermogen, is er echt geen reden om vrouwen als minder intelligent te omschrijven.
Oud 6 november 2020, 15:18   #107
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Lijkt me hoegenaamd geen goed idee. Je moet eens kijken hoe goed vrouwen "samenwerken" op de werkvloer; de ene is jaloers op de andere, de andere kan de ene niet uitstaan; binnen de kortste keren is het overal ruzie. Ik vind vrouwen ook minder intelligent en logisch dan mannen, al zullen er ook wel uitzonderingen zijn.

Over het algemeen hebben ze minder inzicht en hebben ze ook minder technische kennis, ruimtelijk inzicht, ...

Ze zijn wel vaker zorgzaam naar bijvoorbeeld de natuur toe, wat positief is, maar anderzijds ook mentaal weer minder stabiel.
Oud 6 november 2020, 15:43   #108
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Ik vergat ook nog te zeggen dat ze vaak koppig zijn, last hebben van tunnelvisie en dan ook niet voor rede vatbaar zijn.
Oud 6 november 2020, 19:23   #109
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat dus betekent, aangeleerd gedrag, genen zitten daar voor niets tussen hoor. Wat doorslaggevend is lijkt me persoonlijkheid, talenten, en opvoeding.
Aangeleerd gedrag en talenten in dezelfde zin.

Je ziet vast zelf ook wel in hoe het bestaan van talenten het sprookje dat alles aangeleerd is tegenspreekt.

Citaat:
Ik weet niet wat voor soort vriendinnen je hebt maar dit klopt wel niet!
Evenmin dat vrouwen enkel over problemen praten maar geen oplossingen zoeken, minder goed kunnen netwerken, enz..

Je persoonlijkheid is bepalend voor sociale vaardigheden, samen met opvoeding, en aangezien intelligentie niets anders is dan het probleemoplossend vermogen, is er echt geen reden om vrouwen als minder intelligent te omschrijven.
Mannen beledigen hun vrienden maar ze menen het niet. Achter hun rug spreken ze positief.

Vrouwen geven hun vriendinnen complimenten, maar ze menen het ook niet. Achter de rug spreken ze negatief.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 20:02   #110
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De talenten krijg je bij de geboorte. De ontwikkeling van de talenten komt uiteraard tot uiting via opvoeding, en .. de kansen die we krijgen.
Vrouwen zijn intelligenter dan mannen. De reden waarom dit niet uitgesproken tot uiting is gekomen is te wijten aan het historisch kansenbeleid. Tegenwoordig moeten we het van sterke vrouwen hebben.

Ik ben er ook van overtuigd dat de interessesfeer bij mannen verschilt van die bij vrouwen. Dat heeft niet enkel met opvoeding te maken.

Laatst gewijzigd door Rudy : 6 november 2020 om 20:04.
Oud 6 november 2020, 20:22   #111
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De talenten krijg je bij de geboorte. De ontwikkeling van de talenten komt uiteraard tot uiting via opvoeding, en .. de kansen die we krijgen.
Vrouwen zijn intelligenter dan mannen. De reden waarom dit niet uitgesproken tot uiting is gekomen is te wijten aan het historisch kansenbeleid. Tegenwoordig moeten we het van sterke vrouwen hebben.
Geeuw. Je bedoelt dat vrouwen over hun paard getild worden enkel en alleen omdat de betreffende functie moet en zal ingevuld worden door een vrouw?
Ja dat zie je inderdaad meer en meer. In de politiek, maar her en der is men ook overal bezig met het invoeren van quota voor vrouwen. Ik vind het belachelijk maar het is een beetje tekenend voor de tijdsgeest waar de vrouwen thans in de relaties de plak zwaaien en de mannen niets meer te zeggen hebben.

Vrouwen hebben zeker bepaalde talenten die hen meer geschikt voor bepaalde functies uit te voeren, maar dat kan je zeker niet veralgemenen naar alle functies.

Tot slot;

Citaat:
Onderzoeker: mannen hebben groter brein en hoger IQ dan vrouwen. De hersenen van mannen zijn 14% groter dan die van vrouwen, en het gemiddelde intelligentiequotiënt ligt 3,75 punten hoger. Vrouwen hebben wel een beter geheugen.
Oud 6 november 2020, 20:25   #112
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Geeuw. Je bedoelt dat vrouwen over hun paard getild worden enkel en alleen omdat de betreffende functie moet en zal ingevuld worden door een vrouw?
Ja dat zie je inderdaad meer en meer. In de politiek, maar her en der is men ook overal bezig met het invoeren van quota voor vrouwen. Ik vind het belachelijk maar het is een beetje tekenend voor de tijdsgeest waar de vrouwen thans in de relaties de plak zwaaien en de mannen niets meer te zeggen hebben.

Vrouwen hebben zeker bepaalde talenten die hen meer geschikt voor bepaalde functies uit te voeren, maar dat kan je zeker niet veralgemenen naar alle functies.

Tot slot;
Waar komt dat citaat vandaan ?
Oud 6 november 2020, 20:28   #113
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tot slot;
Als vrouwen dommer zijn dan mannen, dan zijn ze inderdaad meer geschikt voor beleidsfuncties.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 20:34   #114
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Waar komt dat citaat vandaan ?
https://wibnet.nl/mens/hersenen/iq-t...iq-dan-vrouwen
Oud 6 november 2020, 21:44   #115
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Als vrouwen dommer zijn dan mannen, dan zijn ze inderdaad meer geschikt voor beleidsfuncties.
Volgens mij ben jij ongeschikt al beleidsmaker wegens te intelligent
Hoe dan ook, ik zou niet willen dat jij de triage doet als ik als potentiële patiënt voor uw covid-19 IC afdeling verschijn
Toch liever een vrouw, wegens meer empathisch vermogen, inlevingsvermogen dus, zorgzaamheid, begrip voor de ouwe met slechte levensgewoontes ... enzovoort.
Oud 7 november 2020, 11:07   #116
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lijkt me hoegenaamd geen goed idee. Je moet eens kijken hoe goed vrouwen "samenwerken" op de werkvloer; de ene is jaloers op de andere, de andere kan de ene niet uitstaan; binnen de kortste keren is het overal ruzie. Ik vind vrouwen ook minder intelligent en logisch dan mannen, al zullen er ook wel uitzonderingen zijn.

Over het algemeen hebben ze minder inzicht en hebben ze ook minder technische kennis, ruimtelijk inzicht, ...

Ze zijn wel vaker zorgzaam naar bijvoorbeeld de natuur toe, wat positief is, maar anderzijds ook mentaal weer minder stabiel.
Uit welke eeuw komt u? Vrouwen zijn niet minder intelligent dan mannen die evengoed zorgzaam kunnen zijn, en dat vrouwen minder stabiel zijn is evengoed een fabeltje. Alleen is het cultureel gezien voor mannen moeilijker om emoties te laten zien, alhoewel ook dat aan verandering onderhevig is, gelukkig.
Oud 7 november 2020, 11:13   #117
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik ben er ook van overtuigd dat de interessesfeer bij mannen verschilt van die bij vrouwen. Dat heeft niet enkel met opvoeding te maken.
Eigenschappen krijg je bij geboorte of het talenten worden ligt wel aan de opvoeding en geboden kansen. Het profiel van een geslaagde crimineel of zakenman ligt dichter bij mekaar dan je denkt.
Ik zie vrouwen niet als intelligenter dan mannen, en de enige reden waarom vrouwen nu sterker lijken ligt aan een veranderde cultuur en geschiedenis, dat klopt ja.

Maar het klopt wel wat u aanhaalt van interessesfeer, maar dat kan nog veranderen omdat opvoeding daar wel invloed op heeft, misschien is dit ook gelijklopend binnen enkele generaties?

Ik herinner me een discussie met een " strikt gelovige" die stelde dat technisch onderwijs voor meisjes onzin was omdat hen dit niet mocht boeien, zijn dochters worden vermoedelijk geen ingenieurs.
Oud 7 november 2020, 11:17   #118
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Aangeleerd gedrag en talenten in dezelfde zin.

Je ziet vast zelf ook wel in hoe het bestaan van talenten het sprookje dat alles aangeleerd is tegenspreekt.

Mannen beledigen hun vrienden maar ze menen het niet. Achter hun rug spreken ze positief.

Vrouwen geven hun vriendinnen complimenten, maar ze menen het ook niet. Achter de rug spreken ze negatief.
Waarom zou ik dat moeten inzien?
Neem de eigenschap koelbloedigheid, daar kun je seriemoordenaar mee worden maar ook straaljagerpiloot. Je opvoeding en aangeleerd gedrag zullen daar invloed op hebben.

Opnieuw, ik weet niet welke vriendinnen u heeft, maar uw ervaring deel ik niet.
Oud 7 november 2020, 11:20   #119
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Tot slot;
Geeuw, je bedoeld de vriendjespolitiek onder mannen waar posten worden verdeel aan vrienden en vrouwen volgens hen eerder een accessoire zijn aan de arm op weg naar of een vorm van vermaak of huishouden?
Quota hoeven voor mij absoluut niet, wel de juiste man of vrouw op de beste plek.
Uw minachting voor vrouwen is of beledigend of hilarisch, ben er nog niet uit.
Oud 7 november 2020, 11:21   #120
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vergat ook nog te zeggen dat ze vaak koppig zijn, last hebben van tunnelvisie en dan ook niet voor rede vatbaar zijn.
Heeft u het nu over de hond van de buren of zo?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be