![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Zou het beleid niet beter door alleen vrouwen worden gevoerd | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
7 | 26,92% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
17 | 65,38% |
Geen idee |
![]() ![]() ![]() |
2 | 7,69% |
Aantal stemmers: 26. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() overtijd ??
Laatst gewijzigd door Rudy : 30 oktober 2020 om 16:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, er zijn mannen die dat ook goed kunnen. Er zijn ook vrouwen die goeie bouwvakkers zouden kunnen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
absoluut niet. wil je praten over problemen, vraag een vrouw. wil je oplossingen, vraag een man. zelfs als het gaat over netwerken zijn mannen beter. vrouwen haten zelfs hun eigen vriendinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Evenmin dat vrouwen enkel over problemen praten maar geen oplossingen zoeken, minder goed kunnen netwerken, enz.. Je persoonlijkheid is bepalend voor sociale vaardigheden, samen met opvoeding, en aangezien intelligentie niets anders is dan het probleemoplossend vermogen, is er echt geen reden om vrouwen als minder intelligent te omschrijven. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Europees Commissaris
|
![]() Lijkt me hoegenaamd geen goed idee. Je moet eens kijken hoe goed vrouwen "samenwerken" op de werkvloer; de ene is jaloers op de andere, de andere kan de ene niet uitstaan; binnen de kortste keren is het overal ruzie. Ik vind vrouwen ook minder intelligent en logisch dan mannen, al zullen er ook wel uitzonderingen zijn.
Over het algemeen hebben ze minder inzicht en hebben ze ook minder technische kennis, ruimtelijk inzicht, ... Ze zijn wel vaker zorgzaam naar bijvoorbeeld de natuur toe, wat positief is, maar anderzijds ook mentaal weer minder stabiel.
![]() |
#108 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik vergat ook nog te zeggen dat ze vaak koppig zijn, last hebben van tunnelvisie en dan ook niet voor rede vatbaar zijn.
![]() |
#109 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Je ziet vast zelf ook wel in hoe het bestaan van talenten het sprookje dat alles aangeleerd is tegenspreekt. Citaat:
Vrouwen geven hun vriendinnen complimenten, maar ze menen het ook niet. Achter de rug spreken ze negatief. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vrouwen zijn intelligenter dan mannen. De reden waarom dit niet uitgesproken tot uiting is gekomen is te wijten aan het historisch kansenbeleid. Tegenwoordig moeten we het van sterke vrouwen hebben. Ik ben er ook van overtuigd dat de interessesfeer bij mannen verschilt van die bij vrouwen. Dat heeft niet enkel met opvoeding te maken. Laatst gewijzigd door Rudy : 6 november 2020 om 20:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ja dat zie je inderdaad meer en meer. In de politiek, maar her en der is men ook overal bezig met het invoeren van quota voor vrouwen. Ik vind het belachelijk maar het is een beetje tekenend voor de tijdsgeest waar de vrouwen thans in de relaties de plak zwaaien en de mannen niets meer te zeggen hebben. Vrouwen hebben zeker bepaalde talenten die hen meer geschikt voor bepaalde functies uit te voeren, maar dat kan je zeker niet veralgemenen naar alle functies. Tot slot; Citaat:
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Europees Commissaris
|
![]()
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Hoe dan ook, ik zou niet willen dat jij de triage doet als ik als potentiële patiënt voor uw covid-19 IC afdeling verschijn ![]() Toch liever een vrouw, wegens meer empathisch vermogen, inlevingsvermogen dus, zorgzaamheid, begrip voor de ouwe met slechte levensgewoontes ... enzovoort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik zie vrouwen niet als intelligenter dan mannen, en de enige reden waarom vrouwen nu sterker lijken ligt aan een veranderde cultuur en geschiedenis, dat klopt ja. Maar het klopt wel wat u aanhaalt van interessesfeer, maar dat kan nog veranderen omdat opvoeding daar wel invloed op heeft, misschien is dit ook gelijklopend binnen enkele generaties? Ik herinner me een discussie met een " strikt gelovige" die stelde dat technisch onderwijs voor meisjes onzin was omdat hen dit niet mocht boeien, zijn dochters worden vermoedelijk geen ingenieurs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neem de eigenschap koelbloedigheid, daar kun je seriemoordenaar mee worden maar ook straaljagerpiloot. Je opvoeding en aangeleerd gedrag zullen daar invloed op hebben. Opnieuw, ik weet niet welke vriendinnen u heeft, maar uw ervaring deel ik niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Quota hoeven voor mij absoluut niet, wel de juiste man of vrouw op de beste plek. Uw minachting voor vrouwen is of beledigend of hilarisch, ben er nog niet uit. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |